Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tuotteita olet alkanut ostamaan tarkoituksella hajusteettomina?

Vierailija
16.09.2023 |

Pistetääs tällainen kysely.

Jokainen tuote on niin voimakkaasti hajustettu nykyään, niin valitsetko osan tuotteista tarkoituksella hajusteettomana välttääksesi sitä jatkuvaa hajutulvaa, missä muuten joutuisit olemaan?

Siis ihan kaikenlaisista tuotteista puhun, niin kodin pesuaineista kuin henkilökohtaisistakin tuotteista.

Itse olen siirtynyt pikkuhiljaa vuosien saatossa ostamaan tiettyjä tuotteita tarkoituksella aina hajusteettomina. Itse asiassa niitä on jo pitkä lista. Tämä kaikki alkoi joitakin vuosia sitten, kun aivojeni tai nenän (missä sitten sijaitseekaan) niin se hajuun turtumiskeskus "hajosi" eli en turru hajuihin, vaan haistan ne 24/7 ja hajuaistini on äärimmäisen hyvä (liian hyvä).

Valintoja kun voi tehdä niin, että osa tuotteista on tarkoituksella hajusteettomia ja osa hajusteellisia, jotta välttää myös sitä hajustekemikaaliylikuormaa. Ei sen tarvitse olla joko tai eli kaikki hajusteettomia tai sitten kaikki hajusteellisia.

Itse kylvin koko elämäni aina ja POIKKEUKSETTA hajustetuissa tuotteissa, ei tuntunut missään, ennenkuin tuli tämä hajuunturtumattomuusongelma.

Kommentit (341)

Vierailija
321/341 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken, lopetin tupakoinnin ja yhtäkkiä kaikki haisi ihan kamalan voimakkaasti, en kestä edes hajusteellista rasvaa käyttää. On pieni helvetti mennä bussiin, kun haisee pesuaineiden ja hajuvesien lisäksi ihmisten rasvaiset tukat, hiki, vanha ja uus viina... No, ehkä tähän tottuu.

Vierailija
322/341 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/341 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki. Eli pesuaineet, kosmetiikka, deodorantti, ym.

Ainoa poikkeus taitaa olla konetiskiaine, jossa on sitä iänikuista sitruunaa, mutta kone näyttää huuhtelevan sen verran hyvin että siitä ei ole haittaa.

Vierailija
324/341 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin ostaa Stuttgartin Laufhausissa vittua ilman hajua, mutta eivät myyneet

Vierailija
325/341 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään, että tuotteissa on joku mieto, hyvä tuoksu. Tuoksuttomat kasvovoiteet haisevat itse asiassa pahalta. Hajuvesiä ei saa käyttää töissä.

Vierailija
326/341 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaiken. Jossain vessanpesuaineessa on hajuste. Hiusten lämpösuoja on toinen. Hajuste kun ei paranna pesutulosta millään tavalla eikä siitä ole mitään hyötyä. Jos on tarve tuoksua, käytän kevyttä parfyymiä tai ostan kotiin kukkakimpun. Vaatekaapissa on usein setriöljyä puupalikassa.

Vierailija
327/341 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesupulveri ja pyykinhuuteluaine. Nämä käytössä jo varmaan yli 10 vuotta ellei jopa 20.

Vierailija
328/341 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut hajusteettomina jo muutaman vuoikymmenajan saippua, pyykinpesuaine,huuhteluaine (tosin sitä en käytä, en oo käytätnyt yli 15 vuoteen huuhteluainetta ) ja siitä saakka, kun hajusteettoman on saanut käsitiskaiaine, shampoo, hiustenhoitoaine ja muotovaahto. Nämä vaan eivät toimi yhtä hyvin kuin hajustetut...

Nyt etsin hiuslakkaa, joka olisi oikeasti hajusteeton. Vinkkejä otan enemmän kuin ilolla vastaan,kiitos.

Omaan erittäin hyvän  - siis liian hyvän - hajuaistin ja koen useimmat tuoksut epämiellyttävinä. 

Vierailija
329/341 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten alushousuja.

Vierailija
330/341 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdistusliinoja.

Vierailija
331/341 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKKI on hajutonta tässä huushollissa en jaksa edes sitä listaa kirjoittaa 

Vierailija
332/341 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskapussit

Vierailija
333/341 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajusteeti eivät kuulu elimistöön, joten ostan aina hajusteettoman vaihtoehdon, jos sellainen on tuotteista saatavilla.

Vierailija
334/341 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitään.

Mulla sama. En ole tuoksuyliherkkä.

Kemikaalit vaikuttavat hormonitoimintaan. 

Vierailija
335/341 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään, että tuotteissa on joku mieto, hyvä tuoksu. Tuoksuttomat kasvovoiteet haisevat itse asiassa pahalta. Hajuvesiä ei saa käyttää töissä.

On nurinkurista imeyttää ihoon turhaa hajustekemikaalia. 

Vierailija
336/341 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hajusteettomat tuotteet haisevat niin kamalalle ettei niitä voi käyttää... juurikin Eisan ja LV pahimman hajuiset.

Minustakin tuoksuttomat haisevat jotenkin ummehtuneelta tä muuten tympeältä. Ostan aina mieluummin edes hiukan hajustettuja tuotteita. Joskus on tullut vahingossa hajusteeton pyykinpesuaine. Käytän sen hajustettujen joukossa kyllä, mutta pelkästään käytettynä harvoin. Myös putsaan lavuaarin tms. 

Samoin. Jos ostan vahingossa hajusteettoman pyykinpesuaineen käytän sen joko sitten harmitellen pelkästään tai muuhun käyttöön. Lavuaarin tai vessanpöntön pesuun tms. Mutta pykinpesuun hajustetun kanssa sekoitettuna. Olen ostanut vahingossa myös hajusteettomia ihovoiteita, mutta kasvoille levitettynä ovat tympeän hajuisia. Käytän ne käsirasvana tai muuna ihovoiteena. En vaan käsitä miten jotkut eivät huomaa miten ummehtuneen tai ikäväntuoksuisia nämä hajusteettomat tuotteet ovat. Koska vaikka ovat "hajusteettomia" niin kuitenkin joku kemiallinen ikävä haju niissä kuitenkin on. Siitä ei mihinkään pääse, vaikka toisin joku väittää. 

Kosmetiikan hajusteet peittävät raaka-aineiden hajua. 

Esim LV-tuotteet eivät haise miltään. Ovat lisäksi kotimaisia ja cruelty free. 

Vierailija
337/341 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykinpesuaine, sain päänsärkyä jos vaikka tyynyliina tuoksui.  Hajuvedet ei niinkään.  Myös ikkunanpesuaineet aiheuttivat.  En enää nykyään ole yhtä herkkä, mutta näin on paras.

Vierailija
338/341 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskiaine

Astianpesukoneen pesutabletit

Hiuslakka

Kaikki ihonhoito- ja puhdistusaineet

Vaatteiden pesu- ja huuhteluaineet

Useimmat meikit (esim. hajustettu ripsiväri on painajainen)

Vartalosaippuat

Hajusteellisia ovat kodin pintojen pesuaineet, esim. vessanpesuaine. Käsisaippua, shampoo ja hoitoaine saavat olla miedosti hajustettuja, mutta esanssipilven jättävät tuotteet ovat niissäkin pannassa.

Yritän siis välttää ylimääräisiä elimistöön kertyviä kemikaaleja.

Vierailija
339/341 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muu paitsi hajuvesi.

Fairystä.en enää löytänyt sensitiveä...piti ottaa perinteinen.

Jos et tiennyt niin on olemassa muitakin tiskiaineita kuin Fairy.

On. Mutta kaikki muut on huonoja.

#Fairyäsenollapitää

Vierailija
340/341 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ostin jotain LV:n hajusteetonta rasvaa. Haisi pahalta. Ei ektaantubeekta, vaan tunkkaiselta.

Vielä kun saisi hajusteettoman lisäksi oikeasti hajuttomia tuotteita!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi