Jos saisit päättää mistä leikataan ja säästetään, niin mitä ehdotat?
Millainen olisi sun budjettileikkuri?
Heitetään tänne ehdotuksia.
Kommentit (426)
NÄMÄ SOTAHULLUT PSYKOPAATIT KÄÄNTÄVÄT KAIKEN SUOMALAISTEN SYYKSI VAIKKA
HE ITSE HAUTOVAT SOTARETKIÄÄN
ON MEILLÄ MUKA SE RAIVO!
KUN HE ITSE MENEVÄT SOTIMAAN JA SAAVAT AIKAAN PAKO LAISVYÖRYJÄ
HE EIVÄT NÄE HYÖKKÄÄMISESSÄÄN MITÄÄN RASISMIA VAIKKA LIETSOVAT TPPAMAAN TOISIA IHMISIÄ!
He sanova että ME SUOMALAISET OLEMME PROTESTOIDESSAMME
NIITÄ RASISTEJA KUN EMME SUOSTUKAAN RAISKATTA VIKSI TA LAPSEMME RYÖSTETTÄVIKSI!
Ne kaasuvalottavat meidät syyllisiksi siihen
MITÄ JUURI ITSE EDUSTAVAT: vihaa raivoa tppamista eliminoimista syrjäyttämistä ja rasismia
OVAT HE ITSE! Älkää nielkö tuota PSKAA IKINÄ! Niitä on vähemmän. Ne eivät omista Suomea vaan heille annettiin Suomi huolehdittavaksi ja
SE UNOHTUI KOKONAAN SE TEHTÄVÄ!
Osingot, korkotulot, suuret palkkiot ja palkat, sopeutumiseläkkeet ja kultaiset kädenpuristukset. Sitten yritystuet ja maatalouden hehtaarituet. Keskituloisten ja suurituloisten lapsilisät. Ansiosidonnainen - kaikki vain tasapuolisesti kelan työmarkkinatuelle työttöminä. Kansanedustajien taksiedut. Presidentin viran voisi lakkauttaa, pääministeri edustakoon Suomea jatkossa maailmalla. Siinä ne ensimmäisinä mieleeni tulevat.
Me luotimme näihin joille annettiin Suomi huolehdittavaksi
JA NE PETTIVÄT KANSAN!
Ne myyvät maamme ja vetemme ja rikkautemme -sen mitä meillä on- ne tukahduttavat maanviljelyn ja
Ajavat köyhät kodiesta ja lapset saavat pelätä koulussa jobka pitäisi olla kuin työtä heille.
NE EIVÄT SUOJELE LAPSIA ME VAAN RIISTÄVÄT HEITÄ KADUILLA KOULUISSA JA OTTAVAT LAPSET KODEISTAAN ÄITIEN SYDÄMIEN ALTA!
He riustävät lapsilta uskonkin koska ovat
SIELUNVIHOLLISIA JA
PUHUVAT ITSE SIELUNVIHOLLISEN VIHAPUHETTAAN VAILLA RAKKAUTTA KANSAANSA LAPSIINSÄ JA ISIINSÄ!
Nämä ovat hävyttömiä ihmisiä , epäkelpoja luopioita!
Niinistö tuli liian kalliiksi. Ei oteta toista yhtä juonittelevaa ihmistä johtoon enää.
Hallitukselta, seuraavaksi heitä äänestäneiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkekatto
Yritytuet
Listamattomien yritysten osingot
Kehitysapu
Kulttuurituki
YLE (40-50% rahoituksesta)
Sote (uudelleenjärjestellään ja supistetaan parilla)
Asumistuki (uudelleenjärjestely)
Työttömyystuki (uudelleenjärjestellään)
Kotouttaminen (sidotaan kielitaitoon ja työllistymiseen)
Alkoholi/nikotiini tuotteiden veroja ylemmäsHyvä lista, lisäksi
Lapsilisät pois
Terveyskeskuksiin maksut
Kouluihin lukukausimaksut
Kouluihin ei lukukausimaksuja koska se on ollut kulmakivenä että kaikki saavat opetusta ihan kaikki!
Jos tämäkin vielä viedään on sisällissota ovella. Tätä ei enää Suomi kestä!
Kaikilta maahantulleilta kaikki tuet pois, työkykyisiltä työttömiltä tuet pois jos kieltäytyy työstä, osinkojen nostoon 10-15% korkeampi vero.
Kotimaisten tuotteiden alvi alas, jotta on kannattavampaa ostaa kotimaisia tuotteita.
Tuossa sellaisia, mitkä olisivat omasta mielestä hyviä ehdotuksia parantaa taloutta.
Marin oli niin huono pm että ajoi Suomen tälle tielle, mikä järkyttää
%3DKansanedustajia puolet vähemmän ja lopuille edustajille pienemmät tulot.
K & S ketjuissa pyörii tarpeettomia tuotteita kymmeniä tuhansia. Terve ihminen syö hevi-osastolta ja lihatiskiltä.
Poliisi, puolustusvoimat, Yle, kilpa- ja huippu.-urheilu, kulttuuri, urheiluseurat, joiden makkaranpaistajien palkat maksaa veronmaksajat. Kouluruoka, vesi ruokajuomaksi ja maidot ym pois. Maataloustuet, yritystuet, puoluetuet, valtiokirkon tuet.
Puoluetuet pois, tämä on kaikkein tärkein!
-kuntien ja valtion virkoja karsisin rankalla kädellä, asiantuntijoita,tutkijoita,johtajia yms potkisin pois sieltä. <- *näitä jos saataisiin potkittua pois vaikka 10 000-50 000 turhaa henkilöä pois niin heidät pitäisi kouluttaa hoitoalalle ja samalla hoitajille lisää liksaa.*
-kehitysapu minimiin.
-rikkailta tukia karsisin eli lapsilisä pois kotitalouksilta joiden yhteenlasketut nettotulot ylittää vaikka 5000e/kk.
-kotitalousvähennys on kotitalouskohtainen eikä henkilökohtainen.
-yritystuet minimiin.
-kulttuuria ja urheilua ei pitäisi tukea vaan ne pitäisi toimia omillaan eli yleisö maksakoot heidän hupinsa.
Köyhiltä voi vielä leikata!
T: Riikka ja Petteri
Lapsiperheiltä tukia pois, jos on kahdet ansiotulot.
Yli 2500 nettoeläkkeeseen 100% raippavero. Asumistuki max 100€/kk. Terveyskeskuspalvelujen hintoihin 500% korotus
Aikuisopintotuki. Tai sen kohtuullistaminen. Olen itse hyvätuloinen ja opiskellut aikuisopintotuella. Käsittämätöntä, että tukeni oli parempi kuin monen pienituloisen palkka. Eriarvoistavaa.
Leskeneläke. ( tämäkin koskee minua)
Lapsilisät hyvätuloisilla ( koskee minua)
Työttömyyskorvausta saisi vain lyhyen ajan, sitten pitäisi pärjätä ihan itse. Asumistuki pois kokonaan ja samoin toimeentulotuen maksimiaika olisi joku 3 kk, sen jälkeen pitäisi löytyä töitä. Asuntolatyppinen yhteismajoitus jossa soppakeittiö on ihan riittävä, ei mitään vuosikymmenien maleksimisia.
Lapset pois moniongelmaisilta perheiltä, jotta se huono-osaisuus ei periytyisi.
Heh joku vassari alapeukuttaa kaikkia viestejä, punavassarit haluaa vaan nostaa veroja ja ottaa lisää velkaa. Koskaan ei leikata saa ettei heidän kannatus laske :D
Miten kirjaimet VOIVAT HUUTAA?
Ja se RAIVO ON HEILLÄ JOTKA SUUNNITTELEVAT NOIN TOISTEN .IHMISTEN TPPAMISTA TÄLLÄ PALLOLLA
EI MEISSÄ JOTKA VASTUSTAVAT SOTIA KAIKKIALLA.
HAE SIIS APUA RAIVOOSI ITSE! Et ole kukaan sanomaan mitään noilla lähtökohdillasi!