Valtiovarainministeri Purra haluaa, että hallitus valmistelee lisää leikkauksia ja veronkirityksiä
Ensimmäisen budjettiriihensä aloittava valtiovarainministeri Riikka Purra (ps) sanoo, että hallituksen jo päättämät säästötoimet tuskin riittävät. Hän haluaa nyt aloittaa valmistelun, jotta hallitus voisi päättää uusista toimista keväällä.
Omia säästölistojaan Purra ei vielä pöytään lyö. Hän kuitenkin toteaa, että myös veroratkaisuja ja muunlaisia tulonsiirtoja kuin työttömien tukia pitää tarkastella.
Jos jonkin esimerkin henkilökohtaisista näkemyksistäni heitän, niin hyvätuloisten perheiden lapsilisiin puuttuminen.
Koska pelkkien leikkauskohteiden löytäminen on niin vaikeaa, myös veronkorotuksia todennäköisesti Purran mukaan tarvitaan.
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Tuet on yksi kärpäsen baska kaiken muun kulun seassa, mutta suurimmaksi otsikoksi nostettu jostain syystä. Ehkäpä tarkoitus on antaa virheellistä kuvaa että sinne ne meidän rahat nyt muka menee ja saadaan syntipukki asialle.
Tämä! Olen harvinaisen samaa mieltä. Kumma juttu, että tästä ei sen enempää puhuta (haluta puhua, ottaa selvää, uutisoida lyhyesti kohta kohdalta HS:ssa ns. 'kaikelle kansalle').
Vierailija kirjoitti:
Purra yrittää saada näillä puheilla "köyhät" puolelleen, koska todellisuudessa lapsilisiä ei tulla poistamaan hyvätuloisilta eikä tästä ole aiemmin ollut edes mitään puhetta. Pelkkää suosion kalastelua.
Niinhän Petteri juuri sanoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuilla elävänä olen vahvasti mm:tä vastaan koska tänne tulevat syövät sitä kakkua sitten meikäläisiltä pois. Eivät ainakaan työllisty joten minun valkoisena ja "paremmin työllistyvänä etuokeutettuna" kantiksena pitäisi mennä töihin.
Et ole sinä enkä minä yhtään etuoikeutdtumpi ja arvokkaampi tänne tulijoita.. Tätäkö on se nollatoleranssi tasalla arvosta persu. 🙄
Olipas tämä varsin ras sistinen kommentti oletetulta vihervasemmistolaiselta! Emme muka ole etuoikeutettuja hah!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Blondin söpöliinin Riikka on keksinyt ihan itse. Mutta näillä mennään!
Itse keksi itselleen sen spermaturpa nimenkin.. Varmaan sillä kirjoituksella hakeutui jusskan suosioon.
Oikeesti? Tämäpä kyllä saa hänet entistä oudompaan valoon mikäli on itselleen annettu arvonimi 😅
Siis keeneríthän käyttää tuota termiä valkoisista, sieltä se on alunperin lähtöisin.
Mistäs sä sen tiedät mitä riikka ajatteli? Ehkä hän ajatteli että tuon avulla pääsee puoluetoimistoon töihin, hänellä kun ei mitään aiempaa työkokemusta ollut?
Puolitetaan kansanedustajien määrä niin säästöä syntyy.
Sikäli hyvä että leikkaukset osuu varmasti persujen kannattajiin, nythän esim. pikkupaikkakunnilta lähtee terveyskeskukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuilla elävänä olen vahvasti mm:tä vastaan koska tänne tulevat syövät sitä kakkua sitten meikäläisiltä pois. Eivät ainakaan työllisty joten minun valkoisena ja "paremmin työllistyvänä etuokeutettuna" kantiksena pitäisi mennä töihin.
Et ole sinä enkä minä yhtään etuoikeutdtumpi ja arvokkaampi tänne tulijoita.. Tätäkö on se nollatoleranssi tasalla arvosta persu. 🙄
No tietenkin oma kansa on etuoikeutetumpi. Et sinäkään voi mennä toiseen maahan niiden elätettäväksi tuosta noin. Järki päähän nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs tässä on nyt ongelma.Opposositiosta on huudeltu,että liikaa velkaa otetaan.
Valehteli laittavansa velan oton kuriin. Ei laita. Ja tämä on äänestäjän kommentti, ei minkään opposition.
Ei velkaantumista voi lopettaa kokonaan, koska se johtuu eläkeläisistä.
Tietyn ansiorajan jälkeen eläkettä ei pitäisi enää kertyä. Näin tehty muissa muissa pohjoismaissa eli siten estetty ökyeläkkeet joita Suomessa on paljon.
Suomessa paljon ökyeläkkeitä? Hei haloo, kop, kop.
Suuria eläkkeitä kuitenkin on paljon ja Suomen eläkemenot ovat jatkuvasti kasvussa koska palkkataso on noussut. Eläkekaton avulla (tietyn ansiotason jälkeen eläkettä ei enää kerry) ovat muut pohjoismaat saaneet eläkemenot pysymään kurissa.
Vierailija kirjoitti:
Sikäli hyvä että leikkaukset osuu varmasti persujen kannattajiin, nythän esim. pikkupaikkakunnilta lähtee terveyskeskukset.
Persuja kannatti 14 % äänioikeutetuista. Taitaa osua muihin vähän enemmän kuin persuihin.
Vierailija kirjoitti:
Suomi autioituu ja ihan vääjäämättä täytyy yhdistää/lakkauttaa mm. kouluja ja terveyskeskuksia. Ei tämä tarkoita että jäisi ilman koulutusta tai terveydenhuoltoa. Monessa kunnassa omaan terveyskeskukseen on matkaa 10 km ja naapurikuntaan 20 km.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs tässä on nyt ongelma.Opposositiosta on huudeltu,että liikaa velkaa otetaan.
Valehteli laittavansa velan oton kuriin. Ei laita. Ja tämä on äänestäjän kommentti, ei minkään opposition.
Tietyn ansiorajan jälkeen eläkettä ei pitäisi enää kertyä. Näin tehty muissa muissa pohjoismaissa eli siten estetty ökyeläkkeet joita Suomessa on paljon.
Mikä on ökyeläke?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuria eläkkeitä kuitenkin on paljon ja Suomen eläkemenot ovat jatkuvasti kasvussa koska palkkataso on noussut. Eläkekaton avulla (tietyn ansiotason jälkeen eläkettä ei enää kerry) ovat muut pohjoismaat saaneet eläkemenot pysymään kurissa.
Ja sama koskee työttömyysturvaa. Yhdessäkään pohjoismaassa ei makseta niin pientä työttömyyskorvausta kuin Suomessa pienimmillään (n. 600 e nettona) mutta muissa pohjoismaissa ei myöskään makseta niin suuria työttömyyskorvauksia kuin Suomessa koska työttömyysturvalle on katto.
Uudistuksia tulee tehdä myös ensi vuonna ja koko hallituskauden loppuun saakka. Työnteon kannustimia on lisättävä kaikin mahdollisin tavoin. Uudistukset ovat välttämättömiä.
Tämä hallitus ajaa Suomen syvään lamaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä hallitus ajaa Suomen syvään lamaan.
Ei. Vaan rakenteellisilla uudistuksilla luodaan vahva ja välittävä Suomi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tehdään nyt leikkauksia pelkän oikeistolaisen ideologian pohjalta vailla tarkoitusta keventää valtion velkataakkaa. Jos kyse olisi valtion talouden tasapainottamisesta, jostain tunnin junista ei höpötettäisi.
Toinen asia, minkä nimenomaan persut pettivät, oli tuulivoimaloiden vastustaminen. Ennen vaaleja persut lupailivat tiukkoja ehtoja tuulivoimaloille, jotta maisemat ja ympäristö ja ihmisten asuminen ja kiinteistöjen arvot eivät kärsisi, mutta hallitukseen päästyään ovat olleet asiasta hipihiljaa.
Rahoitetaanko tuo tunnin juna valtion budjetista? Olen itse ollut siinä käsityksessä että sen rahoitus tulee EU:lta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tehdään nyt leikkauksia pelkän oikeistolaisen ideologian pohjalta vailla tarkoitusta keventää valtion velkataakkaa. Jos kyse olisi valtion talouden tasapainottamisesta, jostain tunnin junista ei höpötettäisi.
Toinen asia, minkä nimenomaan persut pettivät, oli tuulivoimaloiden vastustaminen. Ennen vaaleja persut lupailivat tiukkoja ehtoja tuulivoimaloille, jotta maisemat ja ympäristö ja ihmisten asuminen ja kiinteistöjen arvot eivät kärsisi, mutta hallitukseen päästyään ovat olleet asiasta hipihiljaa.
Rahoitetaanko tuo tunnin juna valtion budjetista? Olen itse ollut siinä käsityksessä että sen rahoitus tulee EU:lta.
Pieni osa rahoituksesta tulee EU:lta.
Pitää leikkauksilla aiheuttaa seuraavalle hallitukselle kauheita menoeriä, että voi taas valittaa oppositiosta sitten velanotosta.
Vierailija kirjoitti:
Ja minä menin äänestämään tuota kylmää piraijaa. Voi että kadun että äänestin häntä. En äänestä enää koskaan, ketään.
Hienoa, että joku uskaltaa myöntää julkisesti (vaikkakin anonyymisti) olevansa idiootti. Kannattaa jatkossa äänestää ihmisiä, jotka ovat aidosti suomalaisten puolella. Hallituspuolueista heitä ovat vain kd ja rkp (kristilliset suomalaiset ja suomenruotsalaiset).
Purra yrittää saada näillä puheilla "köyhät" puolelleen, koska todellisuudessa lapsilisiä ei tulla poistamaan hyvätuloisilta eikä tästä ole aiemmin ollut edes mitään puhetta. Pelkkää suosion kalastelua.