Kuinka kukaan voi syödä kerralla litran jäätelön tai pussillisen sipsejä?
En ole ikinä voinut syödä kerralla suklaalevyä tai kokonaista sipsipussia. Oksentaisin jos söisin litran jäätelön kerralla. Kun tekee mieli makeaa syön hedelmän tai marjoja, suklaata 2-3 palaa. Sitten ei enää tee mieli yhtään enempää.
Millainen ihminen pystyy ahtamaan suklaalevyn kerralla??
Kommentit (325)
Helposti. Kannattaa vaan pureskella välillä. Jos tekee mieli jäätelöä tai sipsejä tai kiloa karkkia, niin sitten syön. En mä tyydy muussakaan elämässni mihinkään keskinkertaisuuteen tai himmailuun ja mahakipu tuosta nyt ei kauaa kestä. Kerran täällä vaan eletään.
N37, 175/55.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä viiden hengen perheelle (teini-ikäiset lapset) riittää yksi litra jäätelöä viidelle henkilölle hienosti esim. mansikoiden tai muiden marjojen kanssa.
Mahtavaa! Meillä ei riitä. Vaikka olis kuinka marjoja tai vihanneksia taikka hedelmiä. Toki ei tässä aloituksessa sitä kysytty, mutta onhan se aina hienoa päteä.
Sitä minä vaan kuvasin, että litra jäätelöä on valtava määrä, kun se riittää normaalille viiden hengen perheelle. Ette tekään perheessä viittä litraa jäätelöä vedä kerta istumalta!
Söin just eilen illalla paketin Aino-jäätelöä, perjantaina kiskasin 400g irttareita😋
Oon aina ollut kova herkuttelemaan mutta syön aina herkkupäivinä vähemmän kunnon ruokaa
N 50kg
Siis minä olen vasta tässä viime vuosina saanut selville, että joillekin normaali määrä jäätelöä saattaa olla vaikkapa se puoli litraa kerralla. Ja jostain pienistä jätskitikuista tulee kuulemma vaan paha mieli. Kuvittelin ennen, että syön paljon herkkuja kun jätskiäkin saattaa mennä useampana päivänä viikossa, kesällä joka päivä, mut se sopiva annoskoko on ehkä 1/5 siitä mitä jotkut syö. Ei meillä siis mene edes nelihenkiselle perheelle se litran jätskipaketti kerralla, tai siis menisi varmaan, mutta en keksi yhtään syytä miksi söisin niin paljon kerrallaan.
Heillä on venynyt mahalaukku? Syövät niin nopeasti etteivät huomaa ähkyä? Eivät välitä ähkystä, vaan jatkavat syömistä maun vuoksi?
En pystyisi syömään litraa kerralla. Sipsipussikin kestää päiviä. Poppareita voin vetää pussillisen, kun se on lähinnä ilmaa. 😅
Vierailija kirjoitti:
Söin just eilen illalla paketin Aino-jäätelöä, perjantaina kiskasin 400g irttareita😋
Oon aina ollut kova herkuttelemaan mutta syön aina herkkupäivinä vähemmän kunnon ruokaa
N 50kg
Oksennatko aina sitten tuollaisen ahmimisen jälkeen?
Litrassa jäätelöä voi olla 2000-4000 kcal!
Mulla on lievä ylipaino (bmi 27) ja ei en kyllä pysty syömään sipsipussillista yksin tai litran jäätelöä kerralla. Ei tee mieli edes kokeillakaan. Että ei me kaikki lihavatkaan olla mitään ahmijoita!
Vierailija kirjoitti:
Minusta on outoa pitää epänormaalina sitä, että tarvittaessa voi syödä enemmänkin kerralla. En syö sipsejä, joten niistä en osaa sanoa, mutta olen joskus ostanut jäätelöä niin, että pakastin on ollut täynnä, ja vaihtoehdot ovat olleet syödä koko litra tai heittää osa hukkaan. Aika tiukkaahan se tekee, mutta olen ihan hyvin pystynyt syömään sen litrankin. Jäätelöhän on lähes nestemäistä, kun se sulaa suuhun. Kun kaikessa rauhassa syö, niin sain kyllä syötyä, eikä tullut edes paha olo. Tosin en tainnut sinä päivänä enää paljon muuta syödäkään.
En pidä tapana syödä suuria määriä herkkuja, joten voin hyvin kertoa, että kyllä se normaalilta ihmiseltä onnistuu, vaikka ei tavallisesti sellaista söisikään. Olen syönyt joskus nälkäisenä kokonaisen suklaalevynkin, vaikka eihän niin kannattaisi tehdä. Sen sijaan tuntuu oudolta ajatella, ettei pystyisi syömään kuin muutaman palan suklaata. Kyllä ihan normaalilla ihmisellä suklaata syödessään helposti menee rivi tai pari, ilman, että se on mitenkään ahnetta meininkiä.
Onhan se selvää, että aloittaja yrittää syyllistää lihavia syömisistään, mutta halusin vain osoittaa, ettei se millään tavalla sitä tarkoita, ettäkö "kukaan ei voisi" syödä vaikka kokonaista litraa jäätelöä tai suklaalevyä, jos ei ole erityisen ahne tai lihava. Olen varma, että suolaiselle minua persompi ihminen (varsinkin mies) saisi sen sipsipussinkin syötyä, mutta itselleni ei niin suolainen ja rasvainen maistu.
Samaa mieltä. Kyllä minäkin varmaan pystyisin syömään kerralla vaikka kuinka. En vaan halua, koska eihän siinä olisi mitään järkeä ja pienempikin määrä riittää. En ole kokeillut mikä ois maksimimäärä, mut ei luulisi olevan ollenkaan mahdotonta syödä litraa jäätelöä tai pussillista sipsejä, jos ei ole just syönyt mahaansa täyteen muuta ruokaa.
No esim sellainen kuin minä. 44-vuotias työssäkäyvä nainen, BMI 21,2, parisuhteessa, yliopistotutkinto. Litraa jäätelöä en tosin muista koskaan syöneeni kerralla, mutta sipsipussi tai suklaalevy menee hyvin! Tosin syön äärimmäisen harvoin makeaa tai mitään epäterveellistä ylipäänsä, mutta pari kertaa vuodessa (esim joulu ja syntympäivä) syön karkkia, pullaa ja muuta epäterveellistä ja silloin syön kunnolla! En ole ikinä kokenut, että tämä olisi minulle ongelma. Minulla on hyvä terveys ja hampaani ovat hyvässä kunnossa. Pidätkö AP itseäsi parempana ihmisenä, kun et itse pysty syömään enempää kerralla?
Vedin lauantaina pussillisen kantarellisipsejä. Oli niin hyvää, että helposti upposi koko pussi. Millä tavalla se on eri asia kuin syödä vaikka isot ranskalaiset grillillä?
Vierailija kirjoitti:
Heillä on venynyt mahalaukku? Syövät niin nopeasti etteivät huomaa ähkyä? Eivät välitä ähkystä, vaan jatkavat syömistä maun vuoksi?
Tai jos syö sipsiä, karkkia tai jätskiä nälkäänsä. Eihän se litra jäätelöä tai 300g sipsiä niin iso määrä ole etteikö se mahtuisi mahaan, jos ei ole aikoihin syönyt muuta. Huono olo varmaan tulee, ainakin sipsistä kun se suolamäärä on hirveä.
Ilmeisesti toivot, että sinäkin voisit, kun kyselet täällä, miten se onnistuu.
Hedelmillä ja marjoilla herkuttelu? Ei kiitos.
Takakireää meininkiä.
Vierailija kirjoitti:
No esim sellainen kuin minä. 44-vuotias työssäkäyvä nainen, BMI 21,2, parisuhteessa, yliopistotutkinto. Litraa jäätelöä en tosin muista koskaan syöneeni kerralla, mutta sipsipussi tai suklaalevy menee hyvin! Tosin syön äärimmäisen harvoin makeaa tai mitään epäterveellistä ylipäänsä, mutta pari kertaa vuodessa (esim joulu ja syntympäivä) syön karkkia, pullaa ja muuta epäterveellistä ja silloin syön kunnolla! En ole ikinä kokenut, että tämä olisi minulle ongelma. Minulla on hyvä terveys ja hampaani ovat hyvässä kunnossa. Pidätkö AP itseäsi parempana ihmisenä, kun et itse pysty syömään enempää kerralla?
Eihän se olekaan ongelma, jos syö vaan pari kertaa vuodessa. Mut kun katsoo nykyihmisiä niin useimmilla taitaa herkkuja mennä reilu määrä vähintäänkin viikoittain.
Helposti pystyisin, mutta en halua. Sipsejä en syö ollenkaan, kyllähän niitä menisi, jos ostaisi. Jäätelöpaketti vähän paremmin säilyy pakastimessa. Suklaa menee kyllä ainakin lähes koko levy kerralla, jos joskus sortuu ostamaan. Paremoi on olla ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on outoa pitää epänormaalina sitä, että tarvittaessa voi syödä enemmänkin kerralla. En syö sipsejä, joten niistä en osaa sanoa, mutta olen joskus ostanut jäätelöä niin, että pakastin on ollut täynnä, ja vaihtoehdot ovat olleet syödä koko litra tai heittää osa hukkaan. Aika tiukkaahan se tekee, mutta olen ihan hyvin pystynyt syömään sen litrankin. Jäätelöhän on lähes nestemäistä, kun se sulaa suuhun. Kun kaikessa rauhassa syö, niin sain kyllä syötyä, eikä tullut edes paha olo. Tosin en tainnut sinä päivänä enää paljon muuta syödäkään.
En pidä tapana syödä suuria määriä herkkuja, joten voin hyvin kertoa, että kyllä se normaalilta ihmiseltä onnistuu, vaikka ei tavallisesti sellaista söisikään. Olen syönyt joskus nälkäisenä kokonaisen suklaalevynkin, vaikka eihän niin kannattaisi tehdä. Sen sijaan tuntuu oudolta ajatella, ettei pystyisi syömään kuin muutaman palan suklaata. Kyllä ihan normaalilla ihmisellä suklaata syödessään helposti menee rivi tai pari, ilman, että se on mitenkään ahnetta meininkiä.
Onhan se selvää, että aloittaja yrittää syyllistää lihavia syömisistään, mutta halusin vain osoittaa, ettei se millään tavalla sitä tarkoita, ettäkö "kukaan ei voisi" syödä vaikka kokonaista litraa jäätelöä tai suklaalevyä, jos ei ole erityisen ahne tai lihava. Olen varma, että suolaiselle minua persompi ihminen (varsinkin mies) saisi sen sipsipussinkin syötyä, mutta itselleni ei niin suolainen ja rasvainen maistu.
Ei, vaan aloittaja fantasioi paljon syövistä ihmisistä. Mee YouTubesta katsomaan mukbang-videoita. Tässä yksi, niin pääset alkuun!
Vierailija kirjoitti:
Takakireää meininkiä.
Takakireää? Ei, vaan normaalia. Toki sipsien ja karkkienkin syöminen on normaalia, jos määrät säilyy kohtuullisina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takakireää meininkiä.Takakireää? Ei, vaan normaalia. Toki sipsien ja karkkienkin syöminen on normaalia, jos määrät säilyy kohtuullisina.
Sulla taitaa olla joku päähänpinttymä siitä, että on normaalia.
Onko ap saanut tyydyttäviä vastauksia? Tosin yksikään kommentti ei kerro minkälainen ihminen sitä jätskiä vetää litran. No, ilmi on tullut että normaalipainoinen mutta riittääkö se ap:lle? Kuvittelisin jotta mielenkiintoista oisi tietää myös ulkonäkö ja perusluonne. Miksei koulutuskin.