Tutti asiaa!!!!
Moi!
Vinkkei tarvittais 2-vuotiaalle pojalle jotta päästäis tutista eroon. Nyt ollaan päivä ilman tuttia, vain päikkäreillä ja yöunilla käytetään. Poika on todella riippuvainen siitä. Kiitti :)
Kommentit (5)
.. jouluna juuri ennen kolmevuotis paivaa antoivat tutit joulupukille, kun pikkuporot tarvitsivat tutteja. Tytto ei tuttia sen jalkeen kaivanut, pojalla meni ehka kolme yota kun vahan itkeskeli tutin peraan.
Annoin siis hänelle tutit kouraan ja sanoin, ettei isot käytä tutteja, viedäänpä roskiin. Ja hän vei. Illalla meni kolme varttia nukahtamiseen, ennen nukahti viidessä minuutissa. Viikon verran oli hankalaa tuo nukahtaminen, sitten alkoi sujua. Enää ei edes muista että koskaan olisi käyttänyt tuttia (ikää nyt 2½v.).
Meidän tyttö 2v3kk, oikein tempperamenttinen tapaus antoi tutit kummitädin pikkuvauvalle.
Aamulla alotin aiheesta puhumisen ja iltapäivällä tyttö itse antoi tutit pois.
Vajaa pari viikkoa niistä puhuttiin aina iltaisin, sitten aihe unohtui.
Päikkäreitä tyttö ei ole tuteista luopumisen jälkeen sitten nukkunut sisällä, vain autossa.
Meillä poika söi tuttia pienenä ja siinä 6kk:n kohdalla se alkoi olla todella tärkeä, joten heti päätin vähentää sen käyttöä. Eli annoin enää harvemmin ja harvemmin ja kun poika täytti 7kk huomasin että tuttia ei ollut käytetty ainakaan viikkoon. Eli ihan kivuttomasti se vieroitus onnistuu kun sen tekee ajoissa ennen kuin se imemis tarve muuttuu tavaksi.
Mutta tuohon isomman vieroitukseen. Leikkaa saksilla rikki, viette ne orava vauvoille, joulupukille kauppakeskukseen ym.. Niin oli muuten joku vienyt. Jumbon joulupukilla oli tuolin vieressä pakastepussi täynnä tutteja.
_Aatuska_:
Keräsin ylimääräiset tutit pari päivää ennen pois näkyvistä. Annoin sitten tytön itse leikata tuttinsa. Hän oli silloin kaksi vuotias. Vei itse sen sitten roskiin, kun oli rikki. Vaikka ajattelin, että olisi saanut pitää sitä tynkää lohtuna. Kyllähän minä jouduin alkamaan nukuttamisen, kun aiemmin tyttö meni itsekseen nukkumaan. Välillä kaupassa kyseli, että ostettaisiin uusi.
Tämän syntyväksi odotettavan kohdalla ajattelin kokeilla, josko ei tuttia kaipaisi ollenkaan, kun aika kamalaksi koin sen vieroittamisen, vaikka suht helpolla päästiin. Niin tärkeä se tuntui kuitenkin olevan...
Keräsin ylimääräiset tutit pari päivää ennen pois näkyvistä. Annoin sitten tytön itse leikata tuttinsa. Hän oli silloin kaksi vuotias. Vei itse sen sitten roskiin, kun oli rikki. Vaikka ajattelin, että olisi saanut pitää sitä tynkää lohtuna. Kyllähän minä jouduin alkamaan nukuttamisen, kun aiemmin tyttö meni itsekseen nukkumaan. Välillä kaupassa kyseli, että ostettaisiin uusi.
Tämän syntyväksi odotettavan kohdalla ajattelin kokeilla, josko ei tuttia kaipaisi ollenkaan, kun aika kamalaksi koin sen vieroittamisen, vaikka suht helpolla päästiin. Niin tärkeä se tuntui kuitenkin olevan...