Purra haluaisi poistaa lapsilisät hyvätuloisilta
Kommentit (375)
Miksei se halua pienentää kansanedustajien, ministereiden ja avustajien palkkaa vaikkapa puolella? Tietysti säästöt siinä ei olis yhtä kovat, mutta jos ensin luopuisivat itse jostain ni vois olla helpompi perustella. Halmekin aikoinaan puhisi, että jos hän pääsee eduskuntaan niin pitää huolen että kukaan ei ole poissa ilman pätevää todistusta ja palkat ei heillä ainakaan nouse ja oli sitten itse enemmän poissa kuin paikalla ja kun palkkojen nostamisesta oli kyse niin pääsi sopivasti paikalle painamaan "jaa" nappia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lapsen tekoon tarvii mitään yhteiskunnan tukea, minä voin tulla polkasemaan siementä vakoon ihan majoitus-ja kilometrikorvauksella, aineista en velota mitään.
Huuda hep jos tarviit kunnon kyntäjää.
Muistathan kuitenkin, että myös sen polkaisijan pitää maksaa puolet lapset elatuksesta. lapsi ei elä pyhällähengellä eikä yhteikunnan varoilla vaan vanhemmat elättävät lapsensa suurimmilta osin.
Lapsi maksaa noin 130 000e ennen kuin on täysi-ikäinen. Jokainen voi laskea paljoko lapsilisillä saa ja niitähän maksetaan siihen asti, kun lapsi täyttää 17v. Kerran kuussa noin 95e.
Kun palkoaiset sitä naista ja sinusta tulee isä tietää se sinulle vähintään 75 000e kuluja seutaavan 18 vuoden aikana, eikä ne kulut edes siihen lopu. Kun nuori lähtee opiskelemman joudut ehkä maksamaan vielä niitäkin kukuja pitkään ;) Onnea vaan tulevalle isille, tämän päivän polkijalle.
Luonnollisesti minä en osallistu elättämisen kustannuksiin.
En tätä tuonut korostetusti esiin, katsoin asian olevan yksinhuoltaja synnyttäjälle itsestään selvää joka luonnollisesti voi ottaa jonkun ukon kersaa elättämään, minulla ei ole mitää vaateita asiaan.
Sitten sun on turha tulla pätemään. Ei tämä asia kuulu sinulle mitenkään. Vetele vaan käteen, se ei maksa sulle mitään.
luonnollisesti kun lapsen isän kuuluu elättää lapsensa.
Sinustahan ei koskaan isää tule, etkä varmaan tule tässä elämässä niin lähelle naista pääsemään, että sinulla olisi riskiä joutua jonkun muun miehen lasta elättämään :D
Vierailija kirjoitti:
Ei soita saa ojittaa. Sillä tehdään mielettömästi hallaa luonnolle ja ihmisille. Esim täällä on kevättulvat nousseet teille jne kun ylempänä on tehty paljon ojituksia.
Ja järviä on pilattu , kun niihin on laskettu humuspitoista vettä. Siinä on moni kirkas ja hiekkapohjainen järvi mennyt pilalle. Vesi on nyt sameaa ja pohjassa 20 cm mutakerros :(
Suot kuuluu luonnon ekosysteemiin, ei niitä pidä kuivata/ojittaa enää yhtään. Entisetkin ojat pitää täyttää.
Höpö höpö. hukkamaata toi on. Se pitää ojittaa, kuivata ja siitä saadaan energiaa tulevaisuuteen. Katso sähkön hintoja ja ymmärrät miksi. Vai kiinnostaako olla Venäjän alusmaa? Ei ole taas mitään käsitystä siitä millä tavalla omavaraisuus ja energiahuolto järjestetään. Onneksi on sentään hallituksessa ihmisiä jotka ymmärtävät miten asiat kuuluu tehdä.
kannatan. lapsilisän leikkaaminen ei vaikuta pätkääkään rikkaan perheen pikku mussukan elämään ja se itse ei huomaakkaan sitä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei soita saa ojittaa. Sillä tehdään mielettömästi hallaa luonnolle ja ihmisille. Esim täällä on kevättulvat nousseet teille jne kun ylempänä on tehty paljon ojituksia.
Ja järviä on pilattu , kun niihin on laskettu humuspitoista vettä. Siinä on moni kirkas ja hiekkapohjainen järvi mennyt pilalle. Vesi on nyt sameaa ja pohjassa 20 cm mutakerros :(
Suot kuuluu luonnon ekosysteemiin, ei niitä pidä kuivata/ojittaa enää yhtään. Entisetkin ojat pitää täyttää.
Höpö höpö. hukkamaata toi on. Se pitää ojittaa, kuivata ja siitä saadaan energiaa tulevaisuuteen. Katso sähkön hintoja ja ymmärrät miksi. Vai kiinnostaako olla Venäjän alusmaa? Ei ole taas mitään käsitystä siitä millä tavalla omavaraisuus ja energiahuolto järjestetään. Onneksi on sentään hallituksessa ihmisiä jotka ymmärtävät miten asiat kuuluu tehdä.
Nyt puhutaan asiaa. Lapio vain kouraan tuollekin työttömälle viherpöperölle ja oikeisiin töihin. Työtä on vaikka kuinka, mutta ei vaan kiinnosta.
Lapsilisät pitäisi uudistaa radikaalisti ja siten, että roima korotus ja verolle. Verotus hoitaisi käytännössä tasauksen suurituloisten tappioksi.
Vierailija kirjoitti:
Suurituloisilla tapana laittaa säöstöön lapsilisät että on sit kiva lapsukaisen muuttaa kymppitonni tilillä pesämunaa valmiina ja eikun iskän ja äitin omistamaan kämppään vuokralle asumistuella tietysti.
Mun lapsella on pesämuna, mummonsa perinnöstä. Nyt sitä halutaan rankaista isovanhemmuttomuudesta? Lapsuudesta työelämään asti?
Hyviä talousuutisia tulee toinen toisen jälkeen. Purran avaus osoittaa jälleen kerran vankkaa selkärankaa joka on ollut yhteinäinen kautta linjan. Onneksi on Perussuomalaiset ja Kokoomus vallassa. Ruotsalaiset häiriköivät välillä mutta onneksi eivät kuitenkaan merkittävästi.
Olen hallituksen toimiin todella tyytyväinen äänestäjä.
Purra, lisää vastaavia avauksia kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Meidän Kaisa ja Marko kävivät muutamia vuosia sitten Lontoossa .
Säästivät lapsilisä rahansa ja niillä kävivät konserteissa ja keikoilla.Samoin tein itsekin nuoruudessani, tosin tein kaksi shoppailu reissua , toisen Lontooseen ja toisen Pariisiin.
Kyllä nuoretkin tarvitsevat jotain avartavia kokemuksia .
Kannatan lapsilisien nostamista 👍
mää ainakin säästän ne lapsen ensiasuntoon ja ottais vähän pirusti päähän jos tuhlaisivat shoppailu reissuun :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheiden pitäisi kunnioittaa lapsettomia ihmisiä koska lapsettomat ihmiset antaa rahaa perheille maksamalla veroja mutta juuri mitään tukia ei valtiolta heru jos käy töissä.
Oon huomannu että perheelliset ei edes kiitä meitä lapsettomia vaan he vaativat kokoajan enemmän ja enemmän rahaa meiltä lapsettomilta.Olen päinvastaista mieltä. Lapsettomien pitää kiittää lapsia tehneitä, koska he jaksavat nähdä sen vaivan, että meillä lapsettomillakin on vielä tulevaisuudessa kaupass kassalla joku ja päästään lääkäriin, joka on oikea ihminen, ei robotti jne. Jos kukaan ei tee lapsia, ei meillä; juuri meillä, minulla ja sinulla ole yhteiskuntaa joka meitä palvelee. Kaikki ihmiset on jonkun lapsia.
Ja nuo tämän päivän lapset pyörittää tätä yhteiskuntaa 30 vuoden päästä ja maksavat veroja, että sinullakin palvelut pelaa.
Lapsettomienkin kuuluu maksaa siitä, että tulevia kansalaisia on. Ja turha sanoa, että ihmisiä on liikaa Suomessa. Kyllä siinä itku tulee, kun apteekki on kiinni kun ei ole työntekijää, eikä lääkäriin /sairaaalaan pääse, kun ei siellä ole ketään töissä, eikä aamulla pääse autolla liikenteeseen, kun kukaan ei ole aurannut tietä, eikä sähköäkään tule, kun ei ole ketään sitäkään hommaa hoitamassa.
On niin helppo sanoa, että ei ihmisiä tarvita lisää, mutta kun tosi paikka tulisi ja kaikki palvelut olisi suljettu, koska tekijää ei olisi niin jopa muutuisi ääni kellossa :D
Suomen väestö ei juurikaan kasva ja täällä ei ole liikakansoitusta. Väestönkasvun hillitseminen on aloitettava sieltä, missä se edelleen kasvaa vauhdilla.
Juu ei. Jos vanhemmat kasvattaisivat lapsensa, niin voisin kiittää. However, tämä huume- & pahoinpitely- ja ryöstelyporukan siittäneet ja synnyttäneet eivät minulta kiitosta saa. Tehkää hommanne ja laittakaa lapsenne kuriin niin kuin olis jo. Ei mopoautoja vaan piiskaa lapsille, niin hyvä tulee.
Olin lukevinani myös että olisi verotuksen kiristämistä tulossa? Olikohan näin?
sitähän varten ne säästetään lapselle että sillä olis paremmat mahdollisuudet kun itsellä nousta taas yks tuloporras ylöspäin. köyhä mutta onnellinen lapsuus ja tästä vielä paremmaks sukupolvi kerrallaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheiden pitäisi kunnioittaa lapsettomia ihmisiä koska lapsettomat ihmiset antaa rahaa perheille maksamalla veroja mutta juuri mitään tukia ei valtiolta heru jos käy töissä.
Oon huomannu että perheelliset ei edes kiitä meitä lapsettomia vaan he vaativat kokoajan enemmän ja enemmän rahaa meiltä lapsettomilta.Olen päinvastaista mieltä. Lapsettomien pitää kiittää lapsia tehneitä, koska he jaksavat nähdä sen vaivan, että meillä lapsettomillakin on vielä tulevaisuudessa kaupass kassalla joku ja päästään lääkäriin, joka on oikea ihminen, ei robotti jne. Jos kukaan ei tee lapsia, ei meillä; juuri meillä, minulla ja sinulla ole yhteiskuntaa joka meitä palvelee. Kaikki ihmiset on jonkun lapsia.
Ja nuo tämän päivän lapset pyörittää tätä yhteiskuntaa 30 vuoden päästä ja maksavat veroja, että sinullakin palvelut pelaa.
Lapsettomienkin kuuluu maksaa siitä, että tulevia kansalaisia on. Ja turha sanoa, että ihmisiä on liikaa Suomessa. Kyllä siinä itku tulee, kun apteekki on kiinni kun ei ole työntekijää, eikä lääkäriin /sairaaalaan pääse, kun ei siellä ole ketään töissä, eikä aamulla pääse autolla liikenteeseen, kun kukaan ei ole aurannut tietä, eikä sähköäkään tule, kun ei ole ketään sitäkään hommaa hoitamassa.
On niin helppo sanoa, että ei ihmisiä tarvita lisää, mutta kun tosi paikka tulisi ja kaikki palvelut olisi suljettu, koska tekijää ei olisi niin jopa muutuisi ääni kellossa :D
Suomen väestö ei juurikaan kasva ja täällä ei ole liikakansoitusta. Väestönkasvun hillitseminen on aloitettava sieltä, missä se edelleen kasvaa vauhdilla.
Juu ei. Jos vanhemmat kasvattaisivat lapsensa, niin voisin kiittää. However, tämä huume- & pahoinpitely- ja ryöstelyporukan siittäneet ja synnyttäneet eivät minulta kiitosta saa. Tehkää hommanne ja laittakaa lapsenne kuriin niin kuin olis jo. Ei mopoautoja vaan piiskaa lapsille, niin hyvä tulee.
Lopun aikoja. Lasten pitää elää kurissa ja nuhteessa. Eipä ole aikoihin näkynyt lapsia edes kirkossa joten kunnollisen kristityn kotikasvatuksen osalta ollaan niin metsässä kun vaan olla voi.
Ei tule hyvää tästä. Ei.
Lapsilisä kuuluu kaikille täällä,itse keskituloinen duunari enkä kannata tuota yhtään
Tämä on ensimmäinen hyvä ehdotus Purralta.
Tukia tarvitsevat vain kaikkein köyhimmät. Jos on omaisuutta ja tuloja niin voi maksaa itse oman elämisensä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisä kuuluu kaikille täällä,itse keskituloinen duunari enkä kannata tuota yhtään
Minä olisin valmis luopumaan heti. Mieluummin kuin viemään köyhiltä ne sataset.
T. Keskituloinen
Vierailija kirjoitti:
Olin lukevinani myös että olisi verotuksen kiristämistä tulossa? Olikohan näin?
Erityisesti alemman desiilin verotusta tulisi kiristää tuntuvasti, jotta se motivoisi töiden tekemiseen. Nythän tilanne on sellainen ettei töiden teko kannata. Jos verotusta kiristetään, poistetaan samalla kannustinloukku joka estää laajemman töiden tekemisen.
Ihmiset tulee saada töihin, ja lisäämään tuottavuutta. Esimekiksi verotuksen kiristäminen 10% alimmassa desiilissä tarkoittaisi sitä että yhä useampi alkaisi tehdä oikeasti töitä kaikenlaisen makoilun sijaan.
Siksihän se poistettiin, kun sen kerääminen tuli kalliimmaksi, kuin saadut verot.
Ja ei ihmiset koiriaan verottajlle ilmoita. Itsekin olin tämän kylän ainoa koiraveron maksaja aikoinaan, kun sitä vielä kerättiin.
Sanoin oli tv luvan kanssa. Ei ihmiset sitä maksaneet ja ne ketkä maksoi(kuten minä) maksoi sitä paljon. Onneksi yleisradiovero tuli ja maksu tippui paljon. Toki tämäkin vero on voimassa vain Manner-Suomessa.