Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MAALISMASUT MA-KE***

01.09.2008 |

Tässä uutta pinoa alkavaan viikkoon

Linkki edelliseen:

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton lasit on jäässä.... Siis alkoihan syyskuu.... Äkkiä tämä aika toisaalta menee, vaikka aina välillä tuntuu, että matelee niin hitaasti. Viime viikko oli tosi rankka - 6 aamuvouroa ylittää kestokynnyksen kirkkaasti. Onneksi nyt on neljä vapaata. Lähdemme perheen kanssa tänään Ruotsiin eli siis laivailemaan Muumilaivalle :) Mukavaa vaihtelua arkeen. Toivon, että olo pysyisi siedettävänä reissun ajan ja voisi hiukkasen nauttia herkkupöydän antimista. Reissu kun on ruokineen varattu ennen, kun tämä pikku kaveri ilmoitteli itsestään.

Tervetuloa kaikille uusille, joita on pinoon hypähtänyt. Mukavaa, kun on väkeä jutustelemassa.

Aurinko paistaa tämän päivän, joten nautitaan siitä.

Lytte 12+4 ja muksut

Vierailija
2/32 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sairastettiin flunssaa koko viime viikko, maanantaina päiväkodista soitettiin heti aamusta että nuorempi lapsi ei ole päiväkotikunnossa ja siitä se sitten lähti, mäkin sain sitten tietysti sen kauhean taudin ja tänään vasta ollaan kaikki suunnilleen tolpillaan.

Maha kasvaa, töissä ei ole kukaan vielä sanonut mutta kavereita näin pitkästä aikaa viikonloppuna ja ne jotka eivät tienneet niin huomasivat kyllä ihan kertomatta että meille kolmosta odotellaan. Muuten ei ihmeempiä oireita, jopa väsymys on helpottanut sen verran että loppuviikko meni jo ilman päiväunia.

Mammavaatteista oli täällä puhetta, mä kaivelin kaappeja ja huomasin että olin ostanut edellisessä raskaudessa useampia ihan kivoja mammavaatteita joita en muistanutkaan. Yhdet tavalliset farkut menee vielä ja kahdet mammafarkut löytyy vanhastaan. Siistimmät housut pitäisi vielä ostaa kun nuo vanhat siistit mammahousut ei ole enää todellakaan "siistit". Hameita en ainakaan aiemmissa raskauksissa ole osannut pitää kun näytän "paksulta" vaikka muuten tykkään hameista -saa nähdä miten tällä kertaa.

Nyt töiden pariin!

Helmililja 14+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olotila vaihtelee etovasta ja nuutuneesta, pirteään ja hyvä vointiseen. Liikkuminen tuntuu vähentävän etomista. Närästys on tosi asia.

Eipä tänne muuta.

Vacsuli ja papu 11+5

Vierailija
4/32 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ihanaa, kun ne alkuoireet helpottaa! Jaksaa välillä tehdäkin jotain.

Nyt on vaan viime päivinä ollu henkisesti ihan kauhea olla. Vituttaa kaikki pienetkin asiat ja itkettää ilman syytä, enkä ymmärrä mistä se johtuu. Ei mulla pitäis mitään kummempaa stressiäkään olla. Pitäisköhän mennä kallonkutistajalle?

Mua sentään piristää se, että tunnen jo semmosta pientä mönkimistä mahassa! Ja valtavan kokoinenkin se maha on. Kuinkas teillä?

Vierailija
5/32 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tajuttoman väsynyt ja todennut, että aina kun menen nukkumaan näen sellaisia kuumeisia unia, jotka jatkuu aina vain. Vaikka välillä olisi herännytkin. Ei kiva juttu lainkaan. Tuntuu, ettei sellainen uni virkistä lainkaan, tosin muutenkin olen niin väsynyt, mutta onneksi en kärttyisä.

poro: Mä tiedän mistä kaikki johtuu. Voin kertoa, sä olet raskaana. Olen meinaan huomannut itsessäni samanlaisia piirteitä. Valtavaa vitutusta ja muita vastaavia tunteita. Sitten meinaan purskahtaa itkuun milloin mistäkin syystä. Ei siis kannata kallonkutistajaa vaivata xD.

Vierailija
6/32 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun on syksy ja raikkaat ilmat. Heti tekee mieli lenkkeillä ja auto jää työpäivän ajaksikin kotipihaan. Ihanaa aloittaa päivä pirteästi kävellen. Vaikka muuten ei kyllä pirteydestä voi puhua.. Nytkin nukuin 8½h ja silti väsyttää niinku olis puoli yötä valvonut.

Eilen illalla käytiin lasten kans pururadalla ja kävelivät (juoksivat) 3km lenkin. Oli tosi kivaa. Aiemmin ei oo sellasta huvittanu kokeilla, kun olis menny kantamiseks pian, mut nyt alkavat olla sellasia et voi kaikkea tollasta tehdä. On se niin mukavaa, kun tulee aina uusia juttuja, mitä lasten kans voi touhuta. Nyt on sit keskusteltu kovasti vauvasta ja raskaudesta,ym. Yllättävän fiksusti isompi osaa jo kysellä ja ymmärtää. Tosi kivaa, kun voidaan yhdessä odottaa.

Voi että mä odotan sitä, että tää väsymys vähän helpottais. Jotenkin epäilen jo, voiko se olla edes mahdollista! Mä oon nimittäin ollu tän väsymyksen kourissa viime maaliskuusta asti.. Muutama viikko oli välillä, etten ollu raskaana, mut silloin olin surun murtama sen keskenmenon vuoksi..

Ihanaa lukea, kun joillakin on jo viikot 14+ ja maha kasvaa. Mä jotenkin odotan sitä, et masu alkais kasvaa ja tulis jotenkin konkreettisemmaksi tämä asia. Ja liikkeiden tuntumista odotan myös, niinkuin varmasti me kaikki ;)

Huomenna on neuvola. Kaippa siellä yritetään kuunnella jo ääniä? Täällä olis oikeasti n. 12 viikolla lääkäri, mut ku mä kävin siellä yksityisellä sillon ihan alussa, nyt on sit vaan th. Ja jostain syystä se laitto käynnin jo huomiselle, kun on 11+0.

Taitaa olla taas puheripuli.. Harvakseltaa täällä käyn kirjottamassa, mut sit ku kirjotan, tekstiä tulee niin, ettei kukaan varmaan jaksa edes lukea..

Kyselin niitä mammavaatteiden kaavoja. Löysin yhdet perushousujen kaavat josta suuri käsityö-lehdestä. niitä ajattelin kokeilla. Jos olis hyvän malliset, vois tehdä vaikka useemmat, erilaisista kankaista. Mä en tajua, minne mä oon laittanu ne vanhat mammavaatteet.. Kai mä oon antanu ne jollekin. Joku muistikuva on, niinku olisin lainannu ne jollekin, mut en kehtaa alkaa kyselee, ku en yhtään muista.

Mä kans luulen, et ne ärsytykset ja ahdistukset johtuu raskaudesta.. täällä niitä ainakin on kovasti.. Mulla menee hermot ihan pienimmästäkin ja itkeä tihrustan millon mistäkin syystä.. Kaikki tuntuu jotenkin ylitsepääsemättömän vaikealta, varsinkin iltaisin, kun väsymys on pahimmillaan.. eiköhän meillä nämäkin tuntemukset ala jossain vaiheessa helpottaa..

Mukavaa päivää kaikille!

Heips! t. iiiik ja pikkuinen 10+6

7/32 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on tänä aamuna ollut suht. hyvä, johtunee varmaan useamman tunnin ulkoiluretkestä työn kanssa.

Tarkoitin siis "tytön" kanssa.

Nasuliini

8/32 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti vaan kirjoitan lääkärineuvolakuulumisia. Eilen siis mulla oli ensimmäinen lääkärintarkastus ja eipä siellä vastaanotolla montaa minuuttia tarvinnut istuskella, mut kaikki olennainen tuli käytyä läpi. Sisätutkimuksessa ei ilmennyt mitään ihmeitä ja nyt kuunneltiin ekan kerran sikiön sydänääniä ja "jumpsutus" kuului hienosti. Tosi kiva oli kuulla tuo ääni, kun mun mielestä se reilun viikon takainen ultrakuva oli vähän epäselvä (lääkärin mukaan normaali löydös) ja nyt oli huojentavaa kuulla ainakin ne sydänäänet normaalisti.

Olo on tänä aamuna ollut suht. hyvä, johtunee varmaan useamman tunnin ulkoiluretkestä työn kanssa. Raikas ilma piristää.:)

Nasuliini ja Skepi 11+0 (jihuu, näinkin pitkällä jo!)

Vierailija
9/32 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli ultra ja siellä se natiainen köllötteli kaikessa rauhassa. Piti vähän töniä että sai liikettä aikaan. Kaikki ilmeisesti ok, ei ainakaan tuntunut mikään olevan vialla.

Tänään olikin sitten lääkärineuvola ja siellä ei ihmeitä. Ei saanut sydänääniä kuuluviin, mutta en oikein osannut huolestua kun eilen kaikki ok. Varasin kuitenkin perjantaiksi ajan terkkarille niin voi kokeilla kuuntelua uudestaan. Lekurikin tuntui vähän kokemattomalta joten toivon mukaan ei ole mitään vialla. Muistelen (ja mieskin jopa muistaa, ihme) että edellisten kanssa äänet on kuuluneet vasta aika myöhään, on istukka ollut tuossa edessä. Eli yritän olla huolestumatta...

Täällä kanssa noi mielialat heittelee ihan hyvään tahtiin. Itku on herkässä ja hermostuminen, eiköhän kuulu tähän raskauteen ihan normaalisti.

Kuopus oli tänään ollut tosi reipas päiväkodissa. Kolmas päivä nyt siellä ja vähän oli itkenyt kun lähdin, mutta ruokailut ja nukkumiset oli sujuneet tosi hyvin. Toivon mukaan jatkossakin sujuu. Ensi viikolla on tosipaikat edessä kun on töihin aamulla ehdittävä.

Paniikki iskee noiden vaatteiden suhteen. Ei oikein mahdu mihinkään ja mammavaatteissa tuo maha näkyy ihan selvästi, ei auta kuin mennä ostoksille.

Nyt ruuan laittoon!

t. Mirabella ja Hilma 12+2

Vierailija
10/32 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo 1:5 eli aikasta korkea luku :-/ Mies on ihan maansa myynyt. Mä olen yllättävän rauhallinen. Torstaille aika Naistenklinikalle sikiötutkimus yksikköön. En tiedä onko silloin jo tarkoitus ottaa näyte vai vaan keskustella. Soitan sinne huomenna. Olen kyllä edelleenkin sitä mieltä kaiken täällä käydyn keskustelun ja netissä tukimani aineiston pohjalta että niskapoimurtuvotus sotettiin liian aikaisin (vkolla 9) (olis pitänyt ottaa vasta vkolla 12).

Nyt vaan koetetaan olla hajoilematta. Olis se vaan niin h*lvetin epäreilu aettä nyt olis keskenmenon jälkeen kromosomihäiriö ja joutuis keskeyttään (yhteinen päätös ei parisuhde kestäis vamamsita lasta yms.).

T: Vacsuli ja papu rv 11+6

Vierailija
11/32 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopioin tämän tekstini eiliseltä.. elin eilen vielä sunnuntaita ja kirjoittelin vanhaan pinoon.. vähän päivistä sekaisin.. =)

Täällä siis edelleen, lähes päivittäin käyn täällä lueskelemassa ja joskus aina kun olo sallii ja kerrottavaa on niin myöskin kirjoittelen.!

Nyt olin kolme päivää nettipimennossa kun mies järjesti kylpyläreissun, saatiin viettää kahdenkeskistä hemmoteluaikaa ennen kuin palaan töihin (to). Eilen sieltä kotiuduttiin ja heti täällä olen lueskelemassa mitä muille kuuluu..=)

Helpotuksen huokaus pääsi kun huomasin ettei ketään ole kyydistä jäänyt..

Särki1: kesäkuussa koin keskenmenon kyllä ja siitä heti raskauduin uudelleen.. Viikkoja tänään tasan se 12.. =) maha kasvaa kovin ja lääkärineuvolassa (rv9+3) lääkäri totesi kohdun vastaavan viikkoja 12.. saatan siis ollakin pidemmällä tai sitten muuten vaan kanssamatkustajalla tilaa enempi (keskenmenon jälkeen kohtu ei ehtinyt palautua).. Ultra on keskiviikkona (3.päivä).. sitä innolla odotan..

Eilen sain jo hienoista rauhoitusta kun tilasin - lähinnä miehelle synttärilahjaksi - kotidopplerin, ja sain äänet kuulumaan.. pikkaisen rauhoitti mieltä kun sen jumputuksen kuuli.. =) Ajattelin että näin pääsee mieskin heti alusta asti kunnolla mukaan, ei tarvitse odotella liikkeiden tuntemisia kuten esikosta..

Kuulumisia toki olisi kiva vaihdella, samoissa viikoissakin kun noin liikuskellaan ja kohtalo koetteli kovin kesäkuussa meikäläisiä..

Kuulumisiin; LillaMy rv12

Vierailija
12/32 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vacsuli: Mitä sulla sillon mitattiin niskaturvotukseksi, oliko sekin normaalia korkeampi?

Meillä oli ultra eilen ja turvotus oli 1,1mm. Verisulaan en sitten mennyt, olen kuullu niin paljon vääriä tuloksia että aattelin olla menemättä. Enkä ole kahesta edellisestäkään ollu ku vaan ultrassa.

Toisekseen siitä olis saanu tulokset 2viikon päästä (rv13) sitten jos ois pitäny mennä jatkotutkimuksiin niin niitäkin tuloksia ois saanu odotella pari viikkoa jolloin viikkoja ois jo niin paljon etten tiedä tulisko keskeytyksestä enää mitään. Enkä muutenkaan tiedä kykenisinkö keskeytykseen, joten parempi siis olla menemättä, kai.

Äitiyscolleget kävin h&m:ltä ostamassa kun omiin ei enää mahdu enkä kuitenkaan vielä haluis mitään mammafarkkuja alkaa käyttää. Paitsi yksiä' elloksen farkkuja käytän jo, niissä kun on sellanen tukeva ja lyhyt trikooresori, eivät siis näytä hirveesti mammahousuilta edes.

Ajattelin syyslomalla shoppailla sitten hesassa lisää vaatteita jos on tarvetta. Kotikaupungissa kun ainoastaan H&M myy odotusvaatteita eikä sieltä oikeen tunnu löytyvän mitään.

Eipä tässä sitten muuta ihmeellistä :O) Eiku ainiin, vatsa on jo ISO!!! Esikoisesta vtsa alkoi näkyä rv18, kuopuksesta rv15 ja nyt näkyy jo näillä viikoilla! Voin lisätä vaikka kuvan jos saan sen näkyviin...

Lootuska rv11+4 ?

No enpä lisännytkään kuvaa ku kamerasta loppu akku....

Vierailija
13/32 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssan ja migreenin kourissa en jaksa paljon kirjoitella mutta Vacsulille tsempitykset pitää lähettää. 1:5 kuulostaa pahalta mutta jos käännät sen toisinpäin niin eikös tuo tarkoita sitä, että 80% todennäköisyydellä kaikki on kunnossa. Varmaan raastavaa odottaa jatkotutkimuksia. Voimia sinulle ja miehellesi!

t. Mimmiu rv13+6

Vierailija
14/32 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niska turvotus oli 9+5 2,5mm. Korkeahko muttei mitenkään älyttömän iso (monessa paikassa vissiin 3mm rajana ollut ainakin ennen).

Alkuillan rauhallisuuden jälkeen nyt hajottaa ja hermostuttaa. Odottelu on kamalinta.

T:Vacsuli ja papu

Vierailija
15/32 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vacsuli!!

Kurja tilanne=(. Mutta mitä olen lueskellut, on paljon todennäköisempää, että kaikki on ihan hyvin!

Hyviä hermoja odotteluun!

AnniHelena 14+2

Vierailija
16/32 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten kurjaa Vacsuli, voimia odotteluun ja toivotaan parasta!

Helmililja

Vierailija
17/32 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi aikaiselta kuulostaa tuo sinun np ultra. Olin itse samoilla viikoilla 9+5 ekassa ultrassa ja TYKSissä antoivat uuden ajan 2,5 viikon päähän. Eivät edes mitanneet turvotusta silloin. Eli pe menossa uuteen ultraan 12+1. Raja-arvoa niskaturvotukselle on vaikea antaa koska se on viikoista riippuvainen. Jotkut sanovat rajaksi 3mm, TYKSin sivuilla taisi lukea peräti 5mm (en ole sellaista turvotusta kuullut kenelläkään koskaan olleen). SInuna pyytäisin pääsyä uuteen ultraan ja mittaukseen pikimmiten, ehkä tekevät sen automaattisestikin. Ultra olisi sentään sikiölle vaaraton toisin kuin lapsivesi- tai istukkanäytteiden otot. Veriseulan kritisointia ihmettelen, koska se tutkimusten mukaan kuitenkin nostaa np-ultran tuloksen varmuuden 60 %:sta 80-90%:iin. Toki tuotakin tulosta joutuu sitten pari viikkoa odottelemaan. Veriseulan tulosta yksinään ei kai koskaan edes odottaja saa vaan siinä riskiluvussa on sitten mukana laskettuna niskaturvotus ja odottajan ikä.

Tuota riskilukujen tulkintaa vielä mietin, että tarkoittaako 1:5 tässä todellakin 20% kuten maalaisjärki sanoisi. Tämä tuntuu älyttömältä siksi, että riskiluvun ollessa suurempi kuin 1:250 (eli 0,004=0,4%) tarjotaan noita jatkotutkimuksia, joissa keskenmenoriski on 0,5-1%. Eli tällöinhän tutkimuksesta aiheutuvan keskenmenon riski on suurempi kuin kehitysvamman riski?!?! Tätä on millään etiikalla mielestäni aika vaikea perustella vaikka tutkimukset tietysti ovatkin vapaaehtoisia.

Voimia näiden vaikeiden kysymysten kanssa. Hartaasti tietysti toivon, ettei itsellä ole sama edessä perjantain jälkeen!

(.) Pahoinvointi on tiessään, kadonnut viimeisen runsaan viikon aikana. Samoin yleetön väsymys. Erityistä energisyyttä ei vielä ole ilmassa ja ummetus on jotain ennenkokematonta (vaikka tästä esikoista odottaessakin kärsin). Mahan turvotus on laskenut ja jos vielä suoli toimisi, niin tätä pömppää ei ehkä kukaan huomaisi vielä muutamaan viikkoon. Esikosta kerrottiin lähiperheelle rv 16, töissä vasta rakenneultran jälkeen rv 20+. NIin pitkälle ei nyt varmaan pysy salassa.

äippä + JuusoJosefiina rv 11+6

Vierailija
18/32 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tulin juuri lääkärineuvolasta, ja millainen farssi! Pääsin lääkärille tunnin myöhässä, kun se ei tajunnut(!) kutsua ketään sisään. Lääkäri alkoi heti ultraamaan, ja ei osannut ees käyttää sitä vehjettä. Oli muutenkin aivan pihalla. Onneksi siellä oli toinen lääkäri, joka sitten hoiti ultrauksen. Kaikki hyvin ja vauva vilkutteli kovasti :-). Sain vihdoin ne vau-kirjat ja Helistimen DVD:n, kun oikein kyselin perään.

Siis mä oon oikeasti maailman kärsivällisin ja ymmärtäväisin, mutta mulla alkaa oikeasti palaa pinna tuohon neuvolaan. Aionkin tässä miettiä, siirrynkö maksavaksi asiakkaaksi yksityiseen äitiyneuvolaan vai sinnitelenkö tuolla. Jos mitenkään olisi riskiraskaus kyseessä, en miettisi sekuntiakaan ja kaivelisin vain kuvettani. Vielä kun ekasta tietää, miten asioiden kuuluisi oikeasti mennä..

Huoh, no kun vauvalla hyvin asiat, niin en valita enempää :)

hannahto rv 13+2

Vierailija
19/32 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasculille jaksamista, toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin.

Olen vähän jäänyt pimentoon näistä teidän keskusteluista, nyt yritän skarpata ja osallistua enemmän :)

Pari viikkoa sitten oltiin ultrassa ja pikkuinen oli niin energinen, ettei ainakaan liikkumattomuudesta voinut syyttää. Turvotusta oli 1mm. Eli kaikki ihan jees. Aina vaan kovasti odottaa seuraavaa neuvolaa ja sydänäänten kuuntelua, ettei vaan mikään ole mennyt vikaan.

Ihanko totta, myydään siis kotiinkin dopplereita? Taitaa olla hintaviakin?

Mukavaa odotusta kaikille ja raikasta syksyä. :x

Toivottelee Laura ja toukka 14+0

Vierailija
20/32 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasculille voimia...

kertokaapa minulle milloin ton vastauksen voin saada...ilmoittavatko jos siinä on jotain.... minulla np:ssä rv vasta 10+5 ja niskapussi 1,1 uusiaika rakenneultraan vasta rv 21+ 4

Nyt olo on niin väsynyt että ihanaa kun sataa...saa luvan kanssa löhötä. Tänään ei ole vielä kuvottanut eilä oksettanut lainkaan...ihanaa. Eilen jaksoin jo ulkoilla olin 2 tuntia sieni metsässä esikoisen kanssa...saimme ison ämpärin kanttarelleja...

mammavaatteita lainailin ystäviltä..ei menen farkut enää jälkaan, verkkareissa ei voi jokapaikkaan mennä. Anopille ja esikoiselle kerrottiin eilen. Olivat molemmat mielissään.. eipä tässä taas kummempia

Särki1 ja rv 11+4