Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Norjan äideille kysymys- leipomisasiaa...

23.12.2006 |

Tiedättekö, millä nimellä täällä myydään ruokasoodaa?

Ja sitten toinen kysymys: Mitähän voisin laittaa luumuhillon sijasta joulutorttuihin täytteeksi? Eli paistonkestävää hilloa etsin.

Hyvää joulua kaikille!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Norjassa vaan Ruotsissa ja täällä ruokasooda on maustehyllyllä nimellä BIKARBONAT. En muista oliko NATRON norjaksi vai tanskaksi..

Hyvää Joulua!

/ardisia

Vierailija
2/4 |
24.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

NATRONiahan se on ja löytyy ainakin meidän lähikaupoissa leipomistarvike-/maustehyllystä. Sini-lila maustepussin näköinen pussi! :)

Joulutorttuihin olen laittanut aprikoosihilloa, mutta ilmeisesti ei ollut paistonkestävää, koska levisi ikävästi...Onneksi kuukauden takaiselta Suomen reissulta tajusin tuoda luumuhilloa ja nyt ollaankin saatu tehtyä perinteisiä joulutorttuja! :) On se kumma kun täällä ei luumuhilloa ole. :-/

God jul til alle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ainakin itse keittänyt luumupussista luumuhilloa. Eli keittää luumupussin kunnon määrässä sokeria ja törkkii sitä sitten torttuihin. Hyvää tulee! Tänä jouluna olimme (olemme) kyllä Suomessa, joten saimme kaupan valmista luumuhilloa.

Ja joo, ruokasooda on natronia, mutta kohoaa ne piparit leivinjauheellakin eli ei ole nökönuukaa.

Vierailija
4/4 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natron löytyi kun löytikin kaupan hyllyltä.

Kun nyt kysymään aloin, niin kysytään vielä lisää. Korppujauhoja olen myös kaivannut. Jotain sen tapaista joskus ostinkin, mutta aivan liian karkeita olivat. Oletteko löytäneet jauhoja kaupoista? Ruotsista? Voisihan niitä itsekin raastaa, mutta mielummin valmiina ottaisin.