Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhemmat pääsevät lääkäriin lapsensa kanssa, mutta eivät koululle arviointikeskusteluihin?

Vierailija
17.09.2023 |

Arviointikeskustelun oletetaan olevan illalla vanhempien työpäivän jälkeen tai muuten se koetaan epäreiluksi.
T: ope

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietitään myös varhaiskasvatuksessa...

Vierailija
2/85 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun lapsilla ole koskaan päiväsaikaan lääkäriä, paitsi kun ovat akuutisti sairaina, jolloin olen sitten joka tapauksessa poissa töistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ymmärretä sitä, että opettajille ei makseta mitään vanhempien tapaamisesta?  Ei se ope halua tulla ilmaiseksi koululle virka-aikansa jälkeen.

Vierailija
4/85 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi vois hoitaa sähköpostilla tai Wilma-viesteillä, samoin kuin ne iänikuiset vanhempainillat

T: kolmen lapsen äiti

Vierailija
5/85 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lääkäriin vienti työpäivän aikana on akuuttijuttu, en minä pääse töistä lähtemään esimerkiksi hammastarkastukseen lapseni kanssa. Ihmettelen jatkuvasti miten suoraan oletetaan että pystyn olemaan pois omasta työstäni noin vain kun lapseni kuoluterveystarkastuksiin tai arviointikeskusteluun tulee aika vaan ilmoitusluontoisesti ja terveystarkastukseenkin vielä erikseen lukee että vanhempien pitäisi olla paikalla. Olen silloin omilla tunneillani opettamassa omia oppilaitani, ei sieltä huvikseen lähdetä, ainakaan meidän koulussamme.

T: toinen ope

Vierailija
6/85 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Open virka-aika

-tirsk-

Vierailija
7/85 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuollaisia edes täytyy pitää? Ei niitä ennenkään ollut.

Ei ole helppoa lähteä koululle kesken työpäivän. jää palkka niiltä tunneilta saamallta

Vierailija
8/85 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikana luulisi onnistuvan etänä nämä...

Vierailija
9/85 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysy niiltä!

Vai onko mukavampaa vaan urputtaa vauvapalstalla?

Mutta näin ulkopuolisena veikkaan, että lääkärikäynti on vakavampi asia. Siihen irtoaa työnantajalta vapaata.

Kun taas kuulemani mukaan koulu uuvuttaa vanhemmat kaiken maailman rillumareilla, jatkuvilla osallistumisvaatimuksilla. Wilma sitä ja Wilma tätä.

Voisi luulla että oppivelvollisuus ei koskekaan oppilaita vaan heidän vanhempiaan.

Vierailija
10/85 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nuo edes järjestetään livenä? Etänä ihan yhtä hyvä, ongelmattomien lapsien kohdalla jopa ihan vaikka wilmaviestittelyllä tms.

Vierailija
11/85 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä vanhempia kiinnosta lastensa asiat. Poissa silmistä, poissa mielestä.

Vierailija
12/85 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska lääkäriin vienti työpäivän aikana on akuuttijuttu, en minä pääse töistä lähtemään esimerkiksi hammastarkastukseen lapseni kanssa. Ihmettelen jatkuvasti miten suoraan oletetaan että pystyn olemaan pois omasta työstäni noin vain kun lapseni kuoluterveystarkastuksiin tai arviointikeskusteluun tulee aika vaan ilmoitusluontoisesti ja terveystarkastukseenkin vielä erikseen lukee että vanhempien pitäisi olla paikalla. Olen silloin omilla tunneillani opettamassa omia oppilaitani, ei sieltä huvikseen lähdetä, ainakaan meidän koulussamme.

Siis mihin hammastarkastuksessa vanhempia tarvitaan?

Vierailija
13/85 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on arviointikeskustelu? Meillä oli kerran lukuvuodessa vanhempainvartti tyyppinen tapaaminen opettajan kanssa. Opettajalla oli kalenterissa yhden päivän aikana useita eri aikoja, joista sai valita itselleen sopivimman. Myöhäisimmät olivat muistaakseni klo 17.

Vierailija
14/85 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mihin hammastarkastuksessa vanhempia tarvitaan?

Nykyään oletetaan vanhemman olevan mukana, jopa yläkoululaisen kanssa.

eri

Vierailija
15/85 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyaikana luulisi onnistuvan etänä nämä...

Meillä on lapsilla sairauskuluvakuutukset ja vakilääkärit. Ne lääkärikäynnitkin onnistuu usein etänä. Varsinkin ne joissa seurataan vanhaa sairautta tai jatketaan lääkitystä tms.

Vierailija
16/85 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne arviointikeskustelut ovat täysin turhia. 

Vierailija
17/85 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaiken pitää olla etänä? Annatteko te lapselle rakkaudenkin meetissä etänä?

Vierailija
18/85 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi opettajilla on lyhyet työpäivät ja pitkät lomat, muttei vanhemmilla?

Vierailija
19/85 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi opettajilla on lyhyet työpäivät ja pitkät lomat, muttei vanhemmilla?

Siis täh? 

Vierailija
20/85 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon aina, että huoltaja itse pyytäisi etäkeskustelua. Se olisi normilapsen kanssa todellakin joustavin ja helpoin tapa kohdata. Työnantaja on määrännyt, että pidetään nämä lähitapaamisina, elleivät huoltajat toisin toivo. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi