Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tuotteita olet alkanut ostamaan tarkoituksella hajusteettomina?

Vierailija
16.09.2023 |

Pistetääs tällainen kysely.

Jokainen tuote on niin voimakkaasti hajustettu nykyään, niin valitsetko osan tuotteista tarkoituksella hajusteettomana välttääksesi sitä jatkuvaa hajutulvaa, missä muuten joutuisit olemaan?

Siis ihan kaikenlaisista tuotteista puhun, niin kodin pesuaineista kuin henkilökohtaisistakin tuotteista.

Itse olen siirtynyt pikkuhiljaa vuosien saatossa ostamaan tiettyjä tuotteita tarkoituksella aina hajusteettomina. Itse asiassa niitä on jo pitkä lista. Tämä kaikki alkoi joitakin vuosia sitten, kun aivojeni tai nenän (missä sitten sijaitseekaan) niin se hajuun turtumiskeskus "hajosi" eli en turru hajuihin, vaan haistan ne 24/7 ja hajuaistini on äärimmäisen hyvä (liian hyvä).

Valintoja kun voi tehdä niin, että osa tuotteista on tarkoituksella hajusteettomia ja osa hajusteellisia, jotta välttää myös sitä hajustekemikaaliylikuormaa. Ei sen tarvitse olla joko tai eli kaikki hajusteettomia tai sitten kaikki hajusteellisia.

Itse kylvin koko elämäni aina ja POIKKEUKSETTA hajustetuissa tuotteissa, ei tuntunut missään, ennenkuin tuli tämä hajuunturtumattomuusongelma.

Kommentit (277)

Vierailija
21/277 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuvedet ja parfyymit olen vaihtanut hajusteettomiin.

Vierailija
22/277 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kaiken kaiken hajustamattomana paitsi dödön. Hajusteettomat dödöt ei pidä hienhajua yhtään. Ostan yhtä tiettyä tuoksua aina, jota siedän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/277 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan kaikki pesuaineista kosmetiikkaan hajusteettomia. Vain yksi hajustettu tuote löytyy ja se on vuosia sitten ostettu Kevin Murphyn hiusöljy.

Koiralla myös hajusteeton shampoo ja turkinhoitoaineet. Ihan hullua, että koiran shampoistakin varmaan 98% prosenttia on hajustettuja. Hajusteetonta saa melkein etsimällä etsiä.

Pitäisi olla säädös, että koiran turkin shampoot sun muut pitäisi olla hajusteettomia.

Vierailija
24/277 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan kaiken kaiken hajustamattomana paitsi dödön. Hajusteettomat dödöt ei pidä hienhajua yhtään. Ostan yhtä tiettyä tuoksua aina, jota siedän.

Oon kokeillu kaikki dödöt läpi miltei ja tämä pitää oikeesti hienhajun 100 % poissa:

https://www.oloapteekki.fi/bats-roll-on-antiperspirantti-60-ml?utm_sour…

Vierailija
25/277 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muu paitsi hajuvesi.

Fairystä.en enää löytänyt sensitiveä...piti ottaa perinteinen.

Jos et tiennyt niin on olemassa muitakin tiskiaineita kuin Fairy.

Ei ole, jos haluaa puhdssta :)

Vierailija
26/277 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitään.

Mulla sama. En ole tuoksuyliherkkä.

Kemikaaliyliherkkyys voi sitten iskeä varoittamatta.

Lotrasin minäkin yli nelikymppiseksi kaikilla hajusteilla, ei tuntunut missään.

Vierailija
27/277 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni ostaisin pyykinpesuaineet hajuttomina. En vaan löydä hyvää !!Wau kokeiltu oli aika hyvä, Erisan aivan surkea. Perheessä 2 lätkänuorta joiden kamppeet treenien jäljiltä hausevat entiselleen jos ne hajuttomalla pesee. Pakko oli palata tuoksuvaan tuotteeseen koska pyykki haisi aivan kuin sitä ei olisi pesty ollenkaan. Näin ainakin 40-asteessa. Tykkäusin että pyykki on raikkaan tuoksuista. Mitään Bio Luvil-esanssia en halua. Vaikeaa !!

Vierailija
28/277 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitään.

Mulla sama. En ole tuoksuyliherkkä.

Kemikaaliyliherkkyys voi sitten iskeä varoittamatta.

Lotrasin minäkin yli nelikymppiseksi kaikilla hajusteilla, ei tuntunut missään.

Sitä odotellessa sitten.🤗

Vierailija
29/277 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista! Minkä merkkisiin?

Vierailija
30/277 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielelläni ostaisin pyykinpesuaineet hajuttomina. En vaan löydä hyvää !!Wau kokeiltu oli aika hyvä, Erisan aivan surkea. Perheessä 2 lätkänuorta joiden kamppeet treenien jäljiltä hausevat entiselleen jos ne hajuttomalla pesee. Pakko oli palata tuoksuvaan tuotteeseen koska pyykki haisi aivan kuin sitä ei olisi pesty ollenkaan. Näin ainakin 40-asteessa. Tykkäusin että pyykki on raikkaan tuoksuista. Mitään Bio Luvil-esanssia en halua. Vaikeaa !!

Eli peität etovan hajun hajusteella? Et siis halua oikeasti puhdasta?

Miksi ihmeessä peset haisevat kamat vain 40 asteessa?

Pesetkö pyykinpesukoneesi vähintään kerran kuussa tyhjänä 95 asteessa koneenpuhdistusaineella tai sitruunahapolla?

Vierailija
31/277 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muu paitsi hajuvesi.

Fairystä.en enää löytänyt sensitiveä...piti ottaa perinteinen.

https://www.prisma.fi/tuotteet/110686872/fairy-astianpesuaine-sensitive…

No cittari oli poistanut valikoimastaan... Ja nyt kun jo ostin sen tavallisen, ei taas vuoteen tarvitse. Ehdin jo kirota kaikki hajustehullut kun hajusteettomat tuotteet häviää myynnistä.

Töissä onjö jotain omenantuoksuista ja tuntuu että siitä jää esanssin maku kahvikuppiin.

Vierailija
32/277 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkugeeli, tekevät vaan liian vetelää siitä tuoksuttomana. Kalliimpi on kiinteämpi koostumukseltaan, ettei valahda kädestä läpi. Shampoot. Voiteet. Jos haluaa tuoksua niin luomu, mieto tms. Mutta kainaloihin ei riitä tuoksuton ja joskus muualle, on pakko ottaa joku parempi koostumus, niissä on eroja ja valitettavasti siinä voi olla kemiallinen haju josta en pidä.

Vierailija
33/277 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pirkka hajusteeton pyykinpesuaine (nestemäinen) on jopa voittanut testejä. On paras.

Mä oon käyny kaikki noi läpi.

Vierailija
34/277 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiki ei lähde alle 60. Mulla ei ole muuta ollutkaan kuin erisania viimeiset 15-20 vuotta,

Vierailija
35/277 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista! Minkä merkkisiin?

Clear Water

Vierailija
36/277 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista, kuinka pitkän aikaa olen jo käyttänyt hajusteettomia pesuaineita. Suihkusaippua ja sampoo ovat erittäin miedosti hajustettuja eikä se tuoksu jää leijumaan ympärilleni, vaan haihtuu nopeasti pois. 

Vierailija
37/277 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suihkugeeli, tekevät vaan liian vetelää siitä tuoksuttomana. Kalliimpi on kiinteämpi koostumukseltaan, ettei valahda kädestä läpi. Shampoot. Voiteet. Jos haluaa tuoksua niin luomu, mieto tms. Mutta kainaloihin ei riitä tuoksuton ja joskus muualle, on pakko ottaa joku parempi koostumus, niissä on eroja ja valitettavasti siinä voi olla kemiallinen haju josta en pidä.

Suomalainen Lactoline vartalonpesuaine ei ole vetelää, vaan koostumukseltaan aivan samanlaista kuin esim. käsisaippua.

Iso pullo on vieläpä melko edullinen, sillä voi pestä myös hiukset ja naamankin.

Lacto Line pesuneste kuivalle ja herkälle iholle. Sopii koko keholle. Lacto Line on lievästi hapan, maitohappoa sisältävä, ihoa suojaava ja hoitava pesuneste: – usein toistuvaan pesuun – finnisen ihon puhdistukseen – intiimihygieniaan – vauvan kylvetykseen. Lacto Line sopii kasvojen, vartalon ja hiusten päivittäiseen pesuun. Se suojaa ja kosteuttaa ihoa. Iho pysyy pehmeänä ja vastustuskykyisenä ulkoisia ärsykkeitä vastaan. Se estää myös bakteerikasvua ja hajun muodostumista. pH 4,5

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/lacto-line-500-ml-pesuneste-lac…

Vierailija
38/277 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes muista, kuinka pitkän aikaa olen jo käyttänyt hajusteettomia pesuaineita. Suihkusaippua ja sampoo ovat erittäin miedosti hajustettuja eikä se tuoksu jää leijumaan ympärilleni, vaan haihtuu nopeasti pois. 

Haussa on shampoo, joka olisi mieto hajultaan. Voitko kertoa, mistä shampoosta puhut?

Vierailija
39/277 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotovaahto, pyykinpesuaine ja deodorantti.

En halua, että pyykki löyhkää, enkä itsekään halua, kun hajut saa monet yskimään. Seurasin vierestä, mitä tuoksuyliherkän astmaisen sukulaisen elämä oli.

Vierailija
40/277 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiki ei lähde alle 60. Mulla ei ole muuta ollutkaan kuin erisania viimeiset 15-20 vuotta,

Hyi hitto, kuka pesee hikiset treenikamat alle 60 asteessa ja peittää hajun käyttämällä hajusteellista? Hyi yök. Ei tossa oikeesti puhdasta tule tossa 40 asteessa ja sehän paljastui sillä, kun käytti hajusteetonta ja totuus ilmeni sitä kautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä