Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut ihmiset eivät käy koskaan missään

Vierailija
14.09.2023 |

viihteellä, eivät osallistu pikkujouluihin, yhteisiin tapahtumiin tms. siis eivät käy ikinä missään, edes matkoilla. Ja tunnen monia jotka ovat todella sosiaalisia, eli mistään introverteista tms ei ole kyse. Kotona vaan pönöttävät.

Kommentit (869)

Vierailija
801/869 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottuneet vähempäänkin. Eipäs sitä oikeasti tarvi ku juoda syödä nukkua paskoa. Joku harrastus, ajankulkua jos haluaa, ellei jopa hitautta.

Vierailija
802/869 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, tämä juttu on täysin makuasia. Ulkomaat on nyt nähty, kymmeniä maita koluttu ennen nelikymppisiä, ei haluta enää. Lähes kaikki Suomen vaellusreitit kävelty, varmuudella 80% suomen leirintäalueista koluttu, kotimaa ja Ruotsi pyöräilty..eli nähty kaikki tarpeellinen. Nyt kotona tai mökillä aikani kuluu kiitettävän rattoisasti puuhastellessa. Todennäköistä on niin, että meillä se ihmeteltävä ja nähtävä onkin, huomaan sen kun mökki on Kittilän kentän läheisyydessä.

Nyt kun vanhempana ihmisenä mietin käyttäytymistäni.... työelämässä ollessani kaikki kesälomani plus ylitöillä hankitut lisäviikot meni tienpäällä olemiseen. Lisäksi olin myös kaikki sulanmaan viikonvaihteet reissuissa..Koskaan en ole ollut lomilla kotonani esim vuosilomien aikaan paria yötä enempää, en koskaan.

Muistan erään kesän 90-luvulta.. muutto uuteen taloon juuri ennen kesälomia. Lomasta ei tuhlattu tuntiakaan tavaroiden järjestelyyn. Heti tienpäälle, kun aika koitti. Tavarat laatikoissa ja asiat sai odottaa syksyyn, kunnes pakollinen työrupeama taas alkoi.

Minuakin joku seuraava voisi ihmetellä "Tuo se ei käy missään, kotona ja mökillä se vain jotain nysvää..."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/869 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertti.

Viisi minuuttiakin on jo liikaa minulle siellä jossakin. 

Vierailija
804/869 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on päivät työkavereiden kanssa, niin ei kyllä kiinnosta pätkääkään viettää vapaa-aika jossain pikkujouluissa tai sauna illoissa.  Väkisin iloita heidän kanssa ja pelata jotain typeriä pelejä, niin väkinäistä ja ajan hukkaa. Ei saa edes palkkaa siitä .  Tai joku firman reissu, voi Jeesus maailmanlopun meininkiä, istua bussissa ja saapua johonkin tehtaaseen krapulassa ja yrittää hymyillä.  

Vierailija
805/869 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olen huono lähtemään kauas. Pätee myös kotiinlähtöön. Sopeudun nopeasti uuteen paikkaan, ja koen henkisesti raskaana jättää paikat taakseni vähän väliä.

Olen matkaillut alaikäisenä. Aikuisena ei ole ollut sellaista seuraa, jonka kanssa olisin halunnut ulkomaille.

2. Olen aivan loppu tämänhetkiseen säähän. Kerropa fiksuna ihmisenä, että onko järkevää vai kerrassaan typerää maksaa satoja euroja, yli tuhatkin euroa siitä, että pääsen läkähtymään hengiltä ulkomaille? Euroopassa on ihan kivoja maita, mutta ei niissä ole kauheasti uutta nähtävää. Periaatteessa kun on nähnyt Suomen, on nähnyt puolet Euroopasta (kokemusta on.)

3. Pidän kyllä satunnaisesta matkaamisesta ja menen johonkin, kunhan saan sellaista seuraa, että uskallan ja haluan lähteä. Minä en pärjää suuntavaistoni kanssa edes Suomessa, joten en todellakaan lähde ulkomaille kenenkään kanssa ennen kuin tunnen hänet tarpeeksi hyvin.

4. Minua ei kiinnosta konsertit sun muut. Rakastan musiikkia, inhoan meteliä ja ihmisiä yleisesti. En halua mennä paikkaan, jossa tärykalvot puhkeavat ja valtava ihmismassa vyöryy päälleni.

5. Jatkuu.

Vierailija
806/869 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Olen huono lähtemään kauas. Pätee myös kotiinlähtöön. Sopeudun nopeasti uuteen paikkaan, ja koen henkisesti raskaana jättää paikat taakseni vähän väliä.

Olen matkaillut alaikäisenä. Aikuisena ei ole ollut sellaista seuraa, jonka kanssa olisin halunnut ulkomaille.

2. Olen aivan loppu tämänhetkiseen säähän. Kerropa fiksuna ihmisenä, että onko järkevää vai kerrassaan typerää maksaa satoja euroja, yli tuhatkin euroa siitä, että pääsen läkähtymään hengiltä ulkomaille? Euroopassa on ihan kivoja maita, mutta ei niissä ole kauheasti uutta nähtävää. Periaatteessa kun on nähnyt Suomen, on nähnyt puolet Euroopasta (kokemusta on.)

3. Pidän kyllä satunnaisesta matkaamisesta ja menen johonkin, kunhan saan sellaista seuraa, että uskallan ja haluan lähteä. Minä en pärjää suuntavaistoni kanssa edes Suomessa, joten en todellakaan lähde ulkomaille kenenkään kanssa ennen kuin tunnen hänet tarpeeksi hyvin.

5. Kaffilassa en käy hintojen takia. Leffassa en käy hintojen ja ihmisten takia. Kaffilassa vietetään niin pieni hetki, että ihmiset kestää jotenkin. Leffassa vihaan sitä, että joudun kuuntelemaan muiden tirskumista ja hohotusta ja kommentteja elokuvasta.

6. Messuilla en käy, koska en edelleenkään jaksa ihmismassoja.

Vierailija
807/869 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3. Pidän kyllä satunnaisesta matkaamisesta ja menen johonkin, kunhan saan sellaista seuraa, että uskallan ja haluan lähteä. Minä en pärjää suuntavaistoni kanssa edes Suomessa, joten en todellakaan lähde ulkomaille kenenkään kans

7. Pikkujouluissa en käy, koska en ole töissä nyt ja vaikka olisin, ei kiinnosta mennä leikkimään tekopirteää teatteria työ"kavereiden" kanssa.

Vierailija
808/869 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona on kivempaa. Muutin maailman toiselle puolelle ja silti tykkään olla ihan vaan kotosalla. 

Vierailija
809/869 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

8. Mutta edelleen, kyllä minä tykkään matkailla ja nähdä uusia paikkoja, mutta en voi sietää paikallaan jumittamista ventovieraiden kanssa. Shoppaillessa ryysis ei haittaa, koska kävelen koko ajan eteenpäin ja lähden kotiin sitten kun siltä tuntuu. Kahvilassa voin juoda kahvin vartissa ja häipyä (mutta edelleenkään hintojen takia en käy.) Monessa muussa paikassa joutuu jumiin ihmismassaan, enkä jaksa sitä.

Ainiin ja festarit. Ei ole ikinä kiinnostanut. Ei, vaikka rakastan musiikkia. Minun ei tarvitse jakaa asiaa miljoonan muun ihmisen kanssa.

Mistä sitten tykkään? Automatkat, satunnaiset risteilyt, shoppailu, satunnaiset ulkomaanmatkat, luonnossa käppäily (jos on hyvät kengät ja mukava sää), ryhmäliikunta menettelee, mutta sielläkin ärsyttää ihmiset.

Vierailija
810/869 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No samaa ihmettelen. Itsekin haluaisin jonnekin mennä, mutta kun ei vaan ehdi, kun talvella lepäilen ja harrastan liikuntaa ja käsitöitä, kevät menee samoissa jutuissa ja lisäksi tulee automatkailu. Loppukesä menee marjojen pomintaan ja laiskanpulska kun olen, en sitten saa itseäni minnekään, paitsi tietty kuntoilemaan. Kun sitten kotiin ehtii, ei enää vain jaksa laittaantua jonnekin lähtöön. 

Syksyllä, kun marjat ón poimittu, lähdetään autolla reissuun, siinä menee aina jokunen aika. Lopulta kun viimeistään jouluksi palataan kotiin, ei vaan huvita lähteä mihinkään. Usein olen miehelle sanonut, että kun edes joskus johonkin pääsisi.....

Vierailija
811/869 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja festarit. Ei ole ikinä kiinnostanut. Ei, vaikka rakastan musiikkia. Minun ei tarvitse jakaa asiaa miljoonan muun ihmisen kanssa.

Eikä kiinnosta millin vertaa kulkea jossain mutaliejussa tai taapertaa auringonpaahteessa jossain aukealla alueella. Festareissa ei vain kiinnosta yhtään mikään.

Vierailija
812/869 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8. Mutta edelleen, kyllä minä tykkään matkailla ja nähdä uusia paikkoja, mutta en voi sietää paikallaan jumittamista ventovieraiden kanssa. Shoppaillessa ryysis ei haittaa, koska kävelen koko ajan eteenpäin ja lähden kotiin sitten kun siltä tuntuu. Kahvilassa voin juoda kahvin vartissa ja häipyä (mutta edelleenkään hintojen takia en käy.) Monessa muussa paikassa joutuu jumiin ihmismassaan, enkä jaksa sitä.

Mistä sitten tykkään? Automatkat, satunnaiset risteilyt, shoppailu, satunnaiset ulkomaanmatkat, luonnossa käppäily (jos on hyvät kengät ja mukava sää), ryhmäliikunta menettelee, mutta sielläkin ärsyttää ihmiset.

Moottoriveneily on ihan kivaa, samoin moottorikelkkailu. Laskettelu on ihan kivaa.

Vierailija
813/869 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firmassa on joku puuha Pete joka tykkää vaikka jääkiekosta tai frisbeegolf ista ja sitten sinne mennään porukalla, seisotaan metsässä typerät kiekot kädessä, heitetään koriin ja sääsket ja paarmat syö elävältä. On niin ihanaa ja yhteisöllistä toimintaa. Mennään saunaan ja on aivan mahtavaa nähdä Pena munasillaan jonka on nähnyt töissä 4400 kertaa

Vierailija
814/869 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moottoriveneily on ihan kivaa, samoin moottorikelkkailu. Laskettelu on ihan kivaa.

Junalla kauas matkustaminen on aika kivaa. Lentokoneessa haisee, ja makuaisti menee. Junassa voi mennä omaan hyttiin, lentokoneessa joutuu kuuntelemaan typerien ihmisten typeriä juttuja tuntitolkulla.

Vierailija
815/869 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihanan itsekästä möllöttää omissa oloissaan kuin henkistä masturbaatiota,liian kivaa!

Vierailija
816/869 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hänen luonaan käy paljon vieraita, ei ole tarvetta lähteä mihinkään.

Ei käy samanlaisissa paikoissa kuin sinä? On uskovainen ja käy vain uskonnollisen yhteisönsä tilaisuuksissa ja se on hänelle niin rutiinia, ettei pidä sitä mitenkään mainitsemisen arvoisena asiana.

Vierailija
817/869 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ihanaa olla tuppisuuna ja hiljaa,käpertyen itseensä.

Vierailija
818/869 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista rasittavimpia en ne besserwisserit jotka on järjestämässä kaikkea ja kuvittelevat kaikkein nauttivan siitä, että pitää olla kokoajan menossa ja touhuta jotain. 

Vierailija
819/869 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja saattaa olla myös niin että olen epäsosiaalinen myös sen tähden,että olen tavattoman laiska ja mukavuudenhaluinen,en jaksa haastaa itseäni kovin usein,joten pakenen ihanaan onanian tilaan.

Vierailija
820/869 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät tajua,että minulla on sosiaalisissa tilanteissa rooli Näyttelen ja suoritan niin miellyttävää että uuvun.Tarvitsen paljon omaa aikaa palautuakseni.