Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Espoolaisessa koulussa kiellettiin kaverikuvat.

Marjo moi
13.09.2023 |

Miksi Suomessa mennään kaikessa aina köyhien ehdoilla? Onko onko tuo kurjistaminen ja kaiken kivan kieltäminen oikeasti enää kohtuullista? Onko tuossa perustelunsa enää mitään järkeä ?

"Kuvat voivat olla osalle perheistä kalliita. Se voi johtaa siihen, että vain ne oppilaat, joiden vanhemmilla on varaa maksaa kuvat, pääsevät kaverikuviin."

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen kun olen töissä ison teknologiayrityksen alihankkijalta. Alihankkija-firma pyörittää myös henkilöstöravintolan toimintaa. Aiemmin saimme henkilökuntalennuksen lounaasta mutta nämä 5000€ kuukausipalkalla olevat teknologia-alan insinöörit närkästyivät kun me saamme lounaan 15% halvemmalla kuin he. Alennukset vietiin siis pois, ettei nyt vaan tuu paha mieli kenellekään.

Keskiansio taitaa meidän porukalla olla siinä 2000e kieppeillä.... 😄

Hommaa paremmin palkattu työpaikka.

Vierailija
22/41 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta hyvä juttu. Aika kurjaa sille kenellä ei sitten ole sitä kaveria kenen kanssa ottaa kuva. Ainakin itselläni olisi kurja olo, kun näkee muiden ottavan kaverikuvia, mutta minulla ei sitten sitä kaveria olisi.

Joku jää aina yksin välitunnilla, joten eiköhän kielletä ne. Lisäksi kiusaamista tapahtuu juuri välitunneilla! Jotkut kaverikuvat kerran vuodessa on niin pieni asia. Terv. Koulukiusattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen kun olen töissä ison teknologiayrityksen alihankkijalta. Alihankkija-firma pyörittää myös henkilöstöravintolan toimintaa. Aiemmin saimme henkilökuntalennuksen lounaasta mutta nämä 5000€ kuukausipalkalla olevat teknologia-alan insinöörit närkästyivät kun me saamme lounaan 15% halvemmalla kuin he. Alennukset vietiin siis pois, ettei nyt vaan tuu paha mieli kenellekään.

En jaksanut käydä kouluja.

Vierailija
24/41 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut käydä kouluja.

Mikä on kun ei taidot riitä

Mikä on kun ei onnistu?

Onko niin ettei niittää voi sieltä

Mihin koskaan ei kylvetty?

Vierailija
25/41 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok. Jospa ne kaverikuvat ottaa vanhempi muualla, vaikka kotona. Kun vaan tajuaa ottaa pari kuvaa muistoksi. Mikäli on hyvä kaveri, ei vieraampi. 

Vierailija
26/41 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta hyvä juttu. Aika kurjaa sille kenellä ei sitten ole sitä kaveria kenen kanssa ottaa kuva. Ainakin itselläni olisi kurja olo, kun näkee muiden ottavan kaverikuvia, mutta minulla ei sitten sitä kaveria olisi.

Joku jää aina yksin välitunnilla, joten eiköhän kielletä ne. Lisäksi kiusaamista tapahtuu juuri välitunneilla! Jotkut kaverikuvat kerran vuodessa on niin pieni asia. Terv. Koulukiusattu.

Eivät ole toisiinsa verrattavia asioita. Ihminen tarvitsee ulkoilmaa ja happea päivän aikana, mutta kaverikuvia koulun kautta ei tarvitse kukaan. Kaverikuvia voi ottaa vaikka kotipihassa kännykällä tai millä tahansa kameralla.

Vierailija
27/41 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän koulussa kiellettiin hymypatsaat. Ehkä kaikki on nyt onnellisempia.

poika sai kerran hymypatsaan Hgissä. 

Vierailija
28/41 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa on nykyään monen sortin sakkia. 

Vierailija
29/41 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän, että nuo kaverikuvat voi olla osa kiusaamista. Sen sijaan tuo rahaperuste on ihan sitä itseään, joillain on enemmän rahaa kuin toisilla ja niin se elämä toimii. Koulussa opetellaan elämää varten. Jos tuohon lähdetään, pitää kaikki koulukuvaus kieltää kokonaan ja mm.koulupuvut ottaa käyttöön.

Miten kaverikuvalla kiusataan? Läheskään kaikki eivät ota mitään kaverikuvia. Varsinkaan pojat. Pojallani oli useita kavereita. Yhtäkään kaverikuvaa ei otettu. Pari sisarruskuvaa on, kun isosisko oli samassa koulussa. Tytöllä pari kaverikuvaa kivana muistona. Pitää niitä huoneensa seinällä.

Enemmän sillä luokkakuvalla voi kiusata. Muistan vieläkin ivailun ja naurun, kun luokkakuvassa minulla oli silmät kiinni.

Vierailija
30/41 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukuvausta voisi kieltää kokonaan, ei ne ole kuin rahastusta täysin turhalla asialla.

Vierailija
31/41 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se on ollut kautta maailman historian että rikkaat voivat ostaa tarvikkeita ja köyhät eivät.

Mutta ei sen tarvitse enää niin olla, vaan rikkaudet otetaan pois rikkailta ja annetaan köyhille. Neuvostoliitto on loistava esimerkki todellisesta rauhan valtiosta jossa jokaisella oli omakotitalo järven rannassa ja Mersu pihassa. Siihen pitää meidänkin pyrkivän. Vaikka sitten pakolla.

Neuvostoliitolla oli se ongelma, että kaikki ei tehnyt töitä ja ne työntekijät alkoi ihmettelemään, että miksi naapurin perhe hakee kaupasta samat asiat kuin minä, kun minä käyn töissä ja he eivät käy.

Vierailija
32/41 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden uutisissa taidettiin mainita , että johtuu myös siitä joillakin ei kaveria ketä pyytää siihen kaverikuvaan. Totuus on myös se ,että kuvat on kalliita. Onneksi siitä saa valikoida mitä kuvia otat. Ei me otettu esimerkiksi mitään tarrakuvia kun lapset oli jo isoja. 

Vierailija
33/41 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vaan, että miksi yleensäkään kaverikuvia. Eiköhän lähes kaikilla ole aivan tarpeeksi kännykkäkuvia kavereiden kanssa.

Vierailija
34/41 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakaan ei ollut kaveria jonka kanssa ottaa kuvia, mutta muiden kaverikuvat eivät olisi vähempää voineet kiinnostaa. Niitä eivät todellakaan ottaneet kaikki muutkaan, ja homma kesti muutaman minuutin. Siihen aikaan koulukuvat vielä toimitettiin luokkaan jossa niitä katseltiin, nykyäänhän ne tulevatkin kotiin, ettei siinäkään kohtaa pääse harmittamaan. Kyllä siellä koulussa oli hyvin monta ahdistavampaa tilannetta ihan päivittäin. 

Vierailija
35/41 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsi ja maksoin ilomielin koulukuvat. Poika ei mennytkään ylioppilas kuvaan. Meni taas valmistujaiskuvaan, Hgin yliopiston juhasalissa juhla  oli. 

Vierailija
36/41 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän, että nuo kaverikuvat voi olla osa kiusaamista. Sen sijaan tuo rahaperuste on ihan sitä itseään, joillain on enemmän rahaa kuin toisilla ja niin se elämä toimii. Koulussa opetellaan elämää varten. Jos tuohon lähdetään, pitää kaikki koulukuvaus kieltää kokonaan ja mm.koulupuvut ottaa käyttöön.

Miten kaverikuvalla kiusataan? Läheskään kaikki eivät ota mitään kaverikuvia. Varsinkaan pojat. Pojallani oli useita kavereita. Yhtäkään kaverikuvaa ei otettu. Pari sisarruskuvaa on, kun isosisko oli samassa koulussa. Tytöllä pari kaverikuvaa kivana muistona. Pitää niitä huoneensa seinällä.

Enemmän sillä luokkakuvalla voi kiusata. Muistan vieläkin ivailun ja naurun, kun luokkakuvassa minulla oli silmät kiinni.

Sisaruskuviin olen omatkin lapseni pakottanut. Toivottavasti niitä ei ole kielletty.

Vierailija
37/41 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsen koulussa Vantaalla ei kaverikuvia ole otettu ainakaan viiteen vuoteen, jotka oma lapsi on koulua käynyt. Ei ole perusteltu miksi, mutta itse olen ajatellut että koska lapset voivat ilkeästi syrjiä toisiaan eivätkä suostu pyydettäessä kaverikuvaan kuin vaan jonkun tietyn kanssa, ja kaverittomuus korostuu, jos ei ole ketään ketä pyytää kaverikuvaan. Eipä ole tullut mieleen että rahasta voisi olla kyse. Eihän niitä kuvia ole pakko ostaa kuitenkaan.

Vierailija
38/41 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä luokkakuva pitää saada ja ne maksaa kellä varaa,. 

Vierailija
39/41 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulukuvausta voisi kieltää kokonaan, ei ne ole kuin rahastusta täysin turhalla asialla.

Mihinkä nykyään enää tarvitsee paperikuvia. Ihan turhaa roskaa. Joka tarvitsee paperikuvia niin voisi mennä valokuvausliikkeeseen. 

Kännykkäkuviahan ne katselevat eikä mitään paperikuvia. 

Vierailija
40/41 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä luokkakuva pitää saada ja ne maksaa kellä varaa,. 

No tässähän nyt on puhe kaverikuvasta, ei luokkakuvasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä