Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistisairas äitini haukkuu kus*pääksi, uhkaa itsemurhalla jne. Tuntuu etten jaksa enää

Vierailija
16.09.2023 |

Hän asuu itsekseen tuetun asumisen voimin, ei ole vielä kovin vanha. Taustalla päihteitä. Aiemmin äiti oli sentään mukava, mutta nykyään ilmeisesti alkoholidementia on alkanut vaivaamaan vaikka on lopettanut juomisen. Tasapainossa on häikkää ja kaatuilee välillä.

Hän laittaa päivästä toiseen viestejä jossa haukkuu ja kiroilee että tapan hänet yksinäisyyteen, uhkaa itsarilla, vittuilee ammatistani (olen sosiaalialalla) ja kyselee että millaistahan apua tällä ammatilla mukamas pystyn tarjoamaan ja mitä veloitan tuntitaksana. Muita sukulaisia ei ole. Olen yrittänyt auttaa, hakenut kylään, vienyt lääkäriin jne jne mutta mikään ei tunnu riittävän.

Mulla on omakin perhe ja vuorotyö, äiti soittelee työpäivän aikana monta kertaa. Kun en pysty vastaamaan niin alkaa nimittely viestitse. Pahalta tuntuu sanoa näin, mutta en haluaisi kuulla hänestä enää mitään. Tiedän että hän on sairas, mutta silti.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estoon.

Vierailija
2/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko jo aika laitospaikalle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö itse hankkimaan päihteitä, vai onko joku toimittaja?

Paljon voimia Sinulle

Vierailija
4/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vähän samanlainen tilanne.

Voimia.

Vierailija
5/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko jo aika laitospaikalle?

Ei pääse.

Vierailija
6/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita mamma estoon ja tee huoli-ilmoitus hänestä sossulle. Ei sun tartte hoitaa kusipäätä, et sinä ole hänelle velkaa yhtään mitään. Kärrää se vaikka Orpon ja Purran hoidettavaksi eduskuntaan ja jätä sinne.

Vierailija
7/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleekohan tännekin ketjuun se vanhus palstailija puolustelemaan ja vaatimaan aikuisilta lapsilta minkälaiselle vanhemmalle vaan empatiaa...?

Vierailija
8/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo vaihe kauaa kestä. Nopeiten äitisi saa apua ja laitospaikan, kun et itse osallistu hoitoon lainkaan. Valitettavasti se on niin. Kokemusta on.

Vierailija
9/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko dementia tosiaan tehdä ihmisen tuollaiseksi? Miksei kaikki dementikot ole lapsiaan haukkuvia hirviöitä?

Vierailija
10/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sanonut viranomaisille, että voin vain rajallisesti osallistua. On ajateltava omaakin elämää, en rupea joka päivä käymään haukuttavana.

Vierailija
11/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja just uutisissa, että laitospaikkoihin pääsy kiristyy entisestään..

Vierailija
12/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko dementia tosiaan tehdä ihmisen tuollaiseksi? Miksei kaikki dementikot ole lapsiaan haukkuvia hirviöitä?

Ei pelkkä dementia, mutta alkoholistin itsekkyys. Alkoholisti osaa mukavasti syyllistää muita omasta tilanteestaan.

Vierailija
13/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sinulle. Itsellänikin on vähän kokemusta rumia puhuneesta muistisairaasta läheisestä. Ei kylläkään noin rajusti nimitellyt.

Vierailija
14/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi. Pitäisikö olla?

Vierailija
15/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle vtuillaan vanhan äitini toimesta esim siitä, jos olen lomalla, aletaan haukkua, ettei ole työtä( olettaa työttömäksi) Vttuillaan, jos lähden matkalle, törkeitä kommentteja yksityiselämästäni, entisistä ihmissuhteistani

On tässä naurussa (ja itkussa) pitelemistä.

Vierailija
16/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi on opittava, että huonolla käytöksellä on seurauksensa, jotta oppisi olemaan. Joten laita numeronsa estoon, jos ei usko muuten.

Vierailija
17/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo vaihe kauaa kestä. Nopeiten äitisi saa apua ja laitospaikan, kun et itse osallistu hoitoon lainkaan. Valitettavasti se on niin. Kokemusta on.

Valitettavasti kaikissa tapauksissa ei ole näin. Nyt menossa ties kuinka mones vuosikymmen.

Vierailija
18/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dementia voi myös ilmetä niin että kun vanhukselle soittaa pitkästä aikaa, niin hän alkaa vihaisesti huutamaan, että tarvitsee omaa aikaa ja lepoa, eikä hänellä ole mitään puhuttavaa lapsensa kanssa.

Kaikki tulee aivan puskista.

Sitten kukaan ei halua soittaakaan hänelle enää.

Vierailija
19/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja kun tietäisit mitä nämä muistisairaat on sitten dementia tai Alzheimer suustaan päästävät, ihmishirviöitä suurin osa, vaikka siitä ei moni ääneen kehtaa puhua mitä saavat kuulla.

Aloittaja nyt pistät äitisi estoon ja teet huoli-ilmoituksia, kukaan läheinen ei näiden kanssa jaksa. Yks sukulainen joutui sairaalaan kun dementoitunut läheinen hakkasi niin huolella.

Vierailija
20/50 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoista se on, tajuatko mitä hoitajat joutuvat kestämään. Lisäksi jotkut ovat fyysisesti agressiivisä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi