Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain sähköpostia intrum Oy nimiseltä perintäyhtiöltä

Vierailija
11.09.2023 |

Jossa oli laskun summa ja tilinumero mihin maksaa lasku.
En tietääkseni ole jättänyt maksamatta yhtään laskua. En myöskään. ole saanut muistutuslaskua enkä kirjettä perintätoimistolta. Sähköpostiini ei vastata. Mitä teen? Soitanko kuluttaja-asiamiehelle?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvitä mitä laskua perintä koskee, intrumille voi myös soittaa.

Maksaako sinne soittaminen tyyliin jotain 10e minuutti?

Niin kannattaa varmaan jättää asia selvittämättä, kun soittaminen on niin kallista.. Kukin tyylillään. 🤷

Vierailija
22/45 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko esim. muuttanut lähiaikoina ja on käynyt niin, että laskut ovat menneet vanhaan osoitteeseen. Postihan kääntää vain 1 kuukauden posteja, jos ei erikseen maksa vuoden kääntöä. Ja vaikka olet tehnyt osoitteenmuutoksen, niin on firmoja, jotka hakevat uusia osoitetietoja sen verran harvoin, että pitkään tulee vanhalla postia, ellet vaihda sitten suoraan noihin firmoihin myös osoitetta. Elisa on mm. sellainen ja yllättävän moni muukin firma. 

On vain tällaista postitoimistona leikkimistä ollut minulla sen vuoksi, että edeltävä asukas ei näemmä maksanut tuota vuoden siirtoa postiin, vaan kuukauden päästä alkoi tulemaan mm. Elisan laskuja tänne postilaatikkoon ja kun en sitten reagoinut niihin, vaan revin ne, koska en minä ole mikään posteljooni, niin tuli sitten myös intrumin kirje (no sen vein armollisesti postiin, jotta tyyppi sai sen :)). Vähän väliä tulee joku tänne ja minä kyllä revin ne, on muutakin tekemistä kun toimia jonkun laskujen välittäjänä eteenpäin. Helvetin nuija.

Mä oon saanu vuoden entisen asukkaan Zalando laskuja. Ei muutosta, vaikka oon niitä kiikuttanut postiin. Oma on ongelmansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskut tulee intrumilta postin kautta, ei sähköpostilla. Kuulostaa huijaukselta.

Vierailija
24/45 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin otat yhteyttä instruun ja kun asia selviää ja sitten rikosilmotus

jos on joku käyttäny tietojasi väärin.

Vierailija
25/45 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intrum on ihan oikea perintäfirma, toiminut kymmeniä vuosia, eli ei ole huijarifirma. Kannattaa käydä tarkistamassa sieltä sivuilta tilanne, jo annettujen ohjeiden mukaan. Täällä kukaan ei osaa kertoa, mitä sulta peritään ja miksi. 

Vierailija
26/45 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intrum on ihan oikea perintäfirma, toiminut kymmeniä vuosia, eli ei ole huijarifirma. Kannattaa käydä tarkistamassa sieltä sivuilta tilanne, jo annettujen ohjeiden mukaan. Täällä kukaan ei osaa kertoa, mitä sulta peritään ja miksi. 

Kannattaa tarkistaa, ettei joku lähetä heidän nimissään laskuja ja laskussa oleva tilinumero onkin sitten ihan jonkun muun.

Vierailija
27/45 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

intrumin nimissä on mm. Tehty huijaussoittoja. Ja huijaukselta kuulostaa että tulee sähköpostia kahdesta eri osoitteesta eikä ole laskusta erittelyä.

Vierailija
28/45 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä pitäisi olla joku laskun numero.

Vierailija
29/45 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ottanut Blue Financelta pikavipin? Eivät lähetä laskuja ja ensimmäinen yhteydenotto tulee Intrumilta. Sellainnen huijarifirma sai koronatukia.

Myös Oomi laittoi yhden intrumin kautta, eka lasku. Totta maar' soitin.

Vierailija
30/45 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli tekstiviesti intrumin jälkiperinnästä ja oli tietenkin heti soitettava heille, että mikä juttu kun ei mulla mitään ole ikinä perinnässä ollut niin miksi yhtäkkiä jälkiperinnässä, selvisi ettei asia koskenut minua vasn heillä oli etsimänsä henkilön 10 vuotta vanha numero tiedoissa, joka oli sittemmin tullut minulle.

Vierailija
31/45 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kun mulla oottaa kirjattu kirje ulosottovirastosta.

Mitään ole velkaa enkä haasteita saanut

Vierailija
32/45 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs kun mulla oottaa kirjattu kirje ulosottovirastosta.

Mitään ole velkaa enkä haasteita saanut

Siis ilman muuta kannattaa työntää pää pensaaseen ja unohtaa se!

Vierailija
33/45 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne. Voi olla kyse ihan heidän erehdyksessä.

Vierailija
34/45 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ottanut Blue Financelta pikavipin? Eivät lähetä laskuja ja ensimmäinen yhteydenotto tulee Intrumilta. Sellainnen huijarifirma sai koronatukia.

En ole ottanut. Olenkohan joutunut identiteettivarkauden kohteeksi.

Intrum hoitaa myös muiden pikavippifirmojen laskutusta ja on ostanut niiden sopimuskantoja, siis perintätoimensa lisäksi. Sinulle olisi kyllä pitänyt tulla kirje sopimuksen siirrosta Intrumille, mutta Postin kulukuhan on nykyisin niiin sattumanvaraista. Kirjaudu Intrumin sivulle, onnistunee pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella, eikä maksa mitään.

Vierailija
35/45 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intrum EI lähetä maksupyyntöjä sähköpostitse, ainoastaan kirjeellä. Eli ihan huijausyritys. Soita sinne intrumiin ja varmista.

Vierailija
36/45 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on vuodesta 1999 yrittäneet laskuttaa multa (mielestäni aiheetonta) laskua. Ikinä en ole sieltä meiliä saanut, vaan aina lähestyvät kirjeellä, paitsi joskus 10 vuotta sitten soittivat kerran.

Oisko sun meilit joku huijaus.

Sennimisestä firmasta on huijausvaroitus netissä.

Vierailija
37/45 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni firmalle on tullut aika ajoin huijauslaskuja. Eli täysin aiheettomia ja keksittyjä. Kannattaa olla tarkkana.

Vierailija
38/45 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intrum ei ole huijausfirma, vaikka sen nimissä on huijattukin. Kannatta atrkista suoraan tuolta firmasta eikä mistään epämääräisistä puhelinnumeroistaa tai linkeistä.

V. 2021

Erilaisia huijausviestejä on liikkeellä Intrumin nimissä. Huijausviestit voivat näyttää aidoilta ja niissä voi olla Intrumin logo, väritystä tai muuta kuvitusta. Huijausviestejä on lähetetty ainakin sähköpostitse ja niissä vaaditaan maksamaan velka. Viesteissä annetaan tilinumero, joka voi ohjata ulkomaiselle tilille.

https://www.intrum.fi/fi/yrityksille/tietoa-intrumista/uutiset/tiedotte…

Minulle spämmätään lähes joka päivä jotain huijauslinkkejä numerosta +3584479834...

Vierailija
39/45 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut Intrumin nimissä tehtyjä huijaussähköposteja.

Vierailija
40/45 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtiö siirtää viivästyneet lasķut tonne heti, ei kannata tehdä sopimusta. Ilkeää on vaan kun sopparit on piitkiä! Ja vaikeita lukea ilman lakimiestä. Älä luota puh. myyntiin yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä