Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kukaan voi syödä kerralla litran jäätelön tai pussillisen sipsejä?

Vierailija
17.09.2023 |

En ole ikinä voinut syödä kerralla suklaalevyä tai kokonaista sipsipussia. Oksentaisin jos söisin litran jäätelön kerralla. Kun tekee mieli makeaa syön hedelmän tai marjoja, suklaata 2-3 palaa. Sitten ei enää tee mieli yhtään enempää.
Millainen ihminen pystyy ahtamaan suklaalevyn kerralla??

Kommentit (325)

Vierailija
41/325 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaniljajäätelössä on 170 kcal / 100 gr ja painoa 1 litran paketilla 485 grammaa, lukee paketin kyljessä -> kun syö litran vaniljajäätelöä niin saa reilut 800 kcal energiaa.

Pringlesissä on 536 kcal / 100 gr ja 190 gr putkilosta saa 1000 kcal.

Pringlesin ja jäätelön voi vetää kerralla, jos huvittaa, mutta sitten ei saa syädä samana päivänä muuta kuin porkkanaa ja muuta vähäkalorsta terveellistä, tai vaarana on että alkaa lihomaan.

Itse aina välillä sorrun kaupassa ja ostan jotain tuollaista ja syön ne heti pois, että pääsee tyhmyyksistä eroon, sekä jonkun verran yritän laskea kaloreita "nyt tuli vedettyä puolen vorokauden kaloritarve" ja välttää tuplasyömistä, että vetää sekä pringlesit, jäätelöt, että myös täydet ateriat.

Herkkujen syöminen merkitsee itselleni  sitä että täytyy sen jälkeen vähän kärsiä ja ottaa iisimmin syömisten kanssa, tosin ei onnistu aina, vaan kyllä ne herkut tahtovat helposti kostautua.

Vierailija
42/325 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu. Jädeä menee se puikko tai tuutti kerrallaan, paketti kestäää siis usean kerran.

Sipsejä pystyy syömään kerralla ehkä sellaisen pikkusen pussin ja suklaata pikkulevyn. Makea ja rasvainen alkaa ällöttää nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/325 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen varmaan sellainen keskitien kulkija. Suklaalevystä menee helposti 2-3 riviä kerralla, loput jää odottamaan. Karkkipussista (200g) ehkä puolet. Sipsipussista puolet ja sit on kyllä jo sellainen olo että tuli vedettyä suolaa liikaa. Jätskipaketista max 1/4, usein vähemmän. Jotkut tuntuu tosiaan syövän paljon enemmän, kai se on tottumuskysymys? Näillä joillain tuntuu olevan painonhallintaongelmia tai syövät herkkuja ihan tosi harvoin. Jotkut taas on sitten niinkuin ap, ettei makea tai sipsitkääm edes maistu. Toisaalta osalla heistäkin on painonhallintaongelmia, he syö kai sitten liikaa jotain muuta.

Vierailija
44/325 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hedelmillä ja marjoilla herkuttelu? Ei kiitos.

Takakireää meininkiä.

Takakireää? Ei, vaan normaalia. Toki sipsien ja karkkienkin syöminen on normaalia, jos määrät säilyy kohtuullisina.

Sulla taitaa olla joku päähänpinttymä siitä, että on normaalia.

Sinulla se päähänpinttymä tuntuu olevan, jos vain teolliset esanssit voi olla herkku.

Vierailija
45/325 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuodessa menee yks pieni jäätelöpuikko keskimäärin, joku eskimo tai kingis, suklaata voi syödä parikin riviä kerralla silloin tällöin, mut sen pitää olla hyvää suklaata, taitaa olla Fasun sininen ainoa joka menee ja sellaisen euron maksavan minisipsipussin pystyy hyvin syömään kerralla välillä kun tekee mieli. En pidä itseäni yhtään parempana ihmisenä. Ei vaan noi herkut oikein maistu yleensä. Pullat, kakut ja kaikki makeat juomat on nounou.

Vierailija
46/325 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää ihmiset jotka näykkii ruuasta kalorien pelossa pari lusikallista ja sitten ovat niiiiiin täynnä. Ihme teatteria. Se on sellainen esitys jota ei viitsisi katsella.

Vierailija
47/325 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla onnistu edes niiden isoimpien tuuttien syöminen yhdellä kertaa. Joku kerran kun ostettiin, niin loppuosa tuutista meni pakkaseen ja söin sitten parin päivän päästä loput. Liikaa makea yhdistettynä rasvaan. Tulee ihan yököttävä olo.

Vierailija
48/325 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn helposti vetämään suklaalevyn tai puoli kiloa karkkia samalta istumalta, mutta pakko sanoa että litraan jäätelöä tuskin pystyisin, saati jättipussiin sipsejä. Jätskissä ennätys taitaa olla reilu puoli pakettia kerralla. Sipsejä en koskaan edes osta jättipussia, koska sellainen noin 100 gramman pussi tuntuu riittävän kokoiselta. En myöskään oikein tykkää tavallisista ns. rasvasipseistä, vaan sellaiset paahdetut ovat paljon parempia. 

Ja jos joku miettii niin olen ihan normaalipainoinen, urheilullinen nainen.

Vierailija
49/325 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heillä on venynyt mahalaukku? Syövät niin nopeasti etteivät huomaa ähkyä? Eivät välitä ähkystä, vaan jatkavat syömistä maun vuoksi?

Tai jos syö sipsiä, karkkia tai jätskiä nälkäänsä. Eihän se litra jäätelöä tai 300g sipsiä niin iso määrä ole etteikö se mahtuisi mahaan, jos ei ole aikoihin syönyt muuta. Huono olo varmaan tulee, ainakin sipsistä kun se suolamäärä on hirveä.

Eihän kyse ole mahtuuko vatsaan, vaan siitä miten sen saa syötyä. Jos annan sinulle litran vettä tai litran kermaa tai kilon paketin sokeria, niin kaikki vie vatsassa saman verran tilaa. Litran vettä ihminen voi vaikka tunnissa juoda. Muut ei normaalilta ihmiseltä onnistu.

Litra rasvaista ja makeaa jäätelöä on sellainen suoritus, että pitää olla kyllä harjoittelua taustalla ja joku makean ja rasvaisen syömisen häiriö? Ei normaali ihminen tuollaista määrää vapaaehtoisesti söisi. Jonkun vedon takia joku voisi yrittää?

Vierailija
50/325 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran vuodessa menee yks pieni jäätelöpuikko keskimäärin, joku eskimo tai kingis, suklaata voi syödä parikin riviä kerralla silloin tällöin, mut sen pitää olla hyvää suklaata, taitaa olla Fasun sininen ainoa joka menee ja sellaisen euron maksavan minisipsipussin pystyy hyvin syömään kerralla välillä kun tekee mieli. En pidä itseäni yhtään parempana ihmisenä. Ei vaan noi herkut oikein maistu yleensä. Pullat, kakut ja kaikki makeat juomat on nounou.

-> hyvää suklaata

-> Fasun sininen

Ei näin.

51/325 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kevyesti menee. Nautinnollista. Ei ylipainoa.

Vierailija
52/325 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heillä on venynyt mahalaukku? Syövät niin nopeasti etteivät huomaa ähkyä? Eivät välitä ähkystä, vaan jatkavat syömistä maun vuoksi?

Tai jos syö sipsiä, karkkia tai jätskiä nälkäänsä. Eihän se litra jäätelöä tai 300g sipsiä niin iso määrä ole etteikö se mahtuisi mahaan, jos ei ole aikoihin syönyt muuta. Huono olo varmaan tulee, ainakin sipsistä kun se suolamäärä on hirveä.

Eihän kyse ole mahtuuko vatsaan, vaan siitä miten sen saa syötyä. Jos annan sinulle litran vettä tai litran kermaa tai kilon paketin sokeria, niin kaikki vie vatsassa saman verran tilaa. Litran vettä ihminen voi vaikka tunnissa juoda. Muut ei normaalilta ihmiseltä onnistu.

Litra rasvaista ja makeaa jäätelöä on sellainen suoritus, että pitää olla kyllä harjoittelua taustalla ja joku makean ja rasvaisen syömisen häiriö? Ei normaali ihminen tuollaista määrää vapaaehtoisesti söisi. Jonkun vedon takia joku voisi yrittää?

Mikä se sun määritelmä on normaalille ihmiselle? Mä taas ajattelen että normaali ihminen pystyy hyvinkin syömään litran jäätelöä, eikä siinä mitään häiriötä ole. Tuntuu että sulla on joku häiriö syömäpuolella kun ahdistaa noin kovin toisten syömiset. Normaali ihminen ei kyselisi ja pohtisi näin vähäpätöisiä syöminki asioita.

Vierailija
53/325 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se sun määritelmä on normaalille ihmiselle? Mä taas ajattelen että normaali ihminen pystyy hyvinkin syömään litran jäätelöä, eikä siinä mitään häiriötä ole. Tuntuu että sulla on joku häiriö syömäpuolella kun ahdistaa noin kovin toisten syömiset. Normaali ihminen ei kyselisi ja pohtisi näin vähäpätöisiä syöminki asioita.

Olen analysoinut, että olen jotenkin perso makealle, ehkä riippuvainen sokerista. Sen takia olen ottanut lauantain karkkipäivän takaisin. Eli syön vain kerran viikossa jotain makeaa. Kerralla pystyn syömään puolet jostain Haribo Share size -pussista. (Melkein 300 grammaa) Neljäsosan pystyn syömään litran jäätelöpaketista ennen kuin yököttää, mutta tuossakin on jo liikaa.

En ole elämässäni nähnyt, että joku olisi vetänyt litran jäätelöä yhdeltä istumalta. Ehkä se on jossain piireissä sitten normaalia?

54/325 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistu. Jädeä menee se puikko tai tuutti kerrallaan, paketti kestäää siis usean kerran.

Sipsejä pystyy syömään kerralla ehkä sellaisen pikkusen pussin ja suklaata pikkulevyn. Makea ja rasvainen alkaa ällöttää nopeasti.

Vierailija
55/325 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti menee litran jäätelö, suklaalevy ja sipsipussi samalla sessiolla. Ai että on nastaa kun suu napsaa ja työssäkävijät tämän herkuttelun kela gold tukien muodossa maksaa!

Vierailija
56/325 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on outoa pitää epänormaalina sitä, että tarvittaessa voi syödä enemmänkin kerralla. En syö sipsejä, joten niistä en osaa sanoa, mutta olen joskus ostanut jäätelöä niin, että pakastin on ollut täynnä, ja vaihtoehdot ovat olleet syödä koko litra tai heittää osa hukkaan. Aika tiukkaahan se tekee, mutta olen ihan hyvin pystynyt syömään sen litrankin. Jäätelöhän on lähes nestemäistä, kun se sulaa suuhun. Kun kaikessa rauhassa syö, niin sain kyllä syötyä, eikä tullut edes paha olo. Tosin en tainnut sinä päivänä enää paljon muuta syödäkään.

En pidä tapana syödä suuria määriä herkkuja, joten voin hyvin kertoa, että kyllä se normaalilta ihmiseltä onnistuu, vaikka ei tavallisesti sellaista söisikään. Olen syönyt joskus nälkäisenä kokonaisen suklaalevynkin, vaikka eihän niin kannattaisi tehdä. Sen sijaan tuntuu oudolta ajatella, ettei pystyisi syömään kuin muutaman palan suklaata. Kyllä ihan normaalilla ihmisellä suklaata syödessään helposti menee rivi tai pari, ilman, että se on mitenkään ahnetta meininkiä.

Onhan se selvää, että aloittaja yrittää syyllistää lihavia syömisistään, mutta halusin vain osoittaa, ettei se millään tavalla sitä tarkoita, ettäkö "kukaan ei voisi" syödä vaikka kokonaista litraa jäätelöä tai suklaalevyä, jos ei ole erityisen ahne tai lihava. Olen varma, että suolaiselle minua persompi ihminen (varsinkin mies) saisi sen sipsipussinkin syötyä, mutta itselleni ei niin suolainen ja rasvainen maistu.

Samaa mieltä. Kyllä minäkin varmaan pystyisin syömään kerralla vaikka kuinka. En vaan halua, koska eihän siinä olisi mitään järkeä ja pienempikin määrä riittää. En ole kokeillut mikä ois maksimimäärä, mut ei luulisi olevan ollenkaan mahdotonta syödä litraa jäätelöä tai pussillista sipsejä, jos ei ole just syönyt mahaansa täyteen muuta ruokaa.

Mitä järkeä on ylipäätään syödä yhtään jäätelöä tai sipsejä? Mitä järkeä on syödä karkkeja? Mitä järkeä on syödä mitään jota ei tarvitte? Syökööt mun puolestani jokainen mitä haluaa ja kuinka paljon haluaa. En mä ole yhtään sen parempi ihminen vaikka joku muu söis jätesäkillisen perunalastuja ja saavillisen jätskiä vaikka itte en söisi.

Vierailija
57/325 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen analysoinut, että olen jotenkin perso makealle, ehkä riippuvainen sokerista. Sen takia olen ottanut lauantain karkkipäivän takaisin. Eli syön vain kerran viikossa jotain makeaa. Kerralla pystyn syömään puolet jostain Haribo Share size -pussista. (Melkein 300 grammaa) Neljäsosan pystyn syömään litran jäätelöpaketista ennen kuin yököttää, mutta tuossakin on jo liikaa.

En ole elämässäni nähnyt, että joku olisi vetänyt litran jäätelöä yhdeltä istumalta. Ehkä se on jossain piireissä sitten normaalia?

Käsitinkö nyt oikein, eli koska et ole nähnyt kenenkään syövän litraa jäätelöä kerralla niin sen takia se ei ole normaalia? Kaikki mitä itse et oo nähnyt on epänormaalia? Vai mikä sun logiikka on?

Vierailija
58/325 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitut tuotteet ei, mutta keksipaketillisen voin syödä helposti, samoin konvehtirasiallisen.

Vierailija
59/325 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä menee ihan hyvin litra jäätelöä.Suklaalevy menee kerralla myös.

Vierailija
60/325 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihmetellyt samaa kuin ap. Ei vaan napa vedä. Liiasta makeasta tulee sitä paitsi oikeasti huono olo. Ihan kuten liiasta alkostakin voisi tulla... 

Eikö teille tule paljosta makeasta huono olo? Ilmeisesti ei? 

Peukkujen jakaumasta päätellen, kohtuudella herkuttelevat ihmiset ovat selvässä vähemmistössä. 

Oikeasti pelkkä aihekin vähän yököttää. Niin first world problem. Ahmitaan sokeria ja rasvaa kuin porsas. Liikasyönti menee ihan samaan kastiin kuin liika juominen. Oikeastiko siitä vielä nauttii, kun ei kohtuudesta ole tietoakaan? Maistuuko suklaa aina vaan paremmalta vielä 65. palan kohdalla vai miksi ei voi lopettaa aikaisemmin, niin että herkkuja olisi seuraavallekin päivälle jäljellä?

Sanon, vaikka siitä mielipiteestä ei varmasti tykätä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi