Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei anna mun nukkua

Vierailija
15.09.2023 |

Olen työelämässä ja lapsiakin on, vieläpä pieniä.
Olen aamu-uninen ja myös unentarve on ehkä tavallista suurempi (8-10h/yö).
No, ongelma on se että mun puoliso ei anna mun nukkua että saisin unentarpeeni täyteen. Enkä nyt puhu arkiaamuista jolloin joudun menemään töihin siinä missä muutkin.
Tämän takia haluaisin nukkua vkl kuten oma luonnollinen unirytmi olisi. Se ei käy miehelleni joka herättää minut oman aamuvirkkurytminsä mukaisesti siten että jatkuva väsymys vaivaa ja olen nykyään stressaantunut ja kärttyisä.
Mitään erityistä syytä meillä ei ole miksen saisi nukkua vkl k 10 asti vaan kyse on periaatteesta ettei aikuisten kuulema kuulu nukkua noin myöhään.
Tuntuu että terveys kärsii ja eikö muka muissa perheissä nukuta yli k 8??

Kommentit (315)

Vierailija
301/315 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap miehesi ei rakasta sua eikä halua hyväksyä että sulla on erilainen unentarve.

Miks olet moisen pösilön kanssa?

Vierailija
302/315 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unen riistäminen on parisuhdeväkivallan muoto. Siitä ei puhuta, eikä raportoida mutta on yksi kauheimpia tapoja, miten ihmistä voidaan pahoinpidellä. Pataan vetäminen on oma lajinsa mutta siitä jää jäljet. Ylipäätään parisuhdevallan kohteeksi joutuneet ihmiset eivät tee tutkintapyyntöä kovin herkästi, oli kyse mistä sukupuolesta tahansa. Niin pitäisi kuitenkin tehdä, koska ei tätä saada loppumaan koskaan millään muulla tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/315 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene viikonloppuisin vaikka hotelliin tai ystävälle nukkumaan.

Tuohan on julmaa kiusaamista! 

Valvottaminen on virallisesti tunnustettua väkivaltaa.

Vierailija
304/315 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monista miehistä aamuseksi on parasta?

miesten testotasot ovat aamulla korkeimmillaan, eli luultavasti lähes kaikkien mielestä.

Vierailija
305/315 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin aikanaan suhteessa, jossa mies katseli äänekkäästi televisiota ihan niin pitkään kuin halusi, vaikka minulla oli aikainen herätys. Jos minulla oli myöhäisempi herätys, rävähtivät valot ja tv päälle kukonlaulun aikaan. Lienee sanomattakin selvää, että minua vaadittiin toimimaan hipihiljaa ja pimeässä, kun herra nukkui.

Alistamista, vallankäyttöä, väkivaltaa, sadismia. Sitähän se oli. Toivon kovasti, ettei kukaan suostuisi tuollaiseen edes sitä ensimmäistä kertaa.

Siis m a t u! :-DDD

Itsepä tilasit!

Itse asiassa kyseinen ns. mies oli avoimesti r a s 1 s t 1. Sittemmin en ole heikäläisiin sortunut enkä moista kokenut.

Vierailija
306/315 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepä olet tuon tyypin mieheksesi valinnut ja tehnyt vieläpä lapsukaisiakin tämän kanssa. Olisit valinnut viisaammin. Ihan taatusti tunsitte toistenne tavat jo seurustellessa, joten olisit oikein hyvin voinut jo silloin kommunikoida miehen kanssa asioista, mutta etpä viitsinyt.

Sitä paitsi joku 10 h/vrk uni on aikuisella ihmisellä paljon, terveytesi ei taida olla ihan kunnossa? Pitäisikö sinun alkaa elää terveellisemmin, teetättää kattavat labratestit ja jutella lääkärin kanssa asiasta? Uniapneakin tms. saattaa vaivata jo, jos et ole 8 h unienkaan jälkeen pirteä.

Haista -----.

Vierailija
307/315 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pena ja riitu kirjoitti:

tuolla apllä on monilaatuisia ongelmia.olemme seuranneet että sama nimimerkki kyselee kyselee neuvoja jos johonkin ongelmaan.ammattiauttajalle olisi hyvä mennä jos näin on.sieltä saa apua kyllä oikeanlaista.

Varmaan tiedätkin, mutta kerrotaan vielä varulta:

Ap = alkuperäinen = ketjun aloittaja.

Kyseessä ei ole kenenkään nimimerkki vaan sinäkin olet ap, jos aloitat jonkun ketjun ihan mistä tahansa aiheesta.

Vierailija
308/315 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakottaa nukkumaan ollenkaan. Voit valvoa koko yön. Ei se haittaa. Mieskin olisi varmaan iloinen. Pitemmän päälle.

Vierailija
309/315 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pena ja riitu kirjoitti:

tuolla apllä on monilaatuisia ongelmia.olemme seuranneet että sama nimimerkki kyselee kyselee neuvoja jos johonkin ongelmaan.ammattiauttajalle olisi hyvä mennä jos näin on.sieltä saa apua kyllä oikeanlaista.

Mistähän nimimerkistä sinä oikein puhut?

Minäkin olen bongannut saman ap:n aloituksia milloin mistä elämänhallintaongelmasta. Hän vaikuttaa aika lapsekkaalta ja olevan hukassa. Jokainen asia pitää varmistaa ulkopuolisilta, miten tulisi toimia.

Nolo!

Vierailija
310/315 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mies voisi nukkua ei huoneessa viikonloput ja saisit nukkua yksin niin kauan kuin haluta.

Ja ehdottomasti sinun tarvitsee saada riittävästi nukuttua, ilman että joku herää kekkuloimaan aamuvarhaisin viikonloppuina.

Vierailija
311/315 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unen riistäminen on parisuhdeväkivallan muoto. Siitä ei puhuta, eikä raportoida mutta on yksi kauheimpia tapoja, miten ihmistä voidaan pahoinpidellä. Pataan vetäminen on oma lajinsa mutta siitä jää jäljet. Ylipäätään parisuhdevallan kohteeksi joutuneet ihmiset eivät tee tutkintapyyntöä kovin herkästi, oli kyse mistä sukupuolesta tahansa. Niin pitäisi kuitenkin tehdä, koska ei tätä saada loppumaan koskaan millään muulla tavalla.

Onhan se kauheata väkivaltaa, jos pienten lasten äiti joutuu joskus heräämään enen kymmentä!

Vierailija
312/315 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö mies voisi nukkua ei huoneessa viikonloput ja saisit nukkua yksin niin kauan kuin haluta.

Ja ehdottomasti sinun tarvitsee saada riittävästi nukuttua, ilman että joku herää kekkuloimaan aamuvarhaisin viikonloppuina.

..PIENET LAPSET..

Vierailija
313/315 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lapset ole heitteillä kun ne on isänsä kanssa.

Ja minäkään en vaadi häntä väkisin nukkumaan niin miksi minun pitäisi väkisin herätä aamulla kun tuntuu että saa sydärin ja sitten pitäs tyhjää toimitella sen sijaan että latais akkuja kunnolla.

Ai koska äidit ei saa olla itsekkäitä ja huolehtia itsestään?

Ap

Se ei vaan mene niin, että toinen vanhemmista saa jokaisen vapaapäivänä aamut nukkua ja toinen on aina lasten kanssa. Vapaamatkustaja ei saa olla. Yksikään meistä ei tuollaista sietäisi puolisoltaan.

Teille on varmaan parasta erota. Voit sitten joka toinen viikko nukkua niin pitkään kuin haluat. Ja joka toinen viikko saat sitten aamulla hoitaa omat lapsesi, ei tarvitse tyhjää toimitella silloinkaan.

Vierailija
314/315 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on väkivaltainen, täysin selvä juttu. Se että estää toista nukkumasta on todella vakavaa våkivaltaa.

Luulen että tuo mies jatkaisi kiusaamista epäsuorasti, vaikka lopettaisikin ilmiselvän tahallisen herättelyn - kolistelisi ja laittaisi lapset herättämään ap:n puolestaan.

Ainoa ratkaisu on ero ja sopimus huoltajuudesta.

Ap on väkivaltainen. Jättää toisen vastuulle lasten hoidon.

Mitähän kaikkea viikonloppuna ennen aamukymmentä lasten kanssa pitää tehdä? Tekee aamupalan, piirretyt pyörimään, juo kahvia, jossain vaiheessa kehottaa lapset hampaiden pesulle ja pukemaan. Voi jopa ehtiä johonkin pihalle seisoskelemaan ja vahtimaan lapsia. Tosi rankkaa hei.

Viikonloppusin mikään paikka ei ole aikaisin auki, eikä mitään välttämätöntä syytä lähteä aikaisin kauas puistoon tai metsäretkelle, kun kaiken tuon voi tehdä myöhemminkin. Jos ap herää viimeistään kymmeneltä, ei lounaan laittokaan jää yksin toisen harteille.

Lounas, päiväunet ja välipala. Eipä tuossa jää mitään aikaa. Yleensä.pikkulapsien kanssa se aika ennen lounasta pn sopivin tehdä.kaikkea mukavaa.

Enkä edelleen usko, että.meistä äideistä yksikään haluaisi olla se, joka jokaisena vapaapäivänä herää huolehtimaan lapsista eikä milloinkaan pääse perheenä viikonloppuna tekemään mitään kivaa.

Tuollainen parisuhde ei toimi.

Eikä.täälläkään kukaan hyväksyisi asiaa, jos kyseessä.olisi perheen isä. Joka nukkuu jokaisena vapaapäivänä lounaaseen saakka.

Miten niin ei pääse tekemään mitään kivaa? Kai sen välipalankin jälkeen on vielä päivää jäljellä? Jos lapset heräävät aikaisin niin helposti välipala on syöty kahden-kolmen maissa, onhan siinä vaikka seitsemään asti aikaa puuhastella. Meillä on molemmat vanhemmista iltavirkkuja, mutta taapero (valitettavasti) herää viimeistään kahdeksalta. Harvoin silti mitään retkiä tms. tehdään ennen lounasta kun ei saada itseämme hereille :D toki lapsi hoidetaan ja ulkoillaan aamupäivälläkin, mutta retket ja muu kiva jätetään suosiolla iltapäivään kun olemme toimintakuntoisia.

Vierailija
315/315 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuo lasten aamutoimet ei muka ole raskaita niin siinä tapauksessa ap voi itse nousta niitä hoitelemaan, aamupalaa laittamaan yms. Ei voi olla niin että automaattisesti lankeaa sille joka tunnollisesti vaivautuu nousemaan aikaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi