Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Espoolaisessa koulussa kiellettiin kaverikuvat.

Marjo moi
13.09.2023 |

Miksi Suomessa mennään kaikessa aina köyhien ehdoilla? Onko onko tuo kurjistaminen ja kaiken kivan kieltäminen oikeasti enää kohtuullista? Onko tuossa perustelunsa enää mitään järkeä ?

"Kuvat voivat olla osalle perheistä kalliita. Se voi johtaa siihen, että vain ne oppilaat, joiden vanhemmilla on varaa maksaa kuvat, pääsevät kaverikuviin."

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on ollut kautta maailman historian että rikkaat voivat ostaa tarvikkeita ja köyhät eivät.

Vierailija
2/41 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallinen peruste. Samalla perusteella voisi kieltää koko koulukuvauksen. Ne kaikki kuvat maksaa, siis ne jotka itselleen tilaa. Sitä paitsi se kuvaus ei maksa mitään. Kuvista voi valita, mitä tilaa vai tilaako mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se on ollut kautta maailman historian että rikkaat voivat ostaa tarvikkeita ja köyhät eivät.

Mutta ei sen tarvitse enää niin olla, vaan rikkaudet otetaan pois rikkailta ja annetaan köyhille. Neuvostoliitto on loistava esimerkki todellisesta rauhan valtiosta jossa jokaisella oli omakotitalo järven rannassa ja Mersu pihassa. Siihen pitää meidänkin pyrkivän. Vaikka sitten pakolla.

Vierailija
4/41 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei sen tarvitse enää niin olla, vaan rikkaudet otetaan pois rikkailta ja annetaan köyhille. Neuvostoliitto on loistava esimerkki todellisesta rauhan valtiosta jossa jokaisella oli omakotitalo järven rannassa ja Mersu pihassa. Siihen pitää meidänkin pyrkivän. Vaikka sitten pakolla.

Mutta ensin pitää kitkeä rasisteeraus. Sitten vasta vallankumous.

Vierailija
5/41 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallinen peruste. Samalla perusteella voisi kieltää koko koulukuvauksen. Ne kaikki kuvat maksaa, siis ne jotka itselleen tilaa. Sitä paitsi se kuvaus ei maksa mitään. Kuvista voi valita, mitä tilaa vai tilaako mitään.

Ja kaikki muukin eriarvoistava pitää kieltää: merkkivaatteet, polkupyörät, koulureput jne.

Vierailija
6/41 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun sillä meidän pikkuvanhalla näsäviisaalla ei ole kavereita kenen kanssa kuvan ottaa. Siinä suurin syy miks kielletään kaikilta.

Vierailija
7/41 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hyvä juttu. Aika kurjaa sille kenellä ei sitten ole sitä kaveria kenen kanssa ottaa kuva. Ainakin itselläni olisi kurja olo, kun näkee muiden ottavan kaverikuvia, mutta minulla ei sitten sitä kaveria olisi.

Vierailija
8/41 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulussa kiellettiin hymypatsaat. Ehkä kaikki on nyt onnellisempia.

Vierailija
9/41 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lasten koulussa mentiin niin pitkälle, ettei kuvia otettu yhtenä vuonna ollenkaan. Siis niitä virallisia kuvia, kun sinä vuonna oli niin kallista. Ja opettajilla menee kuulemma liikaa aikaa siihen kuvausshowhun. Sitä ei enää tehdä kouluajalla. Opettajat sanoi, että onhan siinä oma juttunsa, mutta se kuuluu työhön, kuten ET-tuntien pito.

Tästä äänestettiin jopa ja enemmistiö halusi koulukuvat, mutta reksin päätös piti.

No, opettajat sitten oli sen verran kivoja, että edes luokkakuvat ottivat silleen vapaalla kädellä luokistaan. Olivat ihan hauskoja, kun kullakin oli oman näköisensä, eikä niin säntilliset rivit.

Opettajat pääsivät sitten syömään pitkän kaavan mukaan kevään päätteeksi. Tästä tehtiin vapaaehtoinen keräys ja buukattiin rafla. Rehtori jätettiin kylmästi ulkopuolelle. (siinä oli kaikkea muutakin ja tuo sai sitten potkutkin).

Vierailija
10/41 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta hyvä juttu. Aika kurjaa sille kenellä ei sitten ole sitä kaveria kenen kanssa ottaa kuva. Ainakin itselläni olisi kurja olo, kun näkee muiden ottavan kaverikuvia, mutta minulla ei sitten sitä kaveria olisi.

Niinpä niin. Sitähän voisi tulla vaikka paha olo jollekin. Sitten tulee. Se kuuluu elämään!

kaikki ei saa kaverikuvia oli kavereita tai ei.

En vaan käsitä tuommoista lässytystä.

Vierailija
11/41 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän, että nuo kaverikuvat voi olla osa kiusaamista. Sen sijaan tuo rahaperuste on ihan sitä itseään, joillain on enemmän rahaa kuin toisilla ja niin se elämä toimii. Koulussa opetellaan elämää varten. Jos tuohon lähdetään, pitää kaikki koulukuvaus kieltää kokonaan ja mm.koulupuvut ottaa käyttöön.

Vierailija
12/41 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvat pitää kieltää kokonaan. Olen 1. luokasta lähtien sanonut, että niin kauan kun lapseni ovat huostassa, en juhli mitään tai ota valokuvia. Joka vuosi sijaishuoltopaikka tilaa koulukuvia ( koska paljon sijaislapsia ja unohtaa pyyntömme). Lapseni repivät kuvat samantien. Jotkut eivät halua muistaa lapsuuttaan tai ottaa edes ylioppilaskuvia, koska ne tuovat ikäviä muistoja.

Vierailija
13/41 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin. Sitähän voisi tulla vaikka paha olo jollekin. Sitten tulee. Se kuuluu elämään!

kaikki ei saa kaverikuvia oli kavereita tai ei.

En vaan käsitä tuommoista lässytystä.

Vaikutat kovin empaattiselta ihmiseltä.

Vierailija
14/41 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän koulussa kiellettiin hymypatsaat. Ehkä kaikki on nyt onnellisempia.

Hymypatsaat saakin kieltää. Kenen etua se ajaa että ne äänestetään aina joillekin kiusatuille, ja sitten hihitellään että ihan tosissaan äänestettiin eikä mitään ilkeilty.

Vierailija
15/41 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että kiellettiin. Jos minä en halua laittaa 10 euroa kaverikuvaan, niin ei pidä kenenkään muunkaan niitä kuvia saada. Minä, minä, minä.

Vierailija
16/41 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, ja ihan saakelisti maksaakin. Kaverikuvat ovat kyllä ainoat, mitkä oma tyttäreni haluaa pitää huoneessaan esillä. Niiden lisäksi tilataan vain ryhmäkuvat, koska minä olen sitä mieltä, että niitä voi olla kiva joskus myöhemmin katsoa. Lastani ne eivät kiinnosta kuten minua aikoinaan. Ehkä kuvia otetaan ja nähdään niin paljon, ettei tuo ole mikään ainutlaatuinen muisto.

Vierailija
17/41 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi itse käydä otattamassa pershedelmistään kuvia ja kaverikuvia valokuvaamoissa omalla ajallaan ja rahoillaan. Ei kaikkea tarvitse koulusta saada. Luokkakuvassa on ihan riittäväsi kaverikuvaa kaikille.

Vierailija
18/41 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvat pitää kieltää kokonaan. Olen 1. luokasta lähtien sanonut, että niin kauan kun lapseni ovat huostassa, en juhli mitään tai ota valokuvia. Joka vuosi sijaishuoltopaikka tilaa koulukuvia ( koska paljon sijaislapsia ja unohtaa pyyntömme). Lapseni repivät kuvat samantien. Jotkut eivät halua muistaa lapsuuttaan tai ottaa edes ylioppilaskuvia, koska ne tuovat ikäviä muistoja.

Olet vain huono vanhempi. Muiden lasten vanhemmat ovat kunnollisia.

Vierailija
19/41 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen kun olen töissä ison teknologiayrityksen alihankkijalta. Alihankkija-firma pyörittää myös henkilöstöravintolan toimintaa. Aiemmin saimme henkilökuntalennuksen lounaasta mutta nämä 5000€ kuukausipalkalla olevat teknologia-alan insinöörit närkästyivät kun me saamme lounaan 15% halvemmalla kuin he. Alennukset vietiin siis pois, ettei nyt vaan tuu paha mieli kenellekään.

Keskiansio taitaa meidän porukalla olla siinä 2000e kieppeillä.... 😄

Vierailija
20/41 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen voi itse käydä otattamassa pershedelmistään kuvia ja kaverikuvia valokuvaamoissa omalla ajallaan ja rahoillaan. Ei kaikkea tarvitse koulusta saada. Luokkakuvassa on ihan riittäväsi kaverikuvaa kaikille.

Kyllä ne koulukuvatkin pitää omilla rahoilla maksaa.