Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* ¤ * SYYSPOPPOON-04 JOULU * ¤ *

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen just alennuksista innolla metsästänyt mieleisiä talvivaatteita lapsille. Kuitenkin nyt on jo toista kertaa niin, että esikoiselle menee 2 talvea sama haalari. Ehkä nyt sitten koville pakkasille viime alennuksista ostettu toppapuku päälle (joka siis lähes takuuvarmasti menee ensi talvenakin). Tänä vuonna en siis aio toppavaatteita ostella. Harmi toisaalta, kun viime talvena ostin alesta esikoiselle ok puvun, mutta nyt olen nähnyt kivempia. Toisaalta mun suosikit malleista on usein Lenneä ja niitä ei kauheasti alennuksiin jää. Ensi vuodeksi haalarihommat on siis kunnossa jo nyt:) Hillitsen itseni:)

Olen syönyt paljon, mutta nyt on parempi olo kuin eilen (vaikkei eilenkään mikään pahin mahdollien ähky ollut).

Kivaa Jatu, että viihdytte kotijoulua viettäen! Toisten tulo tosiaan voi tuoda lisää härdelliä, mutta kyllä se isompi porukka kuitenkin on mun mieleen. Kun sais sen anopin rauhottumaan.

T: Ynis

Vierailija
42/62 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä helposti käy vielä niin, että yhtä ja samaa pukua käytetään koko ajan. Aikaisemmin halusin aina haalarin ja 2-os puvun, mutta tästä lähtien molemmille uutena vain 2-os pukuja. Olen kyllästynyt haalareihin, kun ne meidän laiheliineilla aina roikkuu päällä. Toppapuvun lisäksi mielummin joku villakangastakki tms. kyläreissuja varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppinut, ettei kannata kauheasti hamstrata haalareita ennakkoon. Otso käyttää nyt viimevuodeksi ostettua alehaalaria :). Nyt se tosin on oikeasti sen verran tiukka, että tiedän, että tarvitaan uusi ensi vuonna viimeistään. Valmalle viime alennusmyynneistä ostettu haalari odotottaa käyttäjää, kun on liian iso (92) ja Otson vanha menee ihan hyvin (varmaan koko talven). Jotain olen oppinut. Otso tosin kuluttaa aika lailla haalareita, ja varsinkin jos ei ole lunta, saattaa olla ettei haalarit kestä kahta talvea. Varsinkaan Lennet.

Mutta vähän voi käydä kattelemassa ;).

PL

Vierailija
44/62 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Lennet tosiaan niin huonoja? Meillä kun ei ole kokemusta. On vaan kivoja malleja usein. Mikähän oikeasti kestäis? Reimatec on ihan sukka nykyään. Meillä pienellä muutamia kertoja ollut Reimatecin 92cm päällä (esikoisen vanha) ja on hieman reilu, mutta käyttökelpoinen. Voi silti olla ensi talvena vielä täysin sopiva. Se on kestänyt hyvin. Esikoisen nykyinen viime ja tän talven käytössä ollut Reiman Robotec on taas kulunut tosi paljon. Jonathanit tuntuis olevan hyviä hinta-laatusuhteeltaan. Mitä mieltä muut? Niissä vaan värit olleet viime aikoina tosi tylsiä. Uusin hankinta viime aleista on Remun 2-os puku esikoiselle, mutta siitä ei vielä kokemuksia. Minä peräänkuulutan ehdottomasti kosteussuojaa. Päiväkodissa toki käytetään myös kuriksia, mutta kokemuksella voin sanoa, ettei aina (todella kuraisia haalareita on ollut). Kotona ollaan pärjätty ilman kuriksia kosteussuojan ansiosta.

Minä olen hyytynyt, menen siis nukkumaan. Voisin tietty jatkaa lukemista hetken, kun pääsin jopa 50 sivua eteenpäin uutta kirjaa päivällä:)

Vierailija
45/62 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan et pääsen ja toivottavasti jotain löydän,myös lapsille toppaa..

Typyllä on Reiman vauvamallinen 92,ei varmasti mene ensitalvena,hyvä jos nyt koko talven.Kaapissa pojanvanha sininen reiman vauvamallinen 98,mutta kuten Kerppu kerran sanoi että hän ei näe sitä että typyllä on sininenpuku+punanen hattu ja hanskat ;-)) Juu,voi olla että jää kakkospuvuks eli typylle pukua etin..varmaa 104 ostan.

Pojalla ollu Remua,tykkään siitä.(reimat oon löytäny TOSI halvalla ja siks niitä on)Pojalla nyt 128,mikä varmaan menee enstalvena mut kouluavarten aattelin 2-osasen.On varmaa kätsympi????!

Jonathanit ollu vk haalarina ja sitä ainaki mietin pojalle 2-osaseks...

Pojalla ollu ihan sadepäivinä kurikset tarhassa mut ei muuten ja hyvin on Remu kestäny.Oon sit illalla housuosan suihkuttanu jos ihan kuranen.Onneks puku otettii käyttöö viime vuonna ku lumet tuli ni ei niin tää talvikura harmita puvunkannalta..

Kiva jutella puvuista,yritin miehelle jotain höpöttää mut sille ihan sama ;-))

Jos vaik nukkumaa menis...Lapset oli jo puol10 sängyissää mut typy valvo viel 15yli10.Päikit niin myöhään,voi reppana.Ihan hiljaa siel makaili mut ei se ole kiva ikuisesti unta ootella!!!!

jatu

Vierailija
46/62 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vähä jääkaapilla,ei usko ihminen yhdestä ähky-yöstä..

Ynis:Mäki tavallaa kaipaisin enemmän väkeä ympärille mut esim.mun vanhemmilla on se hössötys päällä et kokoajan pitää nähä mitä lapset tekee ettei satu ja ei saa syppiä ettei satu ja ei juosta ettei satu...Se tekee hulluks!Ja sit lapset kilpaa hakee isovanhempien huomiota ni meno on kahtakauheempaa!!!ehsä sit ku ne vähäkasvaa ni voi miettiä toisenlaista joulua...

Jos sinne nukumaa....

jatu

Vierailija
47/62 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan kaikille!

Päätä särkee jo kolmatta aamua ;(.

LAstenhaalareissa mulla on kokemusta Remusta ja Lennestä. Pojalla on nyt Lenne, joka otettiin käyttöön viime vuonna lopputalvesta. Nyt sitä on käytetty syksyllä, muttei koko aikaa, kun lähinnä pojalla on ollut vkhousut ja toppatakki. Lenne-haalarin polvet on ihan kuluneet. Kangas on sellaista aika ohutta, ihan erilaista kuin Remussa. Remusta on parempi kokemus, vaikka kuluuhan nekin. Edellinen Remu oli käytössä melkein 2 talvea ja vaikka polvet oli kuluneet, vedenpitävyys oli jäljellä. Ensi talveksi minä ajattelin ostaa Otsolle jonkun kondurapuvun päiväkotikäyttöön, Jonatan tai Remu. Kaksiosaisetkin puvut lapsilla on, mutta Otso ei tykkää käyttää sitä. Meillä on lapsille tikkitakit kaupunkikäyttöön. Menevät pitkään, kun on näin leutoa. Samoin kuin välikausikengätkin.

Meillä päiväkodissa eivät ,varsinkaan pietnenpuolella, laita aina kuriksia ja haalarit on kyllä sen näkösiä. Valmalla on nyt käytössä kaksi vanhaa haalaria, joiden peseminen ei harmita.

Tänään tiedossa ulkoilua, ehdottomasti. Sitten iltapäivällä kyläilemään. Ja taas onkin yksi joulu mennyt. Huomenna töihin, mies on lasten kanssa kotona. Itse yritän tehdä vähän kevyempää päivää. Ei yhtään huvita mennä töihin.

Pilette

Vierailija
48/62 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ihme että eilen väsytti niin kamalasti,luulin et johtuu lomailusta. Illalla sit alkoi vilutus ja lämpö 38. Nyt minä kutakuinkin ok,mutta V oksentnut 2 kertaa. : (. Onneksi tauti tuli näin selvästi aaton jälkeen,kun mieskin oli nähnyt kotijoulusta niin paljon vaivaa.

Kaikesta huolimatta voin suositella kotijoulua!!!! Ehkä myöhemmin kun lapset kasvaa voi taas viettää sukujoulujakin,mutta tähän tilanteeseen meilel sopi tosi hyvin. Kiva luoda omiakin perinteitä ja pienten kanssa on se reissaaminen aina rankkaa.Ihan eritavalla ainakin on tullut levättyä ja nautittua kiireettömyydestä. Miehelle ja mulle tehnyt noin niinkuin parisuhteelle hyvää. Kiva oli laittaa oma joulukuusi ja ruoat,käydä vaan kävelyllä ja levätä kotona. Sukulaisiakaan meillä ei ole käynyt,saa nähdä uskaltavatko välipäivinäkään oksutaudin pelossa.

Tomeralle vielä ONNEA tonttupojasta!!

tiivii

Vierailija
49/62 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tykkään miettiä ja etenkin kuulla kokemuksia. Esikoiselle seuraava Remu taitaa olla ihan tavallinen, ilman corduraa. Vk-haalari on ollut Jonathanin cordura ja ihan hyvin on kestänyt jo pari vuotta.

Jatulle haalarien koosta. Meillä esikoisen nykyinen Reima taitaa olla 104cm ja menee vieläkin päälle. Tytöllä taitaa olla mittaa jo 110cm! Nyt on sellanen just sopiva, enää ei ole paljoa varaa kasvaa. Mietin, että onko kuitenkin liian iso koko Typylle ensi talveksi. Lasten kasvukin kun on jo rauhottunut vähän tän ikäisillä. Mutta riippuu haalarimerkistäkin tietty. Reimathan on reiluja. Viime talveksi toi haalari otettiin käyttöön ja esikoinen oli viime helmikuussa joitain 102cm pitkä. Niin, kyllä ne lapset saattaa kasvaa hulluna vielä 4-5vuotiaanakin kaikesta huolimatta:) Kannattaisko odottaa ensi talvea, että tiedätte koon? Eikö se sininen menis jouluun saakka? Mun mielestä sininen on muuten ihana tytöllä, kun laittaa vaal.pun hatun ja rukkaset sen kanssa! Ehdottomasti käyttäisin! :)

Meillä pienemmälle mahtuu vielä viime talven 86cm Jonathan, vyötärömalli, ihan hyvin. Otettiinkin käyttöön vasta keväällä, kun siihen saakka oli 80cm lainahaalari käytössä ja se kävi sillon pieneksi. Pienellä mittaa jotain 92cm tai vähän enemmän. 92cm esikoisen vanha haalari on tosi reilun kokoinen. Voisin kuvitella mahtuvan hyvin vielä ensi talvenkin. Saa nähdä. Jos ei, niin sitten alesta uusi. Aion siis pitää näppini erossa toppapuvuista näiden alennusten ajan. Onneksi ei ole kyllä silmiin osunutkaan mitään tosi kivan väristä haalaria.

Sitten vähän muita juttuja. Mun turvotus on ja pysyy. Enkä huomaa sitä enää muuten kuin peiliin kattomalla. Jonnekin pitäis mennä kai näytille huomenna, tai ainakin soittaa aika. Ei oikein jaksais kiinnostaa, mutten viitsi tota loputtomiin katellakaan:)

Esikoinen on yskinyt yli kuukauden putkeen. Joka yö yskii puolen yön jälkeen ja aamulla uusi puuska. Aamut alkaa aina aikasin sen takia. Mieskin yski yöllä niin, että häivyin alakertaan nukkumaan. Nyt on sellanen olo, että kyllästyttää jo noi taudit.

Mulla ois etäopiskelua 2 päivää. Hui, tajusin samalla, että vielä ois hommaa oman tavoitteen saavuttamiseksi. Mitenköhän lasten kera saa mitään tehtyä. Blaah. Ei huvita yhtään. Perjantaina ei ainakaan tarvitse tehdä mitään, kun nykyinen sopimus loppuu torstaina ja uusi alkaa vuoden alusta:) Lähteekö joku mun kanssa kaupungille perjantaina? :)

Nyt menen katsomaan, jos saisin hiustenleikkuun varattua netin kautta esikoiselle. Olis hyvä syykin mennä Jumbossa käymään huomenna:)

Vierailija
50/62 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi, Valma kun annoin leipää :).

Minä jatkan myös haalariasiaa ;). Meidän pojalla (ikää siis 4,5 v) on myös vielä käytössä 104 cm Lenne. Ja kuten sanoin, menee ihan hyvin, muttei tietty enää ensi talvena. En tiedä uskallanko ostaa ensi talveksi 116 cm? Valmalla käytössä Remu ja Reimatec kokoa 86. Hyvin menevät, ellei tule kovat pakkaset, k,un ovat niin ohuita jo. Kaapissa olevat 92 menevät varmasti koko ensi talven. Meidän lapset taitavat olla Yniksen tyttöjä lyhyempiä...

Ynis, pitikin kysellä, että onko patti edelleen. Käy ihmeessä lääkärissä. Onnea muuten työpaikasta. Onko vakituinen?

PL

Vierailija
51/62 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piletti, vakkaripaikka on:) En muista varmuudella, mutta esikoisen uusin Remu taitaa olla 116cm kokoinen. On ihan reilu vielä ja uskon, että menee ihan kevyesti vielä ensi talvenkin (ellei seuraavaakin). Pitkiähän meidän neidit on, mutta niin taitaa olla Jatun Typykin:)

Patteroinen tylsimys. Lääkäriin on NIIIIIIN tylsä mennä. Tai ei se meneminenkään enää, vaan se ajan hankkiminen:)

T: Ynis, jota tympii sohvalla koisiva mies, kun itse olen syöttänyt lapset, käyttänyt koiran ja siivonnut yhden kakkapyllynkin. Minä myös koko ajan siivoan toisten jälkiä täällä. Koisatkin vaan lentelee koko ajan! Argh! Mun puolesta joulu sais olla ohi jo. Aukeis kaupatkin jo, aleista kun puhutaan:)

Vierailija
52/62 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalalla vasta!Typyki heräs puol10..kokoajan kääntyy rytmi myöhäsemmäks.Täytyy tänää saada kyl aiksemmin päikeille,jos sit yöki alkas aiemmin.Kivahan se on aamusta nukkua mut menee nää päivät ihan plörinäks.

Kiitos vinkista Ynis :-)TAidanki tehä niin että vuodenpäästä ostan typylle puvun.Jouluun asti on kuitenki " talveton" ilma ni ei harmittas uutta pukua pitää.Tarhakin alkaa syksylä..EHkä mä sit olen jo päässy pahimmasta " ei sinistä tytölle" eroon ;-)) ja kun nyt tosiaa sellanen vauvamallinen 92 menee ehkä kokotalven ni näkee tuon kasvun vuoden päästä paremmin.

Poika oli viimejoluna 5½ ja jouluu asti käytti Remua110 ja se meni just ja just..sit ostin128 alesta.

Onnea Ynis työpäikasta :-) Ja tsemppiä lääkäriin!!Sinne on mentävä.

Minäkin lähen tässä korjailemaan aamiassotkuja!!!!!Ja pyykätä kai pitää,ajattelin et jouluna ei tarvis mut nyt jo tursuaa kori yli!!!!

jatu

Vierailija
53/62 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä taas taudit jyllää :-(

jatu

Vierailija
54/62 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauti on lapsilla jo voitettu kanta, meillä aikuisilla vielä heikottaa ja vatsa on löysällä. Tiiviille ja porukalle paranemista! Ikävä tauti tämä.

Haalariasiasta sen verran, että kouluun suosittelen ehdottomasti kaksiosaista. Meilläkin on molemmilla ollut vielä eskarissa haalari, mutta koulussa sitten kaksiosainen. Muuten meillä ovat haalarit olleet vähän mitä on sattunut löytymään, Reimaa, Remua ja jotain halpismalleja. Nyt on Antsalla Lassien supratech ja hyvältä on vaikuttanut.

Pako raahautua iltapäivällä töihin toimistoon vähän työasioita katsomaan. Yllättäin meidän perhe ei ole ainoa, johon on täällä vatsatauti iskenyt (ja kestääkin vielä peri kolme päivää), joten pitäisi löytää ratkaiu pariin pulmaan...

Mies huomioi tänään, että Antsan puhe tuntuu vain huononevan. Hän ei meinaa millään saada selvää mitä poika tarkoittaa. Kuten jo aiemmin sanottu, en kanna huolta ennen kolmivuotispäivää (kun esikoinenkin alkoi puhumaan vasta 3-vuotiaana), mutta olisihan se tietysti helpompaa, jos poika saisi paremmin itsensä ymmärretyksi. Lähipäivinä ollut mielessä myös se, ettei keskimmäinen ole oppinut vielä lukemaan (ekaluokalla on siis). Tytölläkin puuttuu joitain kirjaimia puheesta, joten nykyinen äänteillä lukeminen voi olla senkin takia hankalampaa hänelle. Toisaalta esikoisen puheviat paranivat juuri lukemaan oppiessa. Kaikille aina toitotan, ettei lapsia saa vertailla ja että aika aikaansa kutakin, mutta sitten omassa pienessä mielessäni välillä huolehdin kuitenkin...

Mukavaa päivänjatkoa syysmammat!

SaaMa

Vierailija
55/62 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummolasta kotiuduttu. Ei mennyt oikein hyvin meidän joulu. Eilen päivällä tuli suruviesti: Mummoni, 83 vee, oli kuollut äkillisesti. Tai äkillisesti ja äkillisesti, paljon oli mummolla sairauksia ja lääkitykset sen mukaiset, mutta ei osattu odottaa tätä suruviestiä näin pian. Ja meilläkin jäis sitten mummo näkemättä kun oli ajatus käydä tänä aamuna ennen kotiin lähtöä tervehtimässä mummoa :( Opetus: älä siirrä huomiseksi sitä minkä voit tehdä jo tänään.

Surullinen on mieli. Pienet eivät tietenkään ymmärrä ja leikit ovat sen mukaiset. Joululahjoilla kovasti touhutaan. Tomi traktori on ollut kovassa käytössä ja esikoinen oli iloinen uudesta puhelimesta. Jouluruokaa on syöty ja suklaa pursuu kohta korvistakin (suu täynnä suklaata tälläkin hetkellä, namskis!). Vaakalla en ole uskaltanut edes käydä...

Ihanaa, että Tomera ja tonttupoika ovat päässeet jo kotiin. Minin nimi oli kaunis ja hyvä, että SaaMarin perheessä ollaan paranemaan päin.

Muuta en nyt muista. Palailen myöhemmin uudestaan.

Mimmu ja muksut x3

Vierailija
56/62 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuinen nukkuu ja Ida touhuaa omiaan, ei oo taaskaan Ida nukkunu päiväunia mut nukku yöllä 12h. Kolmelta Ida itkeskeli äitiä ja isä ei kelvannu millään, lopulta sit rauhottu kun mä en vaan voinu mennä rauhottelemaan kesken vauvan syöttämisen. Ida nukku loppuyön meidän sängyssä ja mä ja vauva " nukuttiin" sohvalla. Pikkunen söi koko yön n. 1-1½h välein, neljältä annoin pullosta maitoa et jos nukkuis hiukan kauemmin mut ei... Nyt on sit nukkunu jo 3h. Onneks sain ite aina nukuttua sellasen vajaan tunnin syöttöjen välissä.

Aamulla oli kyllä tosi ahdistunu olo, tuntu et me ei millään selvitä kahden pienen kanssa. Ida haluais et äiti vaan auttais häntä, isälleen huutaa et mene pois. Istuin sohvalla syöttämässä vauvaa ja itkin, Ida kilttinä toi mulle nenäliinoja. Sit mies otti vauvan hoitoonsa, mä menin aamupalalle ja olo parani tosi paljon. Ens yö kauhistuttaa, mut huomen on jo onneks normaali arkipäivä ja mies lupas päivällä lähteä Idan kans kauppaan ym. et voin vaikka nukkua.

Vauva on jonkin verran kellastunu mut on kuitenkin syöny ihan hyvin ja aamulla oli pari tuntia hereilläkin. Ihan on Idan näköinen, pari kertaa yöllä sanoin vauvaa Idaksi, vaikka kyllä hän eri sukupuolta on :)

No nyt kuuluu vauvan itkua, mentävä on..

Petra

Vierailija
57/62 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti Sinin kanssa siskonsa luona käymään. Joskus allergioista on hyötyä. Sain jäädä Rosan kanssa kotiin, kun pientä ei voi koirakotiin viedä. Minua kun alkaa ihan ahdistaa se sekasotku mikä siinä huushollissa vallitsee. Miehen siskolla kun on tapana hamstrata pahvilaatikkoja ja niihin laatikoihin sitten tahtoo kertyä roinaa jos jonkin laista. Ei se haittaisi jos olisivat varastossa, kaapissa tms. mutta jouluna olkkarissa kaiken pölyn, romun yms. keskellä niin ei kiitos. Mieskin tuumi lähtiessään että miten sisko pystyy kotinsa pitämään niin järkyssä kunnossa. Sinille en huomannut vaihtaa tummia vaatteita päälle, vaaleanpunaisissa lähti. :-/ Täytyy toivoa etteivät vaatteet mene ihan pilalle.

Rosa nukkuu ulkona. Ihanaa laatuaikaa minulla. :-) Haalareina meillä on olleet Lassien supratecit, koko 86. Äitini osti seuraaviksikin haalareiksi samaa merkkiä, koko taisi olla 98. En tiedä täytyisikö ostaa vielä koko 92 vai käyvätkö nuo isommat. Minäkin olen ollut ihan tyytyväinen Lassien haalareihin. Meillä on yleensä pajon lunta ja kunnon talvet, joten en tiedä millaiset haalarit eteläsuomessa ovat parhaimmat. Serkku antoi 2kpl Reimatecin housuja ja takkeja Sinille. Ei suostunut ottamaan niistä edes rahaa. Ovat lähes käyttämättömiä, kun ovat yhdellä tytöllä olleet ja serkkuni ei ole mikään ulkoilmaihminen. En tiedä mitä keksisi antaa noista vaatteista kun rahaa ei huolinut. Täytyypi miettiä.

Ai niin joulu oli. Minun porukat tulivat meille klo 16 pintaan ja pukki tuli klo 17. Porukat jäivät yöksi. Oli ihan leppoisaa, mitä nyt minun siskoni ja isäni mököttivät toisilleen. Ovat aina niinkuin kissa ja koira. :-D Siskoni jaksaa provosoida... Pukki oli loistava. Siniä jännitti. Jakoi alkujännityksestä toivuttuaan kuitenkin pukin kanssa lahjat. Suosikeiksi nousivat uusi kännykkä ja uusi imuri. Puhui illan kännykkäänsä ja imuroi toisella kädellä. :-D Rosa innostui toki omista leluistaankin, mutta mielenkiintoisin oli lego-alusta ja lääkärinlaukku.

Suurella haikeudella luen Enkelin, Tomeran, äk jne.. tekstejä. Meidän tytöt ovat jo niiiiiin isoja. Jaksuja pikkuvauva-aikaan. En muista kommentoinko jo, vai ajattelinko vain, Enkeli varo vain, välttämättä 3.lapsen haaveet eivät katoakkaan, ei auta vaikka on allerginen lapsi, valvottuja öitä jne. On vain iso tarve tehdä 3. Äitini jo järkytin lapsihaaveillani. Hän sanoi että kun hänen kuntonsa on niin huono että olenko ajatellut etten välttämättä tule saamaan häneltä apuja.

Rosa heräsi.

Lila75

Vierailija
58/62 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupinkka luettu, kaikki edelliset ei...

Tomeralle ONNEA ONNEA tonttu-pojasta :)) !!!!

Terkkuja kovasti reissusta, oli tosi kiva matka! Nam. Hih, otin vihdoinkin sellaset pikku-letit itelleni ;-) Viimeksi jo olisin halunnu ottaa mut ajattelin et olen liian vanha ;-)) Nyt sit vissiin tarpeeks vanha, ei haittaa enää... Tosi vinkeen näkönen on mun pää! Täytyy laittaa s-postiin kuva kun kerkee... Maksoi vaan 40e koko päähän! Mieli olis tehny laitattaa ne pidennykset kans mut jos sit ens kerralla. Olis maksanu ekan hinnan mukaan 120e, joten olis varmaan 90e:lla saanu...

Ruoka reissussa oli aivan mahtavaa, niinkuin sieltä netti-paikasta jo kirjoittelinkin. ikinä ennen en ole syönyt tuoretta simpukkaa, nyt uskaltauduin sitäkin maistaa. Oli vielä älyttömän iso! Siis tiedätte niitä isoja simpukan kuoria, sellasen kokonen oli se (raaka?) simpukka siinä päällä. Vähän mietitytti et minkä vatsataudin siitä saan mut otin riskin :) Miehelle teki pahaa jo kattoa kun sen söin...

Käytiin pikasesti Playa del Inglesissä, otin siellä nää letit. Mua yököttää se paikka! Viiden minuutin sisällä kolme eri mustaa miestä tuli kauppaan aurinkolaseja, kelloja, ja kolmas jo hassista! Ja hitto vie, mies vielä työnsi rattaita!!!! En kyllä tosiaan tykkää. Ja oli tuulinen päivä, se hienonhieno hiekka lensi ympäriinsä, hampaissa ratisi ja korvista löyty hiekkaa vielä seuraavana päivänä :(

Mutta Bahia Feliziä voin todella lapsiperheelle suositella :)

Hih. Otettiin Sassalle täys vaippapaketti mukaan reissuun. Tais olla 5 vaippaa vajaa täys paketti takastulomatkallaki!!! Siis neiti on tosiaan hetkessä tullu päiväkuivaksi :))

Nii, joulusta jotain. Aattona aamu alkoi sillä että lapset löysi kuusen alta tonttujen jättämät (joille jätettiin illalla piparia, mehua ja suklaata) yhdet paketit, Sassa sai nuken ja Poitsu lätkä-pelin. Sitten koristeltiin kuusi. Klo 12 katsottiin perinteidemme mukaisesti joulurauhan julistus tv:stä ja sen jälkeen syötiin, niinkuin aina, riisipuuroa ja kinkku- ja kalaleipiä. Saunassa käydään aina siinä kahden maissa, yleensä käydään kävelyllä ennen sitä mutta nyt ei kroppa ollut tottunut kylmään joten oltiin ihan vaan sisällä. Viideksi mentiin, niinkuin kaikkina jouluina, miehen vanhemmille Hesaan syömään. Siellä oli touhua ja tohinaa kun serkuksia oli paikalla 7kpl, iältään 2v-8v. Miehen veli oli pukkina, lahjavuori on siellä aina ihan tajuton kun lapsia niin paljon :( Tultiin kotiin 19 maissa, ja tänne oli pukki käynyt jättämässä loput lahjoista.

Poitsu sai mieluisimpina Muumi-taikurin hatun ohjeineen ja tarvikkeineen, Arvaa kuka -pelin (äidin suosikki), tv-pelin jonka ohjain vaan liitetään piuhoilla tv:hen ja teräsmies-rooliasun.

Sassa sai prinsessa- ja koira-rooliasut, puisen palapelin, muistipelin yms. Vaunut jäi odottamaan 3v synttäreitä...

Aah, ihana istua rauhassa vihdoinkin tässä! Mies otti lapset mukaan työpaikkansa salille saunomaan yms vesileikkejä leikkimään. En muista milloin olen ollut YKSIN viimeksi. NAM.

Mies menee huomenna töihin, ja niin mäkin sitten illalla. Onneksi joitain kavereita on maisemissa, miehet töissä, nää välipäivät. On jotain kivaa tekemistä...

Ei muuta kuin mukavaa loppuvuotta vaan ihanille syysmammoille :)

Terkuin Aika ruskee lettipää Kerppu

Vierailija
59/62 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerppu, minä aikoinaan mietin Karibialla lettejä, kun ois varmaan saanut aika edullisestikin. Mutta esikoinen oli reilun vuoden ikäinen ja reissu oli aika rankka, joten suosiolla jäi väliin. Nyt ois ihana saada esikoisen pitkiin hiuksiin letit:) Mutta ei varmaan kärsivällisyys kestäis istua letitettävänä:)

Tulin koiran kanssa appivanhemmilta äsken. Käskin miehen tulla lasten kanssa perässä, kun koira selvästi kaipasi ulos jo. Kävelymatkan päässä asuvat, mutta autolla mentiin, kun käytiin kaupassa ja vietiin jotain ruokia mennessämme. Saa nähdä milloin suoriutuvat kotiin.

Menen siis nauttimaan pienestä hetkestä vielä yksin.

Vierailija
60/62 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vauva kylässä,ihana pieni Mini-vauva :-) Vauvan piti lähteä kotiin-miksi?ois tuo tänne mahtunut..Niin,Lila sitä haikeutta täälläkin!!!

Vihdoin näin pikku Minin :-)

Meidän lapset näytti että osaavat riehua!Typy kaato kuusenkin..Olis kiva tavata Enkeli+Mies ilman lapsia...haaveilee hän..

Mimmu:Otan osaa suruunne :-( Vielä surullisempaa näin jouluaikaan..

Kerpulle teretulemast takasin!

Täytys kai iltapalaa laitella et sais nuo täystuhot unille!

jatu