Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suhde, joka sotki sisäisen kompassini totaalisesti

Vierailija
16.09.2023 |

Vuosi sitten tapasin miehen deittisovelluksessa. Kaikki alkoi rauhallisesti ja tuntui kuin oltaisiin tunnettu jo kauan. Keskusteluyhteys toimi, oli hyvää tahtoa, iloa ja läheisyyttä. Mies paljasti että on menneisyydessä tosi pahoja traumoja ja isoja pettymyksiä parisuhteissa. Hänen käytöksensä minua kohtaan muuttui ilkeäksi ja etäiseksi. Paljasti jossain vaiheessa, että pelkää kiintyä minuun enemmän. Kun alkoo vältellä ja olla ilkeä, päätin suhteen. Hän puhui minut takaisin ja annoin mahdollisuuden. Siitä parin kuukauden päästä ei yhtäkkiä enää voitukaan nähdä, halusi olla minun kanssa, mutta ei nähdä. Ihan ihmeellistä. Lopulta selvisi että hänellä on masennus, traumaperäinen stressihäiriö ja myös muita terveysongelmia. Päätin suhteen, mutta olen itsekin ihan hajalla asiasta.

Pitkä sepustus, mutta en osaa irrottautua. Olen moneen kertaan sanonut hänelle, että kerta hän ei hyväksy minua elämäänsä en voi tehdä mitään. Silti hän pitää minuun yhteyttä, vihjailee että haluaisi tavata mutta ei vaan koskaan tapahdu. Eniten olen vihainen itselleni siitä ettei minulla ole selkärankaa vaan katkaista yhteydenpitoa. Siis viestittelyä. Olen ollut aina hyvin jämpti tällaisissa asioissa, mutta tämän kohdalla sakkaa ja olen hukassa.

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli putkeen kaksi tällaista suhdetta ja vei kyllä kaikki voimat tuo veivaaminen. Ja se että näillä ukoilla on usein useita naisia mukana tuossa kuviossa, se pitää muistaa. Eli manipuloivat minkä kerkeävät, toki eivät muuhun varmaan pystyisikään. Näillä tiedoilla katkaisisin välit kokonaan ja estäisin, ihan vain koska tuo ei ikinä muutu miksikään. Enkä enää antaisi anteeksi yhtään katoamista tai muuta kummallisuutta. Se myös auttoi kun ymmärsi ettei itse ole mitenkään se rakkain tai spesiaali vaan kaikille myydään tuota samaa koukuttavaa shaissea.

Vierailija
22/108 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiriintyneet manipuloijat ovat niin taitavia sekoittamaan kompassin, että ei sitä tavallinen ihminen osaa kuvitella.

Olen kokenut tuota samaa, että ei voida tavata eikä jutella, mutta toinen väittää haluavansa olla suhteessa. Sen on vain tapahduttava tiukasti hänen määräämillä ehdoilla.

Kun minä en välittänyt tuosta ehtojen asettelemisesta, niin haali ympärilleen tukijoukkoa, joille syötti kehittelemäänsä säälinkerjäystarinaa, ja nautti heidän tarjoamastaan säälistä.

Olin yllättynyt siitä miten moneen nuo tarinat uppoavat, ja miten nämä ihmiset olivat valmiita hyökkäämään syyttelemään minua. Sain syyttelyjä ihmisiltä, joita en ollut ikinä edes tavannut.

En ole tämän sankarin kanssa enää missään tekemisissä. Mutta edelleen se ihmetyttää, että minullekaan ei meinaa mennä perille, että ei tuollaisesta ihmisestä ole parantumaan. Kai hän osasi kuitenkin antaa riittävästi toivoa paremmasta, vaikka se olikin varmasti laskelmoitua. Ja osasi käyttää seksuaalista vetovoimaa hyväkseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi luoja, ihan kuin minulla.

Tässä on nyt kohta 5v menty ja ihan on elämä hukkaan mennyt, mutta kun ei pääse irti. Välillä on ollut estot, mutta eipä ole auttanut.

Ehkä Mikki tuleva oikeudenkäynti auttaa?

Vierailija
24/108 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MENE TÖIHIN!!!!

Vierailija
25/108 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häiriintyneet manipuloijat ovat niin taitavia sekoittamaan kompassin, että ei sitä tavallinen ihminen osaa kuvitella.

Olen kokenut tuota samaa, että ei voida tavata eikä jutella, mutta toinen väittää haluavansa olla suhteessa. Sen on vain tapahduttava tiukasti hänen määräämillä ehdoilla.

Kun minä en välittänyt tuosta ehtojen asettelemisesta, niin haali ympärilleen tukijoukkoa, joille syötti kehittelemäänsä säälinkerjäystarinaa, ja nautti heidän tarjoamastaan säälistä.

Olin yllättynyt siitä miten moneen nuo tarinat uppoavat, ja miten nämä ihmiset olivat valmiita hyökkäämään syyttelemään minua. Sain syyttelyjä ihmisiltä, joita en ollut ikinä edes tavannut.

En ole tämän sankarin kanssa enää missään tekemisissä. Mutta edelleen se ihmetyttää, että minullekaan ei meinaa mennä perille, että ei tuollaisesta ihmisestä ole parantumaan. Kai hän osasi kuitenkin antaa riittävästi toivoa paremmasta, vaikka se olikin varmasti laskelmoitua. Ja osasi käyttää seksuaalista vetovoimaa hyväkseen.

Kuulostaa uskomattoman tutulta!

Ilmeisesti noilla kaikilla samat toimintamallit, kun tuskin on samasta ihmisestä kyse.

Vierailija
26/108 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että traumaperäinen stressihäiriö :D Persoonallisuushäiriö tuolla on ja kokee saavansa paremmin ymmärrystä ja sääliä PTSD:lla

Ikäänkuin ihminen olisi itse syypää lapsuudessa saamaansa pershäiriöön.

Vierailija
27/108 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vedättää sua. Kerjää sääliä liioitelluilla jutuiltaan. Traumatisoitunut ihminen ei ala etäiseksi ja ilkeäksi, vaan pikemminkin läheisriippuvaiseksi. Miehellä on selvästi mt-ongelmia, ja hän tykkää saamastaan huomiosta. Kannattaa unohtaa hänet ja etsiä joku täyspäinen.

Vierailija
28/108 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on täysin samanlainen kokemus. Kauheaa, kun toinen paljastuu manipuloivaksi ihmishirviöksi, joka käyttää ihmisiä omiin tarpeisiinsa eikä oikeasti välitä kenestäkään.

Vierailija
29/108 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia traumoja? Anna joku esimerkki, niin voidaan arvioida onko edes mahdollista, että hänellä on ptsd.

Vierailija
30/108 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että traumaperäinen stressihäiriö :D Persoonallisuushäiriö tuolla on ja kokee saavansa paremmin ymmärrystä ja sääliä PTSD:lla

Ei, mutta aikuinen ihminen on velvollinen hakemaan ja ottamaan apua itseään ja muita vahingoittavaan käytökseensä.

Vierailija
31/108 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ilkeyttä voi perustella traumoilla. Kannattaa katkaista yhteys tuommoiseen ja jutella asiasta jonkun kanssa. Etäisyyden saaminen auttaa.

Vierailija
32/108 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonallisuushäiriöisenä sanon että juokse. Se ihana alku ei koskaan palaa ja pilaat elämäsi sitä tavoitellessa.

Vierailija
33/108 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailin tällaista ja en ollut ainoa, mutta tietoinen siitä että kyse oli tapailusta, ei seurustelusta. Sen sijaan yksi toinen uhri vissiin luuli seurustelevansa ja matkusteli tämän kanssa, tarjosi asioita, tutustutti lapsensa häneen jne. Itse katkaisin kaikki suhteet mieheen ja poistin hänet elämästäni kuvion tultua ilmi.

Tämä *mielikuvitusseurustelija* sen sijaan tykkäilee edelleen miehen kaikista somepäivityksistä ja -kuvista. Oletettavasti odottaa että mies vielä *valitsee* hänet.

Vierailija
34/108 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta aikuinen ihminen on velvollinen hakemaan ja ottamaan apua itseään ja muita vahingoittavaan käytökseensä.

Mitenköhän heitä sitten autetaan, jos persoonallisuushäiriöstä ei voi parantua?

Vierailija
35/108 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän heitä sitten autetaan, jos persoonallisuushäiriöstä ei voi parantua?

Ennuste on huono. Toki terapiasta voi olla apua, mutta sitoutuvat terapiaan huonosti, koska eivät nää itsessään mitään vikaa.

Vierailija
36/108 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmahan tässä on usein se, että heille itselleen se käytös toimii, eivätkä siksi näe syytä hakea siihen apua.

Vierailija
37/108 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmahan tässä on usein se, että heille itselleen se käytös toimii, eivätkä siksi näe syytä hakea siihen apua.

Niinpä. Sinänsä outoa, kun henkilö itse on sitä mieltä että kaikki exät ovat mielisairaita ja hän ainoa yhdistävä tekijä.

Vierailija
38/108 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollanen ihminen on hyvin taitava manipuloija. Onko yksi osa manipulointia hyvä seksi ja vuolaat kiintymyksen ilmaisut? Tyypillistä. Mutta suurin osa tosta on lumetta ja valhetta. Tarkotuksena vain pitää sut koukussa. Tuo ihminen käyttäytyy tai tulee käyttäytymään kaikkia muitakin rakastamiaan kohtaan ihan samanlailla. Kunnes ehkä parantuu, mutta tuskin sinun kanssa.

Sitten kun kohtaat sen aidon rakkauden ja sinua hyvin kohtelevan ihmisen, tajuat mitä paskaa toi edellinen suhde olikaan. Itseäni kaduttaa edelleen, että tuhlasin 4 vuotta epävakaaseen ihmiseen, joka jätti joka toinen vkl jne..

Vierailija
39/108 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki apua. Ajattele viisi vuotta eteenpäin, haluatko edelleen olla samassa tilanteessa?

Klassinen vedätys: haluan olla kanssasi, mutta en kykene! Manipuloi rakkauden roihuamaan, kuin suurissa elokuvissa ilman mitään konkretiaa. Jos hän ei voi olla kanssasi, hän ei voi olla kanssasi. Piste.

Ehdotankin, että estät numeron.

Paras neuvo. Tuhlaat elämääsi ja hajoat pian itsekin. Itse saman vedätyksen kokeneena.

Vierailija
40/108 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siirry nopeasti eteenpäin elämässäsi. hänellä on luultavimmin useita naisia, kuten tämä "masentuneisuus" pakottaa.

Tämä. Pahoinvoivat ja masentuneet miehet tuntuvat saavan hetkellistä lohtua ainoastaan useiden eri naisten kanssa kirjoittelusta ja pelaamisesta.

Kaikki miehet saavat lähtökohtaisesti tehokkainta lohtua useiden naisten kanssa olemisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi