Norjan äideille kysymys- leipomisasiaa...
Tiedättekö, millä nimellä täällä myydään ruokasoodaa?
Ja sitten toinen kysymys: Mitähän voisin laittaa luumuhillon sijasta joulutorttuihin täytteeksi? Eli paistonkestävää hilloa etsin.
Hyvää joulua kaikille!
Kommentit (4)
NATRONiahan se on ja löytyy ainakin meidän lähikaupoissa leipomistarvike-/maustehyllystä. Sini-lila maustepussin näköinen pussi! :)
Joulutorttuihin olen laittanut aprikoosihilloa, mutta ilmeisesti ei ollut paistonkestävää, koska levisi ikävästi...Onneksi kuukauden takaiselta Suomen reissulta tajusin tuoda luumuhilloa ja nyt ollaankin saatu tehtyä perinteisiä joulutorttuja! :) On se kumma kun täällä ei luumuhilloa ole. :-/
God jul til alle!
Minä olen ainakin itse keittänyt luumupussista luumuhilloa. Eli keittää luumupussin kunnon määrässä sokeria ja törkkii sitä sitten torttuihin. Hyvää tulee! Tänä jouluna olimme (olemme) kyllä Suomessa, joten saimme kaupan valmista luumuhilloa.
Ja joo, ruokasooda on natronia, mutta kohoaa ne piparit leivinjauheellakin eli ei ole nökönuukaa.
Natron löytyi kun löytikin kaupan hyllyltä.
Kun nyt kysymään aloin, niin kysytään vielä lisää. Korppujauhoja olen myös kaivannut. Jotain sen tapaista joskus ostinkin, mutta aivan liian karkeita olivat. Oletteko löytäneet jauhoja kaupoista? Ruotsista? Voisihan niitä itsekin raastaa, mutta mielummin valmiina ottaisin.
En ole Norjassa vaan Ruotsissa ja täällä ruokasooda on maustehyllyllä nimellä BIKARBONAT. En muista oliko NATRON norjaksi vai tanskaksi..
Hyvää Joulua!
/ardisia