Voi kun olisi naiset samanlaisia kuin Kaurismäen elokuvissa
Luonteeltaan siis. Silloin olisi minullakin mahdollisuus hyvään naiseen. Vai pitäisiköhän minun ottaa alkoa, että sellaisille riittäisin...
Tässä uusimmassakin Alma Pöystin esittämä Ansa olisi juuri minulle sopiva, kuten kaikki Kati Outisen esittämät hahmot aiemmissa Kaurismäissä. Sama naishahmo taitaa esiintyä jokaisessa Akin elokuvassa, näyttelijä vain vaihtuu.
Ei noita vain oikeassa elämässä ole vastaan tullut. Kaikille pitäisi olla sosiaalinen ja menevä mies joka tarjoaa elintasoa ja järjestää ohjelmaa.
Kommentit (123)
Alma Pöysti ja Laura Birn - siinä loistavat suomalaisnäyttelijät, tie auki mihin vaan. Lauraa on tullut seurattua ihan nuoresta asti ja huimaa kehitystä tapahtunut. Alman rooli Tovena vakuutti ja Kuolleet lehdet vahvisti.
Olen molemmat tavannut myös livenä, elokuvakerhon parhautta!
Ilman taustan sotauutisointia elokuvan luulisi ilman muuta sijoittuvan jonnekin vähintään 1960-luvulle.
En osaa kuvitella, että nykyajan duunarien elämä voisi olla tuollaista, ei kukaan kantasuomalainen suostu tuollaisiin fyysisiin töihin (kuten esim. Ansan 3. työpaikka) vaan mieluummin nostetaan toimeentulotukea. Siis työttömyysturvaan molemmille tulisi karenssi, Ansa saisi asumistukea, riippuen toki yhtiövastikkeen määrästä ja kyllä myös H:lie olisi yhteismajoituksen sijaan Kelan tai sossun tuella oma vuokra-asunto järjestynyt, vaikka olisikin pariin kertaan perseillyt itselleen häädön. Takuulla H:lla todellisuudessa olisi taustallaan ulosottovelkoja ym.
Joo, saahan ap haaveilla ihan sellaisesta naisesta kuin haluaa.
Kaurismäki on jäänyt runkkaamaan siihen omaan estetiikkaansa. Hänen filmejään ei kukaan ottaisi vakavasti, jos hän nyt tulisi uutena ohjaajana tähän maailmaan. Hän on vain päässyt aikanaan tekotaiteellisuudessaan sellaiseen asemaan, että kukaan ei kehtaa sanoa ettei keisarilla ole vaatteita.