M i h i n ne sitte muuttaa jotka ei saa asumistukea?
Onko varattuna tuhansia 300E yksiöitä? Eli pitää löytää halvempi vuokrakämppä, kun nykyinen miinus tuki? Miten nämä saa asuntonsa kaupaksi, joilla se on oma? Ja kuka niihin muuttaa, mistä on muutettu pois?
Kommentit (282)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monissa paikkakunnilla saa suomessa kaksion vuokrattunua 300e/kk. Muuttakaa sinne missä on edullista asua, minä en työssäkäyvänä halua maksaa teidän asumista sen takia että asutte liian kalliissa asunnossa tuloihinne nähden.
Ok, jos sinä maksat sitten minun työhaastattelumatkat edestakaisin kaupunkiin ja takaisin. Katsos kun köyhällä ei ole varaa pitää autoa ja bussi sekä junamatkat maksaa.
Työpaikat ovat usein kaupungeissa joten työhaastattelut myös järjestetään siellä. Jonkun pitää maksaa että minä pääsen kulkemaan kenties kymmenien kilometrien matkan edestakaisin. Enhän toki voi ottaa työpaikkaa vastaan jos en pääse kulkemaan työhaastatteluun.
Ja ei, kaikilla ei ole sukulaisia/ystäviä jotka auttavat taloudellisesti
Aina voit vaihtaa alaa.
Miten maksaa opiskleut kun opintotukikuukaudet kulutettu loppuun ja työttömyystuella tai toimeentulotuella ei ole oikeutettu opiskelemaan?
Vierailija kirjoitti:
Monissa paikkakunnilla saa suomessa kaksion vuokrattunua 300e/kk. Muuttakaa sinne missä on edullista asua, minä en työssäkäyvänä halua maksaa teidän asumista sen takia että asutte liian kalliissa asunnossa tuloihinne nähden.
Mistä?
Entä ne Helsingin pienipalkkaiset? Muuttavat pois eikä kukaan enää tee näitä.hanttihimmia?
Vierailija kirjoitti:
Veronmaksajien rahoilla ei enää juhlita. Se on muuttaminen kimppakämppään Kainuun korpeen. Ai jai, kun nautin tästä oikeudenmukaisuudesta.
Sitten kun ahtaalle ajetut alkavat puu kotella teitä hyväosaisia niin ai jai, kuinka nautin siitä oikeudenmukaisuudesta :)
Karma is a bitch
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksaisin toiselle vuokraa yksiöstä 300€/kk kun nyt maksan omasta kolmiosta 250€/kk? Silti rahat ei riitä pakollisiin laskuihin kun käteen jää asumiskulujen jälkeen 300€/kk.
Miksi et menisi töihin? Puhelinmyyjänäkin saat paremmin rahaa kuin työttömänä ollessasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veronmaksajien rahoilla ei enää juhlita. Se on muuttaminen kimppakämppään Kainuun korpeen. Ai jai, kun nautin tästä oikeudenmukaisuudesta.
Sitten kun ahtaalle ajetut alkavat puu kotella teitä hyväosaisia niin ai jai, kuinka nautin siitä oikeudenmukaisuudesta :)
Karma is a bitch
Ette te voi kiristää muita. Ja onneksi meillä on poliisivoimat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa mahollisissa paikoissa on tullu asuttua, karseeta! Nyt onneks melkein omassa mutta itepä maksan. Miksei muut maksa ite omia asumiskulujaan?
Onko sinulle joku luvannut työkyvyn säilymistä eläkeikään asti? Ei tarvita kuin yksi liukastuminen ja, se on siinä, voit löytää itsesi samasta tilanteesta kuin MOT - ohjelman työkyvytön nainen.
Ei porvari osaa sellaista edes ajatella omalle kohdalle, koska hänen mielestä jokainen on oman onnensa seppä. Ei siihen ajatusmaailmaan mahdu tuollainen, että hänelle muka koskaan mitään tapahtuisi. Omassa porvarikuplassa on niin turvallista olla
Sillan alle tai mullan alle
T: Petteri Orpo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksaisin toiselle vuokraa yksiöstä 300€/kk kun nyt maksan omasta kolmiosta 250€/kk? Silti rahat ei riitä pakollisiin laskuihin kun käteen jää asumiskulujen jälkeen 300€/kk.
Miksi et menisi töihin? Puhelinmyyjänäkin saat paremmin rahaa kuin työttömänä ollessasi.
Buahhahhaa, pakko olla provo!
Ei voi olla näin tyhmiä ihmisiä. Vastaatko muute itse puhelinmyyjälle vai lyötkö luurin korvaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauemmaksi keskustoista.
Itse asun pikkukaupungin lähiössä. Kuinka kauas keskustasta vielä pitäisi muuttaa? Johonkin korpeen? Maksaahan yhteiskunta minulle työhaastatteluista koituvat kulut (siistit vaatteet, bussi/junamatkat edestakaisin työhaastatteluun jos haen töitä sieltä isosta kaupungista) kun itse en pysty mitään matkoja maksamaan?
Ei maksa. Mene fillarilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä?
Entä ne Helsingin pienipalkkaiset? Muuttavat pois eikä kukaan enää tee näitä.hanttihimmia?
Ne helsingin työttömät joutaa pois helsingistä, kai helsingissä heitäkin on?
Asumistuet pois ja ihmiset asumaan kimppakämppiin tai etsivät edullisemman asunnon.
Asumistuet kun poistuu niin asuntojen vuokrat tippuu vai meinaatko että vuokranantajat pitää asuntoja tyhjillään vuosia?
Vierailija kirjoitti:
Tai antaa vähän puuk koa rikkaalle, niin pääsee lepolomalle vankilaan, jossa on lämmin punkka, katto pään alla, ilmainen ruoka ja terveydenhuolto.
It`s a deal!
Moni joutuu varmasti muuttamaan sukulaisensa luo ja saa ehkä jopa ilmaisenkin asumisen kun suostuu auttamaan ja hoitamaan sukulaistaan ja tekemään kotityöt. Itse joudun jo nyt moniongelmaisena pitkäaikaistyöttömänä asumaan vanhan ja sairaan sukulaiseni luona. Ainoa hyvä puoli tässä on tietysti tuo itselleni ilmainen asuminen. Tuloni ovat pelkkä työmarkkinatuki ja monesta syystä johtuen tämä sukulaisen luona asuminen on ainoa vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulojen mukaiseen asuntoon. Tietenkin.
Mä en tajua teidän uikutusta. Mäkin olen koko ikäni asunut tulojeni mukaisesti. Kyllä mullakin olisi ollut vaikka mitä toiveita ja unelmia mutta on pitänyt tyytyä siihen mitä saa.
Tämä justiinsa. Toiset pitää oikeutenaan loisia muiden kukkarolla. Mitä jos me kaikki alettaisiin samaan?
Tervetuloa joukkoon iloiseen! Kenelle tahansa voi milloin tahansa tulla työttömyys eteen ja kuinkas korvaamaton työntekijä sitten suukku pannaan, kun olet liian vanha työllistymään, sinulla on väärä tai dinosaurusten aikainen koulutus, sinulla on haastattelijoiden mielestä aiiiivan vanhentuneet IT-taidot, sinulla on aiiiivan väärä työkokemus, ethän sinä edes tunne uusimpia trendejä ja sanontoja työpaikoilla. EI EI EI, et kelpaa, et kelpaa, et kelpaa kerta toisensa jälkeen.
Sitten varmaan menet: Ai laulain työtäs tee dipididdidippidiii, tiesi käypi metsään tuiki arvokkaita käpyjä keräämää ja samalla haravoit risut pois. Ethän toki sinä ahkera ihminen jouten ole ja loiiiisi korvauksilla, ethän nyt toki. Äläkä ota korvauksia vastaan vaikka tarjottaisiin. Se, joka elää, se näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä?
Asumistuet pois ja ihmiset asumaan kimppakämppiin tai etsivät edullisemman asunnon.
Asumistuet kun poistuu niin asuntojen vuokrat tippuu vai meinaatko että vuokranantajat pitää asuntoja tyhjillään vuosia?
Vuokrathan päinvastoin nousevat: kun iso osa omistusasujista joutuu laittamaan asunnon myyntiin ja hakeutumaan vuokralle. Tulee olemaan vuokranantajan markkinat!
Yli 60-vuotiaana ei vaan ole enää paikkaa, mihin muuttaa. Valituskierrosten jälkeenkään sitä asumistukea ei kuulemma enää tule. Ja tämä kaikki johtui yhdestä kelan työntekijästä, joka aikoinaan päätti, että tälle miehelle ei tukia myönnetä. Kelalla valituksiin vastaa ja dokumentoi sama henkilö, joka alunperinkin oli valituksen aihe. Mitäs teet jos kohdallesi osuu miehiä vihaava feministi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai antaa vähän puuk koa rikkaalle, niin pääsee lepolomalle vankilaan, jossa on lämmin punkka, katto pään alla, ilmainen ruoka ja terveydenhuolto.
It`s a deal!
Suomessa on paljon avohoitopotilaita ja etenkin huono-osaisilla voi päässä naksahtaa kun tarpeeksi kurjistetaan oloja. Pahoin pelkään että katuryöstöt ja puukotukset vain lisääntyvät entisestään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä?
Vuokrathan päinvastoin nousevat: kun iso osa omistusasujista joutuu laittamaan asunnon myyntiin ja hakeutumaan vuokralle. Tulee olemaan vuokranantajan markkinat!
Mitenkä niin omistusasujat joutuu muuttamaan vuokralle? Eihän tää asumistuki juurikaan keneenkään omistusasujaan vaikuta koska tosi harvat saa asumistukea omistusasuntoon.
Lontoossa on kahdessa vuodessa asunnottomien kaduilla teltoissa asuvien määrä noussut 600%. Siellä on sama kuin täällä, että kokopäivätyötä on nihkeästi tarjolla tai sitten vain alle toimeentulorajan olevia hommia. Nythän Lontoossa ei ole kaupungin alueella varaa enää asua edes keskiluokkaisilla työtä tekevällä pariskunnalla. Vuokrat on nostettu tappiin ja omistusasuntojen hinnat on pilvissä.
Lontoossa osa työtä tekevistäkin joutuu asumaan teltoissa tai autossa, koska asuntoon ei ole varaa. Eiköhän sama toteudu Helsingissäkin pian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauemmaksi keskustoista.
Itse asun pikkukaupungin lähiössä. Kuinka kauas keskustasta vielä pitäisi muuttaa? Johonkin korpeen? Maksaahan yhteiskunta minulle työhaastatteluista koituvat kulut (siistit vaatteet, bussi/junamatkat edestakaisin työhaastatteluun jos haen töitä sieltä isosta kaupungista) kun itse en pysty mitään matkoja maksamaan?
Ei maksa. Mene fillarilla.
En mene. Joko maksat tai olen vastedeskin työtön. Ja sille sinä et voi mitään :)