Uudet laskelmat: Näin Orpon hallituksen leikkaukset iskevät Työttömälle -138 €/kk, suurimpina kärsijöinä lapset
Tuoreet laskelmat osoittavat hallituksen sosiaaliturvaleikkausten vaikutukset työttömälle yksineläjälle ja perheelle, jossa ollaan työttömyysturvan varassa. Rajut muutokset koskevat ansiosidonnaisella työttömyysturvalla olevia, sillä peruspäivärahalla olevan työttömän käytettävissä oleva tulo voi jopa nousta.
Koko artikkeli US:n tilaajille: https://www.uusisuomi.fi/uutiset/uudet-laskelmat-nain-orpon-hallituksen…
Jos on kysyttävää, kysykää kommenteissa.
Kommentit (355)
Tässä tuntuu unohtuvan että lapsesta vastuussa ovat hänen vanhempansa. On ihan ok sanoa tämä ääneen. Ei yhteiskunta, yhteiskunnan tehtävä on tukea jos vaikka vanhemmat kuolevat. Mielestäni tarkoitus ei ole tukea työikäisiä ihmisiä kotiin vaikka niitä lapsia onkin, silloin aikuisten pitäisi ajatella lapsiaan ja mennä töihin (siis vaikka opiskella hoitoalalle ja työllistyä). Vastuu on vanhempien !
Vierailija wrote:
Kuka on sanonut että niitä lapsia pitää tehdä jos rahat ei riitä elättämään ja kasvattamaan niitä. Yhtä lailla niistä lapsistakin tulee pystyä pitämään huolta kuin mitä lemmikkieläimistä. Itse olen päättänyt jäädä lapsettomaksi siihen asti kunnes talous vakautuu ja lasten pito on taloudellisesti turvallista. Mutta jos pyöräyttää lapset ja jää sitten työttömäksi niin se on kyllä oma eikä yhteiskunnan vika koska ei ottanut huomioon mahdollisia muutoksia taloudessa ja elämäntilanteessa silloin kun harkitsi lasten hankkimista.
Mä sain lapsen 28-vuotiaana 11 vuoden seurustelun jälkeen. Kuinka kauan sitä vakituista työpaikkaa pitää odottaa? Pitääkö seurustella 20 vuotta?
Vierailija wrote:
Työttömille voisi rakentaa omia taloja, sellaisia mitkä eivät täytä rakentamisen standardeja ja tulisi halvemmaksi, eikä niitä tarvitsi niin paljoa huoltaa eikä yhtä hyvin lämmittää ja muuta ja voisi olla säännöstelty lämpimän veden määrä ja muuta.
Eivätkä nämä saisi sijaista missään kovin keskeisillä alueilla, sellaiset tulee varata töissä käyvien käyttöön.
Tällaisia malleja pitäisi kehittä lisää, saataisiin oikeasti sitä eroa siihen elämään, työn ja työttömyyden välille.
Katto päälle ja vaatimaton ruoka pitää kuitenkin rikollisuuden kurissa, se riittää. Tuonne taloihin olisi helppo järjestää ruokatoimituksiakin ja sieltä tulisi sitten mitä tulee ja sitä on syötävä, eli ei annettaisi rahaa, jolla voi itse kaupasta valita. Jos haluaa rahaa, pitää käydä töissä, sitten saa valita ostoksensa.
Muuta sinä pykopaattinazzzhu*ra parakkiin ihan keskenäsi.
Ei hyvin mene, jos ei ole työllistynyt ja parisuhdekin karilla niin että on yh. Mutta silti pitäisi rahojen kilahtaa tilille siinä määrin, ettei tarvitse muuttaa mitään, vaan jatkaa samaan malliin pelkällä tuella.
Todella noloa olla töissä isin firmassa. Kaikki naiset nauraa. Isin kanssa kaikki päivät, mikä nössö luuseri.
Tåssä 34 sivua yritystukia.
Vierailija wrote:
Kunhan petterin kavereiden yritystuista ei niistetä niin kaikki hyvin.
Petteri suosii rikkaita.
Alentaa palkkojen veroprosenttia eniten suurituloisille, nostaa raippaveron rajaa, alentaa varainsiirtoveroa asunnoista, yritystukiin ei kosketa, kela-avustusta yksityiseen terveyshoitoon ja paljon muuta.
Mutta alv veroja nostetaan, koska se on tasavero. Rikkaat ja köyhät maksavat yhtä paljon.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kunhan petterin kavereiden yritystuista ei niistetä niin kaikki hyvin.
Petteri suosii rikkaita.
Alentaa palkkojen veroprosenttia eniten suurituloisille, nostaa raippaveron rajaa, alentaa varainsiirtoveroa asunnoista, yritystukiin ei kosketa, kela-avustusta yksityiseen terveyshoitoon ja paljon muuta.
Mutta alv veroja nostetaan, koska se on tasavero. Rikkaat ja köyhät maksavat yhtä paljon.
Mutta me ei hoideta eläkkeellä olevia vanhempia. Joko valtio hoitaa tai ne on hoitamatta.
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta.
Onnea sote
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kuka on sanonut että niitä lapsia pitää tehdä jos rahat ei riitä elättämään ja kasvattamaan niitä. Yhtä lailla niistä lapsistakin tulee pystyä pitämään huolta kuin mitä lemmikkieläimistä. Itse olen päättänyt jäädä lapsettomaksi siihen asti kunnes talous vakautuu ja lasten pito on taloudellisesti turvallista. Mutta jos pyöräyttää lapset ja jää sitten työttömäksi niin se on kyllä oma eikä yhteiskunnan vika koska ei ottanut huomioon mahdollisia muutoksia taloudessa ja elämäntilanteessa silloin kun harkitsi lasten hankkimista.
Mä sain lapsen 28-vuotiaana 11 vuoden seurustelun jälkeen. Kuinka kauan sitä vakituista työpaikkaa pitää odottaa? Pitääkö seurustella 20 vuotta?
Ihan sama seurusteletko vaikka tunnin kunhan sinulla on varaa se lapsesi elättää ihan itse.
Jos ei ole varaa kakaraan niin älä hommaa sellaista. Simppeliä.
Jos niin hitosti tekee mieli lasten kanssa olla ja touhuta niin ala lastenhoitajaksi. Tienaat siinä samalla itsellesi ja teet verotuloja valtiolle. Pösilö. Mutta saat anteeksi koska olet Nainen.
Ja sitten ihmetellään, kun kukaan ei enää tee lapsia. Kuka tähän pätkätöiden ja silpputöiden luvattuun maahan uskaltaa lapsia synnyttää? No, S omput uskaltavat, muut eivät.
Onko työpaikka sovittu golf kentällä. Mikä nössö luuseri sä olet.
Vierailija wrote:
Eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia. Eläkemaksut palkasta menevät nykyisille eläkeläisille.
Ansiosidonnaista maksetaan 1,8 miljardia
Ei noilla ole mitään tekemistä keskenään.
Turha vertailla.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ihan sama seurusteletko vaikka tunnin kunhan sinulla on varaa se lapsesi elättää ihan
Ensi vuonna ei saa avustajaa kotiin, kun asumistukea ja soviteltua päivärahaa leikataan.
Laita se 30-vuotias puolisosi laitoshoitoon tai hoida itse. Sun puolison sairaus ei ole muiden vika.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia. Eläkemaksut palkasta menevät nykyisille eläkeläisille.
Turha vertailla.
On, eläkemaksu palkasta menee nyt eläkkeellä oleville.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Turha vertailla.
On, eläkemaksu palkasta menee nyt eläkkeellä oleville.
2400 brutto palkasta eläkemaksu on 177 euroa kuukaudessa ja se menee nyt eläkkeellä oleville.
Omaa eläkettä sulle kertyy 1,5 % vuosipalkasta eli kun teet 30 vuotta töitä 2400 bruttopalkalla niin saat eläkettä 1500 brutto - verot.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Työttömille voisi rakentaa omia taloja, sellaisia mitkä eivät täytä rakentamisen standardeja ja tulisi halvemmaksi, eikä niitä tarvitsi niin paljoa huoltaa eikä yhtä hyvin lämmittää ja muuta ja voisi olla säännöstelty lämpimän veden määrä ja muuta.
Eivätkä nämä saisi sijaista missään kovin keskeisillä alueilla, sellaiset tulee varata töissä käyvien käyttöön.
Tällaisia malleja pitäisi kehittä lisää, saataisiin oikeasti sitä eroa siihen elämään, työn ja työttömyyden välille.
Katto päälle ja vaatimaton ruoka pitää kuitenkin rikollisuuden kurissa, se riittää. Tuonne taloihin olisi helppo järjestää ruokatoimituksiakin ja sieltä tulisi sitten mitä tulee ja sitä on syötävä, eli ei annettaisi rahaa, jolla voi itse kaupasta valita. Jos haluaa rahaa, pitää käydä töissä, sitten saa valita ostoksensa.
Muuta sinä pykopaattinaz
Minusta työttömien leirit ja parakkiasunnot olisi hyvä asia. Ryhmäsuihkuissa säästyisi vettä, lämmitys tapahtuisi uuneilla ja jo portilla tervehtisi kyltti ", Työ Vapauttaa".
Lehdessä luki, että Helsinkiläisen yh-n pitäisi saada 2400e/kk palkkaa, että kannattaa ottaa töitä vastaan.
Kun se oma nettopalkka on 3 numeroinen, vaikka käy 5 päivänä viikossa töissä, niin kyllä tämä ihmettyttää.
Jos kerran töissä käyvät, opiskelijat ja yrittäjät joutuvat pärjäämään vähemmällä, niin miksi näiden työttömien tulee saada enemmän???????????
2 kuukautta aikaa keksiä mihin laitat sairaan puolison ensi vuonna. Irtisanotko itsesi ja myytte asunnon ja elätte niillä rahoilla vai laitatko puolisosi laitoshoitoon. Voitte käydä lasten kanssa puolisoa laitoksessa katsomassa.
Niin että jos ei ole töitä juuri nyt, kannattaa muuttaa sinne missä työpaikkoja ei ainakaan ole, niin ei varmasti työllisty jatkossakaan. Nyt on mahtavaa ajattelua, hermanni. Noin mestarillinen ajatusten Tonava kuuluu varmasti persujen riveihin.