Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isän puolen isovanhemmat jäävät usein etäisiksi lapsille. Näin katkaiset katkeruuden kierteen

Vierailija
15.09.2023 |

"Perheen äiti voisi vähentää kilpailutilannetta ja jännitettä huolehtimalla yhteydenpidosta myös isän puolen isovanhempiin.

Äiti voisi kannustaa appivanhempiaan luomaan suhdetta lapsiin. Jos perheen isä on huono pitämään yhteyttä vanhempiinsa, he jäävät helposti sivuun."

Niin naiset, hoitakaa se yhteydenpito myös miehen sukuun. Teidän vastuuulla!

https://kaksplus.fi/vanhemmuus/ei-meita-kuitenkaan-haluta-isan-puolen-i…

Kommentit (232)

Vierailija
21/232 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaavatko naiset mitä he tekevät lapsilleen hylkiessään lasten isän sukua?

Isähän siinä on töpännyt jos hänen sukunsa jää etäiseksi.

Vierailija
22/232 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmat suvut ovat lasten sukua. Koskahan minä ite naiset muistavat sen?

Niin, miehet osaavat hyvin hoitaa tarvittavat yhteydet sukuunsa. Jos mies on jostain syystä etäinen omien vanhempiensa kanssa, niin vanhemmat katsokoon peilin.

-ohis

Täälläkin on naiset monesti kertoneet että he päättävät kuka saa käydä kylässä ja kehen pidetään yhteyttä. Miehen suku on se jota ei suvaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/232 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tämä asetelma toisinpäin. Isän puolen isovanhemmat on noin 1000 kertaa läheisempiä lapsenlastensa kanssa, tässä mummolassa myös halataan, pidetään sylissä ja hellitellään. Lasten isä on samanlainen hellittelijä kuin vanhempansakin. Mun vanhemmat on kylmiä ja etäisiä, ja olen itsekin kylmä ja etäinen.

Sama täällä. Miehen vanhemmat ovat aivan ihania lapsellemme ja haluavat viettää aikaa hänen kanssaan. Vaikka asuvatkin kaukana niin tulevat usein meille apuun. Jaksavat leikittää lasta ja viedä aktiviteetteihin vaikka ovatkin vanhempia kuin omat vanhempani. Mun vanhemmat rakastavat toki lastenlastaan paljon, mutta isäni ei esim uskaltanut pitää lasta vauvana sylissä. Katseli vaan kun lapsi leikki lattialla Omaa suhdettani vanhempiini kuvailisin lähinnä hyvänpäiväntuttavuudeksi. Tullaan toimeen, mutta mistään oikeista asioista ei ikinä puhuta. Olen onnellinen että miehen vanhemmat ovat eri maata. Ja mies pitää heihin yhteyttä ihan itse. Viestittelevät melkein päivittäin ja soittavat videopuheluita kerran pari viikossa.

Vierailija
24/232 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muotoilen viestisi uudelleen, ole hyvä:

Huomaavatko miehet mitä he tekevät lapsilleen hylkiessään omaa sukuaan?

Vierailija
25/232 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"moni nainen kokee oman äitinsä läheisemmäksi kuin anoppinsa." kertoo Väestöliiton vastuuasiantuntija Minna Oulasmaa.

Ihanko totta Minna?!

Vierailija
26/232 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen asunut lapsuuteni isän äidin ja tätini kanssa samassa taloudessa. Omat lapset on läheisempiä sekä isänsä vanhempiin että mun isään ja hänen puolisoonsa.

Omien poikieni kanssa teen kyllä selväksi, että yhteydenpito minuun on heidän vastuullaan, ei kenenkään tulevan miniän. Ja toisaalta sitten miniä myös pysyköön erossa meidän yhteydenpidosta vaikka se ärsyttäisi.

Naiset usein tuntuvat olevan aika hankoita vetelemään niitä perheiden rajoja, kuka saa olla tekemisissä ja minä verran kaikkien puolesta.

Jokaisella perheellä on omat rajansa. Myös pojan ja hänen vaimonsa perheellä. Mikäli suvussa on matriarkka henkinen hallitsija voi kyyti olla kylmää 😌

Vierailija
27/232 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"moni nainen kokee oman äitinsä läheisemmäksi kuin anoppinsa." kertoo Väestöliiton vastuuasiantuntija Minna Oulasmaa.

Ihanko totta Minna?!

Tuosta kannattaakin jo maksaa palkkaa.

Vierailija
28/232 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isät yrittää sitä perhesopua pitää yllä. Kuka jaksaa sitä nalkutusta äidistään ja siskoistaan. Lankojaan naiset sietävöt paremmin kuin miehensä siskoja.

Vierailija
29/232 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas huomaa kaksoisstandardit. Ihan kuin nainen olisi vastuussa yhteydenpidosta miehen sukuun. Kyllä se on ihan mies itse, joka voi huolehtia asiasta. Nainen ei ole puolisonsa äiti, joka hoitaa kaiken tämän puolesta.

Vierailija
30/232 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla eka kertas vauvapalstalka jos et tiedä miten naiset haukkuvat miehensä sukua. Heh.

Vierailija
31/232 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, miehet osaavat hyvin hoitaa tarvittavat yhteydet sukuunsa. Jos mies on jostain syystä etäinen omien vanhempiensa kanssa, niin vanhemmat katsokoon peilin.

-ohis

Täälläkin on naiset monesti kertoneet että he päättävät kuka saa käydä kylässä ja kehen pidetään yhteyttä. Miehen suku on se jota ei suvaita.

Tällaiset asiat päätetään todellisessa maailmassa yhdessä. Mies osaa kyllä tuoda mielipiteensä ilmi. On hänestä kiinni kuinka paljon yhteyttä omaan sukuunsa hän haluaa pitää.

Vierailija
32/232 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tämä asetelma toisinpäin. Isän puolen isovanhemmat on noin 1000 kertaa läheisempiä lapsenlastensa kanssa, tässä mummolassa myös halataan, pidetään sylissä ja hellitellään. Lasten isä on samanlainen hellittelijä kuin vanhempansakin. Mun vanhemmat on kylmiä ja etäisiä, ja olen itsekin kylmä ja etäinen.

Sama täällä. Miehen vanhemmat ovat aivan ihania lapsellemme ja haluavat viettää aikaa hänen kanssaan. Vaikka asuvatkin kaukana niin tulevat usein meille apuun. Jaksavat leikittää lasta ja viedä aktiviteetteihin vaikka ovatkin vanhempia kuin omat vanhempani. Mun vanhemmat rakastavat toki lastenlastaan paljon, mutta isäni ei esim uskaltanut pitää lasta vauvana sylissä. Katseli vaan kun lapsi leikki lattialla Omaa suhdettani vanhempiini kuvailisin lähinnä hyvänpäiväntuttavuudeksi. Tullaan toimeen, mutta mistään oikeista asioista ei ikinä puhuta. Olen onnellinen että miehen vanhemmat ovat eri maata. Ja mies pitää heihin yhteyttä ihan itse. Viestittelevät melkein päivittäin ja soittavat videopuheluita kerran pari viikossa.

Kaikki naiset ei suvaitse että mies soittelee äidileen/sukulaisilleen. Nainen määrää rajat.

Vierailija
33/232 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko totta Minna?!

Tuosta kannattaakin jo maksaa palkkaa.

Taisi selvitä mitä ne palstamammojen vaativat asiantuntijatehtävät sisältävät.

Vierailija
34/232 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ohis

Niinkö. Tarkoitatko näitä sukuja, jossa tupsahdetaan kylään päivittäin/viikottainilmoittamatta tai ilmoitetaan, että nyt tullaan. Kutsutaan itse itsensä, eikä odoteta milloin kutsutaan kylään? Nykyään käydään töissä, eikä toimita jatkuvina vapaa-ajan viihdykkeitä. Viikonloput voivat mennä kotihommissa ja levätessä.

Oma lukunsa on miehet, jotka eivät siivoa ja järjestä tarjoiluja vierailleen... kaikki kyläilyt kaatuu naisen niskaan.

-ohis

Vierailija
35/232 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitellaas, nainen ei siedä anoppiaan. Voiko mies kutsua vanhempansa kylään? Ei.

Voiko mies pitää yhteyttä kuin vähän salaa?

Jos tahtoo avioliittoa pitää kasassa.

Vierailija
36/232 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaimo rajoittaa äitini kanssakäymistä lapsen kanssa, ettei hänestä vain tulisi läheisempi lapselle kuin hänen kaukana asuvista vanhemmista. Hän rajoittaa myös minun tapaamisia/yhteydenpitoa äitiini. Usein v ttuilee, jos olen hänen mielestään liikaa käynyt hänen luonaan tai soitellut. Minun ei saisi kaksin käydä lapsemme kanssa äitini luona pari tuntia, vaikka hän itse vie lapsemme kanssaan kokonaisiksi viikonlopuiksi vanhempiensa luo, ilman että minä olen mukana.

Vierailija
37/232 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla eka kertas vauvapalstalka jos et tiedä miten naiset haukkuvat miehensä sukua. Heh.

Ja miten tämä liittyy asiaan? Eiköhän niillä miehillä ole sen verran selkärankaa, että näin tärkeässä asiassa toimivat kuitenkin siten kuin itse parhaaksi näkevät? Ilmeisesti se monen kohdalla vain tarkoittaa, että yhteydenpitoa on vähänpuoleisesti. Turha syyttää miehen puolisoa jos miestä itseään ei kiinnosta.

Vierailija
38/232 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki naiset ei suvaitse että mies soittelee äidileen/sukulaisilleen. Nainen määrää rajat.

Joo, ja nainen pyyhkii miehen perseen ja niistää nenän sekä lohduttaa, jos tulee pipi sormeen.

Puhuttaisko kuitenkin aikuisista ihmisistä?

Vierailija
39/232 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isät yrittää sitä perhesopua pitää yllä. Kuka jaksaa sitä nalkutusta äidistään ja siskoistaan. Lankojaan naiset sietävöt paremmin kuin miehensä siskoja.

Meillä mies ei kestä äitiään ja ikisinkku siskoaan, kuin rajatun määrän.

-ohis

Vierailija
40/232 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö naiset , jospa se mies pitää yhteyttä sukuunsa niin ettette te tiedä koska ette hyväksy miehen sukua.

Täälläkin kymmenet naiset kertoneet että lähtevät ulos aina jos kerta vuoteen appivanhemmat käy?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä