Mistä tulee tää työttömien asenne että on ns paskaduuneja jotka ovat heille ihmisarvoa loukkaavia?
Ajatteletko sinäkin kaupan kassalla, että voi voi kun tuota poloista kun joutuu tuossakin duunissa olemaan?
Kommentit (237)
Ihmisten asenne on TÖRKEÄ. Työtä pitää jokaisen tehdä että ansaitsee omat rahansa. Tämän pitäisi olla lähtökohta. Ei se, että kannattaako joku työ. Eli tuet pois niinkuin nyt tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se yhteiskunnassa ihan yleinen ilmapiiri, että on parempia ja huonompia töitä, älkää viitsikö tekeytyä naiiveiksi. Lisäksi töistä puhutaan osana ihmisen identiteettiä, unelma-ammateista puhutaan jo lapsesta saakka ja tarkoitus on saada työ joka ilmentää sitä Kuka Minä Olen. Silloin voidaan ehkä tehdä sitä "paskaduunia", joka ei todellakaan ole se unelma-ammatti, mutta ei sitä muille haluta kertoa tutustumiskeskusteluissa. Ja sitähän kyllä kysytään heti sen jälkeen kun on vaihdettu nimet ja kerrottu mistä ollaan kotoisin. KAIKKI UUDET TUTTAVUUDET KYSYVÄT MITÄ TEET TYÖKSESI.
Oletuksena siis, että se työ kertoo jotain olennaista siitä ihmisestä. Työstä kyselevistä tulee heti jotenkin moukkamainen vaikutelma.
Kyllä minä kysyn ihmisiltä että missäs hommissa olet. Ihan mielenkiinnosta tätä henkilöä kohtaan. Mistä hitosta voi enää jutella jos ei edes työstä saa kysyä?
Päinvastoin. Pitäisi kysyä mihin töihin pitäisi mennä? Mikä työnantaja? Mikä työtehtävä ja mikä palkka? Mikä ammattiala ja miksi? Ja vielä perustelut miksi juri kyseiselle työnantajalle ja miksi juuri kyseiseen työtehtävään ja miksi juuri minä eikä joku muu?
Mitä ihmettä sä oikein höpötät? Luetko ollenkaan postauksia johon vastaat?
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ainakaan ole ollut varaa ajatella noin. Sen ansiosta en oo koskaan ollut työtön kun kaikki työ on kelvannut. Olen siis ihan kantasuomalaisena ollut siivoojana ja salaattipellolla. Nyt opinnot paketissa ja erittäin tyytyväisenä siistissä sisätyössä.
Niin, sinulle siivoaminen ja salaatinpoiminta oli väliaikaista kesätyötä ja tiesit sen jo tehdessäsi niitä.
Taas jonkun fassaripersun propamöläytys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ainakaan ole ollut varaa ajatella noin. Sen ansiosta en oo koskaan ollut työtön kun kaikki työ on kelvannut. Olen siis ihan kantasuomalaisena ollut siivoojana ja salaattipellolla. Nyt opinnot paketissa ja erittäin tyytyväisenä siistissä sisätyössä.
Niin, sinulle siivoaminen ja salaatinpoiminta oli väliaikaista kesätyötä ja tiesit sen jo tehdessäsi niitä.
Sitähän nämä tämän ketjun ja vastaavien ns. huonompia hommia ylevöittävät muistelot aina ovat: "olen tehnyt", "minäkin olen ollut muun muassa"... sitten luetellaan töitä, joissa on oltu muutama kuukausi tai puoli vuotta joskus nuorena tai kesätöissä samalla kun on kouluttauduttu sitä oikeaa uraa varten. Kuinkahan moni näistä olisi oikeasti valmis downgreidaamaan oman työuransa menemällä heti työttömäksi jouduttuaan koulutusta vaatimattomiin matalapalkkahommiin. Sieltä kun ei pian enää takaisin nousta, vaan sitten ollaan entinen asiantuntija/virkamies/markkinointipäällikkö ja nykyinen ja tuleva halpatyöläinen muistelemassa parempia aikoja.
Tämä paskaduuni käsite on kyllä yleensä näiden "parempien" ihmisten käyttämä. Itse tykkään työstäni, jota varmasti moni pukuihminen varmasti pitää aivan paskaduunina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitähän nämä tämän ketjun ja vastaavien ns. huonompia hommia ylevöittävät muistelot aina ovat: "olen tehnyt", "minäkin olen ollut muun muassa"... sitten luetellaan töitä, joissa on oltu muutama kuukausi tai puoli vuotta joskus nuorena tai kesätöissä samalla kun on kouluttauduttu sitä oikeaa uraa varten. Kuinkahan moni näistä olisi oikeasti valmis downgreidaamaan oman työuransa menemällä heti työttömäksi jouduttuaan koulutusta vaatimattomiin matalapalkkahommiin. Sieltä kun ei pian enää takaisin nousta, vaan sitten ollaan entinen asiantuntija/virkamies/markkinointipäällikkö ja nykyinen ja tuleva halpatyöläinen muistelemassa parempia aikoja.
Itse en takaisin halua valtiolle virkamieshommiin. Mielummin teen sun näkökulmasta paskahommia eli seksitöitä.
No miksi pitäisi tehdä paskaduunia jos siitä ei hyödy mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut monta vuotta siivousalalla, mutta takaisin en mene. Virkamieshommiin en myöskään halua itse takaisin mistään hinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Onhan meillä sellaisia kokopäivätöitä, jolla ei tule toimeen. Kyllä palkan tulisi olla sellainen, että ei tarvitsisi yhteiskunnan tukia.
Ei ne tulot vaan ne menot. Jos elää tuilla päivästä ja vuodesta toiseen, niin ei kannata jaotella toisten töitä mikä on paskaduuni ja mikä, kyllä se kotona makaajan tukien nosto on paskinta mitä voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
No miksi pitäisi tehdä paskaduunia jos siitä ei hyödy mitään?
En pidä virkamiestyöstä valtiolla enkä poliittisista töistä. Takaisin en tule millään konstilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan meillä sellaisia kokopäivätöitä, jolla ei tule toimeen. Kyllä palkan tulisi olla sellainen, että ei tarvitsisi yhteiskunnan tukia.
Ei ne tulot vaan ne menot. Jos elää tuilla päivästä ja vuodesta toiseen, niin ei kannata jaotella toisten töitä mikä on paskaduuni ja mikä, kyllä se kotona makaajan tukien nosto on paskinta mitä voi tehdä.
Ihan sama mikä palkka on. En tule valtiolle takaisin virkamieshommiin, en millään palkalla enkä millään konstilla. Ruikuta vaan vuosikymmeniä perään, mutta takaisin en tule.
Vierailija kirjoitti:
Tämä paskaduuni käsite on kyllä yleensä näiden "parempien" ihmisten käyttämä. Itse tykkään työstäni, jota varmasti moni pukuihminen varmasti pitää aivan paskaduunina.
Ei muuten ole. Tunnen varakkaita ihmisiä jotka ovat sieltä pohjalta itsekin lähteneet, eivätkä koskaan ole toisten töitä haukkuneet paskaduuniksi. Kyllä ne köyhät toisiaan nokittelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielummin kuolen vaikka nälkään mutta takaisin valtiolle en tule.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ajatellut, kaikki rehellinen työ jolla ihminen pyrkii elättämään itsensä on arvokasta. Mutta olen törmännyt ihmisiin joilla valitettavasti on tarve haukkua muiden työpaikkoja. En halua tuollaisia ihmisiä elämääni.
Ongelma on tuo että ne paskasduunit on nimen omaan pyrkimys elättää itsensä, mutta eihän se paskaduunilla onnistu. Pitää siltikin hakea asumistukea. Ei pääse etenemään joten miksi maksaa työmatkoja ja päivähoitioja? Nähdä ylipäänsä se vaiva että väsyttää itsensä niin ettei mihinkään kykene. Ei ainakaan enää paikkaamaan vaatteita kiertämään kirppiksiä ja tarjouksia joita köyhän tulee suosia että voi elää.
Olen parhaimmillani tehnyt kahtakin paskaduunia ja uuvuttanut itseni masennukseen. Paskaduuni on paska koska siitä on vain haittaa. Ei pääse myöskään ylenemään. Kymmeniä vuosia paskaduunin ikeen alla olen ollut. Nykyisin työtön ja tulot ennallaan, mutta voin paremmin.
Itselleni "paskaduuni" olisi pankkialan predatorinen diileriduuni. Kuolisin ennemmin vaikka kuinka saisin upeeta palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielummin kuolen vaikka nälkään mutta takaisin valtiolle en tule.
Ei ne sua ottaisikaan yt-neuvottelut menossa
Vierailija kirjoitti:
Mistä tulee asenne, että paskaduuni, hankitaan jostain köyhästä maasta erivärinen tekemään se? Itse en näe mitään eroa wolt-kuskien ja puuvillan poimijoiden välillä.
Huvittavaa, että jotkut ovat niin kaukana todellisuudesta, että luulevat kaikkien suomalaisten työskentelevän hyvissä oloissa. Miltä kuulostaa, kun ei ole esim. minkäänlaista työterveyttä (sopimusta ja määrittelyä ei ole tehty, ei ennaltaehkäisevääkään), vaikka laki määrää näistä? Valittaminen ei auta suomen kielelläkään.
Ei tuota paskaduuni-asennetta ole niinkään työttömillä vaan niillä työssä käyvillä(?) joiden mielestä osa töistä (kuten vaikka siivooja tai kaupan kassa) on sellaisia, että siihen pystyy kuka vaan koulutettu apinakin tunnin opastuksella. Samoin nämä usein kuvittelee, että kuka vaan (muu) on täydellisen soveltuva ihan mihin tahansa suorittavaan työhön.
Silti nämä ei itse ikinä hakeudu niihin vaan haluavat jotain parempaa.
Amen to that.