Pörssisähköautoilu on halpaa lystiä,
Kotona ladannut öisin ja autoilu on maksanut alle euron per 100 km syyskuussa. Taitaa bensaan mennä 10 kertaa enemmän.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksan mielelläni dieselin tankkauksesta hieman enemmän jotta ei tarvi odotella huoltoasemalla latausta eikä investoida 50 000e uuteen sähköautoon.
Täh? En ole käynyt kolmeen vuoteen huoltamolla kun joka aamu on "tankki" täynnä. Diesel haiseekin pahalle.
Yhdelläkään sähköautolla ei pääse vielä mun 700 km mökkimatkaa tankkaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksan mielelläni dieselin tankkauksesta hieman enemmän jotta ei tarvi odotella huoltoasemalla latausta eikä investoida 50 000e uuteen sähköautoon.
Täh? En ole käynyt kolmeen vuoteen huoltamolla kun joka aamu on "tankki" täynnä. Diesel haiseekin pahalle.
Onneksi meillä mökille vain 80km. Ei haluta istua mökkimatkalla montaa tuntia autossa kun käydään niin usein siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän volkkarilla pääsee.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/1073a82a-bcea-4aa0-bbf0-ef82f4d80…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän volkkarilla pääsee.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/1073a82a-bcea-4aa0-bbf0-ef82f4d80…
Mainospuhetta. Talvella ei taatusti pääse.
Mä oon kanssa ladannut sähköautoni ilmaiseksi tai miltei ilmaiseksi jo monta kuukautta. Kerran viikossa lataan viikonloppuna ja se riittää viikon työmatka- ym ajoihin. Mun ajot on 99-prosenttisesti 20km säteellä niin töihin kuin mökillekin.
Vierailija kirjoitti:
Unohdat sähkönsiirtomaksun
Siirtomaksu ja sähkövero on mukana. Ap
Sähköautolla lataamisen täytyykin olla melkein ilmaista, uusien autojen hinnat laskee sellaista tahtia että myös käytettyjen autojen hintojen lasku on polttomoottoriautoja voimakkaampaa. Jos ekan vuoden aikana auton arvosta tippuu 5-10 000 € ja samaanaikaan uusien vastaavien hintakin tippuu saman verran, voi olla että yhdessä vuodessa hinta tipahtaa 10 000-20 000 €! Minun ajokilometreilläni hinnanromahdus olisi vielä suurempi. Minun ei siis ole mitään järkeä ostaa uutta autoa, ei sähkistä eikä polttomoottoria, vaan noin 50 000 km ajettu, josta kalleimmat tiputukset on jo tapahtuneet. Samoin näkemättä vielä on isommassa mittakaavassa miten sähköautot menevät kaupaksi ja millä hinnalla kun takuu on ummessa tai umpeutumassa.
Hyvä että joku on tyytyväinen pörssisähköön. Meillä ei ole edes sähköautoa ja sähkänkulutusta hintapiikkien aikaan katsellaan tarkemmin. Sauna ei siis ole viimeisen kuukauden aikana montaa kertaa lämmennyt... Silti ensimmäistä kertaa ikinä sähkölasku oli enemmän kuin siirto ja verot! Siirryn kyllä kiinteään heti kun löytyy järkevän hintainen sopimus. Kaikkea kun ei voi öisin tehdä sähkän suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että joku on tyytyväinen pörssisähköön. Meillä ei ole edes sähköautoa ja sähkänkulutusta hintapiikkien aikaan katsellaan tarkemmin. Sauna ei siis ole viimeisen kuukauden aikana montaa kertaa lämmennyt... Silti ensimmäistä kertaa ikinä sähkölasku oli enemmän kuin siirto ja verot! Siirryn kyllä kiinteään heti kun löytyy järkevän hintainen sopimus. Kaikkea kun ei voi öisin tehdä sähkän suhteen.
Se nyt on vain tyhmää maksaa liikaa ja rahoittaa sähköpomojen bonuksia. Me pörssisähköläiset maksamme sen halvimmat hinnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nyt on vain tyhmää maksaa liikaa ja rahoittaa sähköpomojen bonuksia. Me pörssisähköläiset maksamme sen halvimmat hinnan.
Minulla siis on pörssisähkö ja sen takia nyt makselen sitten kalliimpia hintoja kun on pakko tehdä lapsille ruokaa ja pestä pyykkiä välillä päivälläkin vaikka hinta olisi mitä! Sinne saunaankin olisi kiva joskus mennä mutta viime aikaisilla sähkönhinnoilla on jäänyt käymättä. Maalämpökin pärähtää käyntiin kellonaikaa ja sähkönhintaa seuraamatta. Tänä viikonloppuna sentään pääsi kunnolla ja rauhassa saunomaan :) Silti elokuun sähkölaskussa tosiaan siirto ja verot oli halvemmat kuin sähkön osuus, näin ei vielä koskaan ennen ole ollut :/ Kesäkuu ja heinäkuu olivat kivaa aikaa pörssisähköllä, elo-syyskuu on ollut aika persiistä! Tosi kiva jos jatkuu näin talvellakin :/
Vierailija kirjoitti:
Tosi halpoja iltoja ollut monta tässäkin kuussa vaikka olkiluoto 2 vuosihuolto ja ruotsin kaapelin huolto on nostanut hintoja pilviin.
Kalliin määriksen ottaneet on selvästi kateellisia meille pörssimestareille.
Autoilu on halpaa, yöllä latautuu taas negatiivisella energiahinnalla.
Halawalla mennään, ilmaista energiaa valuu töpselistä myös huomenna.
Bensaa menee tankkiin ja ihan sama mitä kuluttaa. Eikä tunnu missään.
Ajan just silloin kun huvittaa, eikä tarvii pelleillä minkään latauksen kanssa ja vahtia milloin joku sähkö sattuisi olemaan halpaa.
Huomennakin halapaata. Pitäskö ottaa kallis määris?🤣😂
Naurattaa kun on niin halpaa taas.
Niin, silloin joskus ennen varoiteltiin että pitää olla vahtimassa kun pestään pyykkejä, pestään astioita, ladataan autojen akkuja tai käytetään muita sähkösyöppöjä kodinkoneita. Nykyään hoidetaan noi hommat öisin ja nukutaan viis veisaten paloturvallisuudesta ja muista mahdollisista hazardeista kuten vesivahingoista , koska pörssisähkö. Epistola on muuttunut. Pitäkää vakuutuksenne kunnossa ja ajantasalla.