Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisena surettaa, ettei ole osa mitään yhteisöä. Kuten lapsena oli koulussa tai harrastusporukassa. Mistä löytää oma yhteisö?

Vierailija
12.09.2023 |

Opiskeluaikanakin oli luontevaa hengata omassa opiskeluporukassa. Opiskelupaikkakunnalta muuttaessa kaveriporukat hajaantuivat. Työpaikat vaihtuu, asuinpaikat vaihtuu, elämäntilanteet muuttuu.

Miten löytää taas se yhteisöllisyyden tunne, se että kuuluu johonkin? Olen ainoa lapsi joten ei ole edes mitään sisarusporukkaa. Työt etätöitä tai toimiston kahvihuoneessa 5 min jutustelu. Tekee jotenkin pelokkaan olon kun ei ole turvana yhteisöä. Kuin eläin, joka on ajettu laumasta.

Kommentit (404)

Vierailija
1/404 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastusryhmät?

Vierailija
2/404 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastusryhmät?

Mikä tällainen ryhmä voisi olla? Olen jo liian vanha aloittamaan mitään harrastusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/404 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma eikä harrastuksetkaan auta. Kielikursseilla ja jumpparyhmissä ei juuri yhteisöllisyys näy. Ihmiset tulee paikalle, tekee sen mitä ohjaaja sanoo ja lähtee kotiin. Yhteistä hengailua ei ole.

Vierailija
4/404 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Työpaikat vaihtuu, asuinpaikat vaihtuu, elämäntilanteet muuttuu."

Miten tuo poikkesi opiskeluajoista? Minä menin viidennelle luokalle neljäneen eri kouluun, kun ensimmäinen lakkautettiin, sitten vanhemmat erosivat, joten piti muuttaa ja vielä äiti löysi uuden työpaikan toiselta paikkakunnalta.

Olen löytänyt aikuisena kavereita työpaikoista, harrastuksista, naapureista ja matkoilta. 

Vierailija
5/404 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastuksen aloittaminen ei kysy ikää. Toki mikä tahansa harrastus ei tuo yhteisöllisyyttä. Esimerkiksi partio on varsin yhteisöllinen harrastus, samoin erilaiset joukkuelajit.

Vierailija
6/404 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastusryhmät?

Mikä tällainen ryhmä voisi olla? Olen jo liian vanha aloittamaan mitään harrastusta.

Höpöhöpö. Isoäitini aloitti uusia harrastuksia eläkkeellä. Koskaan ei ole liian myöhäistä.

Vierailija
7/404 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vahingossa olet työelämässä, jätä työtoverisi rauhaan. Älä tuputa lapsellisia leikkejäsi äläkä ehdottele virkistyspäiviä hoploppiin jne.

Usko tai älä, suurinta osaa ei kiinnosta tarhaleikkiseura. Ja niitä joita vastaavat leikit kiinnostaa ei näytä kiinnostavan toistensa seura, vaan pitää jumalauta tunkea sitä paskaa aikuiseksi kasvaneiden ihmisten silmille jotka eivät halua LEIKKIÄ.

Vierailija
8/404 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku hengailukerho ois kyllä jees.. siis semmoinen mihin vois vaan mennä kahvittelemaan, löpisee niitä näitä ja päivän polttavia puheenaiheita.. tarviiko aina jumpata, laulaa, soittaa hanuria? Helevetti :D

Vierailija
9/404 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisiko esim. kansalaisopiston käsityö tai askartelukerho? Kuorolaulu? Kirjakerho?

Vierailija
10/404 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastusryhmät?

Mä käyn tanssitunnilla, jonka alaikäraja on 31v. Tällä käy reilusti yli 5-kumppisiäkin, suurin osa meistä on 40 ja 50 vuoden välissä. Ja osa on aloittanut ihan oikeasti aikuisena. Tarkoitan siis keski-iässä.

Vierailija
11/404 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastusryhmät?

Jos olet alle 100-vuotias, et ole liian vanha aloittamaan. Kansalaisopistot jne ovat pullollaan harrasteryhmiä aikuisille. Jopa sellaisia, jotka on suunnattu senioreille. 

Vierailija
12/404 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, enpä tunnista tuota yhteisöllisyyttä omilta opiskeluajoita. Aika erillään oltiin luentosalien ulkopuolella.

N39

Vierailija
13/404 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vahingossa olet työelämässä, jätä työtoverisi rauhaan. Älä tuputa lapsellisia leikkejäsi äläkä ehdottele virkistyspäiviä hoploppiin jne.

Usko tai älä, suurinta osaa ei kiinnosta tarhaleikkiseura. Ja niitä joita vastaavat leikit kiinnostaa ei näytä kiinnostavan toistensa seura, vaan pitää jumalauta tunkea sitä paskaa aikuiseksi kasvaneiden ihmisten silmille jotka eivät halua LEIKKIÄ.

Siis kuka tuollaisia ehdottaa työkavereilleen? Parhaiten näissä piireissä toimii kun lähtee perjantaina töiden jälkeen baariin ja kyselee sinne seuraksi mukaan. 

Vierailija
14/404 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt niin että yksittäisiä kavereita on säilynyt eri elämän vaiheista muttei ole kaveriporukkaa. Toki olen kiitollinen ystävistäni nytkin, mutta välillä kaipaisin perinteistä tyttöporukkaa. Jotain yhteisöllisyyttä kai.

Onko sulla ap haasteena, ettei ole lainkaan / tarpeeksi kavereita arkielämään, vai että ei ole yhteisöllistä porukkaa?

Vierailija
15/404 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen löytänyt yhteisön järjestötoiminnan kautta. Samanhenkisiä ihmisiä, koska kaikki mukana vapaaehtoisesti ja siksi, että järjestön teemat kiinnostavat. Järjestö myös edistää yhteisöllisyyttä järjestämällä monenlaista hengailuiltaa jne. 

Vierailija
16/404 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi yhteisö jos lähtisin taas tuonne urheiluseuratoimintaan. Mutta ei ole aikomuksena lähteä. Riittää yhteisöä ihan tarpeeksi kun käy töissä.

Vierailija
17/404 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisilla on paljon harrastusyhteisöjä. Mikä on sun juttu?

Vierailija
18/404 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keppihevosharrastus hupimielessä:)!

Vierailija
19/404 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku hengailukerho ois kyllä jees.. siis semmoinen mihin vois vaan mennä kahvittelemaan, löpisee niitä näitä ja päivän polttavia puheenaiheita.. tarviiko aina jumpata, laulaa, soittaa hanuria? Helevetti :D

Kulmapubi?

Vierailija
20/404 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talkootöihin kaivataan aina uusia tekijöitä, itse olen ollut mukana urheiluseuran toiminnassa ja sieltä löytynyt tosi kiva porukka. Eikä tarvitse tietää lajista mitään, voi vaikka myydä kahvia peleissä ja on tervetullut mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän