Isän puolen isovanhemmat jäävät usein etäisiksi lapsille. Näin katkaiset katkeruuden kierteen
"Perheen äiti voisi vähentää kilpailutilannetta ja jännitettä huolehtimalla yhteydenpidosta myös isän puolen isovanhempiin.
Äiti voisi kannustaa appivanhempiaan luomaan suhdetta lapsiin. Jos perheen isä on huono pitämään yhteyttä vanhempiinsa, he jäävät helposti sivuun."
Niin naiset, hoitakaa se yhteydenpito myös miehen sukuun. Teidän vastuuulla!
https://kaksplus.fi/vanhemmuus/ei-meita-kuitenkaan-haluta-isan-puolen-i…
Kommentit (232)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isovanhemmat osaavat halutessaan pitää yhteyttä sekä poikaansa, että suoraan lapsenlapseensa. Samoin lapsen isä kykenee pitämään yhteyttä omiin vanhempiinsa jos siihen on halua. En ole perheen ulkoasiainvastaava.
Kuka määrää saako lapsi puhua vaikka mummon kanssa puhelimessa? Lapsen äiti.
Kuka määrää missä lapsi käy? Lapsen äiti.Teilläkö toimitaan noin? Miksi ihmeessä?
Eiköhän joka perheessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne miehet on sitten vekkuleita. Ollaan virallisesti aikuisia, mutta ei sitten ollakaan. Vaimonhan se kuuluu omien velvollisuuksien lisäksi huolehtia miehenkin asiat. Yäk.
Ladtensa puolesta suhteet toisiinkiin isovanhempiin. Avainsana lapset.
Miksi sen miehen sitten pitää olla anoppilassaan viikonloput ja lomat? Kuka vaatii? Miksei mies voi vaatia toisinpäin?
Voi vaatia. Sehän on perheen keskeinen asia. Tässähän puhuttiinkin siitä, että mies esitetään peräänkatsottavana tollona, jota vaimo joutuu valvomaan ja huolehtimaan. Aikuista miestä, jonka tulisi olla tasavertainen kumppani.
Yleensä ei vauvapalstan naiset pidä miestään tasavertaisena. Mieshän on alempiarvoinen (taustaltaankin) kotitalouskone, äänetön yhtiömies, joka asiassa neuvotrava, naiset julistavat MINUN kotiini ei anoppi tule.
Mikäs ajatuskeikaus tänään kun miestä pidetään muka tasa-arvoisena?Normaali mies toki on vastuullinen aikuinen. Jos anoppi ei ole tervetullut, suosittelen anoppia katsomaan peiliin ja ihan ensimmäistä kertaa elämässään miettimään sitä omaa käytöstään.
Miniäthän on niitä täydellisiä ihmisiä ja maailman pitää pyöriä heidän tahtonsa mukaan.
En ihmettele erojen määrää.
Ei juma vielä tuokin pitäisi aikuisen järkevän ihmisen eli miehen puolesta huolehtia!!! Ei tuu pakettia. En kerta kaikkiaan jaksa! Jos mies ei pidä yhteyttä omiin vanhempiinsa niin en minä kyllä sitä ala hänen puolestaan tekemään.
Niin mutta kun se anoppi on aina ILKEÄ PASKA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne miehet on sitten vekkuleita. Ollaan virallisesti aikuisia, mutta ei sitten ollakaan. Vaimonhan se kuuluu omien velvollisuuksien lisäksi huolehtia miehenkin asiat. Yäk.
Miksi sen miehen sitten pitää olla anoppilassaan viikonloput ja lomat? Kuka vaatii? Miksei mies voi vaatia toisinpäin?
Ihan oikeastiko joku aikuinen perheellinen viettää jatkuvasti viikonloppunsa vanhemmillaan ja kaikki lomat? Kuulostaa painajaiselle, myös sen lomakodin ylläpidosta vastaavalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole edes kuullut yhdestäkään miehestä, jonka pitää viettää kaikki viikonloput ja lomat appivanhempien luona vaimon päätöksestä. Kerro lisää tuosta perheestä, jossa toimitaan noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö nainen että miehesi pitää salaa yhteyttä vanhempiinsa vaikka sinä et haluaisi mitään yhteyttä heihin?
Ei meillä ainakaan pidä salaa, vaikka anoppi luulee niin. Soittaa miehelle vain tämän työaikana ja mies lähettelee kuvia pojasta.
Miksi tämä olisi minulta pois..? Mulle riittää että ei tarvitse itse olla tekemisissä.
Mies myös käy siellä pojan kanssa n. 2-3kk välein. Enempää ei kuulemma jaksa, koska sinä et oikeasti osaa olla lasten kanssa ja hoidatit omat poikasikin äidilläsi.Tiesitkös muuten sinä anoppi, että mies ei oikeasti halua itse tulla sinne lapsuudenkotiinsa, minä en ole syy miksei hän käy enkä estä häntä tapaamasta äitiään ?
Et varmaan tiennyt, koska on helpompi syyttää miniää kuin katsoa peiliin. 💁🏻
Siksi siis et siedä anoppiasi kun et hänestä saanutkaan lastenhoitajaa jos ei jaksa tai halua?
Olet ainakin yksi rehellinen täällä, anoppia ei siedetä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö nainen että miehesi pitää salaa yhteyttä vanhempiinsa vaikka sinä et haluaisi mitään yhteyttä heihin?
Minun mieheni ei ainakaan pidä. Vasta kun muistutan asiasta pari kertaa ottaa heihin yhteyttä. Omia vanhempiani emme tapaa yhtään sen useammin kuin miehenkään (itseänikään ei suku innosta) eikä mieheni osallistu millään tavalla niihin puheluihin, joita vanhemmilleni ensisijaisesti velvollisuudesta soitan kerran viikossa tai harvemmin. Mieheni velvollisuudentunto ilmeisesti on tässä suhteessa matalampi kuin omani ja uskon että tämä on melko tyypillistä, tytöt kasvatetaan, tai ainakin on kasvatettu aiemmin, enemmän velvollisuudentuntoisiksi kuin pojat.
Yleisesti: Mieskin on aikuinen ihminen. Hänellä ei ole tarvetta tehdä tällaista salaa. Sille puolisolleen pystyy mieskin sanomaan, että haluaa pitää yhteyttä näin ja näin. Jos parisuhde on niin huono, että puolisolle ei ilman hyvää syytä käy lainkaan miehen suorittama yhteydenpito ja miehen suorittamana tapahtuva vanhempiensa kestitseminen, suhde ei toimi ja ero on siinä tilanteessa oikea ratkaisu.
Se fyysinen näkeminen kun ei mitenkään edesauta lämpimiä välejä jos isovanhemmat on möllejä. Vietettiin äitini kanssa monta kesälomaa äidillään, mutta hän oli niin tunnekylmä, ettei mulla ollut mitään tunteita kun mummo kuoli.
Joten turha vaiva äideillä stressata näkeekö lapsi isän puolen vanhempia, jos mummo on helposti lähestyttävä ja hoivaava, välit ovat lämpimät vaikka kerran vuodessa näkis.
Itse en saanut elämäni ekaan 9 vuoteen mitään kontaktia äitini äitiin, sitten hän kuolikin. Ja tosiaan näimme usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä taas huomaa kaksoisstandardit. Ihan kuin nainen olisi vastuussa yhteydenpidosta miehen sukuun. Kyllä se on ihan mies itse, joka voi huolehtia asiasta. Nainen ei ole puolisonsa äiti, joka hoitaa kaiken tämän puolesta.
Korjaan; lastensa toisen puolen isovanhempia ei naiset tahdo nähdä. Ne ovat, hyvät naiset, lastenne sukulaisia.
Niin? Lasten isä voi ihan hyvin huolehtia siitä, että lapset näkevät isovanhempiaan.
Ilman ladten äudin suostumusta isä ei voi viedä lapsia mummolaan tai vanhempiaan tapaamaan eikä kutsua heitä kotiinsa.
Kyllä se täällä vauvapalstalla on luettu satoja kertoja, en laske lapsia anoppilaan.
Siinä on aina ollut hyvät perusteet, miksi lasta ei päästetä muualle. Jos lapsen allergioihin suhtaudutaan väheksyvästi, lapsi syötetään täyteen makeaa, sisällä tupakoidaan tai lapsen aikana ollaan humalassa, niin yksikään päästään terve vanhempi ei salli lasten kyläilyjä tuollaisissa paikoissa.
Palstallakin usein esiintyvä niin sanottu anoppiviha on varmaan suurin syy sille, miksi joissakin perheissä isän vanhemmat jäävät lapsille etäisiksi.
Vielä on kuitenkin myös olemassa normaaleja perheitä, joissa anoppi ja miniä tulevat keskenään hyvin toimeen ja ovat ikään kuin hyviä ystäviä keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Nainen ei halua yhteyttä. Soitelkoot se mies tosiaan omille vanhemmilleen.
Mutta miksi rähjäät taustalla jos tiedät miehesi puhuvan vanhempiensa kanssa? Onko se hyvää käytöstä? Pakotat miehesi pitämään selkäsi takana pitämään yhteyttä vanhempiinsa.
En minä kenellekään rähjää. Minulla oli todella ihana anoppi ja olen kiitollinen, että minun ja lasteni elämässä on ollut niin lämmin ihminen. Mieheni kun oli ihan normaali ihminen, eikä hänellä ollut mitään syytä soitella salassa omille vanhemmilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä ainakaan pidä salaa, vaikka anoppi luulee niin. Soittaa miehelle vain tämän työaikana ja mies lähettelee kuvia pojasta.
Miksi tämä olisi minulta pois..? Mulle riittää että ei tarvitse itse olla tekemisissä.
Mies myös käy siellä pojan kanssa n. 2-3kk välein. Enempää ei kuulemma jaksa, koska sinä et oikeasti osaa olla lasten kanssa ja hoidatit omat poikasikin äidilläsi.Tiesitkös muuten sinä anoppi, että mies ei oikeasti halua itse tulla sinne lapsuudenkotiinsa, minä en ole syy miksei hän käy enkä estä häntä tapaamasta äitiään ?
Et varmaan tiennyt, koska on helpompi syyttää miniää kuin katsoa peiliin. 💁🏻Siksi siis et siedä anoppiasi kun et hänestä saanutkaan lastenhoitajaa jos ei jaksa tai halua?
Olet ainakin yksi rehellinen täällä, anoppia ei siedetä.
En ikinä halunnut hänestä hoitajaa, mieheni käsittelee yhä äitinsä aiheuttamia traumoja, appiukko kuoli nuorena ja anoppi joi, jätti poikansa ihan heitteille.
En ikinä antaisi poikaani anopin hoiviin, hänestä on ihan normaalia haukkua lastensa ulkonäköä ja sättiä miestään, hyvää sanaa ei kuule koskaan.
Onneksi mies näkee tuon kaiken ja vierailee siellä syyllisyydentunnosta.
Sinkku velana, ei ole tätä(kään) ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehet saisivat lapsia nuorempana niin isovanhemmat eivät olisi jo kuolleet tai vanhainkodissa. Jos mies hankkii lapsia 40-vuotiaana niin isovanhemmat ovat helposti yli 70-vuotiaita lapsen syntyessä.
Tämäkin ihan totta. Meillä miehen vanhemmat 10 vuotta iäkkäämpiä kuin minun. Luonnollisesti minun vanhemmat ovat jaksaneet paremmin olla lastenlasten kanssa.
Meillä on ollut päinvastoin, mun vanhemmat 10-15 v vanhempia kuin miehen. Mä olen myös 4 lapsesta nuorin ja äitini oli minut synnyttäessään 41-vuotias. Anoppi on saanut poikansa eli puolisoni 22-vuotiaana. Kun meille syntyi eka lapsi, äitini oli 68-vuotias ja isäni 72-vuotias. Anoppi ja appi olivat molemmat vielä työelämässä ihan täysillä eikä meillä kyllä ollut pokkaa kinuta heiltä vaikkapa lastenhoitoapua. Mun vanhemmat on jaksaneet lastenlasten kans paljon enemmän kuin appi ja anoppi ja kun ovat olleet eläkkeellä, heillä on ollut myös aikaa olla lastenlastensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vaatia. Sehän on perheen keskeinen asia. Tässähän puhuttiinkin siitä, että mies esitetään peräänkatsottavana tollona, jota vaimo joutuu valvomaan ja huolehtimaan. Aikuista miestä, jonka tulisi olla tasavertainen kumppani.
Yleensä ei vauvapalstan naiset pidä miestään tasavertaisena. Mieshän on alempiarvoinen (taustaltaankin) kotitalouskone, äänetön yhtiömies, joka asiassa neuvotrava, naiset julistavat MINUN kotiini ei anoppi tule.
Mikäs ajatuskeikaus tänään kun miestä pidetään muka tasa-arvoisena?Normaali mies toki on vastuullinen aikuinen. Jos anoppi ei ole tervetullut, suosittelen anoppia katsomaan peiliin ja ihan ensimmäistä kertaa elämässään miettimään sitä omaa käytöstään.
Miniäthän on niitä täydellisiä ihmisiä ja maailman pitää pyöriä heidän tahtonsa mukaan.
En ihmettele erojen määrää.
Tottakai jokainen perhe päättää omista asioistaan. Ei anopin kuulu niihin puuttua. Etkö sitä tiennyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isovanhemmat osaavat halutessaan pitää yhteyttä sekä poikaansa, että suoraan lapsenlapseensa. Samoin lapsen isä kykenee pitämään yhteyttä omiin vanhempiinsa jos siihen on halua. En ole perheen ulkoasiainvastaava.
Kuka määrää saako lapsi puhua vaikka mummon kanssa puhelimessa? Lapsen äiti.
Kuka määrää missä lapsi käy? Lapsen äiti.Teilläkö toimitaan noin? Miksi ihmeessä?
Eiköhän joka perheessä.
Ei, ei todellakaan joka perheessä.
Onneksi meillä yhteydenpito ei ole minusta kiinni kumpiinkaan sukulaisiin. Mies on siinä paljon parempi, minä introverttina jurnotan tyytyväisenä kotona itsekseni tai jälkikasvun kanssa. Sukulaiset ovat toki tervetulleita käymään, itsekin vierailen jos kutsutaan (ja on pakko), ei minulla heitä mitään vastaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Nainen ei halua yhteyttä. Soitelkoot se mies tosiaan omille vanhemmilleen.
Mutta kun tilanne on valitettavan usein se, että nainen ei halua että kenelläkään perheessä olisi yhteyttä miehen vanhempiin.
-eri
Normaali mies toki on vastuullinen aikuinen. Jos anoppi ei ole tervetullut, suosittelen anoppia katsomaan peiliin ja ihan ensimmäistä kertaa elämässään miettimään sitä omaa käytöstään.