Miksi jotkut ihmiset eivät käy koskaan missään
viihteellä, eivät osallistu pikkujouluihin, yhteisiin tapahtumiin tms. siis eivät käy ikinä missään, edes matkoilla. Ja tunnen monia jotka ovat todella sosiaalisia, eli mistään introverteista tms ei ole kyse. Kotona vaan pönöttävät.
Kommentit (869)
Vierailija kirjoitti:
Mun mummoni oli tuollainen. Hänellä oli ollut synnytyksen ja lapsen kuoleman jälkeinen masennus ja silloin hihhuliuskonto rynni kimppuun. He kertoivat mikä kaikki on syntiä, eikä siksi uskaltanut lähteä kotoa.
Tämä oli kauan sitten, mutta meidän on hyvä muistaa, että tämänkaltaisia voi yhä löytyä
Minulla on ollut syntymän ja kuoleman välinen masennus. Ja on edelleen. Siksi.
Ei ole rahaa käydä missään. Maksan laskut, laitan osan säästöön, loppu menee ruokaan, lääkkeisiin ja hygieniaan. Se on siinä.
Vierailija kirjoitti:
Käyvät varmaan monessakin paikassa. Kaupassa, lenkillä, rannalla, ulkomailla salaa, kylässä, autoilemassa, metsänreunassa, purolla, tutkimusmatkalla lähellä, messutapahtumassa? En pidä itsekään "menopaikoista" tai bileistä, että ne olisivat jotenkin tavoiteltava asia. Tuliliemi (alkoholi) ei nappaa ja ei ole hyväksi pitkän päälle pienetkään annokset, koska jää taustavaikutus. Lääkkeenä ehkä. Rentoa tunnelmaa saa muutenkin? Luomu ja yrtit ovat aikuisena kiva juttu.
Minä kun kävin parikymppisenä vielä "ihmisten ilmoilla" bileissä, sain aivan jäätävää ihmettelyä kuultavakseni kun oli melkein aikana selvinpäin liikkeellä. Kyseltiin eikö mulla ole varaa alkoholiin vai mikä on vialla. On tää sairas kulttuuri. Ja ei, en ole mikään yrmy selvinpäin vaan osaan olla rento ja iloinen ilman myrkkyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieli jos sairastaa niin silloin tuskin huvittaa mikään. Siinä joidenkin syy tekemättömyydelle.
No ei todellakaan ole niin vaan se että on jo käynyt kaikki mahdolliset paikat elämässään jotka kiinnosti ja haluaa olla reissaamatta enää. Itse käynyt niin monessa paikassa että pyörtyisit ja tavannut sell ihmisiä että osaat vaan kuvitella.
Luetun ymmärtäminen?
Mä sanoin, että joillakin on noin. En sanonut että sinulla tai noilla reissaajilla olisi noin kuin sanoin. Tunnen erään joka ei tee mitään elämällään kun hänen mielensä on niin rikki.
Minä en mene pikkujouluihin, en yhteisiin tapahtumiin enkä viihteelle. Kyse ei ole rahattomuudesta vaan siitä, että ne ihmiset eivät mielestäni ole sen arvoisia, että haluaisin heidän kanssaan aikaani viettää.
Raha, sairaus, ihmisinho, absolutismi.
Niillä ei ole koiraa, niin ei tarvitse.
Itse lopetin alkoholinkäytön n.5v sitten, senjälkeen menot väheni lähes olemattomiin. Huomasin, että Suomessa lähes kaikki tapailu, meneminen on melkein aina jollain tavalla liitoksissa alkoholiin. On vaikea toisinaan olla paikoissa täysin selvinpäin jos kaikki muut on umpijuovuksissa.
Nykyään tulee liikuttua paljon yksin luonnossa ja pyöräiltyä, kavereita nään silloin tällöin. Mitään kaipuuta ei ole juopporinkeihin, tuntuu että sen elämänvaiheen olen lopullisesti jättänyt taakseni.
M47
MIstä tiedät, etteivät käy missään? Kyyläätkö?
Jep enkä juo polta tai vedä aineita en voi sietää tuntemattomien lääpinkiä - siinä syita ja luen paljon siihen eintarvi kavereita . Mm nämä. Niin ja kirjoitan maalaan ja piirrän sekin pitää paikoillaan. Juu ja kaiken olen jo nähnyt mikä kiinnostikin.
Itse en matkusta kun olen niin tyhmä, että yksikseni en pärjäisi.
Olen kohta viisikymppinen perheenäiti ja puhun vain omasta puolestani. Suurin osa työpaikan riennoista ainakin meillä on nykyisin lähes omakustanteisia. Jos ruuat tarjotaan, niin juomat pitää maksaa itse. Jos on jotain aktiviteettia, niin sitten ei tarjota mitään syötävää tai juotavaa. Ei se työyhteisö nyt niin ihanaa seuraa omalla vapaa-ajalla ole, että kovin usein huvittaa osallistua. Kun harvoin käyn viihteellä tai vaikka leffassa, menen mieluummin puolison tai jonkun oikean kaverini kanssa. Ylipäänsä juhliminen tai missä tahansa kodin ulkopuolelle käyminen ja tekeminen vie energiaa, rahaa, aikaa ja on pois jostain muusta. Työn lisäksi haluan harrastaa liikuntaa ja tehdä kotihommia sen verran, että koti on siisti, meillä on itsetehtyä ruokaa ja välillä leivottukin jotain. Nuorempana perheettömänä kävin toki useammin kaiken maailman riennoissa, enää ei jaksa eikä huvita.
Kotona on mukavaa. Rasittavaa lähteä muualle.
Vierailija kirjoitti:
eivät käy koskaan missään viihteellä, eivät osallistu pikkujouluihin, yhteisiin tapahtumiin tms. siis eivät käy ikinä missään, edes matkoilla.
En nyt ymmärrä. Keiden yhteisiin tapahtumiin eivät osallistu? Minkä porukan pikkujouluihin? Mistä tiedät, etteivät käy matkoilla? Raportoivatko sinulle tai someen? Onko heillä mökki tai omakotitalo? Sellaisessa moni viihtyy ja tykkää puuhastella pihassa ja nikkaroida kaikkea jms.
No oletko seurannut viime aikoina uutisia? Yt, ruuan hinnan nousu, perus elämä vie jo rahaa.
Kukaan järkevä ei mällää nyt. Yt aalto alkaa vasta.
Vierailija kirjoitti:
Viihteellä, pikkujouluissa jne on tylsää. Ennemminkin ihmettelen miten niissä riittää kävijöitä, kuka siellä viihtyy?
Nuorena ja opiskelijana biletetään, ja sitten jotkut työikäiset aikuiset puoli-alkkikset lähinnä ramppaavat noissa ja yrittävät olla ikinuoria.
nuorena menty niin paljon ,nähty ja koettu että on tyytyväisenä kotioloissaan :)
Koska viihdyn kotona, enkä erityisemmin tykkää ihmisistä (harvoista ja valituista tykkään). Täällä on aina jotain hommaa sisällä tai ulkona. Parasta on kykkiä monta tuntia putkeen puutarhassa hommissa itsekseen.