Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Airbnb majoituksista

Vierailija
18.09.2023 |

Nyt on kaksi ikävää yllätystä tullut vastaan? Ensimmäisessä oli jonkun asukkaan kolmiolääkkeet kaapissa, nauloja lattioilla, 4 eri eläinlajia tapetista(luteita?). Toisessa homeasunto, laatat irti pesuhuoneessa, kissanruokaa lattioilla ym ym. Olemme toki olleet yhteydessä tukeen Englannissa. Mihin voisi ilmoittaa että nämä vuokraajat eivät jatka toimintaa? Meille soitti Rio de janeirosta huonosti englantia puhuva ihminen. Aika haastavaa oli kommunikaatio toki kuvat lähetimme

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä siis suomalaisia asuntoja.Ap

Vierailija
2/23 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kokemusta vain ulkomailta: Barcelonassa, Budapestissä ja Prahassa kaikki meni hienosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oudolta. Ovat niin tarkkoja, että pienikin huomautus arvostelussa tuo majoittajalle heti huomautusviestin. Luitko muut arvostelut?

Vierailija
4/23 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kymmenkunta asuntoa käyty, kerran kuvat huijasi luulemaan, että asunto olisi siistimpi, ei siinäkään varsinaisesti mitään vikaa ollut, mutta otsikon Luxus, näytti kuvissa luksukselta, totuus oli Ikea, asunto oli kyllä ihan puhdas. Lopuissa saatiin juuri sitä mistä maksettiin ja kun ikinä ei olla otettu halvimmasta päästä niin kaikki ollut ennemmin positiivisia yllätyksiä.

Vierailija
5/23 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi erikoiselta. Olen yöpynyt Suomessa noin kymmenessä kohteessa ja kaikki mennyt aika hyvin. Asunto vastannut kuvausta jne. Sanoisin, että tässä(kin) ei kannata ottaa halvinta mahdollista. Olen kyllä pelannut varman päälle ja valinnut vain kohteita, joissa useampi positiivinen arvostelu.

Vierailija
6/23 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritätkö nyt jotenkin pelata naapurin kilpailevan airbnb:n pois markkinoilta?

Vierailija
7/23 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nämä on SUOMESTA, voisi varmaan selvittää myös k.o. taloyhtiöiden kautta: Googlaamalla yhtiön isännöitsijätoimisto ja sen jälkeen puhelu tai viesti isännöitsijälle: Tuholaistorjunta tarpeen taloon, jos kerran tapetit "elivät". Samoin homeen kanssa: taloyhtiötä pitäisi kiinnostaa. Oletuksena siis, että kyseessä asuinhuoneistot. Jos sen sijaan omakotitalot, kinkkisempää. Kunnan terveysviranomaiset?

Olet varmaan myös antanut jo majoittajalle palautetta airbnb-sivuston kautta?

Miksi itse eksyin näihin viesteihin: Etsiskelen sopivaa asuntoa syyslomaviikonlopulle ja löytyi pari, jotka vaikuttivat sopivilta. Olivat kuitenkin molemmat UUSIA = ei arvosteluita... Silloin aina vähän varpaillaan: Itsellä kokemusta varmaan paristakymmenestä asunnosta Euroopasta. Pääosin kaikki ovat olleet hyviä mutta joukossa myös muutama vaikeampi tapaus: Esim. Tukholmassa paljastui, että olimme "pimeästi": Asuntoa ei olisi saanut antaa lyhytvuokraukseen ja meidän olisi pitänyt olla "näkymättömiä ja äänettömiä" - tämä siis kerrottiin vasta paikalla... Vastaavasti Pariisissa asunnon varsinainen vuokralainen oli muuttamassa pois ja jotakuinkin kaikki astiat ja iso osa huonekaluista oli jo viety pois... 

Takaisin alkuperäiseen kysymykseen: Jos nämä ongelmatapaukset saadaankin siivottua pois, ei olisi lainkaan ihme, jos samaiset tyypit laittaisivat kohta uusia ilmoituksia uudella profiililla... 

Vierailija
8/23 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmessa asunnossa olen suomessa ollut, kaikki mennyt ihan hyvin. Siistejä yksiöitä ja majoittajat olleet asiallisia ja mukavia.

Olen ottanut vain niitä joissa positiivisia arvosteluja.

Vierailija
9/23 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemuksia Italiassa, Saksassa, Norjassa ja eniten Suomessa. Kaikissa on sujunut hyvin.

Lapseni puolestaan oli useamman maan Balkanin reissulla ja olikohan se Albania ( tai Serbia tai Montenegro), missä olivat varanneet majoituksen, tämä majoittaja ei koskaan vastannut puheluunsa, kun pääsivät paikan päälle. Seuraavan varasivat, niin majoittaja laittoi viestin, että oli vaan unohtanut ottaa jo varatun kämpän pois majoituksesta. Siinä oli pojilta mennyt 600 euroa eikä ollut majoitusta :D Mutta rahat saivat takaisin toki myöhemmin ja majoituskin löytyi. Vettä tuli vähän nihkeästi ja sieltä täältä puuttui vähän listoja ja vesi piti käydä kytkemässä pihalta päälle, mutta sellainen sinnepäin meininki oli tuolla päin muutekin tavallista. 

Vierailija
10/23 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue arvostelut ja katso arviot ennen kuin varaat. Helppoa. 4-5 tähden kohde harvoin on kuvauksesi kaltainen.

Olen itse yöpynyt ja majoittanut. Ei voi kuin suositella.

Vierailija
11/23 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli ensimmäinen vieraspariskunta  viikonloppuna.

Valitti mikrosta palautteessa itsellä siis induktiolevy ja uuni löytyy.

Kämpän jättivät ihan ok kuntoon.

Jos joku haluaa vuokraajaksi, huom linkistä tienaa uusi airbnb majoittaja kunhan on vastaanottanut ensimmäisen vieraan.

https://www.airbnb.fi/r/anttijoelviljamil2

Vierailija
12/23 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunut ympäri maailmaa, mm Dominikaanisessa tvssa, Barcelonassa, Pariisissa, Splitissä, Italiassa monessa paikassa.

Aina vastanneet kuvausta, joissain jopa ylittäneet sen. 

Vierailija
13/23 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli ensimmäinen vieraspariskunta  viikonloppuna.

Valitti mikrosta palautteessa itsellä siis induktiolevy ja uuni löytyy.

Kämpän jättivät ihan ok kuntoon.

Jos joku haluaa vuokraajaksi, huom linkistä tienaa uusi airbnb majoittaja kunhan on vastaanottanut ensimmäisen vieraan.

https://www.airbnb.fi/r/anttijoelviljamil2

Tuokin on hassu palaute koska ilmoituksessasi varmaan luki "ei mikroa"? Ei sellaisesta voi valittaa minkä tietää etukäteen, parannusehdotuksen toki voi antaa. 

Vierailija
14/23 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse suosittelisin katsomaan hotellivertailusivuilta ( https://hotellook.tp.st/ZpPPe7Cy lienee paras). käyttäjä voi tarkastella koko kaupungin hotellitarjontaa, rajata hakua eri kriteerein (esim. lapsiystävällinen hotelli..) ja lukea arvosteluja kuvien kera. kyseinen sivu hakee kaikki hinnat eri hotellivaraussivuilta (esim. booking, agoda..) eli toisin sanoen käyttäjä näkee yhdellä silmäyksellä miltä sivulta hotellivaraus kannattaa tehdä. kätevää!

Vierailija
15/23 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tosi erikoiselta. Olen yöpynyt Suomessa noin kymmenessä kohteessa ja kaikki mennyt aika hyvin. Asunto vastannut kuvausta jne. Sanoisin, että tässä(kin) ei kannata ottaa halvinta mahdollista. Olen kyllä pelannut varman päälle ja valinnut vain kohteita, joissa useampi positiivinen arvostelu.

Minä otin halvimman ja olin oikein tyytyväinen.

Vierailija
16/23 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan aina halvimman. Otan tämän silloin kun haluan itse kokkailla, toki kalliimpaa kuin hotellit ja vaarallisempaa mutta joskus kiva vaihdella 

Vierailija
17/23 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin asunnon muutamaksi päivää ja asunnon vuokraaja perui varauksen kun asunto ei ollutkaan vapaa. Siinä vaiheessa kun sitä varasin ja laitoin kortti tiedot siellä sanottiin että minua ei veloiteta ennekuin varaus on hyväksytty (ei pidä paikkaansa) ja kun sitä ei hyväksytty niin eihän sitä rahaa olisi pitänyt mennä mutta 200€ varaus tuli kortille tein varauksen 15.1 ja vieläkään en ole saanut sieltä rahoja tai sitä varausta pois eli se 200€ on pois tililtä . Sinne on tosi hankala saada yhteyttä kun vastaajana on joku robotti joka vastailee ihan mitä sattuu ja hankalinta on se kun yritin laittaa sinne viestiä niin aina kysyttiin varausnumeroa mut kun ei oo varausta niin ei oo numerookaan ja missään siellä mun tiedoissa ei näy tämä varaus/peruutus. Ihan tosi sekavaa hommaa. Onneksi varauksen perunut myyjä laittoi viestiä sinne niin asia menee nyt varmaan eteenpäin kun ilmoittivat että saan rahat takaisin 15 vuorokauden päästä eli jos ne tulee niin reilu kuukausi menee et rahat tulee takas. Oon paljon käyttänyt tätä palvelua ja toiminut tähän asti Suomessa ja ulkomailla ihan hyvin nyt tuli takapakkia.

Vierailija
18/23 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyviä kokemuksia ollaan työreissuilla käytetty paljon Suomessa mutta jos asunto onkin varattu ne ei todellakaan palauta rahoja ihan heti takaisin kestää viikosta kuukauteen et varaus pankista poistuu. Kaikki asunnon vuokraajat eivät poista asuntoja listalta vaikka ne olis silloin vuokrattu muuta kautta ja kun peruutus tulee rahat on jumissa.

Vierailija
19/23 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä majoitun hotelleissa, mutta viime kesän autoreissulla oli kaksi airbnb-asuntoa myös buukattuna; Belgian Liegessä ja Ranskan Epernayssa. Molemmat vastasivat kuvia ja kuvausta; tyylikkäitä, kahden metrin levyiset todella hyvät sängyt, keittiöt hyvin varusteltuja, paksut, laadukkaat pyyhkeet jne.

Booking.comin kautta varattiin lisäksi asuntoja Mosel-joella, Chalon-en-Champagnessa; kivoja nekin ja vastasivat kuvausta ja kuvia. Tutkin tosin aina tarkasti arvostelut ja etsin löytykö niistä netistä muualtakin tietoa.

Vierailija
20/23 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vessa haisi pissalle. Mutta se oli tosi vanha talo. Muuten sekin oli kunnossa. Onneksi en ole osunut mihinkään karmeeseen läävään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi