Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valtiovarainministeri Purra haluaa, että hallitus valmistelee lisää leikkauksia ja veronkirityksiä

Vierailija
19.09.2023 |

Ensimmäisen budjettiriihensä aloittava valtiovarainministeri Riikka Purra (ps) sanoo, että hallituksen jo päättämät säästötoimet tuskin riittävät. Hän haluaa nyt aloittaa valmistelun, jotta hallitus voisi päättää uusista toimista keväällä.

Omia säästölistojaan Purra ei vielä pöytään lyö. Hän kuitenkin toteaa, että myös veroratkaisuja ja muunlaisia tulonsiirtoja kuin työttömien tukia pitää tarkastella.

Jos jonkin esimerkin henkilökohtaisista näkemyksistäni heitän, niin hyvätuloisten perheiden lapsilisiin puuttuminen.

Koska pelkkien leikkauskohteiden löytäminen on niin vaikeaa, myös veronkorotuksia todennäköisesti Purran mukaan tarvitaan.

Kommentit (138)

Vierailija
81/138 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhugalleria.. Nimitys oikein ulkomailta Suomen rasse hallitukselle.. Purra, Junnila ja Rydman.. Lisäksi persu puheenjohtaja Hallaaholla rikostuomioita kansan kiihottamisesta... Kyllä kansa saa hävetä piki ulkomaita.. 🙈

Näin hävettävää hallitus kokoonpanoa ei ole ollut Suomen historiassa. Oikein Supon pitää karsia Purra avustajia..

Vierailija
82/138 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

blondi söpöliini laittaa talouden kuntoon, kyllä siinä vielä Urpokin on selittelemässä rikkaille verojen korotuksia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/138 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blondin söpöliinin Riikka on keksinyt ihan itse. Mutta näillä mennään!

Vierailija
84/138 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni suunnitelmiin kuului NOSTAA lapsilisiä, ainakin monilukuisten perheiden. Siihenkö ne siirtyisivät?

Jos jotain kannatan, niin universaalia lapsilisää, joka lapsesta sama summa. Esim. se 100 €.

Indeksikorotuksia ei ole tehty lapsilisiin aikoihin, joten siinä on jo itsessään leikkaus. Suurituloisimmat näyttäköön sitten Purran ja Orpon ideologisiin sijoituksiin ja jättäköön ne vauvan osaketilit perustamatta hallituksen puolesta.

Mutta mikä on suuri- tai hyvätuloinen? Meidän taloudessa toinen on melko hyvätuloinen, mutta itse saan vain opintotukea, mikä ei paljon ole, ei ainakaan näin kaiken kallistumisen aikaan kun on tosiaan lapsetkin. Kun opintotukikin kehdataan vielä jäädyttää. Itsekseenhän sitä pärjäisi varmaan vielä paremmin, mutta tosiaan kyllä pieniin lapsiin kuluu tiettävästi kaikilla. Vai kuuluuko hallitusohjelmaan, että taaperot alkavat jo käymään töissä

Joo ja tämän hyvätuloisuuden valvonnan kustannukset... Ihmisen rahatilanne voi muuttua elämän ja vuodenkin sisällä moneen kertaan. Minkä verran ihmisiä pitäisi palkata valvomaan kaikkien lapsilisää saavien tuloja, haettaisko sitä sitten vuosittain, tulisiko todellisuudessa säästöä? Olen itse pienituloinen, mutta en kannata (tietenkään!) tätä. Lapsilisät ovat lapsia ja perheitä varten ja jos joku saa vaikka säästettyä lapsilisät annettavaksi lapselle, niin sehän on vain erinomainen asia. On todella hyvä, että lapsi saa taloudellista turvaa ja apua aikuisuuden kynnyksellä. Jokainen lapsi ansaitsee kaiken mahdollisen rakkauden ja turvan. Olisi hyvä, että meillä pienituloisilla olisi sama mahdollisuus, mutta ei se sitä meinaa, että parempiosaisilta pitäisi ottaa sama mahdollisuus pois. Se ois aika vääntynyt tulokulma.

Vierailija
85/138 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomerlla on velkaa, entiset hallitukset, korot tekee jo mahdottoman paljon, siksi velkaa piti ottaa. 

Isoimmat korot tulee uudesta tämän hallituksen ottamasta velasta. Edellinen hallitus otti velkaa halvemmalla korolla.

Vierailija
86/138 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs tässä on nyt ongelma.Opposositiosta on huudeltu,että liikaa velkaa otetaan.

Valehteli laittavansa velan oton kuriin. Ei laita. Ja tämä on äänestäjän kommentti, ei minkään opposition.

Ei velkaantumista voi lopettaa kokonaan, koska se johtuu eläkeläisistä.

Tietyn ansiorajan jälkeen eläkettä ei pitäisi enää kertyä. Näin tehty muissa muissa pohjoismaissa eli siten estetty ökyeläkkeet joita Suomessa on paljon.

Vierailija
87/138 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuilla elävänä olen vahvasti mm:tä vastaan koska tänne tulevat syövät sitä kakkua sitten meikäläisiltä pois. Eivät ainakaan työllisty joten minun valkoisena ja "paremmin työllistyvänä etuokeutettuna" kantiksena pitäisi mennä töihin.

Vierailija
88/138 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäiset leikkaukset köyhiltä menivät rikkaiden veroaleen ja bonuksiin. Seuraavaksi leikataan köyhiltä yhteistä velkaa varten.

Köyhien ja pienituloisten leikkaukset johtavat yritysten vaikeuksiin koska suurella osalla ihmisiä ei ole enää varaa kuluttaa. Eli hallitus kaivaa omien kannattajien hautaa.

Vierailija
89/138 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauksia voisi tehdä yritystukiin, maataloustukiin ja puoluetukiin. Monet rikkaat maaomistajat saavat satoja tuhansia euroja maataloustukia.

Vierailija
90/138 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse keksi itselleen sen spermaturpa nimenkin.. Varmaan sillä kirjoituksella hakeutui jusskan suosioon.

Vierailija
91/138 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuilla elävänä olen vahvasti mm:tä vastaan koska tänne tulevat syövät sitä kakkua sitten meikäläisiltä pois. Eivät ainakaan työllisty joten minun valkoisena ja "paremmin työllistyvänä etuokeutettuna" kantiksena pitäisi mennä töihin.

Et ole sinä enkä minä yhtään etuoikeutdtumpi ja arvokkaampi tänne tulijoita.. Tätäkö on se nollatoleranssi tasalla arvosta persu. 🙄

Vierailija
92/138 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse keksi itselleen sen spermaturpa nimenkin.. Varmaan sillä kirjoituksella hakeutui jusskan suosioon.

Oikeesti? Tämäpä kyllä saa hänet entistä oudompaan valoon mikäli on itselleen annettu arvonimi 😅

Vierailija
93/138 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs tässä on nyt ongelma.Opposositiosta on huudeltu,että liikaa velkaa otetaan.

Valehteli laittavansa velan oton kuriin. Ei laita. Ja tämä on äänestäjän kommentti, ei minkään opposition.

Tietyn ansiorajan jälkeen eläkettä ei pitäisi enää kertyä. Näin tehty muissa muissa pohjoismaissa eli siten estetty ökyeläkkeet joita Suomessa on paljon.

Suomessa paljon ökyeläkkeitä? Hei haloo, kop, kop.

Vierailija
94/138 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti? Tämäpä kyllä saa hänet entistä oudompaan valoon mikäli on itselleen annettu arvonimi 😅

Siis keeneríthän käyttää tuota termiä valkoisista, sieltä se on alunperin lähtöisin.

Vierailija
95/138 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten pitäisi tehdä, ja tietääkö Riikka Purra myös sen? Tuohan on tosi huolestuttava uutinen!

Leikataan sieltä mistä voidaan. Totta kai valtiovarainministeri tietää mihin raha Suomessa valuu.

Ei leikkaus ole ratkaisu vaan kohdennus. Esimerkkinä juurikin Petterin juna.

Kertainvestointi on eri asia kuin jatkuvien kulujen karsiminen.

Petterin Kokoomus kyllä keksii kertainvestointeja, rahamiesten puolue kun on ja tuki kelpaa - huulia lipoen.

Investoinneilla on työllisyyttä edistävä vaikutus. Rahan jakamisella työttömille on päinvastainen vaikutus.

Et taida paljoa tietää taloudesta.

Vierailija
96/138 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spermikseltä oikein Supo karsi neuvonantajia ja joutuu seuraamaan.. Huohh..

Vierailija
97/138 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis keeneríthän käyttää tuota termiä valkoisista, sieltä se on alunperin lähtöisin.

Ok. Minä luulin että tässä oli katsottu Satu Soderströmin (ps) Puma Moore + 4 guys facial -videota.

Vierailija
98/138 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kova on kiire saada kaikki rahat lapioitua kokoomuksen kavereille. Persut on kyllä todellakin pienen ihmisen asialla. Varsinainen duunarien puolue 😂

Eipä ihme että omiensa Mauri Peltokangas sanoi että hallitus on perseestä... Hänkin äänestysteltoilla hoki halvasta bensasta ja heikommista huolehtimisesta.. Nyt sai huomata että oli Purra narri isona ääniharavana. Nyt saa hävetä äänestäjiensä silmissä. Aamen. 👍👍.

Kyllä täällä kentällä perussomaisissa kuohuu.. Pettymys on suuri.

Täällä pienellä paikkakunnalla me asukkaat päätimme yli puoluerajojen kaikki äänestää häntä, että voisi vaikuttaa meidän työllisyys tilanteeseen, teiden kunnostamiseen ym. Lupasi bensa alet ja pitää huolta vähäosaisista.. Purra veti maton alta... Kyllä veettää ja kaikki pettyneitä.. 👍

Vierailija
99/138 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen kannatus laskee ihan aiheesta.

Vierailija
100/138 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo: Hyvätuloisten lapsilisäleikkaukset eivät ole hallitusohjelmassa Täytyy keskustella

-> Se on lyhyt keskustelu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi