Mitä tuotteita olet alkanut ostamaan tarkoituksella hajusteettomina?
Pistetääs tällainen kysely.
Jokainen tuote on niin voimakkaasti hajustettu nykyään, niin valitsetko osan tuotteista tarkoituksella hajusteettomana välttääksesi sitä jatkuvaa hajutulvaa, missä muuten joutuisit olemaan?
Siis ihan kaikenlaisista tuotteista puhun, niin kodin pesuaineista kuin henkilökohtaisistakin tuotteista.
Itse olen siirtynyt pikkuhiljaa vuosien saatossa ostamaan tiettyjä tuotteita tarkoituksella aina hajusteettomina. Itse asiassa niitä on jo pitkä lista. Tämä kaikki alkoi joitakin vuosia sitten, kun aivojeni tai nenän (missä sitten sijaitseekaan) niin se hajuun turtumiskeskus "hajosi" eli en turru hajuihin, vaan haistan ne 24/7 ja hajuaistini on äärimmäisen hyvä (liian hyvä).
Valintoja kun voi tehdä niin, että osa tuotteista on tarkoituksella hajusteettomia ja osa hajusteellisia, jotta välttää myös sitä hajustekemikaaliylikuormaa. Ei sen tarvitse olla joko tai eli kaikki hajusteettomia tai sitten kaikki hajusteellisia.
Itse kylvin koko elämäni aina ja POIKKEUKSETTA hajustetuissa tuotteissa, ei tuntunut missään, ennenkuin tuli tämä hajuunturtumattomuusongelma.
Kommentit (283)
Pyykinpesuaine et on aina hajuttomia. En halua tuoksua pesuaineita, ennemmin hajuvedeltä.
Vierailija kirjoitti:
Pyrin ostamaan kaikki pesuaineet; pyykki, astiat, siivous, ihmiset jne. hajuttomina. Deodorantti voi olla kevyesti hajustettu, mutta mahdolliset ihovoiteet aina hajuttomia. Hajuaineet ovat suurimmalta osin kemiallisesti aikansaatuja. Aiheuttavat vakavia sairauksia, kuten syöpiä.
Hajuttomia tuotteita ei oikeastaan ole olemassa. Vesikään ei ole hajuton.
Minä luopuisin mieluummin miehestä kuin Poisonista :-)