Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

itsetunto, missä iässä koit sen olevan heikoimmillaan?

ompas vaikeaa
16.09.2023 |

kerro tarkemmin

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 40 vuotiaana.

Vierailija
2/16 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ale 35v. Vuosi avioeron jälkeen tajusin oman arvoni eikä se ole siitä laskenut.

Ei nykyisessä suhteessa, ei äitinä, eikä työelämässä. Jopa nyt rupsahtaneena mummona olen ihan ok

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ala-asteella, olin välillä todella yksinäinen ja ajattelin että olen niin outo ja huono ihminen että olen alempiarvoinen muihin nähden.

Sen jälkeen oli muutama parempi vuosi, mutta lukioikäisenä itsetunto romahti taas ja tätä jatkui yli kolmekymppiseksi kun olin pitkässä parisuhteessa jossa koin taas noita yksinäisyyden tunteita ja alempiarvoisuutta.

Nyt kohta 40 v ja itsetunto on alkanut parantua eron myötä.

Vierailija
4/16 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin juuri näillä paikkeilla.

29v (M), koskaan en ole päässyt treffeille, koskaan ei ole yksikään tyttö, ja tässä iässä nainen esittänyt mitään kiinnostusta itseä kohtaan.

En ole edes kädestä pitänyt, halannut tai edes pusua antanut tai saanut mistään intiimimmästä puhumattakaan.

Ei vaan ole koskaan saanut keltään mitään vastakaikua.

Ystävillä suhteita ja perustavat perheitä ja minä sisäisesti itken, että mikä minussa on vikana. Jos tietäisin niin korjaisin, mutta kun en tiedä.

Hävettää, suututtaa ja masentaa olla tämmöinen jämäpala jota nähtävästi kukaan ei halua.

Piti purkautua, sori.

Vierailija
5/16 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppisenä. Tosin olen miettinyt elinkaartani ja tajuan, että ensimmäinen pudotus oli kun menin yläkouluun. Alakoulussa uskalsin mm. esiintyä luokan edessä, oli kiva luokka jne. Yläkoulussa sain kavereita, mutta lievää kiusaamista esiintyi. En antanut sen pilata elämääni, sillä oli harrastuksia koulun ulkopuolella.

Kun lukio oli käyty ja opiskelut opiskeltu, olin kukkeimmillani kolmekymppisenä. Sitten vaihdoin työpaikkaa, johon en sopeutunut, oli vakavaa kiusaamista ja ulkopuolella jättöä. Rämmin siellä silti kymmenisen vuotta, kunnes sain vaihdettua työpaikkaa ja nyt vihdoin alan olla taas ok itseni kanssa, ja työpaikallakin arvostetaan osaamistani. 

Vierailija
6/16 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoulussa.

Vierailija
7/16 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkerhossa kun jouduin ensimmäisen kerran toisten lasten pariin.

Vierailija
8/16 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä. Yläaste ja lukio oli ikävää aikaa. Häpesin itseäni ja perhettä.

Vierailija
9/16 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylä-asteella ja lukiossa koska minua kiusattiin. Kun pääsin niistä ihmisistä eroon itsetunto vain kohosi ja aloin voimaan ihan hyvin. Nyt päälle 40+ on itsetunto oikein hyvä.

Vierailija
10/16 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-17. Epävarmuutta kaikesta.

Vierailija
11/16 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koskaan ollut hyvä itsetunto. Nyt viiskymppisenä se on pohjamudissa. Joudun usein myös kaikenlaisten tölväisyiden, loukkausten ja pahan puhumisen kohteeksi. En esitä mitään. Voin sanoa muille että on huono itsetunto eli myönnän sen avoimesti jos puheeksi tulee.

Vierailija
12/16 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-16-vuotiaana.

Vierailija
13/16 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono itsetunto vielä 50-vuotiaanakin.

Vierailija
14/16 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-13 -vuotiaana. Olin koulukiusattu enkä vielä ymmärtänyt että vika ei ole minussa.

Vierailija
15/16 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella. Mutta johtui kamalasta luokasta, jossa oli paljon kiusaamista. Kun siirryin lukioon koko elämä ja itsetunto parani päivässä hyvin paljon.

Vierailija
16/16 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkerhon (n 5-6v) alusta tähän päivään saakka