Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei anna mun nukkua

Vierailija
15.09.2023 |

Olen työelämässä ja lapsiakin on, vieläpä pieniä.
Olen aamu-uninen ja myös unentarve on ehkä tavallista suurempi (8-10h/yö).
No, ongelma on se että mun puoliso ei anna mun nukkua että saisin unentarpeeni täyteen. Enkä nyt puhu arkiaamuista jolloin joudun menemään töihin siinä missä muutkin.
Tämän takia haluaisin nukkua vkl kuten oma luonnollinen unirytmi olisi. Se ei käy miehelleni joka herättää minut oman aamuvirkkurytminsä mukaisesti siten että jatkuva väsymys vaivaa ja olen nykyään stressaantunut ja kärttyisä.
Mitään erityistä syytä meillä ei ole miksen saisi nukkua vkl k 10 asti vaan kyse on periaatteesta ettei aikuisten kuulema kuulu nukkua noin myöhään.
Tuntuu että terveys kärsii ja eikö muka muissa perheissä nukuta yli k 8??

Kommentit (315)

Vierailija
1/315 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina ollut aamuvirkku joten olen aamut ollut lasten kanssa ja mies saanut nukkua. Jos hänen on täytynyt herätä olen huomannut että tosi kärttyisä ja se vaikuttaa perheen fiilikseen paljon. Toki joskus nukun itekki myöhempään jos mies sattuu oleen hereillä aikasempaan.

Sun tilantees voi olla pitemmän päälle rassaava. Jos saisitte sovittua että edes toisena aamuna oisi mahdollisuus nukkua pitempään?

Vierailija
2/315 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä, miksi tuollaisesta tarvitsee edes sopia. Se on perusoikeus. Voihan sitä muuttaa omiin asuntoihin, jos oikeuksia ei kunnioiteta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/315 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unen rajoittamista käytetään myös kidutuskeinona.

Vierailija
4/315 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö mies nukkumaan aikaisemmin kuin sinä? Pidä puolestasi häntä hereillä iltaisin, niin mies viimeistään siinä tajuaa, mitä toisen unentarpeen sörkkiminen aiheuttaa.

Vierailija
5/315 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuuko ne pienet lapset myös 10 asti vai oletatko keskustelematta että mies hoitaa?

Vierailija
6/315 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ap tykkää simputtaa sua. Mun edesmennyt puoliso, sairas mieleltään, halusi melkein joka aamu herätä kello 2 ja valvoa kello 5 asti. Piti juoda kahvia ja höpistä. Kiusaamistahan sekin oli.

Vierailija
7/315 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene viikonloppuisin vaikka hotelliin tai ystävälle nukkumaan.

Tuohan on julmaa kiusaamista! 

Vierailija
8/315 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä nyt taas, eihän tässä muuta tarvi ku sanoa että minä nukun niin pitkään kun huvittaa, ja jos kerrankin vielä herätät minut niin käytän hammasharjasi vessanpötössä. 

Vierailija
9/315 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen periaate. Käske ukkosi työntää periaatteensa sinne minne aurinko ei paista, ja seuraavan kerran kun tulee herättämään, potkaise ja nosta kunnollinen metakka, rähise koko päivä. Toista sama seuraavana viikonloppuna, niin eikös alkaisi uskoa.

Vierailija
10/315 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukkuuko ne pienet lapset myös 10 asti vai oletatko keskustelematta että mies hoitaa?

Miksi isä ei hoitaisi omia lapsiaan että väsynyt vaimo kerrankin saisi nukkua tarpeekseen?

Vierailija
11/315 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herättää, miten?

Sanot illalla että sä nukut kymmeneen ja sua ei herätellä ennen sitä.

Vierailija
12/315 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mies herättää sinut ihan tarkoituksella viikonloppuisin aikaisin aamulla? Oman periaatteensa vuoksi? Kaikkea sitä kuuleekin.

Vierailija
13/315 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me nukumme nykyään eri huoneissa tuosta syystä, eli erilaisten vuorokausirytmien takia. Meillä ei sentään mies noin veemäinen ollut, että olisi tahallaan herättänyt, mutta minä heräsin automaattisesti kun hän alkoi enemmän liikentiä ja lähti sängystä. Mies herää viikonloppuisinkin klo 7, minä taas nukun jopa yli puoleenpäivään. Mies myös menee nukkumaan jo klo 22 aikaan, minä joskus 3-5 välissä aamuyöstä. Meillä ei ole lapsia onneksi, joten tällainen erirytmisyys onnistuu hyvin, kunhan nukutaan eri huoneissa.

Vierailija
14/315 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ja minä ollaan aamu-unisia. Viikonloppuisin vaimo saa puuhailla ihan itsekeen aamuisin, kun kaikki muut nukkuvat. Tulisi kyllä sanomista, jos hän ihan huvikseen herättelisi.

Vierailija
15/315 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
16/315 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tää nyt taas joku trollaus, ei kukaan voi olla noin lapanen.

Vierailija
17/315 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt mieheltäsi miksi ei anna sinun nukkua?

Vierailija
18/315 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon pitäisi olla ihan lähtökohtainen oletus. Eikä se ole mitään erillistä hoitamista jos omista lapsista on kyse. Tuollaisten ihmisten ei pitäisi lisääntyä, jos ei pärjää omien lasten kanssa.

Vierailija
19/315 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti olettaa, mieshän ne lapset on halunnut kun on ilman ehkäisyä vehkeensä kanssa leikkinyt.

Vierailija
20/315 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kysynyt mieheltäsi miksi ei anna sinun nukkua?

Tämä.

Kommunikoi, hyvä ihminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi