Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toistuvia ongelmia lintujen kanssa, kertokaa joku mistä tämä johtuu?

Vierailija
02.05.2023 |

Aloitan tekstin ilmaisemalla, että en koskaan häiritse lintuja millään tavalla, tai hakeudu niiden läheisyyteen. En ole lintujen rengastaja, lintubongari, tai lintukuvaaja.

Silti elämäni aikana lintu ja hyökännyt kimppuuni useamman kerran. Lokki monta kertaa, kun olen ollut soutelemassa järvellä, sitten pihaan pesiytynyt lokki ja kerran varis. Taas vappuna jokin lintu hyökkäsi päälle.

Eikä tämä jää tähän. Viime kesänä lokki kakkasi päälleni, sitä ennen kerran pulu kakkasi päälleni ja linnut toistuvasti murtautuvat parvekkeelleni paskomaan kaiken. Nyt oli taas eilen joku lintu vapun hyökkäyksen jälkeen vääntänyt kakat partsille.

Mistä tämä johtuu? Olenko edellisessä elämässäni ollut lintu, tai onko tämä jotain karmaa ja olen satuttanut niitä jollain tavalla? Miten saan linnut jättämään minut rauhaan?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita leveälierinen sombrero päähän, niin ne ei näe sinua.

Vierailija
2/25 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinut on valittu. Tai lokit nyt hyökkäilee kaikkien ihmisten kimppuun ja parvekkeille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet todennäköisesti liikkunut liian lähellä pesää. Mulla joskus varis alkoi tehdä syöksyjä mua kohti ja huomasin viereisessä puussa niiden pesän. Mutta aika epätavallisen usein sulla sattuu näitä.

Vierailija
4/25 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vaan liikkunut pesien läheisyydessä :) lokit ja varsinkin tiirat puolustaa pesiään varsin hanakasti, eli kannattaa vältellä luottoja, rantakallioita jne pesimäaikaan. Myös päähän paskominen voi johtua ihan samasta asiasta tai sitten kulkureittiesi/istuinpaikkojesi yläpuolella on pesäpuu.

Kaupunkialueilla varikset ja lokit on monesti suht kesyyntyneitä ja ruuan perässä, saattavat tulkita, että sinulla olisi ruokaa kädessä ja käyttävät siksi "hyökkäävästi".

Vierailija
5/25 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyökkäilee jos on poikaset niillä. Et sinä ainoa ole jonka päälle tulevat. Partsilta voivat hakea esim. Pesän täytteitä jos sulla on pehmusteita siellä.

Vierailija
6/25 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, mutta koirat eivät tykkää minusta enkä minä heistä. Henkimaailman juttuja.

Arvelin ennen johtuvan siitä, että haistavat pelkoni liikkeistäni tai eleistäni. Tämä ei ollutkaan totta, koska kerran eräs koira yritti yllättäen hyökätä kimppuuni kun kävelin ohi, omistaja sai juuri vedettyä pois. Toinen koira murisi minulle uhkaavasti selkäni takana, eli en ehtinyt pelästyä häntä kun en tiennyt olemassaolostaan ennen murinaa.

Linnut yhdistetään kyllä vahvasti henkimaailmaan ja tuovat viestejä rajan takaa. Oletko jättänyt jonkun selvän viestin huomiotta? Mitä yrittäisivät sinun vahvasti näkevän?

Vierailija
7/25 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

lokit ovat reviiritietoisia ja tunnistavat toisen lokin

Vierailija
8/25 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin se unohtui tuosta vielä, että kerran lintu murtautui myös sisälle taloon. Siitä luin jostain netistä, että se on huono enne, mitä se ehkä olikin, mutta tästä on tosiaan jo vuosikausia. Mutta eipä mene koskaan vuottakaan ilman epämiellyttävää kokemusta jonkin linnun kanssa.

Vierailija
9/25 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
10/25 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista.

Vierailija
11/25 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin vappuna eräs tipu antoi korville, kun vain kiltisti kysyin, että olisiko pesäsi vielä vapaana :(

Vierailija
12/25 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko soutuveneessä tai sen lähellä lokin pesä?

Vierailija
13/25 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokit osaa olla stressaavia, ensin ne munii jonnekin vilkkaalle paikalle ja sitten alkaa pesän ja poikasten puolustus kaikkia ohi kulkevia vastaan. Eikö ne voisi pesiä ja munia jonnekin sivummalle.

Vierailija
14/25 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesimäajat. Silloin lokki vaanii ihmistä tai sitten koko kesän. Muukin lintu voi. Sateenvarjo laukkuun, saa auki äkkiä suojaksi, katso aina taakse ja mitä lintuja lentelee. Pysyttele linnuista kaukana jos mahdollista, niiden riehumiskautena. Hankalaa. Kohta tulevat hyttyset taas.

Vierailija
15/25 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa, mutta koirat eivät tykkää minusta enkä minä heistä. Henkimaailman juttuja.

Arvelin ennen johtuvan siitä, että haistavat pelkoni liikkeistäni tai eleistäni. Tämä ei ollutkaan totta, koska kerran eräs koira yritti yllättäen hyökätä kimppuuni kun kävelin ohi, omistaja sai juuri vedettyä pois. Toinen koira murisi minulle uhkaavasti selkäni takana, eli en ehtinyt pelästyä häntä kun en tiennyt olemassaolostaan ennen murinaa.

Linnut yhdistetään kyllä vahvasti henkimaailmaan ja tuovat viestejä rajan takaa. Oletko jättänyt jonkun selvän viestin huomiotta? Mitä yrittäisivät sinun vahvasti näkevän?

Pelkäävä ihminen erittää adrenaliinia, joka on taisteluhormoni. Koira ei erota pelon hajua hyökkäyshalun hajusta.

Vierailija
16/25 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi et asu missään maaseudulla. Silloin törmäilisit koko ajan karhuihin ja susiin. :)

Tietysti linnut aiheuttavat sinulle ongelmia, jos ne ovat ainoita villieläimiä siellä missä asut.

Vierailija
17/25 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytät käärmeeltä.

Vierailija
18/25 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hitsikokin linnut ovat pieni ongelma siitä sääskien ja heinäsirkkojen parveilu ympärilläsi on.

Vierailija
19/25 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla lokki tai lokit olivat taas paskoneet vasta pestyt parvekelasini töyteen. Miten ne aina osuvatkin paskomaan juuri minun parvekelaseihin, muiden parvekkeet jättävät rauhaan? Hautovat taas poikasia vastapäisen talon kulmalla ja kohta lähtevät poikasineen liikkeelle ja hyökkäävät päälle jos osuvat tielle. Viime vuonna kaaduin pyörällä, kun poikasensa kanssa liikkeellä ollut lokki hyökkäsi yllätäen silmille. Jostakin syystä nämä kotikulmien lokit ovat ottaneet juuri minut vihan kohteekseen.

Vierailija
20/25 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime viikolla lokki tai lokit olivat taas paskoneet vasta pestyt parvekelasini töyteen. Miten ne aina osuvatkin paskomaan juuri minun parvekelaseihin, muiden parvekkeet jättävät rauhaan? Hautovat taas poikasia vastapäisen talon kulmalla ja kohta lähtevät poikasineen liikkeelle ja hyökkäävät päälle jos osuvat tielle. Viime vuonna kaaduin pyörällä, kun poikasensa kanssa liikkeellä ollut lokki hyökkäsi yllätäen silmille. Jostakin syystä nämä kotikulmien lokit ovat ottaneet juuri minut vihan kohteekseen.

Lokit tunnistavat lintujen vihaajat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän