Miksi ei haluta ymmärtää että työtön ei aina ole työtön omasta halustaan!!!
Suomalaiset kateellisia ja kylmiä! Miksi näin on suomessa??
Ei muualla ole tällaista syyllistämistä? Haukkukaa hallitus, joka pilannut työmarkkinat.
Ei ole helppoa löytää töitä. Syitä voi olla esim. ikä jne.
Osa-aika työtäkin tekevä on edelleen työtön! vaikka kuinka kävisit töissä!
Varmasti noita sohvalla makaajia on, mutta EIVÄT kaikki todellakaan ole omasta syystään työttömiä.
Nim. kouluttautunut työtön joka hakee 20-3 työpaikkaa kuukaudessa. Kaikki työ kelpaa minulle!
Kommentit (44)
Voisin kyllä palkata sinut. Oletko ahkera ja mitä osaat?
Koska moni suomalainen empatia kykenemätön. Lieneekö kasvatuksen seurausta?
Samaa olen miettinyt. Suomalaisten ahdinko purkautuu näin. Syyllistetään muuta kansalaiset.
Suomalaiset ovat sairata ja tunneköyhiä!
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat paska kansa! Ihan metsäkansaa vielä.
Näkeehän sen jo sinun kirjoituksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen miettinyt. Suomalaisten ahdinko purkautuu näin. Syyllistetään muuta kansalaiset.
Sanoisin enneminkin että työssäkäyviä korpeaa lorvien elättäminen. Me ollaan yhteiskunta jossa jokaisen yksilön tulee kantaa kortensa kekoon parhaan kykynsä mukaan. Tästä ollaan helkkarin kaukana...
Niinpä, on uskomatonta, että joku ihminen kykenee viettämään aikansa kotona mukamas töitä hakien, eli lähettämällä papereita sähköpostilla. Toimeliasuus ihan nollissa ja sitten vingutaan kuinka se ei olevinaan muka olisi oma vika, ettei mitään hommia ole.
Saattepa nähdä, että nyt kun rakennusala esimerkiksi hiljenee, niin kortistossa tulee olemaan tuhansittain suomalaisia työntekijöitä. Mutta arvatkaapa kuinka iso osa ulkomaalaisista rakennustyöläisistä tulee jäämään kotiin makaamaan? Aivan.
Etsivä työn löytää. Jos ei ole pakko, niin sitten alkaa lorvailu. Suomessa ei ole pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole hakeutunut esimerkiksi päiväkotiin sijaiseksi? Siellä on huutava työvoimapula eikä alan koulutusta tarvita.
Tai kouluttautunut lähihoitajaksi? Käytännössä 100% lähihoitajista työllistyy.
Ei tietenkään, koska se ei AP:n kaltaisille ihmisille kelpaa! He ovat toimettomia, koska ovat kykenemättöämiä toimimaan ja laittamaan itsensä aidosti likoon. Kaikki oikeasti ahkerat tietävät, että työ ei tekemällä lopu!
Oletko itse päiväkodissa sijainen, jos et niin miksi et? Entä lähihoitaja? Sijainen on muuten sijainen eikä kokoaikatyöllinen ihan samalla tavalla kuin opettajien sijaisetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin enneminkin että työssäkäyviä korpeaa lorvien elättäminen. Me ollaan yhteiskunta jossa jokaisen yksilön tulee kantaa kortensa kekoon parhaan kykynsä mukaan. Tästä ollaan helkkarin kaukana...
Niinpä, on uskomatonta, että joku ihminen kykenee viettämään aikansa kotona mukamas töitä hakien, eli lähettämällä papereita sähköpostilla. Toimeliasuus ihan nollissa ja sitten vingutaan kuinka se ei olevinaan muka olisi oma vika, ettei mitään hommia ole.
Oletko itse työssä vai kirjoitatko näitä työpaikaltasi työaikana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta jos se kortensa kekoon kantaminen samalla tarkoittaa valtiolle tai ulkomaille huoraamista, todistustaakkaa syyttömyydestä, sairautta tai mielenterveysongelmia, niin ei kiinnosta varmasti montaakaan. Ja niitä työttömiä, jotka tietää tämän, korpeaa ne töissä käyvät, jotka ei näe totuutta ja vaan ainoastaan valittaa. No älä mene sinne töihin sitten, jos kerran niin epäreiluna sen koet, ettei muut tee samanlailla kun sinä. Ei ole pakko. Kenenkään, yhtään mitään, ei työllisten, eikä työttömien, kenenkään, mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole hakeutunut esimerkiksi päiväkotiin sijaiseksi? Siellä on huutava työvoimapula eikä alan koulutusta tarvita.
Ei tietenkään, koska se ei AP:n kaltaisille ihmisille kelpaa! He ovat toimettomia, koska ovat kykenemättöämiä toimimaan ja laittamaan itsensä aidosti likoon. Kaikki oikeasti ahkerat tietävät, että työ ei tekemällä lopu!
Oletko itse päiväkodissa sijainen, jos et niin miksi et? Entä lähihoitaja? Sijainen on muuten sijainen eikä kokoaikatyöllinen ihan samalla tavalla kuin opettajien sijaisetkin.
Sijainen elättää itse itsensä vaikka ei saisikaan täysiä tunteja.
Yleensä tilanne taitaa olla se, että työtön on periaatteessa valmis ottamaan vastaan töitä, mutta pilaa mahdollisuutensa nirsoilulla.
Työttömien kanssa minulle on käynyt usein ilmi, että ei heille kelpaa kuin työ, joka on omalta alalta, omalta paikkakunnalta, kokoaikaista, isopalkkaista jne. Olisin varmaan itsekin työtön, jos olisin pitänyt koko elämäni sellaista vaatimuslistaa kuin monilla työttömillä on.
Kyllä nyky-Suomessa työtön on paljon viisaampi ja tekee paljon fiksummin kuin työssäkävijät. Ei se ole työttömässä vika, että systeemi on nyt näin ja ettei kannata aloittaa mitään.
Rottarallissa menijät ei taas näe missään mitään muuta kuin lisää rahaa, heille, ei muille, minulle, ei muille! Ok, tehköön niin, muttei voi tosissaan olettaa saavansa mitään, kun loppulaskua katsotaan, kaikki on ollut turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse työssä vai kirjoitatko näitä työpaikaltasi työaikana?
Miten oma tilanteeni liittyy tähän millään tavalla? Miksi olet siitä kiinnostunut? Minä tässä en valita, AP valittaa.
Miten niin osa-aikatyötä tekevä on edelleen työtön? Teen pää pystyssä 30 h viikossa. Todella loukkaavaa väittää minua työttömäksi.
Alkoholisti on alkoholisti omasta halustaan. Töihin pääsee vain jos joku toinen palkkaa ja tykkää sinusta. Sille ei mitään sitten voi jos ei kukaan halua palkata työtöntä. Kyllä sitä osaamista on jokaisella johonkin työhön ja monet työt on sellaisia että maalaisjärjellä pärjää vaikka raksallakin. Nykyään pitää olla silti osaamis paperit vaikka pensselin käyttämiseen eikä se silti takaa että joku palkkaa sinut töihin.
Ei kukaan halua tehdä raskasta ja pienipalkkaista työtä. Vaikka sillä maksaisi vuokran ja ruoan niin eipä ole työntekijäksi haluavia.
Mulla on kaksi tutkintoa, toinen maisterin tutkinto ja toinen ns. duunariammattitutkinto, mutta niin se vaan elämä heitteli tielle mm. synnytyksen jälkeisen masennuksen ja avioeron. Silti pystyin itseni lisäksi pitämään hengissä ja onnellisena kaksi lasta. Jonkin aikaa meni, että pääsi tolpilleen ja jaksaa taas lastenhoidon ja kotitöiden lisäksi töitäkin tehdä. Onneksi löytyi sopiva työ tähän palettiin. En kanssa yhtään ymmärrä tätä syyllistämistä ja täyttä kykenemättömyyttä ymmärtämään miten eri elämäntilanteet vaikuttaa ihmisen elämään. Olisihan munkin pitänyt näiden huutelijoiden mukaan nähdä jostain kristallipallosta mitä tulee tapahtumaan ja olla varautunut jokaiseen mahdolliseen uhkakuvaan.
Hyvä kirjoitus, ap. Lisäisin siihen, että kun ikää tulee, niin eipä niitä töitä enää niin vaan tarjota eikä saada. Koko ikänsä työnsä erittäin hyvin tehnyt kuusikymppinen työntekijä onkin yhtäkkiä tuotannollista ja taloudellisista syistä työtön eikä uutta työtä löydy, koska nuoremmat ajavat ohi tai työtä ei yksinkertaisesti ole tarjolla. Ja sen ikäinen muka otetaan johonkin lähihoitaja- koulutukseen tms? Hui, hai, sitä paitsi monella alkaa siinä iässä jo terveys temppuilla niin, ettei pystyi enää mitään potilaita nostelemaan. Eikä auta, vaikka hakisi sitä työtä muualta päin maata, kun ei oteta niin ei oteta töihin.
Ihan turha haukkua täällä työttömiä, koska huonolla tuurilla se irtisanominen voi osua ihan omallekin kohdalle. Ennemmin tai myöhemmin, pilkka voi osua omaan nilkkaan.
Ap:lle tsemppiä, ei kannata antaa näiden loksuleukojen masentaa.
Vierailija kirjoitti:
Et ilmeisesti seuraa uutisia? Lähihoitajia irtisanotaan kun hyvinvointialueilla ei ole rahaa. Täällä on jo useampi kertonut ettei heidän työsopimusta jatkettu. Älkää antako vanhoja neuvoja!
Minusta valtion pitäisi TAATA jokaiselle työ millä pystyy elättämään itsensä. Vasta sitten kun tuo on toteutettu, voidaan alkaa syyllistämään niitä jotka eivät töitä tee.
Esim. itse en aikanaan lukion jälkeen päässyt opiskelemaan, hain mitä tahansa työtä, mutta kahta en millään olisi voinut/halunnut ottaa vastaan.
1. Oli asuinkunnassani 'väärällä' puolella oleva iltapäiväkerho. Töitä ei montaa tuntia ollut/päivä (asuin kotona, olisi ollut vielä ok tuo) mutta kun asuin 'vastakkaisella syrjäkylällä' bussimatkoihin olisi mennyt odotteluineen parisen tunti/suunta. Lisäksi ko. koulu sijatsi paikassa, mistä oli "ison tien varteen" mistä bussi meni oli useampi kilometri.
Työhaastattelija mainitsi, että yleensä joku lasten vanhemmista voi heittää autolla sinne pysäkille, mutta mitään takuita tuosta ei olisi ollut. Pimeässä räntäsateessa/pakkasessa tienviertä missä ei edes katuvaloja monta kilometriä pysäkille ei houkutellut kun autokyytiä ei 100varmasti aina saisi.
2. Lehtien puhelinmyynti, olisi halunnut mielenkiinnosta kokeilla, mutta koko touhu tuntui huijaukselta. Alkaen siitä että käytännössä pelkkä provikkapalkka, enkä ymmärtänyt 'palkkataulukosta' mitään. Tuntui että tahallaan tehty vaikeaksi ymmärtää, näyttää että voit tienata näin PALJON, mutta sitten 'mutta' jossain ja saatkin 0e.
Suomalaiset ovat paska kansa! Ihan metsäkansaa vielä.