Uudet laskelmat: Näin Orpon hallituksen leikkaukset iskevät Työttömälle -138 €/kk, suurimpina kärsijöinä lapset
Tuoreet laskelmat osoittavat hallituksen sosiaaliturvaleikkausten vaikutukset työttömälle yksineläjälle ja perheelle, jossa ollaan työttömyysturvan varassa. Rajut muutokset koskevat ansiosidonnaisella työttömyysturvalla olevia, sillä peruspäivärahalla olevan työttömän käytettävissä oleva tulo voi jopa nousta.
Koko artikkeli US:n tilaajille: https://www.uusisuomi.fi/uutiset/uudet-laskelmat-nain-orpon-hallituksen…
Jos on kysyttävää, kysykää kommenteissa.
Kommentit (355)
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaksi lasta, ja lapsikorotusten poisto vähentää työttömyystukeani noin kolmasosalla.
Joo, monilapsiperheet ja yksinhuoltajat saavat nykyistä enemmän, kuten myös alle 3-vuotiaiden vanhemmat, mutta entäs me keskivertosuomalaiset? 2 lasta, eikä elinkeino perustu lisääntymiselle.
Me keskivertosuomalaiset käymme töissä ja perheen verot alenee nyt useammalla sadalla kuukaudessa.
Irtisanomissuojaa heikennetään, joten kohta olet itse leikatulla työttömyystuella.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kesällä tuli telkkarissa, että Helsingin ryöstöt johtuvat lapsiperheköyhyydestä eli ne tulevat luultavasti lisääntymään.
Sitten oli toinen juttu, että ei kannata pitää merkkivaatteita.
Siis kuka tällaista soopaa kirjoittaa?? Eli köyhän tarvitsee 300 € talvitakin ja 200 € lenkkarit? Ei kelpaa yhtään halvemmat? Itselläni työssäkäyvänä ei ole näin kalliita vaatteita, eikä ole lapsillakaan. Mikä tulotaso on tarpeeksi alhainen, että voi lähteä ryöstelemään tavaroita?
Tuo tuli telkkarissa.
Vierailija wrote:
Vaikuttaa siltä että keskituloisetkin ovat kohta pienituloisia.
Johtuu vaan siitä miten vasemmisto hoitaa valtion taloutta ja siihen liittyviä asioita. Vasemmistoutopiassahan tuloerot on nollassa ja se onnistuu myös siten ettei kukaan ole töissä vaan kaikki saa pelkkää sosiaaliturvaa. Toki vasurit itse on se "tasa-arvoisempi kuin muut" porukka joka nauttii erikoisetuja tuossakin tilanteessa. Ilmeisesti suomivasemmistossa orwellit ei olleet varoittavia esimerkkejä vaan opaskirjoja?
Kunhan petterin kavereiden yritystuista ei niistetä niin kaikki hyvin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kesällä tuli telkkarissa, että Helsingin ryöstöt johtuvat lapsiperheköyhyydestä eli ne tulevat luultavasti lisääntymään.
Siis kuka tällaista soopaa kirjoittaa?? Eli köyhän tarvitsee 300 € talvitakin ja 200 € lenkkarit? Ei kelpaa yhtään halvemmat? Itselläni työssäkäyvänä ei ole näin kalliita vaatteita, eikä ole lapsillakaan. Mikä tulotaso on tarpeeksi alhainen, että voi lähteä ryöstelemään tavaroita?
Tuo tuli telkkarissa.
Ja miksi luulet että se pitää paikkansa? Etkö ole katsonut ollenkaan mitä tuubaa suomitv:stä tulee eri kanavilta?
Mä en ymmärrä tätä jankkaamista miten hirveää on kun työttömyysturvasta leikataan. Nykypäivänä kun on työvoimapula vähän kaikkialla,niin työttömyyden ei pitäisi kestää kuin Max muutaman kuukauden ajan. Kyllä sen ajan voi vaikka päällään seistä jos niikseen tulee
Selitäpä miten lapset tuossa kärsijöiksi muuttuvat? Ei se,että valtion tukea vähennetään ja vastuuta siirretään enemmän vanhemmalle tarkoita sitä,että vanhempi jättäisi velvollisuutensa hoitamatta.
Nyt jumankauti se korkki kiinni siellä!!
"Valtio vähensi tukien maksamista = minä jätän lapseni ruokkimatta" !!!
Kantakaa herrajumala vastuuta lapsistanne!!
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Sosten laskelman mukaan pienituloisten määrä kasvaisi hallituksen toimien vuoksi ensi vuonna 40000 ihmisellä, joista noin 12700 olisi uusia pienituloisiin perheisiin kuuluvia lapsia.
Petteri Orpon kärkihanke etenee, köyhällistölle on paikka kaduilla kerjäämässä.
Vaikka pienituloisten ja vähäosaisten määrä kasvaa, niin hallitus on myös asettunut tavoitteekseen puolittaa toimeentulotukea saavien määrä nykyisestä mikä tarkoittaa että jatkossa aiempaa pienempi määrä olisi oikeutettuja toimeentulotukeen ja pienituloisten on tultava toimeen palkallaan esimerkiksi kuluja vähentämällä ja säästämällä esim pienempi asunto, halvempaa ruokas ja sähköä, vastteiden kierrätystä ja jne.
Nyt oli aivan uskomaton aivopieru sinulta. Et todellakaan tiedä mitä kirjoitit ja mistä aiheesta.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei ole rahaa halvimpiin mahdollosiin lenkkareihinkaan eikä halvimpaan mahdolliseen takkiinkaan.
Vierailija wrote:
Selitäpä miten lapset tuossa kärsijöiksi muuttuvat? Ei se,että valtion tukea vähennetään ja vastuuta siirretään enemmän vanhemmalle tarkoita sitä,että vanhempi jättäisi velvollisuutensa hoitamatta.
Kaikki tuet lapsilta vaan pois ja vanhemmille vaan irtisanomislappu käteen kun naama ei miellyttänyt!
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vaikuttaa siltä että keskituloisetkin ovat kohta pienituloisia.
Johtuu vaan siitä miten vasemmisto hoitaa valtion taloutta ja siihen liittyviä asioita. Vasemmistoutopiassahan tuloerot on nollassa ja se onnistuu myös siten ettei kukaan ole töissä vaan kaikki saa pelkkää sosiaaliturvaa. Toki vasurit itse on se "tasa-arvoisempi kuin muut" porukka joka nauttii erikoisetuja tuossakin tilanteessa. Ilmeisesti suomivasemmistossa orwellit ei olleet varoittavia esimerkkejä vaan opaskirjoja?
Ai, en tiennytkään, että Orpo ja Purra ovat vasemmistoa.
Vierailija wrote:
Kyllä me nyt tiedetään MISTÄ ja KEIDEN toimesta niitä ryöstöjä tehdään.
Järjen köyhyydestä se johtuu, että ryöstöjen kohteena on ylläri pylläri pellavapäisiä lapsia ja nuoria.
Vihreät🍀 den gröna *maailma kylässä*
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
En tiedä missä pullossa elät, mutta sitä on jo muutaman vuoden ajan lapset puettu hieman huonommin ettei tule ryöstetyksi, ohjeistetaan myös välttämään kauppakeskuksia jos liikkuu yksin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kaikki tuet lapsilta vaan pois ja vanhemmille vaan irtisanomislappu käteen kun naama ei miellyttänyt!
JA SE ON NIILLE PIKKUPASKIAISILLE IHAN OIKEIN!!
Hassuinta on että mitään ei säästy vaikka kuinka kyykytetään. Ollaan taantumassa monta kuukautta kauemmin kuin pohjoismaat jo näillä eväillä, ja jos nyt oikein vielä kaivaa verta opposition ja palkansaajien nenästä niin saa aikaiseksi yleislakon tai ainakin kriittisten alojen lakkoja. Sen myötä tantuma jatkuu sitten toisen neljänneksen - ja sitten ollaan oikeasti lamassa. Kukaan ei voittanut mitään mutta hallitus joutuu lopulta pyytämään eroa saatuaan epäluottamuslauseen. Kiitos hallitus
Jos ihmisellä ei ole alun alkaenkaan ollut mitään millä lasta elättää ilman että muut siitä huolehtivat niin huostaan tuollaisilta kylmän viileästi vaan lapset. Suoraan valtion laitoksiin huollettaviksi,kasvatettaviksi ja elätettäviksi ja synnyttäjälle sterilisaatio samantien niin loppuu se pentutehtailu .
Eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia. Eläkemaksut palkasta menevät nykyisille eläkeläisille.
Ansiosidonnaista maksetaan 1,8 miljardia
Vierailija wrote:
Kyllä lapset kärsivät eniten omien vanhempiensa valinnoista. Peiliin katsomisen paikka. Ja varattomien ei pitäisi hankkia niin paljon lapsia, ettei niitä ole varaa elättää. Ei kiinnosta ylläpitää muiden lapsia ja maksaa järkyttäviä veroja.
Työttömiä on AMK tutkinnolla työkokeilussa työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä hyllyttämässä tavaroita kaupoissa, laittamassa palautettuja kirjoja hyllyyn kirjastossa, auttamassa osastonsihteeriä sairaaloissa jne.
Kyllä pitäisi maksaa palkkaa tai tehdä työt itse.
Vierailija wrote:
Siis kaikki työttömät, myös pitkäaikaiset, joiden kotona olen käynyt, siellä on samat pelit ja vehkeet kuin töissä käyvienkin kotona, myös jääkapeista löytyy mehuja ja jugurtteja ja kaapeista sipsejä sun muuta, eli vaikka mitä sellaista, mitä minusta tulisi saada vain palkalla.
Todella paljon olisi leikattavaa, työtön voi istua kuumassa suihkussakin vaikka tunnin kiinteällä vesimaksulla, jonka maksaa kela/valtio, eli tässä ihmisten kulutushysteriassa ei ole mitään mittaa eikä määrää, kun kaikki haluaa koko ajan kaikkea mulle-mulle-mulle ja äkkiä lisää-äkkiä lisää-äkkiä lisää asenteella.
Kukaan ei ole koko ajan työtön. Mä olen nyt neljättä syksyä sijaisena. Joka syksy on 3 kuukauden koeaika eikä saa aluksi sairasloma palkkaa.