Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kukaan voi syödä kerralla litran jäätelön tai pussillisen sipsejä?

Vierailija
17.09.2023 |

En ole ikinä voinut syödä kerralla suklaalevyä tai kokonaista sipsipussia. Oksentaisin jos söisin litran jäätelön kerralla. Kun tekee mieli makeaa syön hedelmän tai marjoja, suklaata 2-3 palaa. Sitten ei enää tee mieli yhtään enempää.
Millainen ihminen pystyy ahtamaan suklaalevyn kerralla??

Kommentit (325)

Vierailija
181/325 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kituuttanut monta vuotta niukahkolla ruokavaliolla, mutta uskon ettei tekisi tiukkaakaan hotkaista litra jäätelöä ja itseasiassa litran purkki on kummitellut mielessäni lukuisia kertoja. Sitten kun olen saavuttanut tavoitteeni, syön purkillisen, mutta vain yhden kerran.

Vierailija
182/325 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asian vierestä, mutta mitä kaikkea sairaalloisen lihava ihminen vuorokaudessa syö, että pysyy mitoissaan?

Kesällä olin sairaalloisen lihavan kaverini mökillä pitkän viikonlopun, ja kyllä siellä syötiin ihan normaaleja kotiruokia. Uusia perunoita, sillejä, lohta, parsakaalia, vihreää salaattia, leipää, juustoa, hedelmäsalaattia, grillimakkaraa jne. Juju oli siinä, että ruokaa oli joka aterialla todella paljon, ja niitä aterioita oli todella usein. Lähdin mökiltä kolmen vuorokauden jälkeen aamupalalta, enkä syönyt loppupäivänä enää mitään, kun oli niin tukala olo kaikesta siitä ruoan ahtamisesta. 

Miksi sinäkin sitten ahmit sitä ruokaa? En minäkään ahmi koskaan, ja minä olen sairaaloisen lihava. Enkä syö kuin kerran päivässä ruokaa, siis lämmin ruoka/ suolaista, ja sitäkin pienen annoksen. Ei se että tarjolla on paljon ruokaa saa minua ahmimaan.

Miten voit olla sairaalloisen lihava jos syöt vain kerran päivässä pienen annoksen ruokaa?

No kyllä mä syön sen 100-200g suklaata myös, ja ehkä puoli litraa sokerilimsaa, sokerista jugurttia aamupalaksi. En sanonut että ruoka olisi ainoa mitä syön, vastasin siihen että toiset syö useamman lämpimän aterian tai ylipäätään suolaista ruokaa useita kertoja päivässä salaattia, voileipää... mitä nyt voi syödä kylmänäkin vaikka lounaaksi. Minä en syö lounasta, syön vain päivällisen, enkä joka päivä sitäkään. Ei mulla ole tarvetta saada suurta määrää mitään ruokaa, eli en ahmi, kuten tuossa mihin vastasin kuvailtiin, että oli suuret määrät ruokaa tarjolla monta kertaa päivässä. En koskaan laihduta, syön aina vain sitä mitä tekee mieli. Enkä laihdu enkä liho, siitä päätelleen syön kaloreita varmasti aika lähelle sen mitä kulutan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/325 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaniljajäätelössä on 170 kcal / 100 gr ja painoa 1 litran paketilla 485 grammaa, lukee paketin kyljessä -> kun syö litran vaniljajäätelöä niin saa reilut 800 kcal energiaa.

Pringlesissä on 536 kcal / 100 gr ja 190 gr putkilosta saa 1000 kcal.

Pringlesin ja jäätelön voi vetää kerralla, jos huvittaa, mutta sitten ei saa syädä samana päivänä muuta kuin porkkanaa ja muuta vähäkalorsta terveellistä, tai vaarana on että alkaa lihomaan.

Itse aina välillä sorrun kaupassa ja ostan jotain tuollaista ja syön ne heti pois, että pääsee tyhmyyksistä eroon, sekä jonkun verran yritän laskea kaloreita "nyt tuli vedettyä puolen vorokauden kaloritarve" ja välttää tuplasyömistä, että vetää sekä pringlesit, jäätelöt, että myös täydet ateriat.

Herkkujen syöminen merkitsee itselleni  sitä että täytyy sen jälkeen vähän kärsiä ja ottaa iisimmin syömisten kanssa, tosin ei onnistu aina, vaan kyllä ne herkut tahtovat helposti kostautua.

Tämä on syömishäiriöistä käytöstä eikä tähän pidä lähteä eikä muita kannustaa. Normaalia syömistä on se että syö terveellistä, ravitsevaa ruokaa ja myös niitä herkkuja kohtuullisen määrän itseään kuunnellen. Ei ole normaalia puputtaa porkkanaa, laskea kaloreita ja sitten vetää 2000 kalorilla herkkuja. 

Voi vit-n terveysintoilijat!

Ei ole kyse terveysintoilusta vaan järkevästä ja tasapainoisesta suhteesta ruokaan. Jos oikeasti haluaa tänään syödä vain porkkanan ja sitten 2000 kcal herkkuja, no mikäs siinä. Mutta ruoan rajoittaminen porkkanaan jotta "saa" syödä 2000 kilokalorilla herkkuja - tai että "saa" syödä enää porkkanan koska söi jo 2000 kcal herkkuja - ei ole normaalia. Se on syömishäiriöistä käytöstä.

Edelleen! Vit-n terveysintoilijat!

Edelleen, ei ole kyse terveysintoilusta. Syömishäiriö on vakava asia.

Jumsliste! Minä olen normaalipainoinen ja voin vetäistä litran jäätelöä! Minulla on terve suhde ruokaan. Kaikki herkuttelijat eivät ole syömishäiriöisiä. Minä satun todella pitämään jäätelöstä. En syö joka päivä. Usko jo! Sinä olet vit-n terveysintoilija.

Usko jo, että riehumisellasi nolaat vain itseäsi. Jos luet viestini kunnolla, huomaat ettei litran jäätelöannos tarkoita syömishäiriötä. Mutta se että laskee kaloreita siinä mielessä mitä "saa" ja mitä "ei saa" syödä - se on häiriintynyttä syömistä. Ei ole terveellistä eikä normaalia kituuttaa koko päivää porkkanalla jotta illalla "saa" syödä. Tai toisaalta rankaista itseään herkuista olemalla alhaisilla kaloreilla. SE tässä on pointtina ja se ei vaahtoamisestasi miksikään muutu.

Minä en ole se joka mättää 2000kcal herkkuja ja syö porkkanaa!

Olen tuo normaalipainoinen, joka silloin tällöin syö vaikka litran jäätelöä, jos siltä tuntuu, ilman, että näkyy missään. Minä en nolaa itseäni. Kävikö mielessä, että täällä on monta eri kirjoittajaa!

Vierailija
184/325 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaniljajäätelössä on 170 kcal / 100 gr ja painoa 1 litran paketilla 485 grammaa, lukee paketin kyljessä -> kun syö litran vaniljajäätelöä niin saa reilut 800 kcal energiaa.

Pringlesissä on 536 kcal / 100 gr ja 190 gr putkilosta saa 1000 kcal.

Pringlesin ja jäätelön voi vetää kerralla, jos huvittaa, mutta sitten ei saa syädä samana päivänä muuta kuin porkkanaa ja muuta vähäkalorsta terveellistä, tai vaarana on että alkaa lihomaan.

Itse aina välillä sorrun kaupassa ja ostan jotain tuollaista ja syön ne heti pois, että pääsee tyhmyyksistä eroon, sekä jonkun verran yritän laskea kaloreita "nyt tuli vedettyä puolen vorokauden kaloritarve" ja välttää tuplasyömistä, että vetää sekä pringlesit, jäätelöt, että myös täydet ateriat.

Herkkujen syöminen merkitsee itselleni  sitä että täytyy sen jälkeen vähän kärsiä ja ottaa iisimmin syömisten kanssa, tosin ei onnistu aina, vaan kyllä ne herkut tahtovat helposti kostautua.

Tämä on syömishäiriöistä käytöstä eikä tähän pidä lähteä eikä muita kannustaa. Normaalia syömistä on se että syö terveellistä, ravitsevaa ruokaa ja myös niitä herkkuja kohtuullisen määrän itseään kuunnellen. Ei ole normaalia puputtaa porkkanaa, laskea kaloreita ja sitten vetää 2000 kalorilla herkkuja. 

Voi vit-n terveysintoilijat!

Ei ole kyse terveysintoilusta vaan järkevästä ja tasapainoisesta suhteesta ruokaan. Jos oikeasti haluaa tänään syödä vain porkkanan ja sitten 2000 kcal herkkuja, no mikäs siinä. Mutta ruoan rajoittaminen porkkanaan jotta "saa" syödä 2000 kilokalorilla herkkuja - tai että "saa" syödä enää porkkanan koska söi jo 2000 kcal herkkuja - ei ole normaalia. Se on syömishäiriöistä käytöstä.

Edelleen! Vit-n terveysintoilijat!

Edelleen, ei ole kyse terveysintoilusta. Syömishäiriö on vakava asia.

Jumsliste! Minä olen normaalipainoinen ja voin vetäistä litran jäätelöä! Minulla on terve suhde ruokaan. Kaikki herkuttelijat eivät ole syömishäiriöisiä. Minä satun todella pitämään jäätelöstä. En syö joka päivä. Usko jo! Sinä olet vit-n terveysintoilija.

Usko jo, että riehumisellasi nolaat vain itseäsi. Jos luet viestini kunnolla, huomaat ettei litran jäätelöannos tarkoita syömishäiriötä. Mutta se että laskee kaloreita siinä mielessä mitä "saa" ja mitä "ei saa" syödä - se on häiriintynyttä syömistä. Ei ole terveellistä eikä normaalia kituuttaa koko päivää porkkanalla jotta illalla "saa" syödä. Tai toisaalta rankaista itseään herkuista olemalla alhaisilla kaloreilla. SE tässä on pointtina ja se ei vaahtoamisestasi miksikään muutu.

Sinä tässä vaahtoat! Piruako otat toisen syömiset itseesi?! Sinulla on vakava ongelma, kun et kestä toisten elämäntyyliä. Sama sen väliä, miten toiset kalorinsa käyttää. Et tuolla intoilulla saa kuin veetuilut aikaan. Tsemppiä 👍

Vierailija
185/325 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoituksen vähyyttä. Lisää treeniä, kyllä se siitä alkaa sujua.

Vierailija
186/325 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä sipsi pussi menee kerralla .siksi nykyään ostankin vain näitä pieniä sipsi pusseja 80 g. Enkä 350g.

Jäätelöä menee helposti puoli litraa ...litra vaatii jo isoa mahaa ..

Minulla ei ole iso maha. Kun syön jäätelöä, litra menee.

Vierailija
187/325 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei osaa ostaa kunnon sipsejä eikä jäätelöä.

Vierailija
188/325 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä sipsi pussi menee kerralla .siksi nykyään ostankin vain näitä pieniä sipsi pusseja 80 g. Enkä 350g.

Ihan satavarmasti sulla on isompi mahalaukku vetoisuudeltaan kuin se normaali puolitoista litraa. Eipä se päällepäin näy, se näkyy vaan siinä paljonko pystyy syömään kerralla.

Vierailija
189/325 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tuossa kesällä oli tuttava perhe käymässä yksi lämmin päivä ja koska meitä oli yhteensä kymmenen, niin piti tietty varata kaksikymmentä 500 ml Mövenpick-jäätelörasiaa, koska kyllähän normaali ihminen nyt syö litran jäätelöä yhdellä kertaa!

Ei! Me ostettiin neljä rasiaa, yhteensä kaksi litraa jäätelöä kymmenelle hengelle. Ja oli aika taistelu, että saatiin ne syötyä. Piti maanitella, että ottakaa nyt vähän vielä lisää, ettei tarvitse viimeistä vajaata purkkia takaisin pakkaseen kantaa.

Niin, aika harva varmaan kutsuu kylään (syömään) ja tarjoaa vain jäätelöä?

Tai jos on kutsuttu kylään 'kahville' lähtee sinne maha kurnien, vaan on syönyt jne. kotona.

+Ylipäätään tapohin kuuluu ettei porukalla ollessa mätetä kaksin käsin, vaan kursaillaan 'en minä enää jaksa, otakkaa joku muu...'

Eli tuota kuvaamaasi tilannetta EI voi verrata siihen, että (ehkä alkupäivän kokonaan syömättä ollut) ihminen lueskelee hellepäivänä mirjaa riippumatossa ja samalla vetäiseen sen KOKO PURKIN jäätelöä kerralla napaansa.

Huomauttaisin myös tuosta mahalaukun koosta: ainakin ihmiset jotka treenaa kovaa (=hiki virtaa) usein juo ihan vettä/urheilujuomaa kevyesti yli litran treenien aikana/jälkeen.

Ei se jäätelö vie sen enempää TILAA mahassa mitä litra vettä, toki siinä kaloreita on.

...Mutta miksi pitää syödä se koko purkki? Siis onhan se varmaan mahdollista juu, mutta miksi pitää syödä kaikki pois kerralla, eikä ottaa kippoon semmoista sopivaa kerta-annosta? Ja siis, on ollut koko päivän syömättä ja alkaa sitten syödä jäätelöä tyhjään mahaan... Miksi?

Minä kysyisin miksi ei?

Ei ehkä jaksa tehdä Oikeaa Ruokaa/ kylmä viilentää mukavasti kuumalla ilmalla/ haluaa herkutella, syitä voi olla monia.

Moni ehkä elää liikaakin sääntöjen mukaan. Ja ymmärrän että ruokavalion fiksua pääosin olla sellainen mitä voi hyvällä omallatunnolla sanoa terveelliseksi, mutta sellainen sen ei tarvitse _joka_ päivä olla.

Kyllähän ihmisille tulee mielihaluja, joku vetää vesimelonin kerralla, mutta sitä ei paheksuta kun on terveellisempi mitä vaikka jäätelö on.

Ja mitä tulee "sopivaan kerta annokseen", niin kuka sen määrää että pikku kippo sellainen on? Se on fiksua jos ajatellaan isoa kuvaa, eli ihminen syö aamupalan, lounaan, välipalan, päivällisen, oltapalan ja noiden välissä jossain kohtaa sen 1dl pallon jäätelöä.

Mutta toiselle taas ei ehkä esim. hellepäivänä ruoka maistu, ja syö sitten sen paketillisen jäätelöä, ja ehkä jonkun "näkkärin" tai jotain muuta vielä päälle. Ja sitten seuraavana päivänä on sitä tavallista terveellistä ruokaa.

Vain "because I can"? No minä en ajattele niin. Moniakin asioita voisi tehdä tai ottaa koska voi, mutta ei se ehkä kannata.

Kohtuukäyttöä pidän myös sokerin määrässä. Samaa opetan lapsille, kohtuullisesti makeaa, joten en käsitä, että aikuisenko sitten ok tempaista iso paketti jäätelöä kerralla... 

Vierailija
190/325 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei osaa ostaa kunnon sipsejä eikä jäätelöä.

Tässä se tuli! Seuraavaksi voidaan alkaa tehdä omaa listaa lemppari jäätelöstä ja muista herkuista!

Aino jäätelö se iso paketti!

Juustonaksut

Vierailija
191/325 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan satavarmasti sulla on isompi mahalaukku vetoisuudeltaan kuin se normaali puolitoista litraa. Eipä se päällepäin näy, se näkyy vaan siinä paljonko pystyy syömään kerralla.

Syön päivässä n. 1500kcal ja 1,5l vettä+kahvia jokunen kuppi. Mikähän tällä syömisellä on mahalaukkuni vetoisuus. Pilkon ruokailuni 5x pv. Rn syö herkkuja!

Vierailija
192/325 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se täytty jo pelkästä 250g rahkaa?

Vierailija
193/325 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuka vaan ja helposti.

Kuulostat rasittavalta kitisijältä AP.

Vierailija
194/325 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun nuorena ja kasvavana naisen alkuna (13-25), paljon liikkuessa, söin ihan kevyesti tuollaisia määriä. Olin aina nornaalipainoinen. Nyt olen 35+ normaali- ja ylipainon rajalla ja en pysty syömään tuollaisia. Tulee huono olo. Siihen on ihan syynsä, että nainen kerää energiaa ja ravintoaineita nuorena. Tuollaiset säännöt siitä mikä on normaalia ja mikä ei ovat todella vahingollisia teineille ja nuorille aikuisille. Heitä pitäisi opettaa liikkumaan ja syömään omien tarpeiden mukaisesti. Siis ihan kuuntelemaan kehoaan, mitä tarvivat.

Vierailija
195/325 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tuossa kesällä oli tuttava perhe käymässä yksi lämmin päivä ja koska meitä oli yhteensä kymmenen, niin piti tietty varata kaksikymmentä 500 ml Mövenpick-jäätelörasiaa, koska kyllähän normaali ihminen nyt syö litran jäätelöä yhdellä kertaa!

Ei! Me ostettiin neljä rasiaa, yhteensä kaksi litraa jäätelöä kymmenelle hengelle. Ja oli aika taistelu, että saatiin ne syötyä. Piti maanitella, että ottakaa nyt vähän vielä lisää, ettei tarvitse viimeistä vajaata purkkia takaisin pakkaseen kantaa.

Tai jos on kutsuttu kylään 'kahville' lähtee sinne maha kurnien, vaan on syönyt jne. kotona.

+Ylipäätään tapohin kuuluu ettei porukalla ollessa mätetä kaksin käsin, vaan kursaillaan 'en minä enää jaksa, otakkaa joku muu...'

Eli tuota kuvaamaasi tilannetta EI voi verrata siihen, että (ehkä alkupäivän kokonaan syömättä ollut) ihminen lueskelee hellepäivänä mirjaa riippumatossa ja samalla vetäiseen sen KOKO PURKIN jäätelöä kerralla napaansa.

Huomauttaisin myös tuosta mahalaukun koosta: ainakin ihmiset jotka treenaa kovaa (=hiki virtaa) usein juo ihan vettä/urheilujuomaa kevyesti yli litran treenien aikana/jälkeen.

Ei se jäätelö vie sen enempää TILAA mahassa mitä litra vettä, toki siinä kaloreita on.

...Mutta miksi pitää syödä se koko purkki? Siis onhan se varmaan mahdollista juu, mutta miksi pitää syödä kaikki pois kerralla, eikä ottaa kippoon semmoista sopivaa kerta-annosta? Ja siis, on ollut koko päivän syömättä ja alkaa sitten syödä jäätelöä tyhjään mahaan... Miksi?

Minä kysyisin miksi ei?

Ei ehkä jaksa tehdä Oikeaa Ruokaa/ kylmä viilentää mukavasti kuumalla ilmalla/ haluaa herkutella, syitä voi olla monia.

Moni ehkä elää liikaakin sääntöjen mukaan. Ja ymmärrän että ruokavalion fiksua pääosin olla sellainen mitä voi hyvällä omallatunnolla sanoa terveelliseksi, mutta sellainen sen ei tarvitse _joka_ päivä olla.

Kyllähän ihmisille tulee mielihaluja, joku vetää vesimelonin kerralla, mutta sitä ei paheksuta kun on terveellisempi mitä vaikka jäätelö on.

Ja mitä tulee "sopivaan kerta annokseen", niin kuka sen määrää että pikku kippo sellainen on? Se on fiksua jos ajatellaan isoa kuvaa, eli ihminen syö aamupalan, lounaan, välipalan, päivällisen, oltapalan ja noiden välissä jossain kohtaa sen 1dl pallon jäätelöä.

Mutta toiselle taas ei ehkä esim. hellepäivänä ruoka maistu, ja syö sitten sen paketillisen jäätelöä, ja ehkä jonkun "näkkärin" tai jotain muuta vielä päälle. Ja sitten seuraavana päivänä on sitä tavallista terveellistä ruokaa.

Vain "because I can"? No minä en ajattele niin. Moniakin asioita voisi tehdä tai ottaa koska voi, mutta ei se ehkä kannata.

Kohtuukäyttöä pidän myös sokerin määrässä. Samaa opetan lapsille, kohtuullisesti makeaa, joten en käsitä, että aikuisenko sitten ok tempaista iso paketti jäätelöä kerralla... 

Miksi on niin vaikeaa hyväksyä toisen ihmisen elämäntyyli. Se miten sinä elät on sinun ja perheesi juttu, ei kaikkien. Vaatii todella kovaa luonteen lujuutta ja hyvää itsetuntoa antaa tilaa muille elää omaa elämää omilla ehdoilla.

Minä opetan lapsilleni näitä arvoja. En voi edes kuvitella, että mahtailisin muiden elämän tyyliä.

Vierailija
196/325 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön päivässä n. 1500kcal ja 1,5l vettä+kahvia jokunen kuppi. Mikähän tällä syömisellä on mahalaukkuni vetoisuus. Pilkon ruokailuni 5x pv. Rn syö herkkuja!

Ei niillä kaloreilla ole mitään tekemistä mahalaukun täyttymisen kanssa. Jos syöt 1500 kalorin edestä vaikka kasviksia niin varmasti tulee maha täyteen. Sun pitää testata paljonko pystyt syömääna ja juomaan kerralla ennenkuin tulee ähky. Vesi menee aika nopeasti mahalaukusta eteenpäin, joten se ei varmaankaan venytä sitä jos ei vedä kerralla aina puoltatoista litraa ja sitten jotain ruokaa päälle, tai päinvastoin. Jos pystyt litran syömään jäätelöä kerralla, niin ei voi kovin pieni maha olla. Minä en pysty syömään kuin alle puoli pakettia, vaikka olisi maha tyhjä kun aloitan. Olen todennut että minä pystyn syömään niin, että jotain kiinteää ruokaa 300-500g ja pari desiä juomaa päälle, niin olen ähkyssä tuntikausia. Mutta mulla on kyllä sitten hidas suolisto.

Vierailija
197/325 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä viiden hengen perheelle (teini-ikäiset lapset) riittää yksi litra jäätelöä viidelle henkilölle hienosti esim. mansikoiden tai muiden marjojen kanssa.

Mahtavaa! Meillä ei riitä. Vaikka olis kuinka marjoja tai vihanneksia taikka hedelmiä. Toki ei tässä aloituksessa sitä kysytty, mutta onhan se aina hienoa päteä. 

Sitä minä vaan kuvasin, että litra jäätelöä on valtava määrä, kun se riittää normaalille viiden hengen perheelle. Ette tekään perheessä viittä litraa jäätelöä vedä kerta istumalta!

Elähän sano 😉

Vierailija
198/325 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Litran jäätelöpurkin syömisestä putkeen puhutaan noissa bulimia support foorumeilla. Vaikka et sitä oksenna ulos, niin ei se tuollaisen määrän syömisestä normaalia tee.

Ei ole bulimiaa

Vierailija
199/325 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niillä kaloreilla ole mitään tekemistä mahalaukun täyttymisen kanssa. Jos syöt 1500 kalorin edestä vaikka kasviksia niin varmasti tulee maha täyteen. Sun pitää testata paljonko pystyt syömääna ja juomaan kerralla ennenkuin tulee ähky. Vesi menee aika nopeasti mahalaukusta eteenpäin, joten se ei varmaankaan venytä sitä jos ei vedä kerralla aina puoltatoista litraa ja sitten jotain ruokaa päälle, tai päinvastoin. Jos pystyt litran syömään jäätelöä kerralla, niin ei voi kovin pieni maha olla. Minä en pysty syömään kuin alle puoli pakettia, vaikka olisi maha tyhjä kun aloitan. Olen todennut että minä pystyn syömään niin, että jotain kiinteää ruokaa 300-500g ja pari desiä juomaa päälle, niin olen ähkyssä tuntikausia. Mutta mulla on kyllä sitten hidas suolisto.

😂 aika paljon pitää kasviksia syödä, jotta 1500kcal täyttyy 😳

Neuvo sinulle:

Juo lasi vettä ennen ruokailua ja kokeile, paljonko ruokaa mahtuu, kunnes tunnet kylläisyyden.

Toinen neuvo:

Syö seuraavana päivänä samaa ruokaa kuin edellisenä päivänä, mutta ilman lasillista vettä.

Vierailija
200/325 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kysyisin miksi ei?

Ihmisissä on luonne-eroja, lapsettomana on helppo elää vapaammin.

Tunnistan itsessäni hedonistin ja vapaan sielun siinä mielessä etten juuri piittaa mitä muut ajattelevat/mikä on tapana.

Ihan samalla tavalla kun joogasta ja juoksulenkistä, niin myös musiikista, ruuasta, viinistä ym. voi nauttia ja saada hyvää oloa, -ilman huonoa omatuntoa!