Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suhde, joka sotki sisäisen kompassini totaalisesti

Vierailija
16.09.2023 |

Vuosi sitten tapasin miehen deittisovelluksessa. Kaikki alkoi rauhallisesti ja tuntui kuin oltaisiin tunnettu jo kauan. Keskusteluyhteys toimi, oli hyvää tahtoa, iloa ja läheisyyttä. Mies paljasti että on menneisyydessä tosi pahoja traumoja ja isoja pettymyksiä parisuhteissa. Hänen käytöksensä minua kohtaan muuttui ilkeäksi ja etäiseksi. Paljasti jossain vaiheessa, että pelkää kiintyä minuun enemmän. Kun alkoo vältellä ja olla ilkeä, päätin suhteen. Hän puhui minut takaisin ja annoin mahdollisuuden. Siitä parin kuukauden päästä ei yhtäkkiä enää voitukaan nähdä, halusi olla minun kanssa, mutta ei nähdä. Ihan ihmeellistä. Lopulta selvisi että hänellä on masennus, traumaperäinen stressihäiriö ja myös muita terveysongelmia. Päätin suhteen, mutta olen itsekin ihan hajalla asiasta.

Pitkä sepustus, mutta en osaa irrottautua. Olen moneen kertaan sanonut hänelle, että kerta hän ei hyväksy minua elämäänsä en voi tehdä mitään. Silti hän pitää minuun yhteyttä, vihjailee että haluaisi tavata mutta ei vaan koskaan tapahdu. Eniten olen vihainen itselleni siitä ettei minulla ole selkärankaa vaan katkaista yhteydenpitoa. Siis viestittelyä. Olen ollut aina hyvin jämpti tällaisissa asioissa, mutta tämän kohdalla sakkaa ja olen hukassa.

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että traumaperäinen stressihäiriö :D Persoonallisuushäiriö tuolla on ja kokee saavansa paremmin ymmärrystä ja sääliä PTSD:lla

Ikäänkuin ihminen olisi itse syypää lapsuudessa saamaansa pershäiriöön.

Ei, mutta aikuinen ihminen on velvollinen hakemaan ja ottamaan apua itseään ja muita vahingoittavaan käytökseensä.

Ongelmahan tässä on usein se, että heille itselleen se käytös toimii, eivätkä siksi näe syytä hakea siihen apua.

Niinpä. Sinänsä outoa, kun henkilö itse on sitä mieltä että kaikki exät ovat mielisairaita ja hän ainoa yhdistävä tekijä.

Tällä palstallahan naisten exät on kaikki aina jotain narsisteja ja hän itse uhri.

Mutta miesten ei. Lisäksi jotkut miehet kokevat että ovat onnellisia usean naisen kanssa samanaikaisesti. Ehkä palstalle kirjoittelevat naiset on juuri näitä?

Miehet osaavat katsoa, kenen kanssa aloittavat suhteen. Ja yleensä, kun pitää tunteet erossa seksistä, niin tällaisia outoja parisuhteita ei synny, kun parisuhdetta ei ylipäätään halua. Parisuhde ja tunteet tuovat vain ongelmia elämään.

Näin se on - silloin kun on varhaisen kiintymyssuhteen häiriö.

Niin, mitään muutahan ei maailmassa ole. Kiintymyssuhdehäiriöt kaikilla miehillä, narsismi, autismi, sosiopatia jne... Kaikki nämä jokaisella miehellä.

Terve aikuinen ihminen kykenee vastavuoroiseen ihmissuhteeseen, sairas ei.

Mutta kannattaako tällainen vastavuoroinen tunteisiin perustuva monogaminen suhde 2020-luvulla? Ei. Kuinka moni mies esimerkiksi viimeisen viiden vuoden aikana on itkenyt minkään muun asian vuoksi, kuin naisen aiheuttaman tuskan vuoksi? Ei varmasti monikaan.

Minkäslaista hyötyä siitä pitäisi miehen saada, että kannattaisi? Laskelmia?

Terveellä aikuisella ihmisellä on terve tunne-elämä ja hän rakastaa ihmistä ihmisen itsensä - ei hyödyn vuoksi.

Jos mies ei halua lapsia, niin mies ei saa parisuhteesta minkäänlaista hyötyä. Toki kahden ihmisen tulot yhdessä talossa ovat kiva juttu, mutta siinäpä se.

Naiset ei halua mitään hyötysuhteita vaan tasavertaisen ja välittävän kumppanin. Siksi te sekopäät, jotka pidätte ihmisiä jonain pelinappuloina omassa elämän pelissä ne, jäätte lopulta yksin.

Vierailija
82/108 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että traumaperäinen stressihäiriö :D Persoonallisuushäiriö tuolla on ja kokee saavansa paremmin ymmärrystä ja sääliä PTSD:lla

Ei, mutta aikuinen ihminen on velvollinen hakemaan ja ottamaan apua itseään ja muita vahingoittavaan käytökseensä.

Ongelmahan tässä on usein se, että heille itselleen se käytös toimii, eivätkä siksi näe syytä hakea siihen apua.

Niinpä. Sinänsä outoa, kun henkilö itse on sitä mieltä että kaikki exät ovat mielisairaita ja hän ainoa yhdistävä tekijä.

Tällä palstallahan naisten exät on kaikki aina jotain narsisteja ja hän itse uhri.

Just itsehän te väitätte, että kaikki naiset valitsee näitä miehiä (eli niitä täytyy olla todella paljon). Kummin päin se nyt on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miesten ei. Lisäksi jotkut miehet kokevat että ovat onnellisia usean naisen kanssa samanaikaisesti. Ehkä palstalle kirjoittelevat naiset on juuri näitä?

Miehet osaavat katsoa, kenen kanssa aloittavat suhteen. Ja yleensä, kun pitää tunteet erossa seksistä, niin tällaisia outoja parisuhteita ei synny, kun parisuhdetta ei ylipäätään halua. Parisuhde ja tunteet tuovat vain ongelmia elämään.

Niin, mitään muutahan ei maailmassa ole. Kiintymyssuhdehäiriöt kaikilla miehillä, narsismi, autismi, sosiopatia jne... Kaikki nämä jokaisella miehellä.

Mutta kannattaako tällainen vastavuoroinen tunteisiin perustuva monogaminen suhde 2020-luvulla? Ei. Kuinka moni mies esimerkiksi viimeisen viiden vuoden aikana on itkenyt minkään muun asian vuoksi, kuin naisen aiheuttaman tuskan vuoksi? Ei varmasti monikaan.

Terveellä aikuisella ihmisellä on terve tunne-elämä ja hän rakastaa ihmistä ihmisen itsensä - ei hyödyn vuoksi.

Jos mies ei halua lapsia, niin mies ei saa parisuhteesta minkäänlaista hyötyä. Toki kahden ihmisen tulot yhdessä talossa ovat kiva juttu, mutta siinäpä se.

Rakastaminen ja rakastetuksi tuleminen on isoin hyöty, minkä ihminen voi parisuhteesta saada.

Jos on kykenemätön rakastamaan, jotain on ihmisessä pielessä. Ei aikuinen ihminen hoe koko ajan hyöty, hyöty, hyöty.. . Kaikessa ei ole kysymys tavaroiden ja palvelujen saamisesta. Vastavuoroisessa parisuhteessa kumpikin hyötyy kun saa olla sen ihmisen kanssa, jota rakastaa.

Vierailija
84/108 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastaminen ja rakastetuksi tuleminen on isoin hyöty, minkä ihminen voi parisuhteesta saada.

Jos on kykenemätön rakastamaan, jotain on ihmisessä pielessä. Ei aikuinen ihminen hoe koko ajan hyöty, hyöty, hyöty.. . Kaikessa ei ole kysymys tavaroiden ja palvelujen saamisesta. Vastavuoroisessa parisuhteessa kumpikin hyötyy kun saa olla sen ihmisen kanssa, jota rakastaa.

Tätä olisi ihan mielenkiintoista tutkia ilmiönä. Miksi niin monet ovat kykenemättömiä rakastamaan (nykyään?). Mikä on muuttunut. Mikä on mennyt pieleen ihan yhteiskunnallisella tasolla. Onko joukossamme paljon enemmän narsisteja/psykopaatteja/vaikeasti autistisia kuin tiedämmekään.

Vierailija
85/108 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olisi ihan mielenkiintoista tutkia ilmiönä. Miksi niin monet ovat kykenemättömiä rakastamaan (nykyään?). Mikä on muuttunut. Mikä on mennyt pieleen ihan yhteiskunnallisella tasolla. Onko joukossamme paljon enemmän narsisteja/psykopaatteja/vaikeasti autistisia kuin tiedämmekään.

Hyviä kysymyksiä. Ainakin yksi mahdollinen selittävä tekijä mikä itselle tuli mieleen, on se että iso osa ihmisistä on nykyään aivan valtavan ulkonäkökeskeisiä.

Vierailija
86/108 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisen minuus on sirpaleina, niin hän pystyy vain aikansa olemaan ok suhteessa. Se, että kykenee olemaan ilkeä, kertoo tahdosta. Ja että ilmoittaa haluavansa pitää sinusta kiinni, mutta ei tavata, kertoo hänen tahdostaan. Kannattaa ottaa nyt se oma tahto käyttöön: haluaako jäädä tuommoiseen rotanloukkuun. Paremmaksi ei tule muuttumaan, sillä olet nyt nähnyt hänen todelliset kasvonsa ja sitä hän ei kestä. Laita estoon joko kertoen sen hänelle tai kertomatta.

Vierailija
87/108 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esto ja unoha!!! Olet elämäsi ykkösihminen. Pidä huolta ainoastaan Itsestäsi.

Punaiset liput liehuu.

T. psykoosin läpikäynyt, pahaolo peilattu ja energiat viety. Toipuminen kesken vielä. En pysty enää parisuhteeseen.

Vierailija
88/108 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän on menee hämmennyksiin ja hajalle toisen käyttäytymisestä, sen suuremman vallan antaa toiselle, jos ei lähde siitä suhteesta. Sellainen suhde syö ja mitä pitempään kestää sen vaikeampaa irrottautua.

Vierailija
89/108 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän on menee hämmennyksiin ja hajalle toisen käyttäytymisestä, sen suuremman vallan antaa toiselle, jos ei lähde siitä suhteesta. Sellainen suhde syö ja mitä pitempään kestää sen vaikeampaa irrottautua.

Juurikin näin. Mietin että mitä ihmettä saan tästä tilanteesta. En yhtään mitään. Roikun jossain illuusiossa.

Ap

Vierailija
90/108 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on hyviä kommentteja. Oletko AP saanut jo vakuuttunut ja saanut motivaation, että eroon ja heti, blokkaat koko tyypin?

Vierailija
91/108 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on hyviä kommentteja. Oletko AP saanut jo vakuuttunut ja saanut motivaation, että eroon ja heti, blokkaat koko tyypin?

Täällä on todella hyviä ja kannustavia kommentteja! Kiitos niistä.

En uskonut koskaan joutuvani tällaiseen tilanteeseen, mutta hupsista keikkaa näin vaan on käynyt. Olen ollut tunnekoukussa, jossain ihme sumussa ja kyllä ne silmät tästä on pakko saada auki ja löytää se kadoksissa oleva selkäranka. Ihan sama miten paljon satuttaa, mutta tulevaisuudessa sattuisi vielä enemmän ja skippaisi mahdollisesti hyviäkin juttuja.

Ap

Vierailija
92/108 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kuulostaa tosi paljon mun ex-tapailumieheltä. Ero on siinä että hän markkinoi itseään minulle kertoen heti kättelyssä, ettei tarvitse elämäänsä muita ihmisiä kuin sellaisia, joista on hänelle hyötyä, ja näkee muut ihmiset pelinappuloina. Silloin ajattelin että tää on joku paska läppä ja sivuutin miehen puheet, koska käytös oli tuolloin herrasmiesmäistä, mutta myöhemmin käytös muuttui ja tajusin, että oli selvästi tarkoittanut mitä sanoi. Kuvioon kuului myös vetoaminen tunteisiin tarinalla kuinka hän on ollut koulussa kiusattu ja perheolotkin olivat olleet tietyiltä osin huonot, ilmeisesti näillä pyrki oikeuttamaan käytöksensä.

Heti ensimmäisillä treffeillä kyllä tajusin, että tässä yrittäjämiehessä on jotain outoa ja epäilin mielenterveysongelmaiseksi, mutta en osannut odottaa, millaiseksi käytös tulisi menemään. Tämän ihmisen kohdattuani oikeasti sisäistin, millaista hullua tuolla liikkuu. Tarinat kuulostavat uskomattomilta ennen kuin osuu omalle kohdalle. Tuollaisten jälkeen osaa todellakin arvostaa sitä, että ympärillä on täyspäisiä ihmisiä.

Vierailija
93/108 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää kuulostaa tosi paljon mun ex-tapailumieheltä. Ero on siinä että hän markkinoi itseään minulle kertoen heti kättelyssä, ettei tarvitse elämäänsä muita ihmisiä kuin sellaisia, joista on hänelle hyötyä, ja näkee muut ihmiset pelinappuloina. Silloin ajattelin että tää on joku paska läppä ja sivuutin miehen puheet, koska käytös oli tuolloin herrasmiesmäistä, mutta myöhemmin käytös muuttui ja tajusin, että oli selvästi tarkoittanut mitä sanoi. Kuvioon kuului myös vetoaminen tunteisiin tarinalla kuinka hän on ollut koulussa kiusattu ja perheolotkin olivat olleet tietyiltä osin huonot, ilmeisesti näillä pyrki oikeuttamaan käytöksensä.

Heti ensimmäisillä treffeillä kyllä tajusin, että tässä yrittäjämiehessä on jotain outoa ja epäilin mielenterveysongelmaiseksi, mutta en osannut odottaa, millaiseksi käytös tulisi menemään. Tämän ihmisen kohdattuani oikeasti sisäistin, millaista hullua tuolla liikkuu. Tarinat kuulostavat uskomattomilta ennen kuin osuu omalle kohdalle. Tuollaisten jälkeen osaa todellakin arvostaa sitä, että ympärillä on täyspäisiä ihmisiä.

Mulla oli myös tällainen. Ulkoisesti menestynyt, paitsi kaikissa parisuhteissa epäonnistunut järjestäen. Ensimmäisen selkeän kaltoinkohtelutilanteen jälkeen päätin suhteen välittömästi. En jäänyt kuuntelemaan tunteisiin vetoavia tarinoita, joita sieltä olisi seuraavaksi tullut.

Haki jatkuvasti validointia, äidillistä hoivaa ja koki että hänellä on oikeus tiettyihin asioihin - hinnalla millä hyvänsä.

Vierailija
94/108 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ei ollut mitään red flageja muutoin kun vasta sitten kun alkoi muuttua etäiseksi ja ilkeillä. Ilkeily oli "huumoria", todella loukkaavaa ja outoa. Kun huomautin asiasta, hän sanoi ettei aio muuttua. Silloin jätin ekan kerran. Sanoin että etsi sitten nainen joka tajuaa tuollaista outoa piikittelyä. Sitten kun olin jättänyt, pahoitteli, pyysi anteeksi ja sanoi että rakastaa minua. Ja minä tyhmä haksahdin siihen...

Ap

Vierailija
95/108 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ei ollut mitään red flageja muutoin kun vasta sitten kun alkoi muuttua etäiseksi ja ilkeillä. Ilkeily oli "huumoria", todella loukkaavaa ja outoa. Kun huomautin asiasta, hän sanoi ettei aio muuttua. Silloin jätin ekan kerran. Sanoin että etsi sitten nainen joka tajuaa tuollaista outoa piikittelyä. Sitten kun olin jättänyt, pahoitteli, pyysi anteeksi ja sanoi että rakastaa minua. Ja minä tyhmä haksahdin siihen...

Ap

Ei kannata haukkua itseään tyhmäksi. On inhimillistä, että kaiken kokemansa jälkeen alkaa vielä uskoa ja toivoa suhteeseen. Nyt on kuitenkin jo eri tilanne ja olet oppinut miehestä lisää. Tsemppiä!

Vierailija
96/108 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
97/108 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi terveempää seuraa.

Vierailija
98/108 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en anna enään toisia mahollisuuksia. Kerran jos edes kerran satuttaa mua niin se on kerrasta poikki. Mulla on vaan yks elämä, enkä aio tuhlata sitä mihinkään pelleilyyn.

Vierailija
99/108 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väistit luodin. Ota opiksi ja siirry seuraavaan. Mt-ongelmat on iso red flag. Turha jäädä odottelemaan muutosta. Been there done that.

Vierailija
100/108 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi