Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: lohta ei voi enää laittaa buffet-pöytään, ihmiset hamstraavat

Vierailija
20.09.2023 |

Minä en edes ostaisi buffetia, jossa olisi lohta.

Kommentit (391)

Vierailija
61/391 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pidä lohesta, valkoisen lihan kaloista kyllä.

Otan aina täyden lautasellisen salaatteja, ja pääruoka sitten toiselle lautaselle.

Vierailija
62/391 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli joskus ketju jossa ihmiset kertoivat että tottakai täyttävät noutosalaattinsa kalleimmilla aineksilla. Tietysti koska vatun ahne.

Mitä ahnetta siinä on? Pitäiskö purkki täyttää aineksilla joita ei halua? Mikä järki siinä on? Se idea on että jokainen kasaa sinne mitä itse haluaa.

Kyllähän nyt jokainen täysjärkinen ymmärtää, että se on salaattibuffet eikä lohibuffet.

Ymmärrän toki ja niin se kauppiaskin ymmärtää. Salaattibuffetin kilohinta on 12.90 ja lohta myydään täällä yleensä samaan hintaa raakana. Buffassa sitä on silloin, kun myyntihinta on vaikkapa 6,95. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/391 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On päiviä joona syön buffassa halvimpia raaka-aineita ja lohipäivänä otan reilusti lohta. Nautaa en syö, enkä monia muita kalliimpia ainesosia!

Kytätkää sitä omaa lautastanne. Jos on ongelma, hinnoittelu uusiksi!

Vierailija
64/391 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tietenkin otetaan niitä katkarapuja ja lohta. :D kilohinta on niin korkea, että kauppias ei jää miinukselle vaikka ottaisi pelkästään niitä kalleimpia raaka-aineita. En tietenkään maksa jostain porkkanaraasteesta 17,90e/kg. :'D te jotka muuta väitätte, olette valehtelijoita ja teette just samoin.

Kaikkein typerimmin käyttäytyvät wt:t jostain syystä aina kuvittelevat, että kaikki muutkin käyttäytyvät kyllä ihan varmasti yhtä typerästi.

Vierailija
65/391 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli joskus ketju jossa ihmiset kertoivat että tottakai täyttävät noutosalaattinsa kalleimmilla aineksilla. Tietysti koska vatun ahne.

Mitä ahnetta siinä on? Pitäiskö purkki täyttää aineksilla joita ei halua? Mikä järki siinä on? Se idea on että jokainen kasaa sinne mitä itse haluaa.

Kyllähän nyt jokainen täysjärkinen ymmärtää, että se on salaattibuffet eikä lohibuffet.

Ymmärrän toki ja niin se kauppiaskin ymmärtää. Salaattibuffetin kilohinta on 12.90 ja lohta myydään täällä yleensä samaan hintaa raakana. Buffassa sitä on silloin, kun myyntihinta on vaikkapa 6,95. 

Savulohen kilohinta on yleensä yli 30€.

Vierailija
66/391 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa puhutaan ruokaravintoloista, joissa syödään lautasilta.

Vierailija
67/391 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että täällä on täysjärkisiä. Ihmiset on ahneita sikoja (anteeksi siat).

Niinpä. Ihan käsittämätöntä. Nuo "ihan hölmöä ois olla lappaamatta astiaa täyteen savulohta"-kommentit saavat hetkessä parikymmentä yläpeukkua. Alan pikkuhiljaa uskomaan, että tämä todellakin on persaukisen wt-räkäporukan palsta. 😂

No jos kauppias siitä buffetista myy lohta halvemmalla kuin tiskistä, niin ihan on oma vikansa. Tottakai jokainen valitsee hinta-laatu -suhteeltaan itselleen parhaan vaihtoehdon. 

Sinne buffetiin päätyy ne tiskin roippeet. Eli käytännössä maksat suhteessa kalliimpaa kilohintaa jämistä kuin siitä tiskissä myytävästä.

Ei ne kauppiaat ole tyhmempiä kuin asiakkaansa.

Vierailija
68/391 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raakaa lohtako siellä teidän salaattibuffassa on? Ja varmaan vielä kokonaisena, kun kerran kokonaisen lohen kilohinta on mielestäsi jotenkin merkittävä asia salaattibuffassa.

Vierailija
69/391 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että täällä on täysjärkisiä. Ihmiset on ahneita sikoja (anteeksi siat).

Niinpä. Ihan käsittämätöntä. Nuo "ihan hölmöä ois olla lappaamatta astiaa täyteen savulohta"-kommentit saavat hetkessä parikymmentä yläpeukkua. Alan pikkuhiljaa uskomaan, että tämä todellakin on persaukisen wt-räkäporukan palsta. 😂

No jos kauppias siitä buffetista myy lohta halvemmalla kuin tiskistä, niin ihan on oma vikansa. Tottakai jokainen valitsee hinta-laatu -suhteeltaan itselleen parhaan vaihtoehdon. 

Sinne buffetiin päätyy ne tiskin roippeet. Eli käytännössä maksat suhteessa kalliimpaa kilohintaa jämistä kuin siitä tiskissä myytävästä.

Ei ne kauppiaat ole tyhmempiä kuin asiakkaansa.

Paitsi ettet maksa. Tiskissä olevan savulohen kilohinta on jotakin 25 euron ja 45 euron väliltä.

Vierailija
70/391 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On päiviä joona syön buffassa halvimpia raaka-aineita ja lohipäivänä otan reilusti lohta. Nautaa en syö, enkä monia muita kalliimpia ainesosia!

Kytätkää sitä omaa lautastanne. Jos on ongelma, hinnoittelu uusiksi!

Kuten HS:n tämänpäiväisestä artikkelista voimme lukea, vain harva lounasravintola tarjoaa enää lohta noutopöydästä ja moni niistä harvoistakin epäilevät joutuvansa pian sen lopettamaan. Kiitos tästä kuuluu "minäminäminä"-rohmuille.

Vierailija
71/391 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kerran sattuneen tapauksen lounastunnilla. Lounaaseen kuului jälkiruokana letut, mutta niitä ei ollut mahdollista saada, koska heti kun niitä keittiöstä tuotiin, eräs mies haki ne kaikki lautaselleen. Kun hän näki taas tiskin takana liikettä, hän ilmoitti kovalla äänellä, että - lettuset on loppu. Odottelin aikani, että pääsisin jaolle, mutta verenpaine alkoi olla niissä lukemissa, että päätin luovuttaa. Teki mieli kyllä käydä tinttaamassa sitä miestä kuonoon.

Vierailija
72/391 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään mitenkään voi ymmärtää, että joku syö lounaaksi pelkkiä katkarapuja tai lohta.  Jos noin kovasti lohesta tykkää, niin kannattaa ostaa kokonainen lohi (niitä saa halvalla) ja valmistaa siitä sitten itse  kaapit täyteen, ja kiskoa napaansa niin paljon kuin maha vetää. Luulisi että joku muukin välillä maistuisi. Vai onko jotkut niin yksinkertaisia, että ajattelee että jos syö jotain "näennäisesti" kallista vähän halvemmalla niin ruumis voi paremmin? Vai ajatteleeko että nyt nielin "säästöä" neljä euroa. . Ihan oikeasti en voi ymmärtää tuollaista ajatusmaailmaa. Saa avata vähän enemmän eikä pelkästään näitä "tietenkin teen näin " vastauksia.

Vierailija
73/391 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tietenkin otetaan niitä katkarapuja ja lohta. :D kilohinta on niin korkea, että kauppias ei jää miinukselle vaikka ottaisi pelkästään niitä kalleimpia raaka-aineita. En tietenkään maksa jostain porkkanaraasteesta 17,90e/kg. :'D te jotka muuta väitätte, olette valehtelijoita ja teette just samoin.

Kaikkein typerimmin käyttäytyvät wt:t jostain syystä aina kuvittelevat, että kaikki muutkin käyttäytyvät kyllä ihan varmasti yhtä typerästi.

Niin, koska heidän kanssaan ei viihdy muut kun yhtä tyhmät. Johan siinä luonnollisesti tuo käsitys vahvistuu.

Vierailija
74/391 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikkaruokala ratkaisi hamstrausongelman jo vuosia sitten myymällä proteiinilisän erikseen, valmiiksi punnittuna annoksena. Tähän suuntaan buffetitkin varmaan menevät, jos pysyvät buffetteina.

Vierailija
75/391 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin kauppiaan yrityksen taloustiedot ja henkilökohtaiset verotiedot. Täytän hyvällä omallatunnolla kipponi vaikka pelkällä lohella.

Vierailija
76/391 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä ainakaan buffetista maksa jotain 20e ja sitten syö jotain 1e/kilo maksavaa salaattia.

Otan aina vain pääsäännöllisesti kalleimpia lihoja. 

Vierailija
77/391 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en käy salaattibuffetissa, koska ällöttää se ihmisten aivastelu sinne, mutta syötkö siis lounaaksi rasiallisen lohta ja rapuja? Kuulostaa....jännältä.

Mun serkku kävi ostamassa vaan katkarapuja ja lohta ja teki siitä nopeasti lohivoileipäkakun. Ei tarvinnut erikseen alkaa paistamaan lohta.

Vierailija
78/391 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskallan sanoa, että olen sellainen buffet-syöjä, joka on kyseiselle paikalle varmaan tappiollinen. Mutta kaiken aina syön mitä lautaselle otan. Jos syön vaikkapa 16 palaa pizzaa, niin ne menee kantoineen päivineen. Monet kusipäät jättää niitä kantoja läjäpäin lautaselle, eli syövät tarjottavasta ruuasta vain parhaat palat. Kuin pikkulapset, jotka syövät täytekeksistä vain sisustan.

Vierailija
79/391 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä uskallan sanoa, että olen sellainen buffet-syöjä, joka on kyseiselle paikalle varmaan tappiollinen. Mutta kaiken aina syön mitä lautaselle otan. Jos syön vaikkapa 16 palaa pizzaa, niin ne menee kantoineen päivineen. Monet kusipäät jättää niitä kantoja läjäpäin lautaselle, eli syövät tarjottavasta ruuasta vain parhaat palat. Kuin pikkulapset, jotka syövät täytekeksistä vain sisustan.

Usko tai älä, mutta jos syöt ne kannat niin et sinä tappiollinen ole. 

Sillä kuinka paljon maksat siitä buffetista saa todennäköisesti tehtyä yli 20 pitsaa. 

Vierailija
80/391 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän nuo ole hinnoiteltu niin, ettei myyjä mene miinukselle, vaikka osa asiakkaista ottaisi pelkästään kalleimpia aineksia.

Pitäisi se ainakin osata hinnoitella niin että asiakas voi rauhassa ottaa haluamiaan aineksia.

Kyllähän lohi painaakin niin paljon enemmän kuin salaatti, että siitä joutuu maksamaan enemmän.