Isän puolen isovanhemmat jäävät usein etäisiksi lapsille. Näin katkaiset katkeruuden kierteen
"Perheen äiti voisi vähentää kilpailutilannetta ja jännitettä huolehtimalla yhteydenpidosta myös isän puolen isovanhempiin.
Äiti voisi kannustaa appivanhempiaan luomaan suhdetta lapsiin. Jos perheen isä on huono pitämään yhteyttä vanhempiinsa, he jäävät helposti sivuun."
Niin naiset, hoitakaa se yhteydenpito myös miehen sukuun. Teidän vastuuulla!
https://kaksplus.fi/vanhemmuus/ei-meita-kuitenkaan-haluta-isan-puolen-i…
Kommentit (232)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä taas huomaa kaksoisstandardit. Ihan kuin nainen olisi vastuussa yhteydenpidosta miehen sukuun. Kyllä se on ihan mies itse, joka voi huolehtia asiasta. Nainen ei ole puolisonsa äiti, joka hoitaa kaiken tämän puolesta.
Korjaan; lastensa toisen puolen isovanhempia ei naiset tahdo nähdä. Ne ovat, hyvät naiset, lastenne sukulaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat suvut ovat lasten sukua. Koskahan minä ite naiset muistavat sen?
Miksi et kysy "koskahan miehet muistavat sen"? Miehen omista lapsista on kuitenkin kyse.
Koska naiset on justiinoita miehet viettävät viikonloput ja lomansa kiltisti anoppilassaan. Jotta sopu säilyy.
Omat pojat soittavat töistä tai ulkoa minulle , eivät voi kotona puhua kun heti kuuluu kimitys takana, pyykit levittämään ja heti, äitiskö taas ruikuttaa.
Niinhän ne jotkut väittävät, että mies etsii äitinsä kaltaisen vaimon itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä taas huomaa kaksoisstandardit. Ihan kuin nainen olisi vastuussa yhteydenpidosta miehen sukuun. Kyllä se on ihan mies itse, joka voi huolehtia asiasta. Nainen ei ole puolisonsa äiti, joka hoitaa kaiken tämän puolesta.
Korjaan; lastensa toisen puolen isovanhempia ei naiset tahdo nähdä. Ne ovat, hyvät naiset, lastenne sukulaisia.
Mutta ei sen naisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Lasten isä voi ihan hyvin huolehtia siitä, että lapset näkevät isovanhempiaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne miehet on sitten vekkuleita. Ollaan virallisesti aikuisia, mutta ei sitten ollakaan. Vaimonhan se kuuluu omien velvollisuuksien lisäksi huolehtia miehenkin asiat. Yäk.
Ladtensa puolesta suhteet toisiinkiin isovanhempiin. Avainsana lapset.
Miksi sen miehen sitten pitää olla anoppilassaan viikonloput ja lomat? Kuka vaatii? Miksei mies voi vaatia toisinpäin?
Lastemme isän vanhemmat kuolivat kun lapset pieniä. Lisäksi isällä ei ollut kauhean läheiset suhteet sukulaisiinsa. Lähinnä sellaiset pakolliset.
Lasten isän siskot yrittää siirtää omia lapsuudenkokemuksiaan meidän lapsille yms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Lasten isä voi ihan hyvin huolehtia siitä, että lapset näkevät isovanhempiaan.
Ilman ladten äudin suostumusta isä ei voi viedä lapsia mummolaan tai vanhempiaan tapaamaan eikä kutsua heitä kotiinsa.
Kyllä se täällä vauvapalstalla on luettu satoja kertoja, en laske lapsia anoppilaan.
Kannustan lapsia itse olemaan yhteydessä kaikkiin isovanhempiin, mutta he "eivät jaksa jaaritella" isän puolen isovanhempien kanssa, ovat apinoineet tämän suhtautumistyylin isältään. Minä pyrin tasoittelemaan tilannetta minkä voin, mutta kyllä suurin vastuu tilanteesta on miehelläni. Tuntuu naurettavalta, että tässäkin tilanteessa miniä leimataan vastuunkantajaksi.
Tiedätkö nainen että miehesi pitää salaa yhteyttä vanhempiinsa vaikka sinä et haluaisi mitään yhteyttä heihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne miehet on sitten vekkuleita. Ollaan virallisesti aikuisia, mutta ei sitten ollakaan. Vaimonhan se kuuluu omien velvollisuuksien lisäksi huolehtia miehenkin asiat. Yäk.
Miksi sen miehen sitten pitää olla anoppilassaan viikonloput ja lomat? Kuka vaatii? Miksei mies voi vaatia toisinpäin?
Voi vaatia. Sehän on perheen keskeinen asia. Tässähän puhuttiinkin siitä, että mies esitetään peräänkatsottavana tollona, jota vaimo joutuu valvomaan ja huolehtimaan. Aikuista miestä, jonka tulisi olla tasavertainen kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vaatia. Sehän on perheen keskeinen asia. Tässähän puhuttiinkin siitä, että mies esitetään peräänkatsottavana tollona, jota vaimo joutuu valvomaan ja huolehtimaan. Aikuista miestä, jonka tulisi olla tasavertainen kumppani.
Yleensä ei vauvapalstan naiset pidä miestään tasavertaisena. Mieshän on alempiarvoinen (taustaltaankin) kotitalouskone, äänetön yhtiömies, joka asiassa neuvotrava, naiset julistavat MINUN kotiini ei anoppi tule.
Mikäs ajatuskeikaus tänään kun miestä pidetään muka tasa-arvoisena?
Toi juttu on ihan järkyttävä! Naisen tehtävä on siis huolehtia aikuisen miehen yhteydenpidosta äitiin?? Ja joku ammattilainen neuvoo noin.
Siis jos pojan ja äidin välit ovat läheiset lapsenlapsi kyllä on elämässä läsnä.
Jos taas pojan ja äidin välit etäiset, ei se lapsi sitä muuta kuin ehkä hetkellisesti.
Yritti minunkin mies paikata etäisiä välejään äitiinsä kun vauva syntyi, mutta aika pian huomasi että anopin hoivavietti ulottuu huonekasveihin ja halu auttaa lähinnä turhan roinan osteluun.
Anopille maistui brenkku paremmin kuin lasten hoito mieheni lapsuudessa.
Ei mieskään siellä enää jaksa käydä, anoppi on sanonut ettei hän jaksa taaperon perässä juosta eikä tee elettäkään tehdäkseen kodistaan lapsiystävällistä.
Mut ton artikkkelin mukaan minun pitäs päsmäröidä välissä ja puuttua heidän väleihinsä, koska isoäitiys
Kiitos ei, selvittäkööt aikuiser itse traumansa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö nainen että miehesi pitää salaa yhteyttä vanhempiinsa vaikka sinä et haluaisi mitään yhteyttä heihin?
Niin. Nainen ei halua yhteyttä. Soitelkoot se mies tosiaan omille vanhemmilleen.
Isovanhemmat osaavat halutessaan pitää yhteyttä sekä poikaansa, että suoraan lapsenlapseensa. Samoin lapsen isä kykenee pitämään yhteyttä omiin vanhempiinsa jos siihen on halua. En ole perheen ulkoasiainvastaava.
Vierailija kirjoitti:
Isovanhemmat osaavat halutessaan pitää yhteyttä sekä poikaansa, että suoraan lapsenlapseensa. Samoin lapsen isä kykenee pitämään yhteyttä omiin vanhempiinsa jos siihen on halua. En ole perheen ulkoasiainvastaava.
Kuka määrää saako lapsi puhua vaikka mummon kanssa puhelimessa? Lapsen äiti.
Kuka määrää missä lapsi käy? Lapsen äiti.
Vierailija kirjoitti:
Meillä vaimo rajoittaa äitini kanssakäymistä lapsen kanssa, ettei hänestä vain tulisi läheisempi lapselle kuin hänen kaukana asuvista vanhemmista. Hän rajoittaa myös minun tapaamisia/yhteydenpitoa äitiini. Usein v ttuilee, jos olen hänen mielestään liikaa käynyt hänen luonaan tai soitellut. Minun ei saisi kaksin käydä lapsemme kanssa äitini luona pari tuntia, vaikka hän itse vie lapsemme kanssaan kokonaisiksi viikonlopuiksi vanhempiensa luo, ilman että minä olen mukana.
Kuulostaa todella oudolta. Onneksi tuohon ei tarvi suostua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka määrää saako lapsi puhua vaikka mummon kanssa puhelimessa? Lapsen äiti.
Kuka määrää missä lapsi käy? Lapsen äiti.
Teilläkö toimitaan noin? Miksi ihmeessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Nainen ei halua yhteyttä. Soitelkoot se mies tosiaan omille vanhemmilleen.
Mutta miksi rähjäät taustalla jos tiedät miehesi puhuvan vanhempiensa kanssa? Onko se hyvää käytöstä? Pakotat miehesi pitämään selkäsi takana pitämään yhteyttä vanhempiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä ainakaan pidä salaa, vaikka anoppi luulee niin. Soittaa miehelle vain tämän työaikana ja mies lähettelee kuvia pojasta.
Miksi tämä olisi minulta pois..? Mulle riittää että ei tarvitse itse olla tekemisissä.
Mies myös käy siellä pojan kanssa n. 2-3kk välein. Enempää ei kuulemma jaksa, koska sinä et oikeasti osaa olla lasten kanssa ja hoidatit omat poikasikin äidilläsi.
Tiesitkös muuten sinä anoppi, että mies ei oikeasti halua itse tulla sinne lapsuudenkotiinsa, minä en ole syy miksei hän käy enkä estä häntä tapaamasta äitiään ?
Et varmaan tiennyt, koska on helpompi syyttää miniää kuin katsoa peiliin. 💁🏻