Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aarni-laukku

Vierailija
07.07.2024 |

Onko kellään kokemuksia tästä merkistä? Kovasti muotoilu muistuttaa Marimekon Grathaa mutta ilman sitä tyhmää marimekkologohihnaa. Ehkä haluaisin tämän aarnin...Pitääkö edes gratha muotonsa ajan kanssa vai lösähtääkö?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo merkki tilaa kamat kiinasta? Vai sekotanko johonkin toiseen?

Vierailija
2/18 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa usko että kiinasta..??? Sanovat että hirvennahasta tekevät laukut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kellojemme kokoonpano ja työstö tapahtuvat Shenzhenissä, Kiinassa"

Vierailija
4/18 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh jos kiinasta niin unohdan koko laukun. En kyllä sitä grathaakaan osta.

Vierailija
5/18 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näin otetaan yksi lause ja pidetään sitä koko totuutena

Hirvennahka- ja puumateriaalit on peräisin Suomesta. Osa työvaiheista tehdään Kiinassa. Osa Suomessa. Aika harvinaista kai nykyään on saada tuotetta joka olisi kokonaan kotimainen. Aarnin sivuilta tämä on aika helposti löydettävissä 

Itse tilasin laukun juuri, voin palailla kertomaan kokemuksia kun saan sen käsiini

Vierailija
6/18 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaista hirven nahkaa, erittäin miellyttävä ja helppohoitoinen materiaali. Voit valita useammasta väristä ja valita myös metalliosien värin. Itse olen tyytyväinen pienempään versioon, mutta saatavissa myös isompi koko. Ja ennen kaikkia näitä Aarnin laukkuja ei ole jokatoisella vastaantulijalla.  

Vierailija
7/18 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aarnin laukku on laadukas. Minulla on myös yksi Marimekon nahkalaukku, mikä on tehty Kiinassa. 

Vierailija
8/18 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan voi enää kantaa jotain Kiinassa kursittua raadonriekaletta olkapäällään? Kierrätysmateriaaleista valmistettuja kotimaisia kangaskasseja tai -reppuja on olemassa. Ettekö ole kuulleet ilmastonmuutoksesta? Ziisus.

Vierailija
9/18 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa! Olen miettinyt Aarnin glutchia. Kokemuksia siitä?

Mulla oli Guessin glutch mutta meni reunoista ruman näköiseksi nopeasti. Tekonahka vaaleni

Vierailija
10/18 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiina lähettää sotilaita Venäjän avuksi Ukrainaan:(

Vierailija
11/18 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 sentin muovipussi ajaa saman asian.

Vierailija
12/18 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ymmärtänyt tätä koskaan, miksi emme valmista Suomessa ja edistä kotimaista tuotantoa? Tämä ideologia tässä mittakaavassa kuin se nykyisin on ei istu ymmärrykseeni. Raha on tietysti tärkeää mutta eikö kannattaisi ajatella hieman jo itsekkäämmin asioita. Olen sitä mieltä että jostakin olisi lähdettävä liikenteeseen ja luotettava siihen että mekin osaamme täällä ja pärjäämme. Siinä vasta olisi neroutta ja arvostusta ihan vain kotimaahamme.

Vierailija
13/18 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa brändeihin nojaava kulutus! Pysähdy ennen kuin ostat. Mieti: Miksi ostat? Mitä itse asiassa ostat? Ostatko paremman olon itsellesi vai jonkin epämääräisen statuksen, joka Aarni-laukun mukana tulee? Tunnetko olevasi parempi ihmisenä, kun sinulla on Aarni-laukku? Tiedosta, että laukun mystinen "arvo" on korkeimmillaan juuri ennen kuin ostat sen. Kun olet saanut sen, arvosta häviää suurin osa ja se on vain laukku mutta joka yhä on tehty Kiinassa, jota varten on nyljetty eläimiä ja joka vauhdittaa ilmastonmuutosta. Nämä ominaisuudet eivät häviä koskaan. Sen sijaan laukun henkinen arvo, joka sillä on päässäsi juuri nyt, hiipuu ajan kanssa nollaan.

Vierailija
14/18 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita kokemuksia Aarni-laukusta?

Vierailija
15/18 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on isompi aarni laukku. Mulle just sopiva, mahtuu puhelin, lompakko ja kaikkea pientä mitä mukaan sattuu tarvitsemaan. Laadukkaan oloinen, ihana kotimainen materiaali ja ainakin omasta mielestäni todella nätti laukku. Menee arkena, mutta myös parempaan tilaisuuteen ja kestää aikaa

Ja sille, joka valitti ilmastonmuutoksesta: En ole syönyt lihaa yli kymmeneen vuoteen, mutta koen, että voin hyvällä omallatunnolla ostaa nahkaisen laukun, koska A) Suomen hirvet saa elää luonnossa vapaasti, toisin kuin suurin osa kaupassa myytävästä lihasta ja B) Lihaa syömällä eläin kuolee yhden aterian takia, nahkainen laukku taas kulkee mukanani päivittäin toivottavasti vuosia 

Enkä ostanut laukkua merkin takia, vaan koska löydän harvoin itseäni miellyttäviä tuotteita (enkä halua ostaa jotain -vain sinne päin- olevaa). Aarnin laukku tuli Googlailun jälkeen vastaan, ja ihastuin heti. Lisäksi brändin kotimaisuus miellyttää

Ja kiitos ehdotuksesta, mutta 20 sentin muovikassi ei ole se tapa, jossa haluan tavaroitani kuljettaa

Suosittelen lämpimästi Aarni-laukkua (mutten liian lämpimästi, jottei laukkuani olisi joka toisella vastaantulijalla olalla ;)

Vierailija
16/18 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan voi enää kantaa jotain Kiinassa kursittua raadonriekaletta olkapäällään? Kierrätysmateriaaleista valmistettuja kotimaisia kangaskasseja tai -reppuja on olemassa. Ettekö ole kuulleet ilmastonmuutoksesta? Ziisus.

Miten ilmastonmuutos liittyy tähän? Eihän hirvennahka vaikuta siihen mitenkään, jos sitä hirveä ei ihmiset tappaisi, se kuolisi loppujen lopuksi sinne metsään

Vierailija
17/18 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ymmärtänyt tätä koskaan, miksi emme valmista Suomessa ja edistä kotimaista tuotantoa? Tämä ideologia tässä mittakaavassa kuin se nykyisin on ei istu ymmärrykseeni. Raha on tietysti tärkeää mutta eikö kannattaisi ajatella hieman jo itsekkäämmin asioita. Olen sitä mieltä että jostakin olisi lähdettävä liikenteeseen ja luotettava siihen että mekin osaamme täällä ja pärjäämme. Siinä vasta olisi neroutta ja arvostusta ihan vain kotimaahamme.

Siinä vaan herkästi käy niin, että kun tuotteen hinta Suomessa valmistamisen myötä kolminkertaistuu, ei sitä osta enää kukaan. 

Vierailija
18/18 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aarni laukut valmistetaan kiinassa suomalaisesta hirvennahasta. Miiko sen sijaan on täysin kotimainen merkki.