*~* HAAHUT viikko 52 *~*
[b][size=3][color=purple]Haahuilijat [/color][/size][/b]
[b][color=blue] Haahuilijat on keskenmenon kokeneiden kuumeilijoiden oma ryhmä. [/color][/b]
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[color=blue][size=1][b]Adette[/b] Minä 27 ja mies 27 ja esikoisen yritys aloitettu 9/05. Terolutit ja clomit avuksi 4/06. Alkuraskauden keskenmeno 8/06.
[b]apuh[/b] olen 29v (vm77) ja mieheni on 32v (vm74). Meillä on elokuussa 2005 syntynyt tytär. Ennen häntä mulla oli neljä alkuraskauden km:a ja hänen jälkeensä on ollut jo kaksi. Viimeisin nyt lokakuussa.
[b]carpel[/b] Itse olen 27-vuotias, mies 32. Lapsia ei ole ja sen ensimmäisen yritys aloitettu 06/06. Keskenmeno 07/06 rv 7+2.
[b]Elisabeth72[/b] Olen 33-vee ja mieheni on 29. Meillä on kaksi tyttöä 03/03 & 08/04. Asumme ruotsissa....Elämäni ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen keskenmenon sain joulukuussa -05. Kemiallinen raskaus 07/06.
[b]-Ida-[/b] itse 27/mies 28. Esikoispoika vm 04/04. Toinen raskaus alkoi 09/06 ja keskeytyi 11/06 rv:lla 11. Asutaan pääkaupunkiseudulla. Yritys jatkuu..
[b]-Idaliini-[/b] Kaksi km takana ensimmäinen 12/05 (rv 5) ja toinen 2/06 (rv 8 ja lääkkeellinen tyhjennys) Minä kohta 20 v ja mies pari vuotta vanhempi ja oulun seudulla asustellaan. Vauva ois todella tervetullut.
[b]Irmeli72[/b] Ikä 34 ja mies 38. Lapsia kaksi 99 ja 02. Kolmatta kuumeillaan. Raskaudet alkaneet clomifenilla joka käytössä myös nyt. Kaksi tuulimuna raskautta 96 ja 08/06.
[b]Isotikru[/b] olen 37-v lähihoitsu pääkaupunkiseudulta ja mies on kahta vuotta vanhempi.
Lapsia on 4, poika vm-93, tytär-vm-96 ja kaksostytöt vm-00.
[b]Jellonamami[/b] Ikää 40. Neljä km välillä tammikuu - marraskuu 2006 (viikoilla 2 - 8). Onneksi lohtunani on 2,5 vuotias pieni prinsessamme. Häntä ennen ei yhtään km, joten tämä on ihan uusi tilanne.
[b]Joululahja[/b] Minä 32v mies 39v, poika synt 12/04, keskeytynyt km 05/06 rv 12. Yritystä marras-joulukuusta 06.
[b]katri72[/b] Minä 34-v, mies kanssa 34. Lisäksi koira. Asutaan Helsingissä ja ensimmäistä lasta toivotaan. Yritys alkoi 02/03. Km:t 07/05, 12/05, 7/06 ja 11/06.
[b]Leijonanhymy[/b] Olen 24-vuotta ja mies samoin, pohjoisemmassa Suomessa asutaan. Itselleni on tullut kaksi km tänä vuonna. Ensimmäinen riipaisi kesäkuussa, rv 12 uä:ssä todettiin alkio kuolleeksi rv8 eli keskeytynyt km ja kaavintaan siitä sitten.
[b]levinia[/b] ite oon 37, mies 40, ollaan asuttu taalla n. hmmm italian leveysasteilla pian jo 15 vuotta! Tytot ovat 14 .10 .7 ja 3-vuotiaita. Viidennen yrityksia aloitettiin 2/06 kierukan poistosta ja siina sitten tasaisin valiajoin noita ' ongelmia' ; eli tm 3/06; ja kaks' kaavintaa 6/06 ja 10/06.
[b]Liliane[/b] Minä ja mies molemmat 24-vuotiaita ja asumme Lounais-Suomessa. Toiveissa oleva pienokainen olisi mulle toinen (tyttö 5/01) ja miehelle eka. Spontaani keskenmeno 01/2006 rv 7+2, odotin ilmeisesti kaksosia.
[b]lumipyry70[/b] Olen 26 vuotias ja marraskuussa keskenmenon saanut 1,5 vuotiaan neitin äiti. Edellinenkin raskaus päättyi onnettomasti vuosi sitten uutena vuonna.
[b]Menier[/b] eka km rv5-6 1/06. Uutta yritystä ekojen kuukautisten jälkeen, plussa 6/06 joka meni kesken nyt 10/06 rv 19+6. Luultavasti yritystä jatketaan...
[b]miukkeli75[/b] Olen 31-vuotias ja ensimmäistä lasta odottamassa yhdessä miehensä kanssa. Koin keskenmenon 12/2006.
[b]Moila[/b] Olen 26-vuotias, mies 28. Meillä on 1,5-vuotias poika. Toukokuussa annoimme toiselle luvan tulla. Heinäkuussa sain plussa. Viime tiistaina kävin yksityisellä rv9+0. Sikiön todettiin kuolleen rv8+4. Torstaina mulla oli kaavinta. Putosin kovaa ja korkealta, vaikka osasin olla varuillani.
[b]nipsu-79[/b] olen 26 vuotias ja mieheni on 32. Minulla on kaksi lasta 3 ja 5 vuotiaat. nyt olemme yittäneet pikku kolmosta tän kierron jälkeen 8kk. Keskenmeno rv6 9/05. Viime kierrossa testasin plussaa joka muuttui kuitenkin tädin vierailuksi eli epäilen kemiallista km 12/05, km 01/06 ja km 06/06 rv5+.
[b]puhbear[/b] oma ikä 25v, mies pari vuotta nuorempi. Ensimmäistä toivotaan kovin hartaasti. Yritys alkoi 12/05. km 04/06.
[b]Rouvavauva[/b] 2.11.2006 rv. 7+0 alkuraskauden ultrassa löytyi kaksi sikiöpussia, mahdollinen tuulimunaepäily. Uusi käynti 9.11.2006 rv. 8+0 oli selkeää kehitystä tapahtunut sikiöpusseissa ja sikiöissä ja kaksi viikkoa myöhäisempi hedelmöitymisaika nähtiin myös vahvaksi mahdollisuudeksi. Kolmas ultra määrättiin 23.11.2006 ja siellä tuli tuomio, sikiö(ide)n kehitys on pysähtynyt, lähete naistentautien poliklinikalle. 24.11.2006 rv 10+1 tehtiin kaavinta.
[b]Sofia-77[/b] minä 29, mies 36, minulla t-96, t-99 ja tm-00. Miehellä p-97 ja t-99. Ensimmäinen yhteinen vauvamme siis keskeytys10/06 pahan sydänvian vuoksi rv 20+2.
[b]Tuutupii[/b] Olen 28 v kuumeilija, mieheni 31 v. Asumme Itä-Suomessa ja meillä on 1,5 v poika. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 06. Minulla todettiin tuulimunaraskaus vkolla 8+5 erinäisten ultrien jälkeen ja lääkkeellinen tyhjennys tehtiin tasan 2 vkoa sitten viikoilla 9+1.
[b]Ultsi75[/b] Ikä: minä 31, mies 32. Montako lasta: 2, -01 ja -03. Km: 01/03 vk 10+ ja 12/06 vk 6+. Yritys: lähtee käyntiin heti kun vuoto loppuu...
[b]vm69[/b] Minä -69, mies -65. Kolme lasta ja keskenmenot 03/2006 vk 20+5 ja 11/2006 vk 8+2.
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[size=2][color=red]ex-haahut eli jo plussanneet!! [/color][/size]
[b]Pirpula[/b] plussa ?, la ?
[b]maria80[/b] plussa 8.5.2006, la 20.1.2007
[b]memmuli24[/b] plussa 25.5.2006, la 1.2.2007
[b]Hannele-81[/b] plussa 14.6.2006, la 18.2.2007
[b]Enni-Maija[/b] plussa 22.6.2006, la 28.2.2007
[b]eka-vekara[/b] plussa 7.7.2006, la 18.3.2007
[b]titi75[/b] plussa 10.7.2006, la 16.3.2007
[b]Lizie[/b] plussa 14.7.2006, la 16.3.2007
[b]porkkana05[/b] plussa 17.7.2006, la ?
[b]limetti1[/b] plussa 25.8.2006, la 1.5.2007
[b]Pirpaliina[/b] plussa 8.9.2006, la 17.5.2007
[b]Juuliar74[/b] plussa 6.10.2006, la 12.6.2007
[b]ÄIPPÄ_80[/b] plussa ?, la 17.6.2007
[b]sani-74[/b] plussa 17.10.2006, la 26.6.2007
[b]Koala-72[/b] plussa 19.10.2006, la 28.6.2007
[b]Pikkutiikeri76[/b] plussa ?, la ?
[b]DreamOne[/b] plussa 13.11.2006, la 31.7.2007
[b]Moment[/b] plussa 20.11.2006, la 29.7.2007
[b]pumpsu[/b] plussa 1.12.2006, la 3.8.2007
[b]Helga76[/b] plussa 2.12.2006, la 13.8.2007
[b]kaisuli79[/b] plussa 5.12.2006, la 13.8.2007
[b]77mm[/b] plussa 10.12.2006, la 7.8.2007
[b][color=purple]Laihduttavat haahuilijat [/color][/b]
[b]Nimimerkki:[/b]
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b]
[b]Ongelmakohdat:[/b]
[b]Keinot:[/b]
[b]Tavoite:[/b]
[/quote]
Kommentit (175)
Iloitsen kyllä jo raskaudesta, vaikka epäusko kolkuttelee vähän väliä... Pohdittiin miehen kanssa, että siinä mielessä loogisia noi testitulokset, kun Clearbluen herkillä sain kp 29/30-36 haalean plussan ja nyt kp33 selkeän plussan. Apteekin omalla kp31 lähes nega, minun silmissä kyllä haaleista haalein plussa. Tekis mieli koko maailmalle kailottaa tätä ilosanomaa, lapsille ja perheelle! Mutta ei voi, olis kamalaa, jos jokin menis pieleen ja lapset joutuisivat taas pettymään.
Munkin täytyy kohtalaisen ajoissa olla sitten yhteydessä neuvolaan, kun NKL:lle tutkimuksiin joudutaan. Ihanaa päästä jossain vaiheessa neuvolatädillekkin kertomaan, kun se niin suri meidän vauvan menetystä. Se on kyllä herttainen täti=)
Voi että. Niin toivon, että meidän elovauvalla olisi kaikki hyvin ja jatkossakin hyvin voisi!
Kun noita oireita ei juurikaan ole (ei ole ollut edellisissäkään raskauksissa), niin yhden nyt huomasin, että pissa tuoksahtaa vahvasti. Niin ja tukka lähtee päästä :( Muuten vaan alavatsajuimimista. Toivottavasti siellä on kaikki niin kuin pitääkin.
Yritän välillä keskittyä taas johonkin :)
Mukavaa illanjatkoa kaikille, ja plussia odottelen teiltä...
Minullekin se plussa tuli. Lauantai-iltana oli pakko testata. Sitä se flunssa ja lämpöily sitten oli. Ja nännejänikin ymmärrän nyt paremmin.
Vielä en uskalla kovasti iloita, mutta hyvä alku tässä ainakin on.
Mukavia vuoden viimeisiä päiviä kaikille!
la on tietenkin 31.8 EI 31.7...
Onnea carpel plussasta, ja kiitos onnitteluista =)
Onnea paljon plussasta. Tästä se plussa-aalto lähtee etenemään :)
Oikein paljon onnea Carpel ja Nipsu!!
Ihanaa lukea plussauutisia, vaikka ei se kyllä itselle tuo uskoa... Nyt on just niin menkkamainen olo, että eiköhän se täti ihan parin päivän päästä hyökkää.
Mutta teille plussanneille toivon kaikkea hyvää, suojelusta ja varjelusta pikkuislle masuasukeille.
Masentaa ja väsyttää, mutta kai tää taas tästä lähtee sujumaan...
vm69
Nipsu: Lisäsin sut plussanneisiin. Näkyy sitten ensi viikon päivityksen yhteydessä.
carpel: Ihanaa, jo toinen plussa pienen ajan sisään. Oikein paljon ONNEA teille! Paljon vauvaliimaa ja tarrasukkia matkaan. =)
Sofia: Mitkä on fiilikset tänä aamuna? ;)
ON: Arki on alkanu meilläkin... mies lähti töihin äsken. Tosin hieman kipeenä. Eilen sillä jo jomotti niveliä, joka on sillä ollu aina sen merkki, että flunssa on tulossa. No, tänä aamuna oli kurkku kipeä, eikä paljoa pystyny puhumaan. Otsa tuntui sillä jonkin verran lämpöiseltä, joten kokeili kuumetta ja näytti tasan 37. Eli pientä lämpöä on. Valitteli siinä sitten kun joutuu menemään töihin vaikkei millään jaksais kun on niin kurja olokin. Nyt just ennenkuin lähti, niin sen otsa tuntui lämpöisemmältä kuin mitä silloin just ennen tuota mittausta eli nousussa taitaa olla. Täytyy vain toivoa ettei mulle tuota flunssaa tule. Joskus on tullut, mutta joskus ei....
vm69: Taas on tullu tehtyä hajuanalyysejä... miten voikin vesi haista niin pahalle... vähän yökin sen hajua... Eilen oli muitakin hajuja, mutta nyt en muista enää mitä.
Nukuttanu on tosi sikeesti, varsinaisia menkkaoireita ei ole vielä, mutta ehtii niitä tulla... Tosin jos oviksen oikein havaitsin, niin nyt perjantaina tai lauantaina pitäis menkkojen alkaa. Se taas tarkottaa sitä, että tänään tai viimeistään huomenna pitäis menkkaoireiden alkaa, jos ne menkat siis alkaa tuolloin. Rinnat on hieman kipeät ja suihkun jälkeen vihlaisikin. Niin ja viime yönä sain taas yhtäkkiä ihme hepulikohtauksen... Eli mua alko siis naurattaa ihan ilman mitään erityistä syytä ja taas samassa vaiheessa kuin ennenkin. Oltiin käymässä nukkumaan, pistin silmät kiinni ja melkein heti aloin nauraa hervottomasti. Mieskin kyseli mille mä nauran ja mä vain sanoin etten tiedä, kunhan naurattaa. Koko sänky hytkyi kun niin nauratti. =D No, onneks ei koko yötä sentään kestäny ja sain mäkin nukutuksi... saatikka sitten mies, joka häiriintyi mun naureskelusta niin, ettei sekään saanu sinä aikana nukutuksi.
Että saas nähdä mitä tää taas merkkaa... ;)
Tuossa äsken kirjottelin ettei ole ollu mitään menkkaoiretta, niin eikös äsken alkanu just alavatsaa nippailemaan... =(
Juu-u, samat vatsaoireet täälläkin.
Tässä vaiheessa kiertoa pitäisi jaksaa olla vielä niin täpinöissä ja innoissaan, mutta en vaan ole. Nyt en tiedä mistä masis johtuu. Varmaan just siitä, että hormonit menkkojen lähestyessä heittelehtii.
vm69
Ihanaa nukuin puoli kymmeneen. Ei ole moista tapahtunut moneen vuoteen sitten esikoisen syntymän.
Vm ja Katri: toivoa on vielä ja ihmeitä tapahtuu. Älkää siis vielä luovuttako. Voisitte molemmat lähettää tädin tähän suuntaan, kun täällä häntä oikeasti kaivattaisiin.
Mielestäni itsellänikin on menkkaoireita. Turvonnut olo ja kiukuttaa niin penteleesti. Josko se täti nyt tulisi.
Töihin tänään , yäks.
kaikille haahuille!
katri ja vm: mulla on koko ajan pientä alavatsakipua, eli mulle tyypillistä menkkaoiretta... Älkää nyt hyvät hyssykät heittäkö kirvestä kaivoon kun kaikki on mahdollista!!! Kun meinaa epätoivo iskeä, muistelkaa minua - otollisimmalla hetkellä viikon tauko petipuuhista, ja tulos on tämä. Kyllä ihmeitä tapahtuu =)
Ei mitään lisäoireita ole ilmaantunut. Mulla kyllä raskaudet aina olleet helppoja, ei oksentelua jne. Väsymys oli kova viime raskaudessa, mutta muuten voinkin mainiosti. Että katellaan nyt, mitä ilmaantuu...
Koittakaa jaksaa...
Ida ja Sofia.
Olette kyllä niin ihania kun jaksatte tsempata. Ja tottahan se on, ei tässä vaiheessa saisikaan vielä luovuttaa. Mä manaan Ida sen tädin pois tältä suunnalta ja lähetän sun luoksesi, käymään vaan sielläkin.
Ei oikeen osaa keskittyä töihin, kun vaan tarkkailee omaa kroppaansa koko ajan. Hullua!! Jokainen vatsan nipistely tuo fiiliksen " jaahas, nyt ne alkaa"
vm69
Onnittelut Nipsu, Sofia ja Carpel!!! HIANOA!! Mitäs tähän vielä lisäisi, fiiliksenne lienee sanoinkuvaamaton :) Täytyy heittää joku koukku kiinni teidän lahkeisiin ja helmoihin ja yrittää raahautua perään.
ON: kp nyt 33/29-34. Näppylöitä on vaikka muille jakaa, vatsa pömpöllään (no joo, voi se tietty olla kinkkuakin..!), fiilis lähinnä hmmm tyyppiä" raivon partaalla" ja eilen jo jotain tuhrua... eli toivo ei ole kovin korkealla, kyllähän tämä menkoilta enempi vaikuttaa. Toisaalta... rinnat on olleet vähän arat, väsymystäkin ilmennyt. No, en kyllä testaa ainakaan vielä tänään.
VM: tunne on tuttu, kyllä täällä on vajottu ihan yhtä syvälle (pyttyyn ;) ) - nimittäin eilen kun oli jotain tuhrua, lopetin pyyhkimisen heti ensimmäiseen havaintoon (sorry kaverit, brutaalit jutut!). Ja tälläkin hetkellä en haluaisi mennä veskiin vaikka pakko kai se kohta on... huokaus, tunnen itseni lähinnä sekopäiseksi, ja huonompaan suuntaan menossa.
Jotain todella hyvääkin: tänään on esikoisen 2v synttärit. Ja joulu meni mukavasti miehen sukulaisissa.
Plussaonnea kaikille ja palataan taas raportoimaan.. tämä taitaa olla jännittävä viikko niin monelle meistä.
t Joululahja
Tuli mieleen, kun kyselin tätä jo aiemmin mutta silloin ei kukaan ehtinyt vastata. Eli sarjassamme tyhmät kysymykset: jos minulla alkaa menkat tasan neljän viikon - 4 vko 5 pva välein, onko kierron pituus silloin 28-33 päivää vai 29-34 päivää?
Terveisin Joululahja, på piha
kiertosi on silloin 28-33 päivää. Eli jos menkat alkaa 1.11. keskiviikkona, se on kierron eka päivä. Kun seur. menkat alkaa tasan 4 vko:n kuluttua 29.11. ke, se on jo sen kierron 1.päivä, jolloin väliin jää 28 päivää.
Ollos hyvä =)
Ja kiitos onnitteluista!!
Ja vatsannipistelijöille ja " menkkakivuista" kärsiville tiedoksi, että just sellasia tuntemuksia mullakin on... Tsemppiä!
Joululahja:
Kierron pituuteen; kun menkat alkaa, se on kp1. Ja siitä sitten lasketaan eteenpäin kunnes taas menkat alkaa vaihtaen kp:t jälleen ykköseksi. Eli sulla olisi mielestäni kierto 28 - 33pv.
Juu, vessaan pitäisi mennä. Täällä vaan pidättelen jalat ristissä, kun pelottaa, että papruun ilmestyy jotain. Mutta kiitos kun joululahja kerroit myös olevasti " höntti" .
vm69
Ja takaisin linjoille...
Peesaan vm:ää eli Ida ja Sofia, kiitti kun tsemppaatte vaikka onkin niin menkkamainen olo.
Joo, tuli tässä sitten herättyä... pikkasen taas ihmetytti mitä se kello olikin kun heräsin. Menin tuossa joskus varttia yli 9 nukkumaan, kun alkoi jo silmissä tuntumaan tuo väsymys. Äsken sitten heräsin ja kello näytti puolta yhtä... Nytkin tuntuisi vielä siltä, että vois mennä takaisin petiin, mutta en taatusti mene, jo selkänikin takia. Nälkäkin vaivaa, vois oikeastaan mennä syömään kinkkuvoileipiä. =)
Saa nähdä missä kunnossa se miehuskin tulee tänään töistä. Onko ihan reporankana vai onko samanlainen olo kuin aamullakin. Noin viiden tunnin päästä sen pitäis kotiutua mikäli ei joudu ylitöihin. Vähän se kyllä itse ennakoi, että voi joutua jäämään, kun joulun jälkeen riittää yleensä kiirettä...
Mutta nyt syömään, josko helpottais samalla tätä aaltoilevaa kuvotuksen tunnetta...
Kiitos vastauksista Sofia ja Vm! Eli nyt olisikin sitten kp 33/28-33. Jaiks!
Ja Vm, äsken oli pakko luovuttaa ja painua veskiin. Selvisin hengissä. Ja toistaiseksi enemmittä tuhruitta. Voi elämän kevät. Tunnen itseni ehkä Euroopan huonoimmaksi työntekijäksi, en pysty keskittymään mihinkään. Alkaa myös olla kerettiläisiä ajatuksia testata jo tänään. Mutta kun en haluaisi pilata sillä pojan synttäreitä... argh.
t yks tavan höntti
Katri: Sullahan sitten taas pukkaa tota raskausoirettakin... kuvottaa, väsyttää... hajuaisti pelaa...
Äläkä päästä miestäsi huomenna töihin jos on kipeä.
Joululahja: Hertsileijaa, nyt heti testiä ostamaan. Johan meillä plussakausi jatkuisi hienosti kun sinä ja Katri kohta ilmoitatte uutisia...
Ja uskalsit vessaan mennä... Mä en ole VIELÄKÄÄN käynyt, mutta tän viestin jälkeen on pakko mennä. Ja MINÄ se olen se euroopan huonoin työntekijä kun taatusti tuun vessakeikan jälkeen tilittää " että tuhrut hyökkäsi" ...
vm69
Täällä mennään rv 6+1 ja ei ole tullu hirveesti nautittua joulun herkuista kun mikään ei maistu. Yököttää vain. Tänään viimeksi kun mies teki ruokaa niin meinasin yrjötä niistä hajuista. Kyssiltä ottivat muuten yhteyttä ja haluavat minut sinne alkuraskauden ultraan joka on 3.1.07. Tää tuntuu niin uskomattomalta olla raskaana kun niin pitkään yritettiin! Toivottavasti tää luo teille muille toivoa! Toivon kaikki oikein plussa rikasta uutta vuotta!
Mut voi lisätä plussanneisiin La en tiedä vielä mut plussaus päivä oli 11.12.06.