Hajute yliherkkyys!! Työpaikka hajuton, mutta työkaveri lotraa pyykinpesuaineella.
Alan pärskiä ja yskiä, kun tulee töihin.
Olen ottanut asian puheeksi useasti, mutta työkaveri suuttuu ja lakkaa puhumasta minulle.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pomosi on hyväksynyt että se on hajuton firma, niin ota asia puheeksi pomosi kanssa mahdollisimman kohteliaasti, ja kerro että työkaverisi käyttämä hajuste aiheuttaa sinulle ongelmia.
Se on tietysti työkaveria kohtaan vähän ikävää. Mutta jos siitä firmasta on hyväksytty että se on hajuton, niin silloin pitäisi olla yksinkertainen tilanne että pomosi käy haistamalla toteamassa hajusteen käytön ja määrää että se pitää lopettaa.
Ja pomo varmaan maksaa ne hajusteettomat tuotteet jos kerran vaatii hajusteettoman työympäristön.
Soon loparit ny!
Vierailija kirjoitti:
Hajustetuista pyykinpesuaineista tykkäävät? Ajatteletteko, että kyse on ikään kuin nautintoaineesta, jonka ei tarvitsekaan olla terveellistä? Vai miten järkeilette, että on tarkoituksenmukaista käsitellä vaatteet ja tekstiilit niin, että ohikulkijan henki salpautuu, kun kulkee rapussa suljetun oven ohi?
Tyypillinen suomalainen selän takana nillittäjä joka ei osaa kohdistaa kritiikkiä oikeaan osoitteeseen eli tälle tietylle kerrostalonaapurille. Käy hänen ovellaan juttelemassa asiasta tai laita heippalappu, jos asia häiritsee sinua ja nenääsi noin paljon. Btw, olen asunut lähes koko aikuisikäni kerrostaloissa enkä ole ikinä törmännyt vastaavaan hajuongelmaan rappukäytävässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näiden hajusteyliherkkien ja muiden vastaavien pitäisi pysyä kotona etätöissä. Olisi paljon helpompaa kaikkien elämä!
Kyllä, toisten pesuaineiden käyttämistä ei voi määrätä.
Miksi niitä pitää käyttää? Turhaa kemikaalikuormaa ympäristöön.
Kaikki pesuaineet ovat turhia. Suihkugeeli, shampoo, käsisaippua, hammastahna jne.
No sittenhän kaikkialla leijailisi aivan mahdottomat odöörit, jos ihan jokainen ihminen lopettaisi näiden tuotteiden käytön. Joskus tavannut kaupungilla ihmisiä joilla on hygienia ja puhtaus erittäin pahasti hakusessa, ja voi luoja sitä löyhkää. Likainen ihminen pesemättömine hiuksineen ja alapäineen haisee aivan kaamealta.
Vedellä voi pestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just mitenhän olisi 9000hlön firmassa jossa 8999 ihmisen pitäisi elellä sinun haju-yliherkkyytesi kanssa. ALA yksityisyrittäjäksi Porvooseen!
Hajuton firma.
Minä kun olen luullut että se tarkoittaisi ettei saisi käyttää erikseen hajuvesiä ja pyritään välttämään vahvoja tuoksuja, ei mitään totaalikieltoa. Menee jo todella vaikeaksi jos kaikki hiuslakoista ja deodoranteista lähtien on pakko olla täysin hajusteetonta. Itse en ainakaan ole löytänyt sopivaa tuoksutonta deodoranttia vaikka hajusteita vältänkin.
Hajustetut tuotteet eivät katoa yhtään mihinkään markkinoilta, just get over with it.
Tuo on harmi homma mutta jos et saa hengenvaarallista allergista reaktiota vaan oireet ovat yskää ja aivastuksia niin ei tuolle ehkä voi mitään muuta kuin yrittää itse pysytellä kauempana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näiden hajusteyliherkkien ja muiden vastaavien pitäisi pysyä kotona etätöissä. Olisi paljon helpompaa kaikkien elämä!
Kaikki pesuaineet ovat turhia. Suihkugeeli, shampoo, käsisaippua, hammastahna jne.
No sittenhän kaikkialla leijailisi aivan mahdottomat odöörit, jos ihan jokainen ihminen lopettaisi näiden tuotteiden käytön. Joskus tavannut kaupungilla ihmisiä joilla on hygienia ja puhtaus erittäin pahasti hakusessa, ja voi luoja sitä löyhkää. Likainen ihminen pesemättömine hiuksineen ja alapäineen haisee aivan kaamealta.
Vedellä voi pestä.
Vesi itsessään ei ole pesevä ja puhdistava aine. Kokeilepa tehdä näin esimerkiksi pari viikkoa putkeen ja katso, miltä esim. päänahka tuntuu ja haiskahtaa. Varsinkin talvella kun ihoa ja päätä on muhiteltava paksun vaatetuksen ja päähineiden alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesetkö sä vaatteet ilman pesuainetta? Pelkällä vedellä?
Yleensä hygieniaa pidetään tarpeellisempana asiana kuin hajusteiden suitsuttelua. Kaikkia pesuaineita saa myös versioina, joihin ei ole lisätty hajustekemikaaleja.
Mulla on hajusteeton pyykinpesuaine. Mua ei häiritse toisten pyykinpesuaineet.
Itse tykkäsin nuorempana käyttää paljonkin parfyymejä yms. ja harrastin mm. öljyvärimaalausta. Sitten sietokyky meni, enkä ole pystynyt käyttämään hajusteita edes pieniä määriä. Yritin kyllä käyttää pitkään edes jotain, mutta vähitellen tajusin, että on mukavampi olla terve kuin sairas.
Vierailija kirjoitti:
Just mitenhän olisi 9000hlön firmassa jossa 8999 ihmisen pitäisi elellä sinun haju-yliherkkyytesi kanssa. ALA yksityisyrittäjäksi Porvooseen!
Noin tarkkanenäisen kannattaisi myös kysellä töitä tullilaitoksella. Siinä olisivat huumekoiratkin ihmeissään.
Vierailija kirjoitti:
Käytän hajuvesiä, mutta jos bussipysäkille tulee pitämekkoinen hajusäkki, joka on huuhdellut itsensä huuhteluaineessa on pakko vaihtaa pysäkkiä ja odottaa seuraavaa bussia.
Vierailija kirjoitti:
Hajustetut tuotteet eivät katoa yhtään mihinkään markkinoilta, just get over with it.
Mitä ehdotat minulle, jos tulen sairaaksi siitä, että joku muu vieressä käyttää niitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hajuton firma.
Minä kun olen luullut että se tarkoittaisi ettei saisi käyttää erikseen hajuvesiä ja pyritään välttämään vahvoja tuoksuja, ei mitään totaalikieltoa. Menee jo todella vaikeaksi jos kaikki hiuslakoista ja deodoranteista lähtien on pakko olla täysin hajusteetonta. Itse en ainakaan ole löytänyt sopivaa tuoksutonta deodoranttia vaikka hajusteita vältänkin.
Mulla oli 20 vuotta ongelma, että yksikään dödö ei pitänyt hienhajua poissa. Jossain kohtaa käyttöä teho petti ja taas uusi kokeilu.
Nyt yli nelikymppisenä löysin tämän hajusteettoman dödön ja tämän kanssa hiki ei haise tippaakaan. Hajuaistini on erittäin tarkka vieläpä. Ja tämä dödö kestää vuodesta toiseen eikä kainaloni "totu" siihen siten, että alkaisin yhtäkkiä haista hielle. En itse asiassa ole nyt moneen vuoteen enää haissut hielle, kun otin tämän dödön käyttöön. Ja se on tämä, bats merkkinen:
Bats Antiperspirantti Roll-On Mieto on hajustamaton, tehokas deodorantti, joka ehkäisee hikeä ja pahoja hajuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ehdotat minulle, jos tulen sairaaksi siitä, että joku muu vieressä käyttää niitä?
Sitä että pysyt poissa paikoista joissa joudut olemaan niin lähellä sitä muuta ihmistä. Samaa tekevät muutkin allergiset, välttävät allergeenia. Vai oletko kuullut eläinallergisesta joka väkisin haluaa harrastaa ratsastusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hajuton firma.
Mulla oli 20 vuotta ongelma, että yksikään dödö ei pitänyt hienhajua poissa. Jossain kohtaa käyttöä teho petti ja taas uusi kokeilu.
Nyt yli nelikymppisenä löysin tämän hajusteettoman dödön ja tämän kanssa hiki ei haise tippaakaan. Hajuaistini on erittäin tarkka vieläpä. Ja tämä dödö kestää vuodesta toiseen eikä kainaloni "totu" siihen siten, että alkaisin yhtäkkiä haista hielle. En itse asiassa ole nyt moneen vuoteen enää haissut hielle, kun otin tämän dödön käyttöön. Ja se on tämä, bats merkkinen:
Bats Antiperspirantti Roll-On Mieto on hajustamaton, tehokas deodorantti, joka ehkäisee hikeä ja pahoja hajuja.
Ei kiitos, niin monesta dödöstä saan iho-oireita kainaloon että haluan pysyä siinä yhdessä merkissä jonka olen lukuisien kokeilujen jälkeen huomannut sopivan minulle.
Vierailija kirjoitti:
Juuri päinvastoin. Keskivertoihminen inhoa tekohajuja, joita jotkut harrastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Endotan, että yritetään se vieressä oleva yhdessä saada huomioimaan muitakin. Ei se tarvitse paljoa.
Minä saan päänsärkyä kirkkaasta valosta. Voitaisiinko sopia, että sisällä ja ulkona pidetään valot poissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä ole väliä tarvitseeko niitä käyttää, vaan että jokaisella on oikeus halutessaan käyttää. Jos olet sitä mieltä, että tämä on väärin, niin tee vaikka kansalaisaloite hajusteiden kieltämiseksi.
Tämäpä se vasta ihmetyttääkin, miten niin moni haluaa haista pyykinpesu-ja huuhteluaineelle?!? Ei ne edes ole hyviä tuoksuja, vaan voimakkaita, ja noh, vain "kemikaalin" hajuisia. Eikö olisi kivempi tuoksua vain kevyesti oikealla, laadukkaalle hajuvedelle, jos siis pakko tuoksua? Tiedän, että hajusteyliherkälle toisten hajuvedetkin on liikaa, mutta varmasti miellyttävämpi kevyesti hajuveden tuoksu kuin hajujen kakofonia, jossa on kaikkea mahdollista pyykkiaineiden hajusteista hiusten muotoilutuotteisiin ja sitten vielä se hajuvesi päälle??
Yleensä hygieniaa pidetään tarpeellisempana asiana kuin hajusteiden suitsuttelua. Kaikkia pesuaineita saa myös versioina, joihin ei ole lisätty hajustekemikaaleja.