Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MTV3: Suomalaisista 35-vuotiaista miehistä 50 prosenttia lapsettomia, naisista 35 prosenttia

Vierailija
17.09.2023 |

Huhhuh, tylyjä on lukemat.

Kommentit (1497)

Vierailija
721/1497 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltit ja kunnolliset miehet on lapsettomia. Pahis miehet on lapsellisia ja niitä naiset haluaa.

Vierailija
722/1497 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta yhteiskunnan pitäisi tukea sitä että lapset saadaan suht nuorena eikä kaikilla tarvitse olla valmiiksi taloa tai vakituista työpaikkaa. Surullista että näin ei ole.

Juuri näin! Kaiken ei tarvitse olla valmiina kun lasta lähdetään yrittämään, sillä se elämä jatkuu vielä sen lapsen jälkeenkin. Vaatii vain järjestelyä ja organisointia lapsen hoidon kannalta, että voi suorittaa vaikka sen maisterin tutkinnon loppuun. Omille lapsilleni olen jo sanonut, että jos he halauvat aikanaan mahdollisuuden siihen, että heillä on enemmän lapsia kuin yksi, niin kannattaa olla sen ensimmäinen hankittuna esimerkiksi jo 27-vutiaana eli nuorena eikä liian myöhään. En halua omille lapsille turhaa lapsettomuuden kärsimystä tai riskiä siihen kasvattaa jos kerta lapsia haluavat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/1497 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta yhteiskunnan pitäisi tukea sitä että lapset saadaan suht nuorena eikä kaikilla tarvitse olla valmiiksi taloa tai vakituista työpaikkaa. Surullista että näin ei ole.

Ei tarvitse olla taloa mutta jos joskus haluaa jonkinlaisen asunnon omistaa niin ennen lasta pitää olla se ensimmäinen laina ja siihen yleensä tarvitsee ensin vakituisen työn. Lainaa alkaa olla vaikea saada siinä vaiheessa kun lapsi mukana.

Toki kaikki ei halua ikinä ostaa omaa asuntoa mutta sen mahdollisuuden menettämistä kannattaa harkita paljon.

Vierailija
724/1497 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Effects of Fatherlessness – Teenage Statistics

63% of all youth suicides,

70% of all teen pregnancies,

71% of all adolescent chemical/substance abusers,

80% of all prison inmates, and

90% of all homeless and runaway children, came from single mother homes.

Vierailija
725/1497 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseltäkin meni lapsentekoikä ohi, kun en löytänyt sellaista miestä joka olisi halunnut ja josta olisi ollut isäksi. 4 pidempää parisuhdetta ehti olla, 2:ssa niistä mies ei halunnut lainkaan lapsia, 2 olisi periaatteessa ollut avoimia mahdollisuudelle, toinen tosin ei vielä (ja oli kuitenkin nelikymppinen), ja toisella oli mt- ja päihdeongelmia sen verran ettei lasta voinut siihen sekoiluun harkita. Viimemainittu suhde päättyi minun aloitteestani, muut miesten, 2-4 vuoden päästä tapaamisesta. Löysivät parempia ilmeisesti. 

Sama itselläni.  Kunnollista miestä ei yksinkertaisesti löytynyt. Liian paljon tunnekylmiä miehiä jotka ryyppää. 

Myöskin yhteiskunta ei auttanut kun olin avun tarpeessa, vaan jätettiin yksin. 

En todellakaan haluaisi tehdä lasta ja sitten jäädä ihan yksin ongelmien kanssa. 

Vierailija
726/1497 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa tasa-arvoa, nainen ja mies ei tule KOSKAAN olemaan tasa-arvoisia koska me olemme erilaisia kuin miehet...ja se on vain hyvä asia!

Kumpi sinusta on alempiarvoinen kun kerta tasa-arvoa ei voi olla?

Nainen on alempiarvoinen, koska naisen tehtävä on kuunnella miestään.

Oletko muslimi vai fundamentalistikristitty?

Ihan vaan realisti, näin on yhteiskunta toiminut ja heti kun siitä yritetään siirtyä johonkin muuhun mennään metsään ja yhteiskunta hajoaa. Naisista ei ole johtajiksi, eikä töihin (jatkuvasti kasvavat burnoutit, mt-tapaukset yms) koska se on miehen tehtävä, johtaa, suojella ja elättää. 

Minä taas luulen, että ongelma on nyt se että nimenomaan yhä isommasta osasta miehiä ei ole enää elättäjiksi ja vastuullisiksi aikuisiksi. Kun ei sitä perhettä elätetä kaljaa juomalla tai yökaudet pleikkaa pelaamalla. Miehet voi olla menestyviä johtajia - mutta ei tämä jonne-porukka joka ei meinaa edes peruskoulusta selvitä.  

Vierailija
727/1497 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selkeä syy siis. Miehet on syynä huonosti voiviin lapsiin. 

Vierailija
728/1497 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain esikoisen 25-vuotiaana, mies on muutaman vuoden vanhempi. Minulla on tiettyjä "ominaisuuksia", joiden perusteella luulin, että raskautumiseen menee aikaa, mutta tärppäsikin heti. Näin jälkikäteen ajatellen pari, kolme vuotta myöhemmin olisi ollut paremmin, siinä olisi ehtinyt saada talouden parempaan kuntoon ja kehittyä henkisesti.

Parikymppisten kannattaa keskittyä opiskeluun, se on helpompi tehdä ilman lasta. Hyvin harva parikymppinen mies haluaa lapsia noin nuorena ja jos niitä saakin, niin isän rooliin kasvaminen ei välttämättä kiinnosta. Eläminenkin on paljon mukavampaa, kun koko ajan ei ole rahapula.

Vierailija
729/1497 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseltäkin meni lapsentekoikä ohi, kun en löytänyt sellaista miestä joka olisi halunnut ja josta olisi ollut isäksi. 4 pidempää parisuhdetta ehti olla, 2:ssa niistä mies ei halunnut lainkaan lapsia, 2 olisi periaatteessa ollut avoimia mahdollisuudelle, toinen tosin ei vielä (ja oli kuitenkin nelikymppinen), ja toisella oli mt- ja päihdeongelmia sen verran ettei lasta voinut siihen sekoiluun harkita. Viimemainittu suhde päättyi minun aloitteestani, muut miesten, 2-4 vuoden päästä tapaamisesta. Löysivät parempia ilmeisesti. 

Harmillista! Itse tiesin aikanaan, että lapsia ei noin vain saada, joten jos mies jahkaili eikä tiennyt haluaako ikinä lapsia, niin sanoin, että eihän tätä suhdetta ole sitten syytä jatkaa. Olen tuonut aina heti esille, että haluan perheen ja lapsia ja jos toinen ei sitä toivo, niin sitten mies on väärä minulle. On uskallettava puhua siitä, mitä haluaa ja toimittava siten kuin mitä elämältään haluaa. Aika on kaikilla rajallista, niin ei kannata jäädä vuosiksi odottamaan muuttuisiko sen toisen mieli. 

Vierailija
730/1497 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa tasa-arvoa, nainen ja mies ei tule KOSKAAN olemaan tasa-arvoisia koska me olemme erilaisia kuin miehet...ja se on vain hyvä asia!

Kumpi sinusta on alempiarvoinen kun kerta tasa-arvoa ei voi olla?

Nainen on alempiarvoinen, koska naisen tehtävä on kuunnella miestään.

Oletko muslimi vai fundamentalistikristitty?

Ihan vaan realisti, näin on yhteiskunta toiminut ja heti kun siitä yritetään siirtyä johonkin muuhun mennään metsään ja yhteiskunta hajoaa. Naisista ei ole johtajiksi, eikä töihin (jatkuvasti kasvavat burnoutit, mt-tapaukset yms) koska se on miehen tehtävä, johtaa, suojella ja elättää. 

Mutta miestenhän työllisyysaste on silti matalampi kuin naisten eli ei sovellu palkkatyö miehillekään, kun päihteisiin työpaineissa sortuvat.

Vierailija
731/1497 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimus on varmaan Amerikasta?

Vierailija
732/1497 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittää, että otetaan naiset pois työelämästä ja laitetaan ne sinne minne kuuluu, eli kotiin ja lapsia tekemään. Näin saadaan kaikki miehet oikeisiin töihin. Yhteiskunta palautuu normaaliksi ajan saatossa, ongelmat vähenee ja voimme taas kukoistaa kansana.

Työnantaja maksaa palkan naisen tilille, koska nainen hoitaa perheen talousasiat. Miehelle voi siirtää taskurahaa. Näin toimien ei tule taloudellista väkivaltaa vaan perhe toimii yhtenä yksikkönä.

Tili on tietenkin yhteinen.

Ei tarvitse olla, koska riittää, että toinen hoitaa raha-asiat. Mihin mies edes rahaa tarvitsee, kun vaimo hoitaa laskut ja maksaa asumisen sekä ruuat?

Vierailija
733/1497 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla taloa mutta jos joskus haluaa jonkinlaisen asunnon omistaa niin ennen lasta pitää olla se ensimmäinen laina ja siihen yleensä tarvitsee ensin vakituisen työn. Lainaa alkaa olla vaikea saada siinä vaiheessa kun lapsi mukana.

Toki kaikki ei halua ikinä ostaa omaa asuntoa mutta sen mahdollisuuden menettämistä kannattaa harkita paljon.

Siinä voi miettiä kumpi on tärkeämpää asuntolainalla hankittu koti vai oma perhe ja lapset. Yleensä ne lapset ja läheiset merkitsevät myöhemmin elämässä enemmän kuin hankittu omaisuus varsinkaan kun ne lapset eivät estä myöhemminkään hankkimasta sitä taloa lainarahalla.

Vierailija
734/1497 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmillista! Itse tiesin aikanaan, että lapsia ei noin vain saada, joten jos mies jahkaili eikä tiennyt haluaako ikinä lapsia, niin sanoin, että eihän tätä suhdetta ole sitten syytä jatkaa. Olen tuonut aina heti esille, että haluan perheen ja lapsia ja jos toinen ei sitä toivo, niin sitten mies on väärä minulle. On uskallettava puhua siitä, mitä haluaa ja toimittava siten kuin mitä elämältään haluaa. Aika on kaikilla rajallista, niin ei kannata jäädä vuosiksi odottamaan muuttuisiko sen toisen mieli. 

Jos ehtii sitoutua, joutuu punnitsemaan kumpi on tärkeämpi, suhde vai mahdollinen lapsi, jota ilman voi silti jäädä.

Vierailija
735/1497 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin oliko tämä nyt joku ongelma vai mitä tässä haetaan? Minun kokemukseni miehistä oli se ettei kukaan halunnut mitään vakavaa. Ihan itse siis valitsivat lapsettomuuden. Minä valitsin tehdä lapsen yksin.

Vai valitsit? Keititkö itse itsellesi spermaa myös? Oletpa nero, kun et miestä tarvinnut lainkaan.

Vierailija
736/1497 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko tuhkamunaistuneet miehet? Siemenen laatu on jatkuvasti huonontunut. Siimahäntien liikkeissä vaikeuksia.

Vierailija
737/1497 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli renkutuksen siitä, että "miksi joku nainen tekee lapsia eri miehille" voi unohtaa virheellisenä. Tilalle voi ottaa ihmettelyn, "miksi jotkut miehet tekevät lapsia eri naisten kanssa".

Kun nimittäin 50%:lla miehistä on lapsia, ja 75%:lla naisista on lapsia. Miehillä ei ole moraalia?

Vierailija
738/1497 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä se aivopesu teettää, naiset saivat äänestää ja tässä on tulos...

Ei, vaan nykyfeminismi haluaa jättää naiset lapsettomiksi. Siksi toitotetaan, että yli 35-vuotias nainen voi tulla helposti raskaaksi. Jonkinlaista sumutusta.

Yli 35-vuotias nainen voi tulla helposti raskaaksi, se on tosiasia, ei mitään sumutusta. Moni yli 35-vuotias nainen on tullut raskaaksi tahtomattaankin.

Eipäs viljellä valheita, jo 30v munasolujen määrä romahtaa.

En valehtele. Yli 35-vuotias nainen voi tulla raskaaksi vahingossakin. Se on fakta.

Olisi hyvä, jos kondomin käytön voisi lopettaa jo 30-vuotiaana, mutta ikävä kyllä ei voi.

Vierailija
739/1497 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ei vaan koskaan houkuttanut ajatus elämän mittaisesta vanhemmuudesta. Lapsista usein tykkään (vaikka on niitäkin ihan hirveitä), mutten ole niin suuri ihmisfani, että haluaisin ottaa jonkun minulle tuntemattoman niin keskeiseen rooliin. Ei sitä voi tietää, millainen se lapsi on. Kauheaa arpapeliä! Ei vaan kiinnosta pelata sitä peliä, vaikka oli minullakin oma iso vauvakuumeeni ikävuosina 35-39.

Lisäksi olisi hirveää jäädä vain yhden lapsen äidiksi ja pelätä sen ainoan menettämistä loppuikä.

Koko nuoruuteni olin kauhean sosiaalinen ja joustava ja ihmisten kanssa siellä täällä, ja nyt haluan tehdä asioita omilla ehdoillani ja ilman häiriötä ja pettymyksiä muista ihmisistä. En todellakaan halua käyttää vapaa-aikaani muihin mukautumiseen (hyvään vanhemmuuteen kuuluu keskeisesti yhteisöön mukautuminen ja sen opettaminen lapselle esimerkin kautta), huoleen ja toisten vanhempien kanssa vääntämiseen jostain myyjäisistä ja sitten siellä muka-pirteänä touhuaminen.

Äh... Ja listalle lisää raha (joutuisin luopumaan työstäni enkä halua vaihtaa alaa) sekä parisuhteen kestävyyden suuri kysymysmerkki. Olen katsonut yh-elämää, enkä halua sitä.

Annan neuvon lapsia miettiville: tehkää se alle 38-v., koska sitten se motivaatio vasta katoaakin. En kadu lapsettomuutta, mutta toisaalta aivan toisenlaisessa todellisuudessa (turvallisessa ja kivassa ideaaliyhteiskunnassa eli unelmassa) olisi ollut hienoa olla vaikka kolmen lapsen äiti. Tässä ihmiselämän todellisuudessa... Kiitos ei.

Vierailija
740/1497 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusfeminismi ja kaikki siihen liitännäinen voimaantumispaska sekä Tinderin suosio kantavat nyt hedelmää.

Naiset ovat paskoneet niin parisuhdemarkkinat kuin ydinperheenkin.

Johtuu ehkä enemmänkin siitä, että miehet eivät halua muuttua sosiaalisesti, vaan yhä haikailevat asemaa jossa he olivat perheen pää ja nainen on kotiorja. 

Tuo on perheille ja yhteiskunnalle se ainoa oikea tie. Näin meidät on luotu. Nyt kun taistelemme sitä vastaan alkaa mt-tapaukset kasvamaan ja maailma sekoaa niin kuin varmaan kaikki näkee. 

Yhteiskunnalle ainoa oikea tie on tukea enemmän naisia, vaikka ovat YH-tapauksia. Saadaan lisää lapsia. 

Se mitä miehet tekevät niin sillä ei ole niinkään väliä, koska naiset ovat tässä avainasemassa. Ehkä miesten pitäisi ruveta orjiksi? 

Tuostahan feministivaikuttajat ovat haaveilleet jo vuosikymmeniä! Miehet orjuutetaan siitokseen ja työvoimaksi, näin terve tasa-arvoaate on kyseessä.

Vai olisiko moinen haave ihan oman pääkoppasi tuotosta? :D