Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei anna mun nukkua

Vierailija
15.09.2023 |

Olen työelämässä ja lapsiakin on, vieläpä pieniä.
Olen aamu-uninen ja myös unentarve on ehkä tavallista suurempi (8-10h/yö).
No, ongelma on se että mun puoliso ei anna mun nukkua että saisin unentarpeeni täyteen. Enkä nyt puhu arkiaamuista jolloin joudun menemään töihin siinä missä muutkin.
Tämän takia haluaisin nukkua vkl kuten oma luonnollinen unirytmi olisi. Se ei käy miehelleni joka herättää minut oman aamuvirkkurytminsä mukaisesti siten että jatkuva väsymys vaivaa ja olen nykyään stressaantunut ja kärttyisä.
Mitään erityistä syytä meillä ei ole miksen saisi nukkua vkl k 10 asti vaan kyse on periaatteesta ettei aikuisten kuulema kuulu nukkua noin myöhään.
Tuntuu että terveys kärsii ja eikö muka muissa perheissä nukuta yli k 8??

Kommentit (315)

Vierailija
21/315 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikoina oli kesätöissä vartijana. Tein siis öitä 22-6. Silloin tällöin kävi sukulaisia tätiä, serkkua, mummoa jotka eivät tajunneet että en nuku pitkään vaan olen ollut yötöissä ja kävivät herättämäss miut

Olinpas ilonen

Kuinka joku voi olla noin tyhmä ettei puhetta ymmärrä

Vierailija
22/315 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukkuuko ne pienet lapset myös 10 asti vai oletatko keskustelematta että mies hoitaa?

Mitä helkutin keskustelua pitää käydä omien lasten kohdalla? Jos ei mies osaa tehdä lapsille aamupalaa, niin jotain on pahasti pielessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/315 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mies herättää sinut ihan tarkoituksella viikonloppuisin aikaisin aamulla? Oman periaatteensa vuoksi? Kaikkea sitä kuuleekin.

Sanopa muuta. Oma eksäni oli just tuollainen, yritti pakottaa minut omaan rytmiinsä. Siis väkivallalla. Jos olin joskus ihan uuvuksissa työnteosta (fyysisesti raskas työ) ja käytännössä sammuin kun pää osui tyynyyn, eksä alkoi sormella tökkimään kylkiluiden väliin jotta heräsin ja hän sai nauraa. Oli hänestä kuulemma hyvin hauska vitsi. Erosin ennen kuin tein mrhan.

Vierailija
24/315 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kommentoida enempää tietäen kokonaistilannetta. Veikkaisin, että jos olisi aloitus, että mies haluaa nukkua viikonloppuaamuisin kymmeneen ja itse äiti nousee seiskalta pienten lasten kanssa aamutoimille, aamupalalle, ulkoilemaan ym. ja hankala suunnitella perheen yhteisiä menoja, kun monet lastentapahtumat alkavat jo 10. Tuolloin se hyvin nukkunut ja raukea mies tallustelee keittämään kahvia kaikessa rauhassa kun äiti on pessyt jo pari koneellista pyykkiä ja alkaa hiki valuen vääntää vähitellen lounasta.

Veikkaan että tulisi aika monta jätä se sika viestiä?

Vierailija
25/315 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän yhtään peittele ärtymystäsi? Anna näkyä ja kuulua, minulle on turha puhua jos olen väsynyt ja ärtynyt, en tee yhtään mitään eikä esimerkiksi seksi käy mielessäkään.

Vierailija
26/315 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti ei voi parisuhteessa sietää sitä jos toinen nukkuu kun hän itse ei. Tämä on yksi narsistien pieniä hauskoja omituisuuksia.

Vierailija
27/315 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan tätä tilannetta on kestänyt? Ja mitä teet kun herättää sinut? Nouset ylös ja meet tekemään aamupalan koko perheelle, niinkö?

Vierailija
28/315 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unet on pyhät. Itse en sietäisi tuollaista, kiusanteko saatava loppumaan tavalla tai toisella. Jos mikään ei saa miestä lopettamaan, eroa.

Vierailija
29/315 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään jo sanot selkeästi että huomisaamuna haluat nukkua rauhassa pitempään.

Suoraa puhetta että varmasti ymmärtää!

Jos on mahdollista nukkua eri huoneessa niin nukut ja vaikka oveen lappu ettei saa häiritä.

Vierailija
30/315 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon olet ap käyttänyt tuota "suuri unentarve" -korttia? Ex-mieheni jätti sen varjolla kaikki pikkulapsivaiheen heräilyt yöllä ja aikaisin aamulla minulle (silloinkin, kun olin perheen ainoa työssäkäyvä aikuinen). Olin niin väsynyt, että pari kertaa unohdin oman nimenikin, mutta edes viikonloppuna minun ei annettu kompensoida heräilyäni päiväunilla.

Vierailija
31/315 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kysynyt mieheltäsi miksi ei anna sinun nukkua?

No, ap:n mies on suoraan sanonut.

Ap kirjoitti näin:

"Mitään erityistä syytä meillä ei ole miksen saisi nukkua vkl k 10 asti vaan kyse on periaatteesta ettei aikuisten kuulema kuulu nukkua noin myöhään."

Vierailija
32/315 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepä olet tuon tyypin mieheksesi valinnut ja tehnyt vieläpä lapsukaisiakin tämän kanssa. Olisit valinnut viisaammin. Ihan taatusti tunsitte toistenne tavat jo seurustellessa, joten olisit oikein hyvin voinut jo silloin kommunikoida miehen kanssa asioista, mutta etpä viitsinyt.

Sitä paitsi joku 10 h/vrk uni on aikuisella ihmisellä paljon, terveytesi ei taida olla ihan kunnossa? Pitäisikö sinun alkaa elää terveellisemmin, teetättää kattavat labratestit ja jutella lääkärin kanssa asiasta? Uniapneakin tms. saattaa vaivata jo, jos et ole 8 h unienkaan jälkeen pirteä.

Vierailija
33/315 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepä olet tuon tyypin mieheksesi valinnut ja tehnyt vieläpä lapsukaisiakin tämän kanssa. Olisit valinnut viisaammin. Ihan taatusti tunsitte toistenne tavat jo seurustellessa, joten olisit oikein hyvin voinut jo silloin kommunikoida miehen kanssa asioista, mutta etpä viitsinyt.

Sitä paitsi joku 10 h/vrk uni on aikuisella ihmisellä paljon, terveytesi ei taida olla ihan kunnossa? Pitäisikö sinun alkaa elää terveellisemmin, teetättää kattavat labratestit ja jutella lääkärin kanssa asiasta? Uniapneakin tms. saattaa vaivata jo, jos et ole 8 h unienkaan jälkeen pirteä.

Ja sinä kuulostat tosi mukavalta ja empaattiselta ihmiseltä. Säälin kavereitasi. Jos sulla sellaisia edes on.

Vierailija
34/315 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 asti ei edes ole myöhään nukkumista. Itse alkaisin sitten valvottaa miestä aamukahteen asti kun ei minusta aikuisen kuulu mennä kymmeneltä nukkumaan kuin pikkulapsi. Periaate nääs.

Meillä mies on illantorkku aamuvirkku, minä vastakohta, ja hyvin tullaan toimeen ihan yhdellä sängyllä, kun vaan kunnioitetaan toista ja toisen unta.

Vierailija
35/315 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kirjoitti näin:

"Mitään erityistä syytä meillä ei ole miksen saisi nukkua vkl k 10 asti vaan kyse on periaatteesta ettei aikuisten kuulema kuulu nukkua noin myöhään."

Olisiko asiaa ennä nykkumaan vaikka klo 22 illalla, niin 10 h yöunilla voisi herätä vaikka klo 8? Jos perheellä on menoja, niin eihän se ole kovin viisasta, että yksi valvoo yötä myöten ja makaa sängyssä puoleen päivään ihan ikioman periaatteensa takia.

Vierailija
36/315 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea kommentoida enempää tietäen kokonaistilannetta. Veikkaisin, että jos olisi aloitus, että mies haluaa nukkua viikonloppuaamuisin kymmeneen ja itse äiti nousee seiskalta pienten lasten kanssa aamutoimille, aamupalalle, ulkoilemaan ym. ja hankala suunnitella perheen yhteisiä menoja, kun monet lastentapahtumat alkavat jo 10. Tuolloin se hyvin nukkunut ja raukea mies tallustelee keittämään kahvia kaikessa rauhassa kun äiti on pessyt jo pari koneellista pyykkiä ja alkaa hiki valuen vääntää vähitellen lounasta.

Viikonloppuaamut voi ottaa ihan iisisti, syödä aamupalaa rauhassa ja laittaa lapsille piirretyt. Ulos ei ole mikään pakko painua aamutuimaan eikä räänlevittelytapahtumissa tarvitse jatkuvasti juosta. Kotihommat voi tehdä myöhemmin tai vaikka jättää tekemättä.

Vierailija
37/315 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuullista olisi ap sopia miehen kanssa, että molemmilla on toinen viikonlopun aamuista ns. omaa aikaa eli saa nukkua pitkään tai puuhata omiaan, kun toinen hoitaa lapset.

Molempien viikonloppuaamujen vapaaksi itselle vaatiminen on itsekästä ja kohtuutonta.

Vierailija
38/315 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kirjoitti näin:

Olisiko asiaa ennä nykkumaan vaikka klo 22 illalla, niin 10 h yöunilla voisi herätä vaikka klo 8? Jos perheellä on menoja, niin eihän se ole kovin viisasta, että yksi valvoo yötä myöten ja makaa sängyssä puoleen päivään ihan ikioman periaatteensa takia.

Mikset itse menisi nukkumaan vaikka klo 19 illalla, niin voisit herätä vieläkin aikaisemmin?

Kaikkien unirytmi ja unenlahjat ei yksinkertaisesti ole sellaiset, että unta saa aikaisemmin jos vaan menee sänkyyn.

Kello 10 aamulla ei ole puoltapäivää, eikä siihen nukuta periaatteen takia, vaan unen tarpeen.

Ja onko kaikilla lapsiperheillä muka menoja joka vklp heti aamusta? Ap ainakin sanoi, että mitään erityistä syytä ei ole, miksei voisi viikonloppuna nukkua pari h pidempään. Mikä on ongelma etteikö lapset voisi syödä aamupalaa ja katsoa lauantaiaamun lastenohjelmia isin kanssa pari tuntia? Ei, väsynyt äiti pitää raastaa ylös klo 8 ihan vaan koska aamuvirkun periaate.

Vierailija
39/315 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikonloppuaamut voi ottaa ihan iisisti, syödä aamupalaa rauhassa ja laittaa lapsille piirretyt. Ulos ei ole mikään pakko painua aamutuimaan eikä räänlevittelytapahtumissa tarvitse jatkuvasti juosta. Kotihommat voi tehdä myöhemmin tai vaikka jättää tekemättä.

Joskus pitää vain mennä ja harrastaa muutakin kuin työtä ja nukkumista. Ei kannata perustaa perhettä, jos haluaa ottaa vain iisisti.

Ehkä ap hankkii oman kämpän ja menee nukkumaan sinne tai sitten hän voi mennä äiteen nurkkiin taas asumaan.

Perheen äiti haluaisi joskus nukkua pitempään - surkea äiti, muuttakoon takaisin omille vanhemmilleen. Niinkö? Jopas on jyrkkää.

Kysyn uudestaan, onko lapsiperheillä muka joka vklp jotain menoa heti aamusta?

Vierailija
40/315 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan äitikin on virkeämpi ja levännyt sunnuntaina jos saa lauantaina nukkua rauhassa pitempään.

Voisitte sopia että jatkossa edes toinen viikonloppuaamu on rauhoitettu pitkille unille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän