Onko muita herkkiä, jotka väsyvät jo pelkästään työnaikana siihen kuntoon ettei pysty mitään tekemään? Kamalaa.
Inhoan tätä piirrettä. Olen aina teini-iästä lähtien ollut tällainen. Väsyn kamalasti kaikesta ympärillä olevasta kaaoksesta. Siihen riittää vain ihmisten kanssa oleminen samassa huoneessa.
Ruokavaliot, pakottaminen, siedättäminen, liikunta, verikokeet, lääkkeet kokeiltu.
Jaksan aina vain uudestaan hämmästyä siitä kuinka väsynyt oikeasti olen. Teen kuitenkin työni.
Tänään kuljin bussilla ohi töistä päästyäni jalkapallokenttään, jossa ihmiset urheilivat yhdessä.
Mietin, että miten ihmeessä he jaksavat. Moni varmasti töiden jälkeen sinne mennyt.
Itse olisin aivan valtavan väsynyt eikä aivokapasiteetti enää pelaisi kun puolella mitä siitä kun herään.
Ei vain tule mitään. Pakko mennä suihkuun, tehdä ruokaa (työn takana) ja sitten lepäämään.
Asun yksin, olen lapseton sinkku. Silti aivan saamarin väsynyt.
Joskus on parempia kausia, suurin osa tällaista.
Mites teillä?
Kommentit (47)
Täällä. Käyn töissä, syön mielialalääkkeitä ja yritän selviytyä arjesta. Puoliso on paljon pois ja meillä kaksi kouluikäistä lasta. En tajunnut nuorempana, että kaikki kaatuu omaan niskaan. Nyt sitten maksan näistä virheistä, mutta omia valintoja. Nykyään tilanne on mennyt siihen, että lasten äänikin fyysistä kipua aikaan ja käytän paljon vastamelukuulokkeita kotona. Olen unohtanut kaikki ystävä- ja kaverisuhteet, koska en jaksa nähdä enää ihmisiä enkä saa heistä mitään iloa. Haluaisin vaan kadota.
Tarkoittaa että sinä olet introvertti, vaihda ammattia jossa saat olla omissa oloissa.
Samanlainen kuin ap ihan nuoresta asti. Olen hyväksynyt että käyn töissä ja vähät harrastukset on sitten kotipiirissä. Ei puhettakaan että lähtisin ihmisten pariin töitten jälkeen. Olen melko tyytyväinen nykyään kun en vaadi itseltäni enempää.
Jep, ja työssäni painostetaan tekemään useasti yliaikaa liukumaan vedoten, että kerkeää tekemään työt tiettyyn dead lineen mennessä. Normaaleina työpäivinä joudun todella painimaan itseni kanssa, että pidän työpäivät 7,5h enkä jatkuvasti tee yliaikaa. Kun en kerkeä muuten palautumaan työpäivän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kärsin ihan samasta. Syyksy paljastui nelikymppisenä ADHD. Siis mulla: maailman hiljaisimmalla ja tunnollisimmalla harmaahiirulaisella.
Teen nykyään 75% työaikaa mutta silti olen melkolailla poikki töiden jälkeen. Mutta nykyään jaksan mm. tehdä ruokaa töiden jälkeen, koko aiemman aikuisikäni söin eineksiä. Eikä mun tarvi ottaa päikkäreitä töiden jälkeen, enkä enää nuku viikonloppuisin yli 12 h yöunia. Ihmisiä en kuitenkaan edelleenkään jaksa juuri tavata vapaa-ajalla.
Saako kysyä onko sinulla joku lääkitys? Itse mietin joskus onko minulla adhd tai enemmin se add, koska olen kanssa hiljainen ja tunnollinen. Pään sisällä kaikki tuntuu kaaokselta kun pitää käydä töissä ja on kiire. Palautuminen vie hirveästi aikaa. Mietin olisiko minulle apua jostain lääkkeestä.
Sain diagnoosin vajaa vuosi sitten ja olen käyttänyt Concertaa. Annostus 36 mg/vrk. Alussa lääke auttoi mm siihen, että olin virkeä aamusta iltaan, päässä ei kohissut kymmeniä ajatuksia samaan aikaan ja stimmailin vähemmän. Eli en punonut hiuksia, heilutellut jalkojani tai purrut kynsiäni ja paidan kauluksia. Mutta viime kuukausien aikana olen huomannut, että lääkkeen vaikutus on ehkä vähän laskenut. Tämä on kuulemma tyypillistä ja usein joudutaan vaihtamaan useasti päivässä otettavaan stimulanttiin. Mun on todella vaikea keskittyä esim. lukemiseen tai tv:n katseluun ja töissä on tullut tehtyä huolimattomuusvirheitä pitkän tauon jälkeen. Olen taas aloittanut tukan räpläämisenkin...
Mulla on siis ihan hyperaktiivinen muoto.
- 28
Vierailija kirjoitti:
Sain diagnoosin vajaa vuosi sitten ja olen käyttänyt Concertaa. Annostus 36 mg/vrk. Alussa lääke auttoi mm siihen, että olin virkeä aamusta iltaan, päässä ei kohissut kymmeniä ajatuksia samaan aikaan ja stimmailin vähemmän. Eli en punonut hiuksia, heilutellut jalkojani tai purrut kynsiäni ja paidan kauluksia. Mutta viime kuukausien aikana olen huomannut, että lääkkeen vaikutus on ehkä vähän laskenut. Tämä on kuulemma tyypillistä ja usein joudutaan vaihtamaan useasti päivässä otettavaan stimulanttiin. Mun on todella vaikea keskittyä esim. lukemiseen tai tv:n katseluun ja töissä on tullut tehtyä huolimattomuusvirheitä pitkän tauon jälkeen. Olen taas aloittanut tukan räpläämisenkin...
Mulla on siis ihan hyperaktiivinen muoto.
- 28
Jatkan vielä, että tää on mulle todella ristiriitaista, että mua tosiaan pidetään tunnollisena työntekijänä. Syy on siinä, että hinkkaan ja hinkkaan jotain tiettyä työtehtävää, tai yksityiskohtaa siitä tuntikausia. Yleensä mun työnjälki on tästä johtuen tarkkaa. Mutta sitten monesti, tästä huolimattakin, sattuu huolimattomuusvirheitä varsinkin ikävissä hommissa, mutta pomo harvemmin niitä huomaa kun olen aika nopea tajuamaan ja korjaamaan mokani.
Saako kysyä onko sinulla joku lääkitys? Itse mietin joskus onko minulla adhd tai enemmin se add, koska olen kanssa hiljainen ja tunnollinen. Pään sisällä kaikki tuntuu kaaokselta kun pitää käydä töissä ja on kiire. Palautuminen vie hirveästi aikaa. Mietin olisiko minulle apua jostain lääkkeestä.