Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ei haluta ymmärtää että työtön ei aina ole työtön omasta halustaan!!!

Vierailija
15.09.2023 |

Suomalaiset kateellisia ja kylmiä! Miksi näin on suomessa??
Ei muualla ole tällaista syyllistämistä? Haukkukaa hallitus, joka pilannut työmarkkinat.
Ei ole helppoa löytää töitä. Syitä voi olla esim. ikä jne.

Osa-aika työtäkin tekevä on edelleen työtön! vaikka kuinka kävisit töissä!
Varmasti noita sohvalla makaajia on, mutta EIVÄT kaikki todellakaan ole omasta syystään työttömiä.
Nim. kouluttautunut työtön joka hakee 20-3 työpaikkaa kuukaudessa. Kaikki työ kelpaa minulle!

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen pääsi töihin  lähes ilman kokemustakin raksalle tai minne vaan mutta nykyään ei kelpaa mihinkään vaikka olisi kokemusta. On mennyt vaikeaksi työn saaminen.  v 1995- 2014 olin töissä koko ajan. Sitten alkoi tulee ulkomaalaisia raksoille kun henkilöstöfirmat yleistyi runsaasti joten työn saaminen vaikeutui. Enpä ole kovin paljon saanut kunnon palkkatöitä viimeisen 9 vuoden aikana. Onneksi on tuttuja jotka palkkaa aina johonkin projektiin.

Vierailija
22/44 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ole hakeutunut esimerkiksi päiväkotiin sijaiseksi? Siellä on huutava työvoimapula eikä alan koulutusta tarvita.

Tai kouluttautunut lähihoitajaksi? Käytännössä 100% lähihoitajista työllistyy.

Ei tietenkään, koska se ei AP:n kaltaisille ihmisille kelpaa! He ovat toimettomia, koska ovat kykenemättöämiä toimimaan ja laittamaan itsensä aidosti likoon. Kaikki oikeasti ahkerat tietävät, että työ ei tekemällä lopu!

Etenkin jos on tyhmä ja ahkera. Pääsee sitä aina raatamaan jonkun kusetettavaksi jollain provosiopalkalla. Niihin töihin joilla tulee toimeen, ei taas pääse kun muutama ihminen ja hakijoita on paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska moni suomalainen empatia kykenemätön. Lieneekö kasvatuksen seurausta?

Samaa olen miettinyt.  Suomalaisten ahdinko purkautuu näin. Syyllistetään muuta kansalaiset. 

Suomalaiset ovat sairata ja tunneköyhiä! 

Sanoisin enneminkin että työssäkäyviä korpeaa lorvien elättäminen. Me ollaan yhteiskunta jossa jokaisen yksilön tulee kantaa kortensa kekoon parhaan kykynsä mukaan. Tästä ollaan helkkarin kaukana...

Niinpä, on uskomatonta, että joku ihminen kykenee viettämään aikansa kotona mukamas töitä hakien, eli lähettämällä papereita sähköpostilla. Toimeliasuus ihan nollissa ja sitten vingutaan kuinka se ei olevinaan muka olisi oma vika, ettei mitään hommia ole. 

Oletko itse työssä vai kirjoitatko näitä työpaikaltasi työaikana?

Miten oma tilanteeni liittyy tähän millään tavalla? Miksi olet siitä kiinnostunut? Minä tässä en valita, AP valittaa.

Tietysti liittyy, koska mikäli olet töissä tällä hetkellä sinä varastat työnantajasi aikaa lorvimalla palstalla. 

Vierailija
24/44 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön.. kirjoitti:

Alkoholisti on alkoholisti omasta halustaan. Töihin pääsee vain jos joku toinen palkkaa ja tykkää sinusta. Sille ei mitään sitten voi jos ei kukaan halua palkata työtöntä. Kyllä sitä osaamista on jokaisella johonkin työhön ja monet työt on sellaisia että maalaisjärjellä pärjää vaikka raksallakin. Nykyään pitää olla silti osaamis paperit vaikka pensselin käyttämiseen eikä se silti takaa että joku palkkaa sinut töihin.

Hyvin kirjoitettu! Julkisuudessa puhutaan ihan siihen tyyliin, että töitä saa, kun menee firmaan ja alkaa tehdä siellä hommia. No ei se vaan niin mene! Jos ei sinua palkata, niin et voi sille mitään muuta kuin yrittää uudestaan.

Kaikki eivät voi olla yrittäjiä, onlyfans -sankareita tai somevaikuttajia!

Suomessa pitää aina olla joku, jota syyllistää. Työttömiä ja köyhiä on syyllistetty aina: "Mitäs ette yritä, kun vaan lorvitte." Sodan jälkeen syyllistettiin sotaveteraanit: "Mitäs lähditte sinne sotaan?", Karjalan evakot: "Tulitte tänne ja veitte ilmaiseksi suomalaisilta maat." Nykyään syyllistetään ylipainoiset, pienituloiset, yksinhuoltajat ja edelleen ne työttömät. Sotaveteraaneille on sentään kunnia palautettu vuosien mittaan , sitä paitsi he ovat melkein kaikki kohta kuolleet, joten heitä ei enää kehdata syyllistää ja Karjalan evakotkin ovat sulautuneet muuhun väestöön. Onneksi sentään ovat jäljellä ne köyhät, työttömät, yksihuoltajat ja ylipainoiset, riittää syyllistettäviä.

Vierailija
25/44 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska aivan liian moni on. Näkeehän sen tältäkin palstalta.

Vierailija
26/44 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua korpeaa nämä tyypit jotka niputtaa työttömät kaikki samaan nippuun. Monella elää sellainen kuvitelma että työtön istuu baarissa, örveltää ja haisee pahalle. Itse olen 58 vuotias nainen, joka jäi työttömäksi viitisen vuotta sitten. Sairastuin ja toimitin siitä lääkärin B-lausunnon. Tämän takia mulla ei ole työnhakuvelvollisuutta enää. Minun ei tarvitse hakea neljää työpaikkaa kuukaudessa. Olen ikäni tehnyt töitä, nuoresta asti. Ja minua tullaan haukkumaan loiseksi ja ties miksi. Turpiin tulee täältä, jos kadulla kohdataan. Ainakin suullisesti. Tehkää te suukoilijat töitä työpaikassanne ja olkaa edes onnellisia siitä että teillä ON se työpaikka. Pian voi teilläkin olla kortisto edessä. Sitten tulen minä haukkumaan että mitäs LOINEN.

Vierailija
27/44 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin osa-aikatyötä tekevä on edelleen työtön? Teen pää pystyssä 30 h viikossa. Todella loukkaavaa väittää minua työttömäksi.

Työkkärin silmissä on työtön.

Vierailija
28/44 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden työttömän ja hän on työtön ihan omasta halustaan. Ei mitään aikomusta töihin. Ei ole vuosiin ollut töissä.

Vierailija
29/44 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MENE TÖIHIN

Vierailija
30/44 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin meno ei ole itsesttän niin helppoa,niikuin "herrat+rouvat" ajattelevat.Kuinka kauan on veronmaksajien rahoista maksettu entisille KANSANEDUSTAJILLE "töttömyyskorvauksia" kun ei löydy sopivaa työtä mikä heille kelpaisi?

Ei yli 50 niinvain työtä saa....ai onhan niitä palkattomia töitä tarjolla miksi ne eivät työttömille kansanedustajille kelpaa...itsehän ovat sitä työttömille tarjonneet.Päättämisessä ovat olleet mutta ei koske heitä itseään

Vierailija
31/44 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin meno ei ole itsesttän niin helppoa,niikuin "herrat+rouvat" ajattelevat.Kuinka kauan on veronmaksajien rahoista maksettu entisille KANSANEDUSTAJILLE "töttömyyskorvauksia" kun ei löydy sopivaa työtä mikä heille kelpaisi?

Ei yli 50 niinvain työtä saa....ai onhan niitä palkattomia töitä tarjolla miksi ne eivät työttömille kansanedustajille kelpaa...itsehän ovat sitä työttömille tarjonneet.Päättämisessä ovat olleet mutta ei koske heitä itseään

Jos nykyisellä koulutuksella ei työllisty, niin sitten takaisin koulunpenkille.

Vierailija
32/44 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tekisi hyvää jokaisen olla hetken aikaa työtön, vaikka vuoden. Veikkaan, että sillä tämä kateus ja verbaalinen vallankäytön tuoma tyydytys häviäisi palstoilta. 

Vierailija
33/44 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska moni suomalainen empatia kykenemätön. Lieneekö kasvatuksen seurausta?

Samaa olen miettinyt.  Suomalaisten ahdinko purkautuu näin. Syyllistetään muuta kansalaiset. 

Suomalaiset ovat sairata ja tunneköyhiä! 

Sanoisin enneminkin että työssäkäyviä korpeaa lorvien elättäminen. Me ollaan yhteiskunta jossa jokaisen yksilön tulee kantaa kortensa kekoon parhaan kykynsä mukaan. Tästä ollaan helkkarin kaukana...

Niinpä, on uskomatonta, että joku ihminen kykenee viettämään aikansa kotona mukamas töitä hakien, eli lähettämällä papereita sähköpostilla. Toimeliasuus ihan nollissa ja sitten vingutaan kuinka se ei olevinaan muka olisi oma vika, ettei mitään hommia ole. 

No miten töitä pitäs hakea jos yritys on pyytänyt hakemukset netin kautta??

Vierailija
34/44 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin osa-aikatyötä tekevä on edelleen työtön? Teen pää pystyssä 30 h viikossa. Todella loukkaavaa väittää minua työttömäksi.

Työkkärin silmissä on työtön.

Miten asia kuuluu työkkärille?

Vierailija
35/44 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman osa-aika työtä makaisin kuin ruumis kotisohvalla. 

Vierailija
36/44 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nykyisellä koulutuksella ei työllisty, niin sitten takaisin koulunpenkille.

Millä elää opiskeluajan? Opintotukea ei saa, työttömyyskorvausta ei saa.

Vierailija
37/44 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee töihin!!

Vierailija
38/44 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee töihin äläkä vingu.

Vierailija
39/44 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä jos olisikin joku omasta halustaan tai ei ole. Syyt on aina eri asioille. Kaikille kuuluu ihmisarvoinen elämä ja terveys, huolettomuuskin kuuluisi jotenkin. Sitä ei kieroilulla saa muutettua, että pitäisi olla hyvin.

Vierailija
40/44 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat paska kansa! Ihan metsäkansaa vielä. 

Ainakin ne, jotka välttelee työntekoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi