Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HÄÄLAHJA? Toivottu ettei tavaraa, rahaa en vie periaatteesta

Vierailija
11.09.2023 |

En ala kenenkään häiden maksumieheksi, mikä tuntuu nykyään olevan tapana. Mitä veisitte lahjaksi, kun erikseen kielletty tuomasta tavaraa? Jonkun elämyksenkö? Vaiko kalliimpaa kuplivaa?

Kommentit (698)

Vierailija
101/698 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miksi joillekin on ongelma antaa rahaa lahjaksi. Nykypäivän parit ovat yleensä asuneet yhdessä jo vuosia eli mitään tavaraa ei tarvita. Mun mielestä on helppoa kun voi antaa rahaa lahjaksi ja pari saa käyttää sitten rahat miten tahtoo. 

Jollakin 50€:lla ei kukaan maksa osuuttaan kunnollisista häistä, joten naurettavaa vedota tuohon, että muka kustantaa häitä. 

Ymmärrystään voi aina yrittää kasvattaa, mutta jos itse häitä järjestää niin hyvä tietää että aika moni pitää tökerönä pyytää pelkkää rahaa.

Se on heidän ongelmansa.

Vierailija
102/698 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vie skumppapulloa!! Vie lahjakortti teatteriin, kahvilaan, leffalippuja tai joku muu vastaava lahja.

Voi olla että hääparilla on vaikeaa kuskailla tavaraa tms. eli vaikka skumppapullo tulisi nopeasti juotua, haluavat hääpaikalta kotiin helposti.

Rahaa ei kenenkään tarvi viedä, jos ei tunnu omalta. Luultavasti vain eivät keksineet mitä muuta pyytää, jos eivät halua tavaraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/698 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLKÄÄ PYYTÄKÖ PELKKÄÄ RAHAA LAHJAKSI

Vierailija
104/698 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mieleisesi lahjakortti joka sisältää palvelun, esim 2kk Bookbeat-kirjoja, ruokapalvelun lahjakortti tai esim 2-3 x kukkakaupan viikkokimpputoimitus. Näitä saa aika eri summilla, on kuitenkin persoonallisempi kuin tilille osoitettu lahja. Keksi joku nokkela teksti tyylillä 3kk Netflix-lahjakortti ja korttiin "avioliiton satamassakin Netflix & chill on hyvä vaihtoehto" (huumorin taso toki vastaanottajan mukaan). En usko että vastaanottaja kovin tarkkaan euromääriä lahjakorteista viitsii kaivaa, ja oma noloutensa jos niin tekee.

Vierailija
105/698 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo pakkotilisiirrot ja ylipäätään rahalahjat ovat muuten pienituloisille vieraille tosi harmillisia. Nokkela ostaja voi tehdä todellisia megalöytöjä, itse esimerkiksi löysin kerran 20 eurolla lahjan, jonka normaali hinta oli 100 e (ja oli muuten saajalleen erittäin mieluinen).

Mutta kukaan ei kehtaisi laittaa tilille tai kirjekuoreen 20 euroa.

Tämäpä juuri! Ainoa tässä mielessä kiva tapa pyytää rahaa olisi sellainen, jossa summat ovat anonyymeja. Vaikkapa säästöpossu paikan päälle tms

Tuo on itse asiassa loistava idea, mutta miten käytännössä toimisi? Lukisiko kutsussa, juhlapaikalla on possu, jota toivomme vieraiden ruokkivan käteisellä tms. että ihmiset ymmärtäisivät olla sulkematta lahjaa kuoreen tai ostamatta jotain Ikea-vilttiä vitosella, kun lahja on oltava, mutta muuhun ei ole varaa?

Vierailija
106/698 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineettomien lahjojen pyytäminen olisi mielestäni ihan eri asia ja ok, jos ei halua tavaraa. Tilinumero kutsussa on tosiaan aika tyly ele.

Vierailija
107/698 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo pakkotilisiirrot ja ylipäätään rahalahjat ovat muuten pienituloisille vieraille tosi harmillisia. Nokkela ostaja voi tehdä todellisia megalöytöjä, itse esimerkiksi löysin kerran 20 eurolla lahjan, jonka normaali hinta oli 100 e (ja oli muuten saajalleen erittäin mieluinen).

Tämäpä juuri! Ainoa tässä mielessä kiva tapa pyytää rahaa olisi sellainen, jossa summat ovat anonyymeja. Vaikkapa säästöpossu paikan päälle tms

Tuo on itse asiassa loistava idea, mutta miten käytännössä toimisi? Lukisiko kutsussa, juhlapaikalla on possu, jota toivomme vieraiden ruokkivan käteisellä tms. että ihmiset ymmärtäisivät olla sulkematta lahjaa kuoreen tai ostamatta jotain Ikea-vilttiä vitosella, kun lahja on oltava, mutta muuhun ei ole varaa?

Niin no, varmaan olisi pakko lukea kutsussa mikä olisi taas vähän kiusallista. Ehkä voisi olla muotoiltu niin että rahat menevät tiettyyn tarkoitukseen ja muotoiltu jotenkin hauskasti?

Ja haittaisiko tuo jos joku haluaa suljetussa kuoressa omalla nimelläänkin lahjoittaa, varmaan isomman summan antaja haluaisi toimia omalla nimellään kuitenkin.

Vierailija
108/698 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miksi joillekin on ongelma antaa rahaa lahjaksi. Nykypäivän parit ovat yleensä asuneet yhdessä jo vuosia eli mitään tavaraa ei tarvita. Mun mielestä on helppoa kun voi antaa rahaa lahjaksi ja pari saa käyttää sitten rahat miten tahtoo. 

Jollakin 50€:lla ei kukaan maksa osuuttaan kunnollisista häistä, joten naurettavaa vedota tuohon, että muka kustantaa häitä. 

Ymmärrystään voi aina yrittää kasvattaa, mutta jos itse häitä järjestää niin hyvä tietää että aika moni pitää tökerönä pyytää pelkkää rahaa.

Se on heidän ongelmansa.

Eivät he siinä itseään nolaa.

Vierailija
109/698 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä lahja-asia on ikuinen dilemma, oli hääparin toiveet mitä vaan.

Minut kutsuttiin varakkaiden sukulaisten häihin. Heillä oli häälahjalista laadittuna erääseen kalliiseen tavarataloon. Siitä listasta piti sitten valita, minkä tavaran ostaa. Pystyin ostamaan sen halvimman tavaran mikä listassa oli ja sekin oli kallis.

Kaikenlaisia hopeaesineitä ja kalliita tekstiilejä lista täynnä.

Vierailija
110/698 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan suomalaista. Kaikille olis helpoin ratkaisu, jos ap veisi vain nyt sitä rahaa ja se olisi parille miellyttävin vaihtoehto, mutta ap ei "periaatteesta" halua viedä.

Mielummin tuhlaa aikaansa tällaiseen sössötykseen ja kuluttaa sen summan johonkin paskaan.

😄

Vierailija
111/698 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästöpossu juhlapaikalla on tökeröintä mitä voi olla. Sehän se pääsymaksulta tuntuukin.

Vierailija
112/698 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjakortti aamiaiselle tai brunssille. Olen vienyt joskus ja ainakin esittivät tykkääänsä

Ystäväpari meni maistraatissa naimisiin kaikessa hiljaisuudessa ilman suuria seremonioita. Annoin heille etukäteen lahjaksi konditorian lahjakortin, että voivat maistraatista pois tullessaan käydä halutessaan hakemassa kakun mukaan juhlien kunniaksi. Oli mieleinen lahja.

Vierailija
113/698 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahaa pyydetään niin kannattaa jättää häät väliin. 

Vierailija
114/698 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen niin mielikuvitukseton, että olen vaan onnellinen jos selviän rahan lahjoittamisella.

Vierailija
115/698 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanan suomalaista. Kaikille olis helpoin ratkaisu, jos ap veisi vain nyt sitä rahaa ja se olisi parille miellyttävin vaihtoehto, mutta ap ei "periaatteesta" halua viedä.

Mielummin tuhlaa aikaansa tällaiseen sössötykseen ja kuluttaa sen summan johonkin paskaan.

😄

Suomalainen maksaa 100 e, ettei naapuri sais 50 e. Niinhän se menee

"En varmana anna mitä haluavat!"

"Teen mitä ITSE haluan. Vaikka se vaatis vaivannäköä. Kunhan eivät saa mitä haluavat!"

Ai miten niin muka ollaan epäempaattisimpia kansoja maailmassa?

Vierailija
116/698 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen maailman surkein lahjojen ostaja,niin mulle on helpotus, jos hääpari toivoo rahaa.

Vierailija
117/698 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä logiikalla kupliva ei ole tavaraa?

Ei jää nurkkiin pyörimään, kulutustavaraa.

Ap

Kahvia, leipää, suolaa ja kauraryynejä - ei mielestäsi kulutustavaraa, koska katoaa itsestään

Vierailija
118/698 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuttu hääpari toivoi nimenomaan rahalahjoituksia, ei mitään tavaraa, koska olivat muuttamassa Suomesta pois, eivätkä halunneet lisää muuttotavaraa. En usko, että he odottivat keneltäkään isoa summaa.

Niin vaan lahjapöydässä oli itse tehtyjä käsitöitä virkattuine pitseineen, kattiloita, uunivuokia yms.

Olisi tuolloinkin ollut fiksua kunnioittaa hääparin toivetta.

Miksi oli lahjapöytä, jos eivät toivoneet tavaraa?

Meidän häissä lahjapöytä perustettiin, koska tavaraa tuli, vaikka pyysimme mahdolliset lahjat hyväntekeväisyysjärjestön tilille. Tavaroiden joukossa oli mm. pääsiäisteemaiset mukit kesähäissä. Lahja oli jo niin naurettava, että se oli jo lajissaan hyvä. Vieläkin muistelen asiaa huvittuneena, vaikka itse mukit lähtivät hyväntekeväisyyskeräykseen kymmenen vuotta sitten.

Vierailija
119/698 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no, varmaan olisi pakko lukea kutsussa mikä olisi taas vähän kiusallista. Ehkä voisi olla muotoiltu niin että rahat menevät tiettyyn tarkoitukseen ja muotoiltu jotenkin hauskasti?

Ja haittaisiko tuo jos joku haluaa suljetussa kuoressa omalla nimelläänkin lahjoittaa, varmaan isomman summan antaja haluaisi toimia omalla nimellään kuitenkin.

Ei tietenkään haittaisi, mutta sitä vähävaraista varten olisi kiva olla maininta possusta kutsussa, ettei suotta tuhlaa kahta kymppiä johonkin turhaan tavaraan, kun voisi sujauttaa vitosen possuun ihan muina mannisina.

Vierailija
120/698 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin onnittelukortin tai jättäisin menemättä. Aikuiset ihmiset jotka järjestävät häät eivät tarvitse rahaa tai tavaroita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä