Joka toinen 35-v mies lapseton! En voi uskoa!
Elelevät vain ilman perhettä. Ihan käsittämätöntä.
Kommentit (846)
Naiset esittävät niin kovia vaatimuksia jo heti suhteen alkaessa ja vielä nopeassa tahdissa toteutettuna, että miehet pelästyvät ja perääntyvät. Minun mielestäni nuorilla miehillä on nykyään melko rankkaa, heihin kohdistetaan jo melko nuoresta pitäen paljon vaatimuksia ja toiveita niin työ- kuin yksityiselämässäkin eikä epäonnistumisia katsota hyvällä. Ymmärrän jos miehet lykkäävät perheen perustamista, moni parisuhde päättyy kuitenkin eroon eikä eikä miehen asema eron jälkeen etävanhempana ja elstusvelvollisena ole aina helppo.
Haluanko pilata loppuelämäni 10 vuoden vakipillun takia?
Miesten itselleen esittämä kysymys kirjoitti:
Haluanko pilata loppuelämäni 10 vuoden vakipillun takia?
Varsinkin, kun monogamia muuttuu kärsimykseksi muutamassa vuodessa joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, 50 prosenttia miehistä on lapsettomia ja 35% naisista lapsettomia, eli oikeasti se ero on vain 15%, joka on varmaan ollut kautta aikain. Siis samassa suhteessa on aina ollut lapsettomia verratessa naisiin.
Jos 50% miehistä on lapsettomia ja naisista 35%, niin ero ei todellakaan ole 15% vaan paljon enemmän. Opetelkaa nyt edes ala-asteen matematiikka! Ero on varsin suuri.
Jos 65% on lapsia ja puolet väestöstä on naisia, niin silloinhan lapsettomia on vain 15%.
Siis mitä? Tuossa virheellisessä päätelmässäsi ei ole mitään tolkkua.
Vailla onnellista ydinperhettä ja myös vähä-älyinen?
Lasten vanhempana voin sanoa sen olevan täyttä työtä, joka puolelta tulee vaatimuksia lapsille ja vanhemmille. Sitten jos lapsille tulee nepsy tai mt-ongelmaa, apua ei saa mistään ajoissa. Oma jaksaminen on vähissä ja ero tuli meillekin.
Mitä sitten? Lapsi ei automaattisesti tuo onnea miehen elämään sen enempää!
Mutta mua harmittaa se, että suurin osa miehistä elää seksittömää elämää tai on parisuhteessa vain seksin takia.
Vierailija kirjoitti:
Lasten vanhempana voin sanoa sen olevan täyttä työtä, joka puolelta tulee vaatimuksia lapsille ja vanhemmille. Sitten jos lapsille tulee nepsy tai mt-ongelmaa, apua ei saa mistään ajoissa. Oma jaksaminen on vähissä ja ero tuli meillekin.
Nykyään saa sentään joskus jotain apua. Vielä 80-luvun kulta-aikoina mielenterveysongelmat olivat tabu, eikä niitä ainakaan lapsilla ollut. Sama jatkui aina 2000-luvulle saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mietitään, että alle 30-vuotiaat ovat vielä nuorisoa jonka ei ole tarkoituskaan vakiintua, ja lasketaan siitä 5 vuotta eteenpäin (joka on aika lyhyt aika), niin en yhtään ihmettele, että puolet sen ikäisistä on lapsettomia. Paljon on mutkia matkassa kun siirtyy siitä elämäntyylistä missä vielä opiskellaan ja biletetään siihen elämäntyyliin, missä ollaan vakituisessa työssä ja kyyditetään lapsia harrastuksiin. Ei ole helppo muutos henkisesti eikä taloudellisesti.
Sekä naiset ETTÄ miehet ovat hedelmällisimpiä noin 20-30 v iässä, naisilla lasku on dramaattisempi, mutta miehillä taas sperman laatu heikkenee jo alkaen 34 v.
Uskoisin, että moni ei kykene vanhemmuuteen jos omat eväät elämään huonot.
Tämä maa ei myöskään lisää millään tavalla halua vanhemmuuteen.
Lisäksi on erittäin vaikeaa löytää kumppania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on naisista niin huonoja kokemuksia, että päätin jo parikymppisenä elellä elämäni yksin. Miehetkään ei kiinnosta.
Olen elämässäni keskittynyt työhön ja uraan. Toimin nyt yrittäjänä, pyöritän omaa rakenne- ja sähkösuunnitteluun keskittyvää insinööritoimistoa. Viime tilikauden liikevaihto 300k euroa.
Nuorempana ajattelin olevani niin ruma, etten tule koskaan kelpaamaan yhdellekään kaltaiselleni kunnianhimoiselle ja älykkäälle naiselle.
Arvostan itse koulutusta, älyä, lahjakkuutta ja kunnianhimoa melkoisen paljon.
M38
Ne sinun kokemukset tapahtui teinivuosina, joten ne "naisetkin" oli teinejä. Aika hurja, että parikymppisenä teit noin ison päätöksen tulevaisuutesi suhteen.
Ehkä hän oli lapsena/ nuorena tekemisissä muidenkin naisten kuin ikäistensä kanssa? Perheenjäsenet, sukulaiset, opettajat ym.
Nääh. Olen ollut yhdessä miehen kanssa jonka mielestä teinitytöt olivat hirviöitä, ja hän, viaton poika joutui heistä kärsimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme jo katastrofitilassa. Kyseessä on jo kansallinen hätätila. Oheiset luvut eivät ole enää leikin asia. Tilanne on kuin painajainen, josta ei herätä: https://twitter.com/RistoMurto/status/1631232404298899456
Se mikä tässä hölmössä keskustelussa unohtuu on se että se ikäluokka jossa 50% miehistä ei löydä kumppania on hyvin pienilukuinen. Ei suomella ole varaa imuroida seksituriteja kehitysmaista ja toivoa että joku niistä jäisi suomalaisen naisen kumppaniksi suomen passin saatuaan.
Naisistahan täällä on puute. 35-vuotiaita miehiä on jo paljon enemmän kuin vastaavan ikäisiä naisia.
Suomessa on naisia hippasen enemmän kuin miehiä. Osa ei löydä millään kumppania.
Onko tosiaan lisääntymisikäisiä joiden perässä lähi-idästä ja afrikastakin suomeen tullaan passia ja elatusta hakemaan? Todellisuudessa lisääntymisikäisiä 20-35v on suomessa muuta kymmentä tuhatta per ikäluokka ja siihen päälle suurin osa niistäkään 35% ei tee lapsia.
Feministit pitää myös tärkeänä ettei keski-ikäiset miehet löytäisi kumppania. Naisilla kuivuu munasolut ja jo 30v iässä on 90% kuivunut pois. Miehet kykenee siittämään vielä vanhuusiässäkin niinkuin joku niinistö.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Kerran kävin treffeillä 36-vuotiaan lapsettoman miehen kanssa, joka oli vuotta aiemmin eronnut 16v suhteesta. Hän kertoi, että hän haluaisi lapsen. Kysyin, että miten hän ei sitten ex-puolison kanssa hankkinut lasta, johon hän vastasi, että eivät he edes koskaan puhuneet lapsista. Mietin vaan , että miten ei 16 vuoden aikana ole tullut mieleen, että voisi hankkia lapsia ja sitten kun eroaa , tulee vauvakuume.
Jos tämä nainen ei halunnut lapsia/ei ollut sopiva äidiksi/tahdoton lapsettomuus. Mutta toki ihmetyttää että miten 16 vuotta pystyi olemaan lapsettomassa suhteessa jos kerran lapsia halusi.
Huom! Alkanut olemaan suhteessa 20 v:na. Ei kai kovin moni 20 v mies vielä lapsia halua.
Komeita, menestyviä, lihaksikkaita ja pitkiä miehiä (lasten isäksi kelpaavia) miehiä ei riitä kaikille naisille.
Siveellisiä, kunnollisia ja miehen tarpeet ymmärtäviä perhehenkisiä naisia ei riitä kaikille miehille.
Sen lisäksi länsimainen maailma on romahduspisteessä sodan partaalla, isien oikeuksia ei käytännössä ole (esim. isyyshuijauksissa) ja kouluissa ei ole minkäänlaista työrauhaa. Kaikki asiat ovat kallistuneet ja kaikesta leikataan. Mikään näistä asioista ei houkuta lisääntymään.
Minua ilahduttaa nähdä täällä, miten moni mies on alkanut pitämään puoliaan. Hyvä. Miehillä ja naisilla on täysi oikeus valita elää omannäköistä, onnellista elämää. Joillekin se tarkoittaa perheettömyyttä. Hyvä niin.
Minä äitinä kasvatan myös poikani uskomaan näin. Tehköön mitä haluaa, kunhan on tyytyväinen valintoihinsa ja niiden seurauksiin, eikä loukkaa muita. Toivottavasti hän saa avullani rakennettua rautaisen itsetunnon, eikä mieti ulkoisia paineita, vaan luottaa omiin tunteisiin ja arviointikykyynsä.
Ainakaan en vingu lapsenlapsia, enkä viljele mitään pölyistä vitsiä "naisen saamisesta".
Ärsyttävää noin 30v ihmisenä lukea miten lapseton ihminen olisi sitä koska "menojalka vipattaa" tai olisi muuten lapsellinen. Saatikka itsekäs, sillä lapsen tuominen tähän maailmaan on lähtökohtaisesti itsekkäistä motiiveista kumpuavaa ja moni hankkii lapsia vaikka edellytykset ja lähtökohdat olisi mitä on.
Jos jollain juhliminen, matkustelu tai mikä ikinä kiinnostaa enemmän kuin lastenhankinta niin on palvelus syntymättömille lapsille ettei ne ihmiset hanki lapsia joita ei kiinnosta sitoutua lapsiin niiden vaativalla tavalla. Suotakoon heille se oikeus ja arvostetaan heidän valintojaan. Meitä on varmasti monia joiden konservatiiviset vanhemmat ovat hankkineet lapsia ihan vain koska ja me lapset ollaan sitten saatu nauttia mitä moninaisimmista kasvatustavoista ja lapsuudentraumoista.
Muutenkin tähän kehitykseen vaikuttaa aivan varmasti reaalitulotason lasku ja se miten nykyiset sukupolvet ovat köyhempiä kuin vanhempansa. Lapset maksaa ja eläminen on todella kallista. Ja työelämä kiireistä, vaativaa ja kilpailullista.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävää noin 30v ihmisenä lukea miten lapseton ihminen olisi sitä koska "menojalka vipattaa" tai olisi muuten lapsellinen. Saatikka itsekäs, sillä lapsen tuominen tähän maailmaan on lähtökohtaisesti itsekkäistä motiiveista kumpuavaa ja moni hankkii lapsia vaikka edellytykset ja lähtökohdat olisi mitä on.
Jos jollain juhliminen, matkustelu tai mikä ikinä kiinnostaa enemmän kuin lastenhankinta niin on palvelus syntymättömille lapsille ettei ne ihmiset hanki lapsia joita ei kiinnosta sitoutua lapsiin niiden vaativalla tavalla. Suotakoon heille se oikeus ja arvostetaan heidän valintojaan. Meitä on varmasti monia joiden konservatiiviset vanhemmat ovat hankkineet lapsia ihan vain koska ja me lapset ollaan sitten saatu nauttia mitä moninaisimmista kasvatustavoista ja lapsuudentraumoista.
Muutenkin tähän kehitykseen vaikuttaa aivan varmasti reaalitulotason lasku ja se miten nykyiset sukupolvet ovat köyhempiä kuin vanhempansa. Lapset maksaa ja eläminen on todella kallista. Ja työelämä kiireistä, vaativaa ja kilpailullista.
Niin, ongelmahan syntyvyydessä on se, että suomalaiset haluavat keskimäärin 2 lasta. Miesten ja naisten välillä ei suuresti ole eroa. Tähän lukemaan ei kuitenkaan päästä edes lähelle.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi myös tutkia kuinka monella miehellä on lapsia useamman naisen kanssa. Alkaisi ehkä yhtälö selviämään. Geenipoolissa on raju suppeneminen käynnissä.
Historiassa vain noin 20% miehistä on lisääntynyt...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Kerran kävin treffeillä 36-vuotiaan lapsettoman miehen kanssa, joka oli vuotta aiemmin eronnut 16v suhteesta. Hän kertoi, että hän haluaisi lapsen. Kysyin, että miten hän ei sitten ex-puolison kanssa hankkinut lasta, johon hän vastasi, että eivät he edes koskaan puhuneet lapsista. Mietin vaan , että miten ei 16 vuoden aikana ole tullut mieleen, että voisi hankkia lapsia ja sitten kun eroaa , tulee vauvakuume.
Jos tämä nainen ei halunnut lapsia/ei ollut sopiva äidiksi/tahdoton lapsettomuus. Mutta toki ihmetyttää että miten 16 vuotta pystyi olemaan lapsettomassa suhteessa jos kerran lapsia halusi.
Huom! Alkanut olemaan suhteessa 20 v:na. Ei kai kovin moni 20 v mies vielä lapsia halua.
Mutta miten ei ole 16 vuoden aikana käynyt yhtään keskustelua lapsista? :D
Itellä tulossa jo ikäkriisi kumppanin etsimisen ja lastenteon suhteen näiden tilastojuttujen takia, vaikka oon vasta 24v. Kyllähän se olis ihanaa löytää mies, mutta oon alkanu miettii, ettei se taida onnistuu Suomessa. Täällä miehet ettii lähinnä vaan irtoseksiä ja parisuhteeseen kelpuutettais vaan 34-36-kokoset instabeibet. Palstainceleiden mukaanhan se on just niin että chubbyt kelpaa kyl kertapanoks ja sillee salaa tai titfuckiks!!
Mulla (M40) lapsettomuus johtunee seuraavanlaisista asioista: Ei vain ole tullut tehtyä! Tuo on ollut ongelma läpi elämäni ja varmasti aina tulee olemaan. Olen ajelehtija, minä vain teen asioita mitä teen tai olen tekemättä. Koskaan minulla ei ole ollut elämässä mitään sen kummempaa päämäärää eikä tavoitteita. Ainoastaan se, että töissä pitää käydä, että saa rahaa. Lapsesta asti haaveammattini oli liikennelentäjä, mutta en koskaan laittanut tikkuakaan ristiin asian realisoimiseksi. Lisäksi minulla on vankka periaate, että töiden perässä ei muuteta. Teen töitä kotipaikkakunnallani, jossa haluan asua.
Töissä kyllä käyn ja olen esimiesasemassa, mutta vapaalla lähinnä tissuttelen jopa päivittäin ja istuskelen koneella, pelailen, teen ruokaa, käyn kävelemässä, teen musiikkia, katson leffoja, luen kirjoja jne. Eikä mulla ole koskaan tylsää, vaikka monet niin luulee koska mulla "ei ole mitään" kun asun yksin eikä ole perhettä. Elän itselleni. En ole silti mikään k-pää enkä itsekäs muiden seurassa, päinvastoin olen hyvinkin huomioonottavainen, ymmärtäväinen, avulias, hyväluontoinen. Tyttöystäviä on tullut ja mennyt ja näin tulee varmasti olemaan jatkossakin.
Lisäksi ongelma on, että olen täysin kykenemätön asumaan yhdessä kenenkään kanssa, ahdistun siitä tunteesta kun ei tavallaan koskaan saa olla omassa rauhassa, ja se tunne on vaikka toinen ei olisi edes kotona. Tuntuu, ettei ole OMAA kotia, jossa saisi olla OIKEASTI omassa rauhassa, kun siellä asuu joku toinen. Siltikin, vaikka tykkäisi toisesta.
Näinpä ne lapset on jääneet tulematta, enkä usko että asiat tulee enää muuttumaan. Sama "kohtalo" varmasti tosi monella muulla ikäiselläni miehellä. Paitsi että minulle tämä ole mikään kohtalo, pidän elämästäni.