Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uudet laskelmat: Näin Orpon hallituksen leikkaukset iskevät Työttömälle -138 €/kk, suurimpina kärsijöinä lapset

Vierailija
20.09.2023 |

Tuoreet laskelmat osoittavat hallituksen sosiaaliturvaleikkausten vaikutukset työttömälle yksineläjälle ja perheelle, jossa ollaan työttömyysturvan varassa. Rajut muutokset koskevat ansiosidonnaisella työttömyysturvalla olevia, sillä peruspäivärahalla olevan työttömän käytettävissä oleva tulo voi jopa nousta.

Koko artikkeli US:n tilaajille: https://www.uusisuomi.fi/uutiset/uudet-laskelmat-nain-orpon-hallituksen…

Jos on kysyttävää, kysykää kommenteissa.

Kommentit (355)

Vierailija
341/355 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikooko ne sit samalla alentaa kaikkien kustannusten hintoja, ruoka, vuokra, sähkö jne? Entäs kun nyt joutuu jo käymään leipäjonossa. Sitten kadulle asumaan ja kerjäämään, kun ei satu työtä olemaan/irtisanotaan pärstäkertoimella?

Vierailija
342/355 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Hassuinta tässäkin on,että 10 vuoden päästä muistelette kaiholla näitä ja tulevia tukirahoja ja sitä miten hyvin asiat oli.

Vertailkaa tämänhetken tukia vaikka 80 tai 90 luvun tukiloisiin. Nämä tulevatkin tuet ovat huomattavasti parempia kuin silloin.

80 luvulla ja 90 luvullakin lapsilisät oli murto-osan nykyisestä. Lapsilisät maksettiin kahdesti vuodessa ja summa oli noin 150 mk per mukula. Uli uli uli.. nyyh nyyh. Ei muuten säälitä yhtään köyhien ihmisten pennut,mitäs rivät abortoineet ajoissa vaan antoivat möykkynsä kasvaa. Oma valinta. Kestä seuraukset. Kanna vastuusi. Itse.!

Mä sain lapsilisän tilille aikanaan ja mun lapsi saa nyt saman verran, on 16-vuotias.

Mä sain 1990 - luvulla joka kuukausi lapsilisän tilille, se oli 500 km ja nyt sata euroa eli lähes sama.

1990-luvulla oli perheverotus ja lapsista sai verovähennystä. Vuokrat oli halvempia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/355 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Hassuinta tässäkin on,että 10 vuoden päästä muistelette kaiholla näitä ja tulevia tukirahoja ja sitä miten hyvin asiat oli.

Vertailkaa tämänhetken tukia vaikka 80 tai 90 luvun tukiloisiin. Nämä tulevatkin tuet ovat huomattavasti parempia kuin silloin.

80 luvulla ja 90 luvullakin lapsilisät oli murto-osan nykyisestä. Lapsilisät maksettiin kahdesti vuodessa ja summa oli noin 150 mk per mukula. Uli uli uli.. nyyh nyyh. Ei muuten säälitä yhtään köyhien ihmisten pennut,mitäs rivät abortoineet ajoissa vaan antoivat möykkynsä kasvaa. Oma valinta. Kestä seuraukset. Kanna vastuusi. Itse.!

Mä sain lapsilisän tilille aikanaan ja mun lapsi saa nyt saman verran, on 16-vuotias.

Mä sain 1990 - luvulla joka kuukausi lapsil

Siis 500 mk lapsilisä oli. 

Vierailija
344/355 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

80 luvulla ja 90 luvullakin lapsilisät oli murto-osan nykyisestä. Lapsilisät maksettiin kahdesti vuodessa ja summa oli noin 150 mk per mukula. Uli uli uli.. nyyh nyyh. Ei muuten säälitä yhtään köyhien ihmisten pennut,mitäs rivät abortoineet ajoissa vaan antoivat möykkynsä kasvaa. Oma valinta. Kestä seuraukset. Kanna vastuusi. Itse.

Kaikenlaisia hevon v ihmijätteitä sitä oikein onkin kuin sinä. Toivottavasti sinulle käy hemmetin huonosti!

Vierailija
345/355 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1990-luvulla sai ansiosidonnaista 2 vuotta ja oli hyväpalkkaisia tehdastöitä. 

Vierailija
346/355 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis  työtön yksineläjä joka on peruspäivärahalla,toimeentulotuella ja asumistuella!. niin häneen ei iske leikkaukset siis paljoa?. ymmärrsinkö oikein...

Vierailija
347/355 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä alkaa itsekin tuntua hyvältä kun Lululu Ranne sanoo että tiet on ihan hyvässä kunnossa, penssaa2€ ja tiisseli vieläkin kalliimpaa :DDD ja ihan oikein että leikkaavat työmatkakulujej verovähenyksiä, kaikenmaailman elämäntapahipit saa kantaa vastuun valinnoistaan, toivottavasti poistetaan kokonaan   tollaset hyysäreiden tuet. Ja Riikka Purrra lupasi ennen vaaleja kompensoida täysimääräisesti penssan hinnan autoilijoille. :D

Vielä sitten kun heittävät ensi kaudella rkpo:n poijes ja kepu tilalle ja sitten se pakkoruotsi pois ja illuusio jostai "kaksikielisyydstä" :DDD siinä vasta säästöjä tulee!!!

Ja ulkomaalaisia ramppaa siinä missä aina ennenkin paitsi ne fiksut työtätekevät mene muualle ja syöttiläät jää tänne samoille kulmille missä persujen äänestäjätkin koska kukaan voittaja siellä ei halua asua. :D

Vierailija
348/355 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei nuo leikkaukset ja tukien järkeistämiset järkevälle tasolle koske kuin pientä prosenttia koko väestöstä. He ovat pelkkä marginaali ryhmä ,eikä heiltäkään silti valtion tuet kokonaan lopu. Kyllä heidät elätetään niinkuin tähänkin saakka on tehty.

Rauhoittukaas nyt taas vähän rakkaat lapset.

Tukien leikkaukset koskevat myös kaikkia niitä ihmisiä jotka saattavat jäädä tulevaisuudessa työttömiksi/lomautetuiksi. Leikatulla ansiosidonnaisella en mitenkään pärjäisi joten nyt on pakko säästää kunnon puskuri. Se on sitten pois kulutuksesta seuraavat vuodet. 

Vierailija
349/355 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpa tuo ihan kamalaksi paisunut rakkien määräkin vähenisi. On siinä hyvääkin että ylikulutus ja saastuttaminen vähenisi.

Vierailija
350/355 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että tukia leikataan. Itse keskituloisena duunarina maksan ihan liikaa veroja ja hyvä että verotus kevenee.

Parempi tämä uusi hallitus on minulle duunarille joka ajaa autolla töihin enkä saa euroakaan tukia tililleni.

Sak on turha ja ammattiliitot on turhia, ammattiliitot neuvottelee isommat korotukset heille joilla on parempi palkka ja ammattiliittoja kannattaa vain ihmiset jotka ovat turhia ihmisiä työpaikoilla.

Putinistit punaiset alapeukuttakaa vain ja hyväksykää se että persut on työväenluokan suosikki puolue.

Vierailija
351/355 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Aikooko ne sit samalla alentaa kaikkien kustannusten hintoja, ruoka, vuokra, sähkö jne? Entäs kun nyt joutuu jo käymään leipäjonossa. Sitten kadulle asumaan ja kerjäämään, kun ei satu työtä olemaan/irtisanotaan pärstäkertoimella?

Eivät tietenkään aio alentaa, koska kyllähän jonkun pitää aina päästä tienaamaan ja koska markkinatalous ja ja ja...

Vierailija
352/355 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

90-l tuet olivat esim yyhoolle tosi hyvät. Kaverini pärjäsi hyvin opiskelijana lapsen kanssa.

Sinä kyllä tarvitset apua ihmisvihasi kanssa.

Vierailija
353/355 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät ovat jätettäj joihin ei kannata panostaa. Ei muuta kuin painukoot mokomat pskiaiset hevon kuuseen Suomesta. 

Vierailija
354/355 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys kasvaa entisestään, koska kaikkiin työpaikkoihin vaaditaan niin paljon koulutusta, suurimpaan osaan jo Amk-tutkinto. Astronauttia haetaan tavallisiin duuneihin. Ja kuinka paljon varsinkaan jo vähän vanhempaa porukkaa kiinnostaa lähteä opiskeluköyhyyteen?

Vierailija
355/355 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- sopeutumisraha pois edustajilta ja muut kulut tiheällä kammalla läpi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä